Gość RzeźniQ_dNb Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Witam chcialem sie zapytac czy u was tez tak jest bo mnie to wpienia ze na grze FARCRY i Call Of Cthulhu gra nie chodzi plynnie jak doom 3 czy quake 4 tylko lekko plywa, nie zacina sie ino plywa ten celownik czy u was tez tak jest czy moze ja mam cos schszanione?? moj komp to: athlon 3.2 1Gramu radeon 9600 HIS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kvasek Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 (edytowane) 9600 nie jest już szczytem marzeń jeśli chodzi o k. graficzną i to od dawna - moze masz po prostu niski frame rate ( ilość klatek na sekundę ) odpal ati tray tools albo frapsa on pokazuje ilość klatek na sekunde - poniżej 40-35 daje efekt pływania aczkolwiek grafika wydaje sie wciąż dosyć płynna :wink: doom 3 jeszcze jak cie moge na tej grafie ( to jeszcze zalezy od ustawień ) ale już q 4 to tak bliżej minimalnych 800*600+2*AA jak ustawiasz wyżej opcje graficzne to powinno "pływać" Edytowane 28 Czerwca 2006 przez kvasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yooguruto Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 (edytowane) Temat źle nazwany, jednak jakby go zmienić to jestem wstanie dorzucić swoje 3 grosze. To w sumie ciekawe. Związane jest to pewnie zrenderingiem D3D i openGL. Te dwie ostatnie chodzą na GLu, a pierwsze wykorzystuje directa3d. Też zauwazylem, że w zależnosci od tych 2 trybów myszka zachowuje sie inaczej (widać to w szczególności jesli gra oferuje 2 tryby - Unreal Tournament?). Nawet eliminując kwestie synchronizacji pionowej widać różnice. Zawsze sie zastanawiałem jak w tych 2 trybach można eliminować swego rodzaju 'pływanie myszki', kiedy to ani wina synchronizacji ani FPS. Edytowane 28 Czerwca 2006 przez alcen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RzeźniQ_dNb Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 no walsnie to nie wina synchronizacji (to jest do rozkladania sie np. muru na kilka poziomych czesci) ani FPSu ( to mi sie wydaje ze jak gra sie przycina a nie jak plywa) dalem na min detale w farcraju i to samo identycznie plywa gra moim zdaniem ta gra jest zrypana pod tym wzgledem i zadna k. graficzna tego nie ulepszy w q4 jak sie da skolei na max detale to nic nie plywa tylko ew. przeskakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złodziej Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Far Cry. Jack Carver to stary pijus. Żłopie za dużo whisky i mu się łapy trzesą... PS Nie pamiętam już za bardzo, ale to chyba było tak, że używając pewnych broni (snajperka?)celowanie nie było takie łatwiutkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kvasek Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 (edytowane) to nie wina synchronizacji (to jest do rozkladania sie np. muru na kilka poziomych czesci) ani FPSu ( to mi sie wydaje ze jak gra sie przycina a nie jak plywa) dalem na min detale w farcraju i to samo identycznie plywa gra moim zdaniem ta gra jest zrypana pod tym wzgledem i zadna k. graficzna tego nie ulepszy w q4 jak sie da skolei na max detale to nic nie plywa tylko ew. przeskakuje przestań gdybać i zrób tak jak mówie tzn sprawdź ile masz fps- bo pisząc że dałeś na max w q 4 i jest ok tylko troszke haczy (ewentualnie) to lekko się ośmieszasz .. =-> far-cry rzeczywiscie jest dosyć leniwy ps. jedne gry zwalniają jak spada fps (akcja zwalnia) inne akcje trzymają na tym samym poziomie za to obraz skacze ale zawsze jest to wina niskiego FPS Edytowane 28 Czerwca 2006 przez kvasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 (edytowane) RzeźniQ_dNb w menu FarCry'a masz jedna opcje "lazy weapon", sprobuj suwak przesunac na maxa w prawo i zobacz czy cos sie poprawilo, albo wpisz w konsoli "cl_lazyweapon 0" Edytowane 28 Czerwca 2006 przez CarsonPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:RoGeR:. Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 A ja za to mam taka propozycję: Zmniejsz ilość klatek renderowanych w D3D z wyprzedzeniem. Wiem że coś takiego jest dla nvidii, raz ustawiłem 15 i też mi myszka "pływała" po ekranie. Normalnie powinno być około 2-3 klatek. Nie wiem jak to jest z Ati. Ale prawdopodobnie ma także to ustawienie. Oczywiście wyłącz całkowicie VSync i zobacz jak Ci chodzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RzeźniQ_dNb Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 no widze ze temacik sie rozkrecil i wiecie w czym rzecz jestem pod wrazeniem :D z FARCRY bede sie bawil i sprawdze wasze wszystkie mozliwosci cos cie wypisali ale chcialem tez abyscie napisali czy u wass tez tak jest w tej grze ze plywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yooguruto Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 (edytowane) Wydaje mi się jednak, że coś może być jeszcze przyczyną takich ekscesów. Ciekawe co napisał RoGeR o tym wyprzedzeniu. Co prawda pierwsze słysze, ale warto spróbować. Nie wiem tylko jak sie za to ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> Teraz np. mam totalną zime z MODem do UTeka. Że na D3D celowało mi sie do kitu (pływanie) to teraz podobnie sprawa wygląda z openGLem, ba jest nawet gorzej :|. Jestem też prawie pewny, że różnice w tej 'płynnosci' myszki zmieniały się różnie przy zmianie sterowników. Tak miałem na NV. Problem był tego typu, że swoje perfektyjnie ustawienia osiągnąłem na sterach mało wydajnych, a na leciwym GF5200 to była katastrofa. Więc sterowniki muszą sie czymś różnic (jakies biblioteki? nie wiem nie znam sie) ktore w jakis sposob mogą wpływac na ten element rozgrywki. Ale z taka wiedzą jaka posiadam, znalezienie dobrych ustawien to jak szukanie igły ... Może ktoś jest bardziej zorientowany? PS. Widze, że błędy zostają podkreślone anwet po ich poprawieniu. Bardzo dobry pomysł! Edytowane 28 Czerwca 2006 przez alcen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RzeźniQ_dNb Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 KURDE NIE WIERZE WLASNYM OCZOM! GRA FARCRY CHODZI IDEALNIE!! teraz ja zainstalowalem chcac sprawdzic to co mi zaproponowaliscie, to ze mi kiedys plywalo to mialem dawno temu ale na tym samym kompie jedynie co dokupilem nowego to x-fi ale to wielkiej roznicy nie powinno zrobic, pewnie nowsze drivery do ATI pomogly kiedys mialem stare widocznie oprocz tego ze gra chodzi IDEALNIE zadnego plywania przeskokow nie ma na programie ATI TRAY TOOLS (swietny programik :) ) wykazuje mi 50 FPS to na medium detalach GRAFIKA 800tka na wszystkich na maxa detalach gra wogule nie plywa FPS rowniez 50 delikatne przeskaki sa przy zadymie z kolesiami wtedy FPS idzie do 35 ale to musi byc zeznia, z przyczaiki rowniez 50 FPS tez wsio na 800tce no to teraz mozna wymiatac w FARCRY, a ja kiedys go krytykowalem za to ze wlasnie plywa a to dlatego ze kiedys mialem cos schszanione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JestemNoobem Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 KURDE NIE WIERZE WLASNYM OCZOM! GRA FARCRY CHODZI IDEALNIE!! teraz ja zainstalowalem chcac sprawdzic to co mi zaproponowaliscie, to ze mi kiedys plywalo to mialem dawno temu ale na tym samym kompie jedynie co dokupilem nowego to x-fi ale to wielkiej roznicy nie powinno zrobic, pewnie nowsze drivery do ATI pomogly kiedys mialem stare widocznie oprocz tego ze gra chodzi IDEALNIE zadnego plywania przeskokow nie ma na programie ATI TRAY TOOLS (swietny programik :) ) wykazuje mi 50 FPS to na medium detalach GRAFIKA 800tka na wszystkich na maxa detalach gra wogule nie plywa FPS rowniez 50 delikatne przeskaki sa przy zadymie z kolesiami wtedy FPS idzie do 35 ale to musi byc zeznia, z przyczaiki rowniez 50 FPS tez wsio na 800tce no to teraz mozna wymiatac w FARCRY, a ja kiedys go krytykowalem za to ze wlasnie plywa a to dlatego ze kiedys mialem cos schszanione Co to jest 800tka ;p? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_ct Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Pewnie R9800 :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RzeźniQ_dNb Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 chodzilo mi o rozdzielczosc 800x600 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 (edytowane) KURDE NIE WIERZE WLASNYM OCZOM! (...) schszanione KURDE, również nie wierzę własnym oczom. Pioorek- na początku próbowali to wyjaśniać, ale prawdę mówiąc też nie załapałem o co im chodzi ;) Edytowane 28 Czerwca 2006 przez draak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pioorek Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Tak w ogole, to o co wam chodzi z tym efektem 'plywania'? Jakies nowe okreslenie na maly framerate? ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Chyba chodzi o to, ze kursor nie rusza sie tak jak chcesz, tylko ma pewna bezwladnosc: ruszysz myszka w lewo, skonczysz ruch, a celownik jeszcze chwile jedzie w ta sama strone, dodatkowo reaguje na ruchy myszki ociezale, jakby zamiast powietrza byla jakas gesta ciecz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Sęk w tym, że gram już naście lat i nigdy nie zauważyłem czegokolwiek zbliżonego do opisywanych w tym temacie sytuacji... ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pioorek Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 Hmm, rozumiem - po prostu kursor reaguje z dosc duzym opoznieniem? Ja chyba tak mialem gdy ustawialem zbyt duze detale jak na moja karte ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kvasek Opublikowano 28 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2006 od początku urwał mówiłem że ma mały fps to sie doszukiwali jakichś teorii spiskowych :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RzeźniQ_dNb Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 TO NIE HODZILO W TYM PRZYPADKU O ZADEN FPS jakims dziwnym trafem kiedys mi ta gra plywala teraz naszczescie juz nie, kompa nie zmienialem, gre mialem ta samo zawsze, wiec nie wiem co sie stalo, ale dobrze ze sie tak stalo :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yooguruto Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 Qr ... kvasek nie rob ze mnie idioty, bo mysle ze 85FPS stable, wystarczy zeby wyeliminowac ten efekt, niestety czasem bezkutecznie. Skoro nie mieliscie podobnych problemow to tylko wasze szczescie, ja juz nie raz przegralem mecz przez szybki reinstall OSa i instalacje pierwszych lepszych sterow od grafiki. Costi idealnie to opisal, mam nadzieje ze topik sobie zostanie i kiedys ktos bedzie mogl napisac co wieciej. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_q_b_a_ Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 No właśnie, ja też mam taki efekt w Far Cry'u i HL2, tyle że w miarę zwiększania się FPSów efekt stopniowo znika. Niestety z tego co wiem przy np. 45fps wszystko powinno być idealnie płynnie, a tak nie jest... Jak mam ten problem rozwiązać...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kvasek Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 Niestety z tego co wiem przy np. 45fps wszystko powinno być idealnie płynnie, a tak nie jest...o ile 45 fps to jest wartość minimalna a nie średnia :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_q_b_a_ Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 Jasne, że minimalna w danym miejscu (jak się gdzie indziej patrzę to może być tylko więcej)... Ściągnąłem ten program NVtweak i zmieniłem ilość tych prerenderowanych klatek na 0, sam nie wiem czy coś się zmieniło [było 3 domyślnie]... Dlatego w większośći gier dla mnie idealnie płynnie to znaczy >60 fps, a nie jak dla niektórych >30fps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobrowisko Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 Też zauważyłem ten "efekt". Nie jest on bynajmniej w moim przypadku zależny od FPSów.Dzisiaj zassałem demo Prey'a i pojawiło mi sie właśnie to o czym pisze RzeźniQ. Kiedyś wcześniej miałem podobnie w domie ( 6800 ). Specjalnie na Prey'u zmniejszyłem detale i nawet rozdziałke i nic to nie daje... Przy szybszym ruchu poziomym obraz faktycznie tnie się na paski które jakby falują(FPS na poziomie 80). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pioorek Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 (edytowane) Kobrowisko@ Wylacz vsynch, czy jakos tak (w opcjach gry). Edytowane 29 Czerwca 2006 przez Pioorek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JestemNoobem Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 Też zauważyłem ten "efekt". Nie jest on bynajmniej w moim przypadku zależny od FPSów.Dzisiaj zassałem demo Prey'a i pojawiło mi sie właśnie to o czym pisze RzeźniQ. Kiedyś wcześniej miałem podobnie w domie ( 6800 ). Specjalnie na Prey'u zmniejszyłem detale i nawet rozdziałke i nic to nie daje... Przy szybszym ruchu poziomym obraz faktycznie tnie się na paski które jakby falują(FPS na poziomie 80). A może odświeżanie masz słabe? 85 to minimum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobrowisko Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 A może odświeżanie masz słabe? 85 to minimum.Zazwyczaj jade na 100 Hz. To raczej nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobzi Opublikowano 29 Czerwca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2006 Ludzie to stery jak nic kilka razy tak mialem bawiac sie sterami dokladnie takie objawy o jakich mowicie spowodowane sa zlymi sterownikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...