atomel Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 (edytowane) Dalej zmiany w starym dobrym i sprawdzonym chłodzeniu gwoli aktualizacji siga. Rewizja 1.6 3x Noctua S12 zawędrowały na top a 3x P 12 od spodu chłodnicy za wskazówkami Dar!ush. Przesiadłem się na nową platformę Intel i7. Płyta DFI UT X58 T3eH8. Uzbrojenie nowej płyty: 1. Backplate: 2. Zapinki z topami Maniakalnego na Apogee GT w połączeniu z oryginałami. Postanawiam też osadzić Swiftech MCW30 na NB: 3. Przymiarka węża Tygon 8/11. Na razie tylko niezbędne odcinki, później wymienię całość: 4. Między zapinkę Maniakalnego a chłodzenie płyty świetnie wpasowuje się 60 mm Zephyr wydatnie zmniejszający temperaturę PWM: 5. W pogoni za ciszą małą modernizację przeszła też 8800GTS/512. Wentyl Chieftec zamieniony na Noctua: 6. Tu płyta już w budzie: 7. I zwodowana: 8. Ósma noktua wędruje na tył budy. Jej zadaniem jest wywołanie ruchu powietrza nad kartą grafiki: 9. Dodatkowym zadaniem jest nawiew na dodatkowe chłodzenie DFI dla PWM Dalsze plany to wymiana grafiki i całości węży. Edytowane 29 Marca 2009 przez atomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Brakuje jeszcze fotki z daleka ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0BR0 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Też trzeba by zamienić te Noctuy na topie. S12 nie nadają się do LC... Może i mają duży przepływ, ale żadnego ciśnienia... I oto chodzi w LC ;) Te wentyle jedynie nadają się do robienia przepływu powietrza w obudowie. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Jest obecnie całkiem nieźle. S12 są ustawione na maksymalną prędkość 800 obr/min. Przepływ przez chłodnicę NexXxoS Xtreme III jest wystarczający i nie jest zbyt głośno. Same P12 od dołu są zdolne przetłoczyć powietrze przez chłodnicę a N12 mają za zadanie ciepłe powietrze sprawnie usuwać wytwarzając lekkie podciśnienie. Ponadto S12 są cichsze od P12 co jest lepszym rozwiązaniem niż poprzednio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0BR0 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2009 No napewno jest lepiej teraz, kiedy P12 pchają a nie usuwają powietrze z chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darusiak Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Kwietnia 2009 moim skromnym zdaniem na nb lepiej by wygladał channel, a bloczek na cpu jakby był bez oryginalnej zapinki :] ale nie jest źle ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 (edytowane) No i przyszedł czas na rewizję 1.7. Praktycznie zmieniały się cały czas elementy komputera ale pompka, chłodnica, miernik przepływu i obudowa pozostają te same. Impulsem do zmian był zakup monitora LG W2600HP-BF S-IPS więc 26" i rozdzielczość 1920x1200. Większa rozdzielczość wymusiła zamianę 8800GTS 512MB na coś mocniejszego. Wybór był spontaniczny po prostu poszedłem do sklepu i kupiłem BFG GTX 285 OC. Po kilku dniach użytkowania wkurzyłem się głośnym wentylatorem. Postanowiłem kartę zwodować: Obecnie układ wygląda tak: Karta obniżyła przepływ w układzie o 20% w stosunku do układu tylko z blokiem Apogee GT. Temperatura rdzenia karty pod pełnym obciążeniem to 47*C. Nagrodą jest redukcja szumu tym bardziej, że górne Noctua S12/800 zostały zastąpione. Teraz chłodnicę chłodzi 6 wentylatorów Noctua P12/1300, które razem są o wiele cichsze na maksymalnych obrotach niż GTX285 z obrotami wentylka 70%. Edytowane 11 Czerwca 2009 przez atomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozaq Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 Normalnie feeria kolorów :D Ciężko się połapać gdzie te wszystkie węże idą :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacool Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 (edytowane) rzeczywiscie niezła łamigłówka. :) Nie wiem po co zawór wiszący nad zasilaczem. Zbędna rzecz. Drugi jest jeszcze koło reza. Edytowane 11 Czerwca 2009 przez jacekcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zawory są do łatwego opróżniania układu i są bardzo użyteczne. Co do kolorów to nie jest zamierzony efekt. Po prostu niebieskie Innovatec mają średnicę zewnętrzną 10 mm i pasują do uchwytów na tylnej ściance, a Tygon ma 11 mm. Zastosowałem go w niektórych miejscach bo jest bardziej elastyczny i nie załamuje się. Estetyka jest dla mnie mniej istotna (nie ma tu żadnego okna). Dla mnie liczy się efektywność działania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozaq Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 Twierdzisz, że wąż o średnicy większej o 1mm nie wejdzie w uchwyt na wąż 10mm? No i czy ja wiem, czy te zawory naprawdę potrzebne są, ja robie tak: odkręcam wąż na złączce przy pompce, wcześniej podstawiam miskę i wylatuje większość, resztę wylewam już na bieżąco, jeśli rozbieram cały układ na części ofkors ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 No to zostań przy swojej misce i wylewaniu na bieżąco do obudowy i na elementy :lol2: Ja dzięki zaworkom opróżniam wygodnie całkowicie płyn z układu do naczynia, którym go wlewam ponownie. Wąż 11 wejdzie w uchwyty 10 mm i wtedy jest zdeformowany co sprawdzałem w praktyce. A rozwiercać mi się nie chce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozaq Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 Dla sprecyzowania: stosując swoją metodę nie wylewam niczego na "elementy", wszystko leci do miski, z której następnie przelewam do butelki Fesera, którą znowu napełniam układ. Zresztą nigdzie nie stwierdziłem, że zawory są KOMPLETNIE niepotrzebne, jak Ci się wygodnie ich używa to dobrze i tyle. Moja ocena układu bazowała na tym co widzę na zdjęciach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacool Opublikowano 11 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2009 (edytowane) Raczej zdecydowałbym się na używanie zacisków do węży - np. innovateka. Zawory bym wywalił. takie jest moje zdanie. Edytowane 11 Czerwca 2009 przez jacekcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subvoice Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2009 (edytowane) A mnie zaintrygowały filtry na wentylach od chłodnicy... Na wlocie to rozumiem, ale na wylocie? Lepiej raczej zabezpieczyć wloty powietrza filtrami. Przyjemny ten koolance :) Edytowane 12 Czerwca 2009 przez Subvoice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2009 (edytowane) Filtry na chłodnicy są zainstalowane prawidłowo bowiem wentylatory chłodnicy wyciągają powietrze z wewnątrz obudowy i wypychają na zewnątrz. Powietrze dla nich dostarcza otwór w górnej części tylnej ściany oraz pięć wentylatorów 92 mm w bocznych ścianach obudowy służących do chłodzenia dysków i elementów płyty głównej. Wentylatory te są również wyposażone w filtry na wlocie powietrza z zewnątrz obudowy. Pomimo to na wewnętrznych filtrach na chłodnicy zbiera się kurz, który usuwam przeciętnie raz na miesiąc (2 minuty odkurzaczem z zestawem małych końcówek). Filtry zapobiegają zabijaniu się finów chłodnicy. Po dwóch latach zaglądałem między finy i były tam naprawdę niewielkie ilości kurzu. Edytowane 12 Czerwca 2009 przez atomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniakalny Opublikowano 12 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2009 koolance daje rade te złaczki w bloku były w komplecie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 13 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2009 Z blokiem były choinki. Ponieważ preferuję skręcane kupiłem je w cooling. Blok bardzo ładnie trzyma temperatury rdzenia - idle 36*C a pod pełnym obciążeniem 49*C (furmark - test 10 min) ale w praktyce max jakie widzę to 47*C (obliczenia CUDA) a gry jeszcze mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 14 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2009 na bank kiedyś podpicujesz te graty na malinowo ;) mam taka nadzieję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilGrzbiecik Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2009 Bardzo ładnie to wszystko wygląda. Kiedy jakieś modyfikacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2009 W dalszej perspektywie myślę o dobrej chłodnicy 480 i nowej budzie aby ta chłodnica weszła na top. Być może aluminiowa lub z nierdzewki buda robiona na zamówienie na profesjonalnych obrabiarkach? Ale nie spieszy mi się, chief dobrze pasuje do stolika i raczej prędko ta zmiana nie będzie. Raczej będę inwestował w nowe rewizje procka czy nową grafę jak wyjdzie nowa generacja przy tej samej obudowie. Plan minimum to Tygon wszędzie - być może jeszcze tego lata i większy porządek w kabelkach. No i oczywiście zielony kolor płynu bo na malinowo ciężko to będzie przerobić :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomel Opublikowano 5 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2009 (edytowane) Szybko nie zabiorę się do planowanej modernizacji z braku czasu. Ponieważ nowe procki i karty grafiki mogę potrzebować jeszcze więcej mocy przy ostrym kręceniu postanowiłem skorzystać z okazji ( dzięki dark666 :rolleyes:) i zmienić zasilacz na mocniejszy czyli Tagan 1100W. Porównanie wymiarów zasilek - większa długość nowego: Tu tabliczki znamionowe. Linię 12V mogę obciążyć dodatkowymi 288W: Mocniejszy zasilacz automatycznie przełącza się w tryb combine - czyli wszystkie linie razem. 700W ma przełącznik manualny: Zasilacz już zamontowany: Zasilacz jest cichszy i chłodniejszy niż 700W. Temperatury karty i procesora w normalnej pracy obniżyły się 1*C. Edytowane 5 Września 2009 przez atomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...