Skocz do zawartości
aerial

Passive Wc

Rekomendowane odpowiedzi

Co do dyskow i PSU, jest to tak wymyslone, zeby powstal tam tunel przy okacji wyciszenia. Dyski np teraz (okolo 1h idle) maja 38 (80gb) i 32 (250gb) stopnie. Normalnie w dlugotrwalym stresie ich temp nie przekracza 50 stopni, idle utrzymuje sie na poziomie 40-44 stopni. Sa to calkowicie dopuszczalne temperatury. Wszystkiemu winien jest przeplyw powietrza:

 

schemacik.jpg

Maty nie izoluja, ten rodzaj mat ma przewodnosc cieplna lepsza niz powietrze... wiec gdyby ich tam nie bylo byloby cieplej (i jest) + zjawisko tunelu powietrznego ktore dodatkowo, albo wrecz glownie poprawia cala wentylacje.

Co do glosnosci, to tagan jest ostatnim winnym :wink: W zasadzie nie zmienilbym tego zasilacza na pasywa bo poporstu go calkowicie nie sluchac, chyba ze z paru cm. Co innego dyski - mimo wytlumienia od drgan (oblozenie koszyka gabkami i luzne przymocowanie do obudowy + dodatkowe tlumiki z gabki na nozkach samej obudowy), mat ktore maja tlumic sam halas talerzy i glowicy, sa lekko slyszalne z bliska w nocy przy idealnej ciszy w pokoju. Ale zeby pozbyc sie nawet tego to trzeba albo kupic specjalnie dysk "seleket" pod wzgledem ciszy, albo specjalnie 2,5'' jak to robia ludzie na scpr (ale maja znacznie wieksze srodki finansowe), albo oblozyc obudowe metrowa wartwa gabki :)

W kazdym razie ja jestem juz w 90% usatysfakcjonowany. Ogolnie to nie mam pomyslu co moznaby jeszcze zrobic zeby przyciszyc dyski - o ile w ogole to jest konieczne, bo poziom ciszy jest naprawde wysoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy niebyła by lepsza chłodnica z samochodu ?

Chlodnica od samochodu jest przeznaczona raczej do pracy z silnym nawiewem (wlot powietrza / wentylator), ma gesta konstrukcje wlasnie przystosowana do takiej pracy. To sprawia ze w pasywnym chlodzeniu jest to wada. Druga rzecz to ustawienie takiej chlodnicy. Jej ksztalt i budowa skutecznie to utrudniaja, do grzejnika latwo dorobic podstawki i ladnie stabilnie stoi. Plaska chlodnica samochodowa - nie (wyjatek stanowi umieszczenie jej np na sciance nomrlanej obudowy). Fakt ze na samym poczatku myslalem nad chlodnica samochodowa - ale miedzy innymi z tych powodow zrezygnowalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem trochę w necie i znalazłem grzejniki miedziano-aluminiowe:

http://www.regulus.com.pl/grafa/zblizenie_bialy.jpg

tak wygladają w środku :

http://www.regulus.com.pl/panel/news/a3dd2c20_19.jpg

 

Link do producenta

Podoba mnie się to :-). Czarny grzejnik... hmm... bajer jak nic. Powiedzcie proszę, który byłby najlepszy z tej oferty:

http://www.regulus.com.pl/index.php?tool=cennik

 

PS.

Mam nadzieję, że aerial się nie obrazi jak podepnę się do tego wątku :oops:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaką masz obudowe, ale R4/40 i tak będzie OK - wymiary 40x40x9 cm, 350 ml wody i 2,7 kg wagi - cena 210,-

 

Swoją drogą to ja taki 40x40 mogłem mieć za 125 zł. Innego producenta i mniejsze wymiary(40x40x6). Typ 11.

Edytowane przez Puma[JFK]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaką masz obudowe, ale R4/40 i tak będzie OK - wymiary 40x40x9 cm, 350 ml wody i 2,7 kg wagi - cena 210,-

 

Swoją drogą to ja taki 40x40 mogłem mieć za 125 zł. Innego producenta i mniejsze wymiary(40x40x6). Typ 11.

Dzięki za odpowiedź :-). Obudowa to Antec P180, ale planuje nabyć jakiegoś desktopa i grzejnik dać za biurko. Nie będę stawiał grzejnika obok budy.

 

EDYCJA:

Ile W ciągnie taka pompa CWU?

Edytowane przez FLITH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aerial widziałem Twój topic na SPCR:

http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=33938

 

Napisz proszę jak sprawuje się Scythe QuietDrive :-).

Po przerobce zachowuje sie dobrze, tzn nie ma zadnych wibracji, obudowa moze stac na swoich standardowych nozkach bez podkladek (a strasznie przenosza wibracje). Wymagalo to odkrecenia mocowan od scythe. Taki pomysl zreszta podsunal mi Martinii - okazalo sie to bardzo skuteczne.

Chcialem poczekac z updatem az skoncze calkowicie zmiany, tzn npwu psu i zrobie pozadne zdjecia calosci - stad milczenie :wink:

Mysle ze za kilka dni zakoncze na dluzszy czas "udoskonalanie" calosci przez osiagniecie okreslonego poziomu ciszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aerial mam małe pytanko, bo chcę zbudować swoje WC o podobnej konstrukcji. co bys zmienil gdybyś budował je od nowa ? węże takie same ? to sa takie http://allegro.pl/item125836915_tygon_r_36...od_3_8_id_.html ? grzejnik chcę dać aluminiowy.

Edytowane przez teges

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co bys zmienil gdybyś budował je od nowa ? węże takie same ?

Co bym zmienil? No jesli chodzi o grzejnik to szukalbym pewnie nawet meniejszego, gdybym mial normalna bude szukalbym zintegrowania grzejnika 1 plytowego z nia itp. Ale wydajnosc jest w pelni zadowalajaca niezaleznie czy wstawie tam w przyszlosci x2 i np radka 1900xtx. Sa ciekawsze typy grzejnikow - to sie zgodze, ale najczesciej sa srednio 2x drozsze niz ten co mam.

A weze to kwestia jak najbardziej dowolna. Z powodzeniem mozesz zastosowac 8/10, zlaczki skrecane. I tak przeswit tych metalowych wezy ktore dochodza do budy jest niewielki i fakt grubosci tygonu niewiele tu zmienia. Tygon kupilem z 3 przyczyn:

- okazyjna cena

- wszystkie bloki mialy zlaczki 12mm (w tym 2 NK)

- bardzo dobrze sie wygina (lepiej niz innovatek 8/10)

Gdyby jednak bloki ktore kupowalem na allegro mialy zlaczki skrecane 8/10 chetnie zastosowalbym cienszy waz, lepiej skrecane wygladaja, sa pewniejsze itp. To zupelnie indywidualny wybor. Za to zbrojonych wezy poza obduowa napewno bym nie zmienil, bardzo dobrze sie sprawdzaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zbrojeniowki sa oky :) prawie jak w łazience :) ja chyba skuszę sie na mniejsze węże bo to jest moje pierwsze WC i chyba tak będzie łatwiej i bezpieczniej, a wydajnoość ta sama. a pompka jak sie sprawuje ? jest sens kupować oryginalnego grunfosa czy leszno wystarczy ? ona jest naprawde taka cicha, że z 10cm jej nie słychać ? mi wystarczy z 20cm :)

"Sa ciekawsze typy grzejnikow" co masz na myśli ? mógłbyś dać linka do jakiegoś wydajnego w średnim przedziale cenowym, który by się nadawał, ja mam znajomego w sklepie z takimi częściami więc będę miał taniej.

 

PS: nie wiesz kto chce sprzedać FLOWPINa ?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka to dokladnie to samo co grundfos - poza kolorem obudowy, nie ma praktycznie zadnej roznicy w materialach i ksztalcie elementow. A cicha naprawde JEST. Zreszta moze to potwierdzic wielu userow. Ma tutaj ta delikatna przewage na laingem ddc, ze ostatnio mowi sie o jakiejs wadliwej serii tych pompek, pare osob mialo problemu. Z cwu nie powinienes ich miec - chyba ze bedziesz pierwszy :wink:

Typy grzejnikow, to rozne aluminiowe, skrecane z segmentow (mozna sobie dowolnie wymiary w ten sposob dobrac), miedziane, rozne inne ksztalty. Kilka zdjec i przykladow masz np na poprzedniej stronie tego tematu.

A flowpiny - tylko allegro. Ale za duzo ich w obiegu nie ma. Ostatnio za to widzialem jakos tanio chyba Puma PXa nabyl. Obserwuj :wink:

 

edit: o zakupie bloku teges zaloz sobie temat w "co kupic"

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak z wodą? jest brązowa bo juz troszke czasu mineło? Może jakiś update.

Dzis dam update, tylko kompa bede musial przeniesc na jakies naswietlone miejsce, a to nie jest takie poste (w pojedynke) :lol:

Dla przykladu dodam tez zdjecia x2p i spustoszenia jakie zrobil na nim uklad po tych 2 miesiacach.

Nie bedzie zdjec plynu, ale sam plyn robil wrazenie czystego, jaskrawo-zielona substancja. Minimalny osad na samym dnie wiaderka, ktorego spowrotem nie wlalem. Weze odbarwione na zielono (ale nie rdzawo). Bloki czarne w srodku :) Ogolnie nie jest zle. Update dzis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym ten układ napełnił w całości borygo (różowy/zielony/niebieski) + ten barwnik

Grzejnik nie powinien korodować, bloki również by nie czernialy

Blok nawet niczym nei zalany bedzie czarny po pewnym czasie.

Proponuje zalac kawalek miedzi borygo i poczekac pare miesiecy... zweryfikujesz "teze".

A w ogole to nawet jesli w ukladzie bylaby czysta woda, mocna korozja (jak w instalacji co), to poza utrata wartosci blokow taki uklad imo moglby pracowac wiele lat bezawaryjnie i bez wplywu na utrate wydajnosci.

W kazdym razie ja moge powiedziec ze u mnie korozja praktycznie nie wystepuje, to co jest - to efekt normalny ktory wystepuje w kazdym ukladzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiadany update:

 

Glownie skupilem sie na wyciszaniu. Tzn co sie przede wszystkim zmienilo od ostatnich zdjec:

 

:arrow: Zostal 1 dysk (SP2504C) w scythe quiet drive (wszystkie koszyki out) dokladnie odizolowanym gabkami.

:arrow: Dokladniejsze wyklejenie calosci matami bitumicznymi

:arrow: A na maty gabka akustyczna (3cm)

:arrow: Zasilacz to Seasonic S12 z wymienionym wentylem (Fander @ 500RPM na stale)

:arrow: Wentylator na rogu jako wyciag (350RPM - ledwo dmucha ale nie slychac go z 10cm)

:arrow: Pozadek w kablach, z 2h bawilem sie w ukrycie calosci (pod gabka sa ulozone :) )

:arrow: Wymiana bloku na cpu X2p na MasterFreezer 1

:arrow: Wymiana pasty na CLP pod gpu i wymiana zlaczek na dlugie NK12

:arrow: Duze radiatory na mem - 8szt spire

:arrow: Radiator na PWMIC, wcisniety w firmowy radiator podobnie jak bloczki mips.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zasilacz dziala calkowicie niezaleznie od srodka obudowy, wciaga powietrze bokiem i wywala zimne. Fander 500RPM spokojnie daje rade, jest jeszcze duzy zapas. Sprawny zasilacz chlodzony zimnym powietrzem naprawde nie wiele wymaga od wentylatora.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Na pokrywie najlepiej widac 2 warstwy mat - APP + pianka. Calosc DZIALA, chociaz podnosi ostro temp w budzie, nawet takiej w ktorej cieplo jest wyciagane przez AC. To pewien kompromis w przypadku tej 80mm wentylatora puszczonego na 350RPM. Dmucha naprawde cieplym powietrzem, ale korzysc z zastosowania takich grubych i na masowa skale gabek jest wieksza - ucisza dysk ze scythe o to minimum ktore jeszcze mogloby denerwowac. Na ostatnim zdjeciu po prawej widac radiatorek na mosfecie wcisniety w firmowy z dodatkiem silikonu. Duzy spadek temp daje, utrzymuje sie ponizej 60C na PWMIC w stresie. Danie tam wentyla nic w zasadzie nie daje (a byloby mizliwe przy tej wartwie gabek/mat).

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Tak wyglada X2p po tych 2.5 miesiaca pracy w ukladzie i potraktowaniu pasta CLP. Efekty podobne uzyskuje sie na normlanym wc (bez stalowego grzejnika) - wiec nie ma przeslanek ze niszczyla go korozja. Dokladnie tak wygladal cube po pol roku pracy na wodzie w moim starym ukladzie. Bede go sprzedawal i wyczyscze - zobaczymy do jakiego stanu da sie doprowadzic ten bloczek.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Podsumowujac - uklad za jakis tydzien zabieram na stancje na studia, gdzie bedzie czekala go proba bezawaryjnej pracy przez dluzszy okres czasu, w zasadzie to nie chce juz otwierac obudowy do mniej wiecej gwiazdki :wink: (to moze byc trudne, ale glownie ze wzgledu na tanie i fajne procesory "niebieskich").

W kazdym razie jesli chodzi o wydajnosc i cisze jestem bardzo zadowolony. To jak najbardziej dziala. Teraz halas jest przy wylaczonym monitorze (w ktorym piszcza cewki (lcd!)) w nocy w czasie downloadu praktycznie nie da sie wylapac z 1m czy komp chodzi. Oczywiscie mozna sobie odpalic wtedy petle 3dmarkow na cala noc i w braku halasu NIC sie nie zmieni (w zasilce wentyl ma stale ~3.6V). Uczciwie moge powiedziec ze ta konfiguracja jest cicha, i mowie to jako ktos kto naprawde stara sie w nocy zidentyfikowac czy komp chodzi. Wczesniejsze "revizje" przy tym byly jednak niedopracowane. Moznaby jeszcze pomyslec o dysku 2.5'' - nie wykluczam ze przy nastepnych zmianach sprzetu tak wlasnie zrobie, bo bedzie znacznie latwiejszy do wyciszenia taki dysk niz klasyczny 3.5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe najbardziej podoba mi sie okreslenie go mianem "cichy". Zabawne jak zmienia sie z czasem pojecie ciszy ;)

 

Ladnie to wszystko wyszlo, szkoda tylko ze chlodnica nie jest zintegrowana z obudowa ale to juz kwestia wyboru budy, przy ktorym moim zdaniem mocno podwyzszyles sobie poprzeczke.

 

Jaka temperature ma dysk po dluzszym obciazeniu ?

 

btw. Zmuszasz mnie do poprawienia mojego C'n'C, ktore i tak juz sporo przeszlo od rev.3 ;) Mimo wszystko jeszcze powstrzymuje sie z WC ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...