Skocz do zawartości
Gość RzeźniQ_dNb

Fizyka W Grach Fpp

Rekomendowane odpowiedzi

Gość RzeźniQ_dNb

Witam

 

chcialem sie zapytac czy u was tez tak jest bo mnie to wpienia ze na grze FARCRY i Call Of Cthulhu gra nie chodzi plynnie jak doom 3 czy quake 4 tylko lekko plywa, nie zacina sie ino plywa ten celownik czy u was tez tak jest czy moze ja mam cos schszanione??

 

moj komp to:

 

athlon 3.2

1Gramu

radeon 9600 HIS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9600 nie jest już szczytem marzeń jeśli chodzi o k. graficzną i to od dawna - moze masz po prostu niski frame rate ( ilość klatek na sekundę ) odpal ati tray tools albo frapsa on pokazuje ilość klatek na sekunde - poniżej 40-35 daje efekt pływania aczkolwiek grafika wydaje sie wciąż dosyć płynna :wink:

doom 3 jeszcze jak cie moge na tej grafie ( to jeszcze zalezy od ustawień ) ale już q 4 to tak bliżej minimalnych 800*600+2*AA jak ustawiasz wyżej opcje graficzne to powinno "pływać"

Edytowane przez kvasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat źle nazwany, jednak jakby go zmienić to jestem wstanie dorzucić swoje 3 grosze. To w sumie ciekawe. Związane jest to pewnie zrenderingiem D3D i openGL. Te dwie ostatnie chodzą na GLu, a pierwsze wykorzystuje directa3d. Też zauwazylem, że w zależnosci od tych 2 trybów myszka zachowuje sie inaczej (widać to w szczególności jesli gra oferuje 2 tryby - Unreal Tournament?). Nawet eliminując kwestie synchronizacji pionowej widać różnice. Zawsze sie zastanawiałem jak w tych 2 trybach można eliminować swego rodzaju 'pływanie myszki', kiedy to ani wina synchronizacji ani FPS.

Edytowane przez alcen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość RzeźniQ_dNb

no walsnie

 

to nie wina synchronizacji (to jest do rozkladania sie np. muru na kilka poziomych czesci) ani FPSu ( to mi sie wydaje ze jak gra sie przycina a nie jak plywa)

 

dalem na min detale w farcraju i to samo identycznie plywa gra moim zdaniem ta gra jest zrypana pod tym wzgledem i zadna k. graficzna tego nie ulepszy

 

w q4 jak sie da skolei na max detale to nic nie plywa tylko ew. przeskakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie wina synchronizacji (to jest do rozkladania sie np. muru na kilka poziomych czesci) ani FPSu ( to mi sie wydaje ze jak gra sie przycina a nie jak plywa)

 

dalem na min detale w farcraju i to samo identycznie plywa gra moim zdaniem ta gra jest zrypana pod tym wzgledem i zadna k. graficzna tego nie ulepszy

 

w q4 jak sie da skolei na max detale to nic nie plywa tylko ew. przeskakuje

przestań gdybać i zrób tak jak mówie tzn sprawdź ile masz fps- bo pisząc że dałeś na max w q 4 i jest ok tylko troszke haczy (ewentualnie) to lekko się ośmieszasz ..

=-> far-cry rzeczywiscie jest dosyć leniwy

 

ps. jedne gry zwalniają jak spada fps (akcja zwalnia) inne akcje trzymają na tym samym poziomie za to obraz skacze ale zawsze jest to wina niskiego FPS

Edytowane przez kvasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja za to mam taka propozycję:

Zmniejsz ilość klatek renderowanych w D3D z wyprzedzeniem. Wiem że coś takiego jest dla nvidii, raz ustawiłem 15 i też mi myszka "pływała" po ekranie. Normalnie powinno być około 2-3 klatek. Nie wiem jak to jest z Ati. Ale prawdopodobnie ma także to ustawienie. Oczywiście wyłącz całkowicie VSync i zobacz jak Ci chodzi.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość RzeźniQ_dNb

no widze ze temacik sie rozkrecil i wiecie w czym rzecz

 

jestem pod wrazeniem :D

 

 

z FARCRY bede sie bawil i sprawdze wasze wszystkie mozliwosci cos cie wypisali

 

ale chcialem tez abyscie napisali czy u wass tez tak jest w tej grze ze plywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się jednak, że coś może być jeszcze przyczyną takich ekscesów. Ciekawe co napisał RoGeR o tym wyprzedzeniu. Co prawda pierwsze słysze, ale warto spróbować. Nie wiem tylko jak sie za to ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> Teraz np. mam totalną zime z MODem do UTeka. Że na D3D celowało mi sie do kitu (pływanie) to teraz podobnie sprawa wygląda z openGLem, ba jest nawet gorzej :|. Jestem też prawie pewny, że różnice w tej 'płynnosci' myszki zmieniały się różnie przy zmianie sterowników. Tak miałem na NV. Problem był tego typu, że swoje perfektyjnie ustawienia osiągnąłem na sterach mało wydajnych, a na leciwym GF5200 to była katastrofa. Więc sterowniki muszą sie czymś różnic (jakies biblioteki? nie wiem nie znam sie) ktore w jakis sposob mogą wpływac na ten element rozgrywki. Ale z taka wiedzą jaka posiadam, znalezienie dobrych ustawien to jak szukanie igły ...

 

Może ktoś jest bardziej zorientowany?

 

PS. Widze, że błędy zostają podkreślone anwet po ich poprawieniu. Bardzo dobry pomysł!

Edytowane przez alcen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość RzeźniQ_dNb

KURDE NIE WIERZE WLASNYM OCZOM!

 

GRA FARCRY CHODZI IDEALNIE!!

 

teraz ja zainstalowalem chcac sprawdzic to co mi zaproponowaliscie, to ze mi kiedys plywalo to mialem dawno temu ale na tym samym kompie jedynie co dokupilem nowego to x-fi ale to wielkiej roznicy nie powinno zrobic, pewnie nowsze drivery do ATI pomogly kiedys mialem stare widocznie

 

oprocz tego ze gra chodzi IDEALNIE zadnego plywania przeskokow nie ma na programie ATI TRAY TOOLS (swietny programik :) ) wykazuje mi 50 FPS to na medium detalach GRAFIKA 800tka

 

na wszystkich na maxa detalach gra wogule nie plywa FPS rowniez 50 delikatne przeskaki sa przy zadymie z kolesiami wtedy FPS idzie do 35 ale to musi byc zeznia, z przyczaiki rowniez 50 FPS tez wsio na 800tce

 

no to teraz mozna wymiatac w FARCRY, a ja kiedys go krytykowalem za to ze wlasnie plywa a to dlatego ze kiedys mialem cos schszanione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

KURDE NIE WIERZE WLASNYM OCZOM!

 

GRA FARCRY CHODZI IDEALNIE!!

 

teraz ja zainstalowalem chcac sprawdzic to co mi zaproponowaliscie, to ze mi kiedys plywalo to mialem dawno temu ale na tym samym kompie jedynie co dokupilem nowego to x-fi ale to wielkiej roznicy nie powinno zrobic, pewnie nowsze drivery do ATI pomogly kiedys mialem stare widocznie

 

oprocz tego ze gra chodzi IDEALNIE zadnego plywania przeskokow nie ma na programie ATI TRAY TOOLS (swietny programik :) ) wykazuje mi 50 FPS to na medium detalach GRAFIKA 800tka

 

na wszystkich na maxa detalach gra wogule nie plywa FPS rowniez 50 delikatne przeskaki sa przy zadymie z kolesiami wtedy FPS idzie do 35 ale to musi byc zeznia, z przyczaiki rowniez 50 FPS tez wsio na 800tce

 

no to teraz mozna wymiatac w FARCRY, a ja kiedys go krytykowalem za to ze wlasnie plywa a to dlatego ze kiedys mialem cos schszanione

Co to jest 800tka ;p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KURDE NIE WIERZE WLASNYM OCZOM!

(...)

 

schszanione

KURDE, również nie wierzę własnym oczom.

 

Pioorek- na początku próbowali to wyjaśniać, ale prawdę mówiąc też nie załapałem o co im chodzi ;)

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o to, ze kursor nie rusza sie tak jak chcesz, tylko ma pewna bezwladnosc: ruszysz myszka w lewo, skonczysz ruch, a celownik jeszcze chwile jedzie w ta sama strone, dodatkowo reaguje na ruchy myszki ociezale, jakby zamiast powietrza byla jakas gesta ciecz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość RzeźniQ_dNb

TO NIE HODZILO W TYM PRZYPADKU O ZADEN FPS

 

jakims dziwnym trafem kiedys mi ta gra plywala teraz naszczescie juz nie, kompa nie zmienialem, gre mialem ta samo zawsze, wiec nie wiem co sie stalo, ale dobrze ze sie tak stalo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Qr ... kvasek nie rob ze mnie idioty, bo mysle ze 85FPS stable, wystarczy zeby wyeliminowac ten efekt, niestety czasem bezkutecznie. Skoro nie mieliscie podobnych problemow to tylko wasze szczescie, ja juz nie raz przegralem mecz przez szybki reinstall OSa i instalacje pierwszych lepszych sterow od grafiki. Costi idealnie to opisal, mam nadzieje ze topik sobie zostanie i kiedys ktos bedzie mogl napisac co wieciej.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ja też mam taki efekt w Far Cry'u i HL2, tyle że w miarę zwiększania się FPSów efekt stopniowo znika. Niestety z tego co wiem przy np. 45fps wszystko powinno być idealnie płynnie, a tak nie jest... Jak mam ten problem rozwiązać...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety z tego co wiem przy np. 45fps wszystko powinno być idealnie płynnie, a tak nie jest...

o ile 45 fps to jest wartość minimalna a nie średnia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że minimalna w danym miejscu (jak się gdzie indziej patrzę to może być tylko więcej)... Ściągnąłem ten program NVtweak i zmieniłem ilość tych prerenderowanych klatek na 0, sam nie wiem czy coś się zmieniło [było 3 domyślnie]... Dlatego w większośći gier dla mnie idealnie płynnie to znaczy >60 fps, a nie jak dla niektórych >30fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem ten "efekt".

Nie jest on bynajmniej w moim przypadku zależny od FPSów.Dzisiaj zassałem demo Prey'a i pojawiło mi sie właśnie to o czym pisze RzeźniQ. Kiedyś wcześniej miałem podobnie w domie ( 6800 ).

Specjalnie na Prey'u zmniejszyłem detale i nawet rozdziałke i nic to nie daje...

Przy szybszym ruchu poziomym obraz faktycznie tnie się na paski które jakby falują(FPS na poziomie 80).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Też zauważyłem ten "efekt".

Nie jest on bynajmniej w moim przypadku zależny od FPSów.Dzisiaj zassałem demo Prey'a i pojawiło mi sie właśnie to o czym pisze RzeźniQ. Kiedyś wcześniej miałem podobnie w domie ( 6800 ).

Specjalnie na Prey'u zmniejszyłem detale i nawet rozdziałke i nic to nie daje...

Przy szybszym ruchu poziomym obraz faktycznie tnie się na paski które jakby falują(FPS na poziomie 80).

A może odświeżanie masz słabe? 85 to minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...