Skocz do zawartości
adam1004a

Dzwiek W Wyscigach

Rekomendowane odpowiedzi

hi

wlasnie sciagnalem sobie muze z lotusa z amigi i tak sobie mysle ze PC i audio w grach to kiszka

http://www.mirsoft.info/gmb/music_info.php?id_file=NTMy

PC ma takie mozliwosci a producenci co - mysla ze jak dadza sciezke audio z plyty cd to juz jest wypas, a dzwiek silnika jak z kartonu.... co o tym myslicie - zobaczcie muza z amisi wazy pare kb a jak brzmi.... szkoda gadac.... zawsze lubilem amige za jej audio - pc jest jakis nijaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Dziwek W Wyscigach" rotfl

fakt dobre nie zwrocilem uwagi co pisze,a co sie bede tlumaczyl - ........ fakt kiszka z mojej strony

 

"Dziwek W Wyscigach" rotfl

fakt dobre nie zwrocilem uwagi co pisze,a co sie bede tlumaczyl - ........ fakt kiszka z mojej strony, czeski blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc moze w nowych grach samochodowych jest za duzo dziwek, ale nie zwrocilem uwagi... :rotfl:

A co do dzwieku, to temat IMHO bez sensu troche...

Edytowane przez q-b-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO w GTL dzwiek rewelacyjny jest, odpal np. Mustanga:)

A taki NFS:MW tez dzwieki ma swietne np Carrera GT brzmi prawie identycznie jak brzmiala w Top Gear, takze sprawa udzwiekowienia idzie do przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do dzwieku silnika to zapodaj sobie GTR czy GTLegends

w sumie dziwek w nim nie ma ale i tak spoko :lol:

Racja, proponuję się przejechać taką corvettą, lub cobrą z GTL - POEZJA! Sąsiedzi już mnie pewnie dawno znienawidzili :rolleyes: Bardzo dobry dźwięk miał też NFS Porsche, a szczególnie stare 911-stki :twisted:

 

Co do dziwek to już wystarczająco ich stoi przy Polskich drogach, by jeszcze je oglądać w grach, taka pani lekkich obyczajów wystawiała by kierowców na podwójne niebezpieczeństwo, nie dość że rozpraszani przez jej stanowczo za krótką miniówę powodowali by wypadki, to jeszcze po rajdowym weakendzie powyrastały by im kaktusy pod rozporkami :lol:

Edytowane przez M4TEUSZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Ja pamiętam wąskie uliczki w NFS U wtedy dopiero poczułem co to znaczy mieśc głośniki 5.1 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...najlepsze było, jak w Underground2 mając ustawiony widok z maski, na zakrętach dźwięk silnika przesuwał się między głośnikami, jakby sam silnik podróżował po całym samochodzie... :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie ma sluchawki pchelki z kasetowego walkmana sprzed 5 lat to i dzwiek nie bedzie za dobry :)

Juz w Rally Trophy dzwiek jest realistyczny bo nagrywali go nie symulujac tylko nagrywajac dzwiek z kazdego wozu jaki jest w grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość HDR_o

Nie chce wychwalach znow swojej gry (kazdy wie o jaka chodzi), ale powiem tylko, ze kolejna jej zaleta jest dziwke niespotykany nawet w dzisiejszych grach, tyle tylko,ze jest to stereo a nie 5.1 czy 7.1 - wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że autor postu miał na myśli - JAKOŚĆ muzy, ale nie jakość stricte techniczną - 2 przetworniki AD/DA 8bit 22khz z Amisi nijak się mają do wypasionych Live, Audigy czy Xfi w obecnych pecetach....

Chodzi o to, że tamta muza miała DUSZĘ .... długo w lotusy pogrywałem i inne amigowe hity także i co jak co ale muza była boska .... wtedy ludzie nagrywali to sobie nawet na kasety i puszczali na imprezach albo w walkmanach :)

Byli wtedy legendarni kompozytorzy jak Rob Hoggard, Robert Whittaker którzy wyciskali ze sprzętu takiego jak ZX Spectrum (AY Grek - ktoś pamięta? :) , C64 czy Amigi siódme soki.... i było miodnie...

Polecam rewelacyjne kawałki:

 

Xenon 2 Megablast - "Bomb the Bass"

Street Fighter 2 - podklad Kena, Ryu i szczególnie Guile

Lotus 2 i 3

Jaguar XJ 220

C64 - Commando - kultowy kawałek

Out Run - automaty i Amiga

Pinball Dreams i Pinball Fantasies na Amidze i PC

Hang-On - z Amigi

Shadow of the Beast - motyw przewodni z pierwszej części

 

To były czasy..... Jak odpalałeś Lotusa, słyszałeś tą muzę .... aż ciśnienie podnosiło...:) Niesamowity klimat. A dzisiaj....cóż ... odpalam NFS ...moje wypasione Audigy i Creativy DDT 5.1 ryczą ale niestety jest to jakieś zawodzenie murzynów albo na zmianę jakiś nu-rock :/ .....

 

Gry które ujęły mnie swoją ścieżką dźwiękową na PC to:

Alone in the Dark cz.1 ale wersja z podkladem na CD-Audio

Panzer General 1 - świetne midy , oraz PG 2

Diablo 1, ale dwójka już nie

Heroes II - super, ale HOMM3 - mistrzostwo świata (muza w miastach i nie tylko), szkoda że najnowsza część poza kawałkiem w menu nie dorównuje starszym...

Imperialism - rewelka

Emperor - Battle for Dune

Warcraft 1&2&3

Wolfenstein 3d

Medal of Honor - pierwsza część (Allied Assault)

Medieval Total War, ale szczególnie Rome TW

Oblivion

aha - seria Command Conquer trzyma poziom, Generals także:)

 

i to by było na tyle....

Edytowane przez MesJasZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie chodzilo mi o klimat gry.na amisi muza odgrywala duza role - kto gral ten wie. seria lotus echhh pykalem w to na a1000... i grywalnosc byla duza , a muza lux. a teraz zatrudniaja 5 czarnych, ktorzy rapuja i to sie nazywa muza.... kiszka...najnizsza linia oporu... pliki mod mialy swoj charakter i charakterystyczny dzwiek - taki lekko metaliczny... a i obj moda to pare kilko a nie Mb troche mi zal tej muzy z gier... jak sobie czasem odpale muze z lotusa to mi sie lezka w oku kreci.....

 

a muza w pinballach - poezja co prawda gralem w nie na PC z SB pro 8bit - ale muza byla zerznieta z amisi (pliki mod) zreszta do dzis uwazam te dwa pinballe za najlepsze

Wolf 3d mial rewelka efekty jak na swoj czas, ale ten dzwiek przypominal mi raczej plik mid.... a jak one brzmia w porowaniu z mod ....

co do ryku silnikow - to musze sobie oblokac te gierki ktore podajecie - ale silniki z NFS mi sie nie podobaly....

imho producenci gier niedoceniaja dzwieku na PC - na amisi bylo inaczej kiepska grafa musiala byc nadrabiana muza i grywalnoscia

a muza z super froga.... tez byla oki - (znam tylko pare tytulow z amisi bo ja nie mialem tylko kumpel - ja zawsze mialem pieca i pamietam ze jak mialem at + sb pro to bylem sfrustrowany jak odpalilem na pc lotusa 2 lub inne gry ST2 itp)

Edytowane przez adam1004a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o amige i klimat to ja tez jestem zdecydowanie na TAK :) nie mialem przyjemnosci posiadac amigi ale nadrabialem braki nawiedzajac co pare dni starszego brachola ciotecznego, jezu kiedy to bylo. ale tamte czasy (spedzanie czasu na rozrywce virtualnej) wspominam najciekawiej. kochalem poprostu Superfrog'a :) muzyczka w menu byla swietna. w lotusy tez pogrywalem, no i SF.

kolejna gra ktora uwielbiam (oczywiscie nie wyszla na PC) jest Gran Turismo 2 (wersja NTSC, to wazne dla mnie bo pozostale wersje PAL i Jap mialy kiczowata sciezke dzwiekowa) dzwieki samochodow w GT2 sa super. najfajniej slychac roznice jak przejedziesz sie stock'owa fura a pozniej w "wersji tunned", fajnie slychac turbo sprezarke. kocham gt2, przeszedlem ja chyba z 5 czy 6 razy. ale tylko raz w 100%. pamietam ten 2godzinny wyscig i pozostale przy ktorych tez trzeba bylo spedzic sporo czasu :)

a co do dzwieku silnikow samochodow w gierkach na PC, jak dla mnie kicha poprostu. nie wiem dlaczego w wyscigach nie wykorzystuje sie tego potencjalu jaki drzemie w najnowszych kartach dzwiekowych. faktycznie jak narazie najwyzszy poziom prezentuje GTL i GTR :) wkurza mnie ze do tej pory nie uslyszalem w zadnej grze realistycznego ryku silnika z nissana skyline'a R34, ktory z wbudowana turbosprezarka jest poprostu muzyka dla mych uszu. moze sie w koncu doczekam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a miał ktoś na PC kartę Gravis Ultrasound?? To ta z ramem (podst.wersja całe 256kb) dzięki czemu midy brzmiał jak mody :)

 

Swego czasu był to absolutny wypas, karta mogłą emulować Rolanda MT-32 jako muzę i jednocześnie SB Pro dla efektów dźwiękowych.

 

W kwestii dźwięku syntezowanego w 1989 r. Roland wypuścił kartę LAPC-1,

była na ISA, długa na maxa (większa niż obecne gf 7900gt) :) tworzyła syntezowany dźwięk, ale robiła to z niesamowitą jakością, która do dziś niektórych zadziwia i sprawia, że jest to sprzęt ciągle stosowany do tworzenia muzyki (MIDI). Absolutny rarytas, na ebay widzialem kiedyś za ok 2000 dolarów:)

 

a wolfenstein miał cmf - takie midi na synt. fm firmowane przez creative. jak ktos mial org. soundlbastera to byly przykladowe pliki cmf. i player do tego dosowy. czyli audio w wolfie - cmf plus 8bit voc (czyli taki wav)

 

a Covoxa pamiętacie na PC-ta??? Pinball Dreams2 obsługivało covoxa na LPT1. To była taka pierwsza polska tania "karta dźwiękowa" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam GUSa do tej pory w pececie przeznaczonym dla starych gier. Karta wymiata jakoscia. Jak sie zaladuje dobre sample to w starych grach brzmi oblednie. Zwlaszca polecam przygodowki sierry. Mam pamiec rozszezona do 1MB co pozwala na szalenstwa w midi ;) Ostatnio zdobylem tez GUS PNP ale jeszcze jej nie wsadzilem do komputera.

W starszych grach muzyka byla inna. Byla tworzona na potrzeby gry. Teraz przewaznie tak sie nie robi niestety.

A co do wyscigow to bardzo mi sie podoba dzwiek w Forza. Na 5.1 DD brzmi rewelacyjnie.

 

Duzo muzyki ze starych gier jest tutaj http://www.amiga.hu/amigos/ancientoys/music.html

http://www.remix64.com/charts.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietam jak kupowalem kiedys GUS z funkcja Wave. Demonstracje byly napawde przednie ale co z tego jak przynioslem karte do domu i bylo z nia wiecej klopotow niz pozytku. To byla nowosc i nie bylo porzadnych sterownikow.

Wrocilem sie do sklepu w Kato i wymienilem wowczas na SB 64.

Podpiolem i hulala wiec bylem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ee Kaeres to Ty pozno zaczales :)

Jak wyszedl GUS to dopiero pojawily sie AWE32 na isa... karta dlugosci peceta przecietnego ;) Mam ta karte do tej pory w domu. Potem wyszly AWE32 PNP, potem wersje na pci a potem dopiero AWE64... ktore nie byly zbytnio udane - programowa symulacja dodatkowych 32 kanalow i brak miejsca na ram. Z gusem nie bylo problemow, byly patche w internecie, a wiekszosc gier dzialala na sbos albo megaem - ta opcja wymiatala totalnie, emulator MT-32 + soundblaster. Bylo tez sporo gier z natywna obsluga gusa. Na zadnej karcie midi nie gra tak dobrze.

Podsumowujac kupiles karte 2 lata albo 3 pozniej ;) Nie byla to na pewno nowosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ee Kaeres to Ty pozno zaczales :)

Jak wyszedl GUS to dopiero pojawily sie AWE32 na isa... karta dlugosci peceta przecietnego ;) Mam ta karte do tej pory w domu. Potem wyszly AWE32 PNP, potem wersje na pci a potem dopiero AWE64... ktore nie byly zbytnio udane - programowa symulacja dodatkowych 32 kanalow i brak miejsca na ram. Z gusem nie bylo problemow, byly patche w internecie, a wiekszosc gier dzialala na sbos albo megaem - ta opcja wymiatala totalnie, emulator MT-32 + soundblaster. Bylo tez sporo gier z natywna obsluga gusa. Na zadnej karcie midi nie gra tak dobrze.

Podsumowujac kupiles karte 2 lata albo 3 pozniej ;) Nie byla to na pewno nowosc.

Czlowieku karte kupilem jak jeszcze neta nie bylo w PL.

Aby Ci okreslic mniej wiecej kiedy to bylo to powiem, ze kupowalem ja do gry Mortal Combat na komputer 486 DX2 66Mhz

O sciaganiu patchy nie bylo mowy to byl rok okolo `94-95 czyli 12 lat temu.

Jego pelna nazwa to Gravis Ultrasound ACE (Wave table / wave blaster)

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czlowieku karte kupilem jak jeszcze neta nie bylo w PL.

Aby Ci okreslic mniej wiecej kiedy to bylo to powiem, ze kupowalem ja do gry Mortal Combat na komputer 486 DX2 66Mhz

O sciaganiu patchy nie bylo mowy to byl rok okolo `94-95 czyli 12 lat temu.

Napisales wyzej ze zamieniles karte na AWE64 w sklepie.. A to sugeruje ze zrobiles to zaraz po zakupie GUSa.

Wiec widze tutaj jakas sprzecznosc i to DUZA.

Ja wlozylem GUSa pamietam do 386DX 40MHz. Patche byly zamieszczane np. na cd od secret service ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sialala

Napisales wyzej ze zamieniles karte na AWE64 w sklepie.. A to sugeruje ze zrobiles to zaraz po zakupie GUSa.

Wiec widze tutaj jakas sprzecznosc i to DUZA.

Ja wlozylem GUSa pamietam do 386DX 40MHz. Patche byly zamieszczane np. na cd od secret service ;)

Ja pamietam roznice w Duke Nukem 3D pomiedzy moim Sound Blasterem 16 a kumpla Gravisem. Wiecej muzyki w Duke'u u siebie nie wlaczylem po tym co uslyszalem u niego ;)

 

Co do dzwiekow silnikow - Forza na chwile obecna rzadzi. Gran Turismo 4 ma chyba jakos bardziej skompresowane te dzwieki, bo czasami nie brzmia tak agresywnie jak powinny. Chociaz Skyline stuningowany do ponad 300 KM... wrau ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisales wyzej ze zamieniles karte na AWE64 w sklepie.. A to sugeruje ze zrobiles to zaraz po zakupie GUSa.

Wiec widze tutaj jakas sprzecznosc i to DUZA.

Ja wlozylem GUSa pamietam do 386DX 40MHz. Patche byly zamieszczane np. na cd od secret service ;)

Moj blad, SB 16 - na takiego zamienilem.

Do dzisiaj gra w kompie szwagierki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gravisa pamietam doskonale, kupilem uzywanego i jak tylko wrocilem z nim do domu czekal tam juz na mnie nowy numer secret service z artykulem "gravis trupem" - to sie nazywa wyczucie ;)

poniewaz juz od malenkosci lubilem isc pod gore mialem zestav gravis + SB16 - jedno do muzy, drugie do efektow. efekt rzeczywiscie byl powalajacy.

Edytowane przez yamaykee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...