Skocz do zawartości
860lacov

Kombinująca Firma Czy Normalne Oczekiwanie?

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj rozmawiałem z przedstawicielem sklepu i mówił że laptop będzie w takiej cenie jaka widnieje na złożonym zamówieniu. A jak naprawdę będzie to się okaże za kilka dni :)

 

Ja tam nie będę się upierał jeśli wyjdzie że laptop będzie w wyzszej cenie, dla mnie szkoda zachodu i czasu, poprostu biorę inny model i tyle.

 

Gyc:

Jeśli pracownik się pomylił to chociaż niech sklep przyzna się do błędu a nie idzie w zaparte że lapek będzie w tej cenie i że trzeba poczekać. Niech nie mydlą oczu tylko powiedzą prosto z mostu jak sprawa ma się naprawdę.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może warto chwilę się zastanowić głębiej nad tym, a nie tylko "nie odpuszczaj itp.."?

Była pomyłka w cenie, bo pewnie tylko tak to można wytłumaczyć, za którą stoi człowiek - pewnie pracownik firmy. Teraz żeby sprzedać komuś tego lapka po tej cenie firma będzie musiała mu obciąć różnicę z pensji - nie ma wybacz. W przyrodzie jak to mówią nic nie ginie..

Popatrzcie czasem z szerszej perspektywy, a nie tylko ze swojej...Bo wszystko fajnie, możesz mieć taniego lapka, a ktoś na jedzenie dla dziecka może przez to nie mieć :-/ Miło?

Warto się tak rzucać?

Sorki za OT.

Pozdrawiam.

 

"Firma" (a ściślej mówiąc "Przedsiębiorca") jest profesjonalistą, powinien zatem dbać o jak najwyższy poziom swoich usług i kompetencje swoich pracowników. Ponosi odpowiedzialność za swojego pracownika i błędy przez niego popełniane. Jeśli pracownik dopuścił się tak rażącej pomyłki, to trudno oczekiwać, że zatrudniający go przedsiębiorca nie wyciągnie konsekwencji. Takie czasy nastały i nie ma co odwoływać się do głodujących dzieci bo to już brzmi groteskowo. Pracownik powinien świadczyć swoją pracę ze starannością wymaganą w danych warunkach, a skoro powierzono mu odpowiedzialne zadanie ustalania ceny i on zgodził się na to, to powinien dołożyć najwyższej staranności by nie popełnić blędu, godząc się jednocześnie na wszelkie konsekwencje powstałe w wyniku pomyłki. Tak, pracownik też jest tylko człowiekiem, popełnia błędy, ale ponieważ został obdażony zaufaniem, to powinien możliwość wystąpienia TAKIEGO błędu niemal wykluczyć. Inna sprawa, że jeżeli przedsiębiorca przestrzega zasad dobrej wiary, to znając sytuacje rodzinną pracownika, ewentualne wyrównanie strat będzie starał się rozłożyć tak, by nie stawiać pracownika w ciężkiej sytuacji życiowej. Konsument jest przez prawo szczególnie chroniony jako będący na gorszej pozycji niż profesjonalny sprzedawca i powinien on korzystać ze swych praw, i nie jest to kwestia "rzucania się". Moim zdaniem, nie należy odpuszczać. To nie jest kwestia pamięci za 400 zł dla których nie warto się użerać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sklep ma dwa wyjścia:

1. Powołać się na zapis w regulaminie, który Ty zaakceptowałeś dokonując zakupu

Z uwagi na możliwość wystąpienia błędów przy aktualizacjach (cen, konfiguracji, czy parametrów technicznych) - potencjalne rozbieżności zostaną skorygowane w trakcie potwierdzenia zamówienia. Błędnie wskazana na skutek błędów czy też opóźnień w aktualizacji cena towaru nie może stanowić podstawy do wysuwania roszczeń wobec sprzedawcy.

i zaproponować coś innego.

2. Zachować twarz i sprzedać Ci tego laptopa po cenie, która figurowała w momencie zakupu.

 

IMO powinni od razu anulować Twoje zamówienie, tłumacząc się błędną ceną.

Edytowane przez studenc1k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tylko powiedzieli ze to pomyłka, to zwykłe przeprosiny załawtwiły by sprawę i zapomniał bym o tej całej sytuacji. Kolejna sprawa to to, że zadzwoniłem i mówili, że trzeba czekać 2 tygodnie a laptop może bedzie, a moze nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bądź twardy i się kłuć! To że w ofercie był błąd to już jest problem firmy, a nie twój.

Ponadto w tym przypadku obowiązuje Cię zasada, taka jak z kupowaniem w marketach gdzie zdażają się przypadki, że na sali cena jest inna niż w kasie. Wtedy kupującego obowiązuje cena z sali. Czyli przekładając to na Twój przypadek obowiązuje Cię cena ze strony i z zamówienia, a nie to co sobie firma wymyśli. Trzymam kciuki i nie daj się zrobić w.....!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bądź twardy i się kłuć! To że w ofercie był błąd to już jest problem firmy, a nie twój.

Ponadto w tym przypadku obowiązuje Cię zasada, taka jak z kupowaniem w marketach gdzie zdażają się przypadki, że na sali cena jest inna niż w kasie. Wtedy kupującego obowiązuje cena z sali. Czyli przekładając to na Twój przypadek obowiązuje Cię cena ze strony i z zamówienia, a nie to co sobie firma wymyśli. Trzymam kciuki i nie daj się zrobić w.....!!!

 

to nie jest tak fajnie. wystarczy ze sklep zastrzeze ze cennik nie jest oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego. oferta jest w takim wypadku najczesciej zlozone zamowienie, choc i to da sie obejsc wpisujac w regulaminie zastrzezenie do zmiany ceny po zlozeniu zamowienia, w przypadku braku zgody na zmiane zamowienie bedzie anulowane. swoja droga takie zastrzezenie powinno byc niezgodne z prawem (musze sie upewnic).. praktyki takie stosuje np sklep ARCHE. mozna wtedy mocno z cena manewrowac.. przepraszam za OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie gdyby nie to, że nie mam czasu to czekałbym i pół roku.

 

Myślałem o Aristo prestige 1600, pojechałem do sklepu żeby go kupić (na stanie była 1 sztuka). Sprzedawca podłączył notebooka do prądu i psikus, matryca się nie włączyła co mnie odrobinę zniechęciło.

 

Postanowiłem zrezygnować z radeona x1600 na rzecz większego komfortu psychicznego i wybrałem ASUSA A6JC-Q133H, zamówienie już złożyłem w notebooki.pl więc pewnie będzie we wtorek(mam nadzieję)

Core2Duo T5600

80GB HDD

1024 DDR2

Kamera

Czytnik kart

 

W zasadzie dla mnie super pomijając grafikę, ale wydaje mi się, że wydajnośćią powinna być zbliżona do radeona 9700 (desktop) czyli na kilka gierek jeszcze wystarczy.

 

 

Mam co do niego kilka pytań

 

1) Wiem, że karta ma 128mb pamięci i jeszcze zasysa przez TC chyba 256mb. Da sie to wyłączyć albo chociaż zmniejszyć?

 

2) Nvidia nie robi sterowników do grafiki. Znalazłem je na stronie asusa, ale na razie tylko do XP.

Jak sądzicie, czy asus może nie zrobić sterów do Visty?

 

3) Apropos pytania nr 2. Czy są jakieś modyfikowane sterowniki, które działają z tą kartą?

Edytowane przez hot_lopez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat zdycha :)

Dostałem maila od hoopli. Napisali, że oczekiwanie może się przeciągnąć do pół roku. :/

Po raz pierwszy zagroziłem im rzecznikiem i naszym fotum :)

Zapewne nic mi to nie da, ale skoro obiecałem, że coś o nich napiszę to musze to zrobić

 

UWAGA!!!

ODRADZAM SKLEP INTERNETOWY HOOPLA.PL

KAŻĄ CZEKAĆ NA SPRZĘT PÓŁ ROKU

ODRADZAM!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne :)

Ale jak napisał narcyz. Pryznali by się do błędu i nie byłoby sprawy, a ja nie musiałbym czekać prawie 3 tygodni, ale cóż. Ja żyję w nadziji, że stracą choćby przez to, że do czasu kiedy nie odwołam oferty nie będą mogli wystawić tych lapków na swojej stronie bo to oznaczałoby, że już je mają.

Jak już napisałem zamówiłem coś innego. Co prawdna Go 7300 raczej nie jest demoinem szybkości, ale gdzieś znalzałem wynik w 3dmarku 03 - 3500pkt.

To nie dużo, ale mój radek 9700 miał 4000(po oc 4600) więc jakoś to przeżyję.

Chciałbym sobie trochę pojeździć w nowym nfsie i myślę, że dam radę. Najwyżej detale się zminimalizuje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem laptopa! Asus A6JC-Q133H

Jest super pod względem wizualnym, jeśli chodzi o resztę to wypowiem się za jakiś czas.

Ma niestety jedną wadę. Windows, który jest w komplecie zajmuje 4gb przez orpgramowanie asusowe.

 

 

p.s.

Już kilka podobnych pytań widziałem, ale są różne odpowiedzi.

Mój procek ma w tym momencie choćby ok 60*C (everest)

Oprócz edytowania tego posta nie robię nic więcej.

Bios mam najnowszy

 

edit.

Pomijająć ww wadę windowsową znalazłem jeszcze jedną. Mianowicie bad pixel. Wydaje mi się, że jest to raczej subpixel, ale jednak jest. Na szczęście po prawej stronie.

Mam też pytanko do posiadaczy asusów. Mój, jeśli spojrzeć pod kątem(powiedzmy 170*) wygląda tak jakby po prawej stronie plastyk trochę odstawał(widać to tylko przy włączonej matrycy ponieważ wydostaje się stamtąd światło)

 

EDIT 2

 

Jakiś czas temu na forum ktoś napisał, że towar można oddać w ciągu chyba 2 tygodni bez żadnego tłumaczenia itp.

Czy notebook musiałby być nie używany, czy po użytkoaniu powiedzmy przez 7 dni można go oddać?

1 bad pixel w tym miejscu jest do przeżycia przy filmach grach itp, ale boje sie, że może być z nim problem przy programach geodezyjnych ponieważ punkty wyglądają jak bady i odwrotnie, a ja w najbliższym czasie takich programów używał będę.

 

Czyli. Czy notebook używany przez kilka godzin(mam go trochę dłużej, ale nie było na więcej czasu)może być zwrócony?(chętnie wymienię na identyczny z tym, że bez badów

Edytowane przez hot_lopez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W moim przypadku 2 tygodniowe oczekiwanie na laptopa opłaciło się (HP Compaq nx7400 (EY611EA)). Tak jak pisali na stronie z ofertą lapka (http://www.gvcnet.pl/?mod=5&id=642) towar był dostęony 25 pazdziernika, jego samego dnia dzwonił pracownik sklepu z pytaniem czy aby nadal jestem zainteresowany laptopem. Odpowiedź mogła być tylko jedna, bo nie po to czekałem 2 tyg by się rozmyślić. Telefonicznie upewniłem się jeszcze raz czy napewno obowiązuje mnie cena jak w dniu zamówienia (3499zł + przesyłka). W środę późnym popołudniem przyszedł meil potwierdzający wysłanie przesyłki. Następnego dnia rano przedzwoniłem do regionalnego UPS by umówić się z kurierem i ok 11 kurier był już u mnie.

 

Towar zgodny z zamówieniem, bardzo szybka dostawa, i co najważniejsze bardzo atrakcyjna cena. Jednym słowem jestem zadowolony mimo czekania 2 tygodnie, do tego widzę że cena lapka wzrosła więc mi się udało :D.

 

Tak więc w moim przypadku ze strony firmy nie było żadnych nieprzyjemności i przekrętów, nie będę musiał straszyć firmy rzecznikami praw konsumenta :P i tak bym pewnie odpuścił.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@hot lopez

Zgodnie z ustawą konsumencką robiąc zakupy poza siedzibą firmy, czyli w Twoim wypadku w sklepie internetowym, masz 10 dni na oddanie sprzętu bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

To NASZE prawo, prawo konsumenta i szczerze polecam z niego korzystać. Nie jest to na rękę właścicielom sklepów internetowych, ale to nie moja brocha...

Śmiało odsyłaj!!!

 

Po szczegóły zapraszam na www.uokik.gov.pl

Edytowane przez Namod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już dawno nie pisałem w tym temacie więc nie będę edytował poprzedniej wiadomości.

 

iJakiś miesiąc temu powiedzieli mi, że będę musiał czekać ok pół roku. Zdenerwowałem się i powiedzałem, żeby odwołali ofertę. Dziś wszedłem na stronę hoopli a tam as022 jest. Co prawda nie w cenie za jaką miałem go kupić tylko 1000zł drożej, ale jest. Mam na hoopli swoje konto. Wszedłem a tam moje zamówienie, ani nie jest usunięte ani nic. Jak myślicie próbować coś walczyć dalej? A jeśli mi powiedzą, że jednak usuniętę to może i tak warto zgłosić się gdzieś i powiedzieć, że odwołałem zamówienie bo napisali mi w mailu(wszystkie wiadomości od nich mam zachowane) tak:

Witam

 

z infiormacji uzyskanych dziś z hurtowni, nie jesteśmy w stanie okreslic terminu zrealizowania zmówieni (okres może wynieśc nawet 6 miesięcy). Proponuje anulowanie zamówienia lub zamiane urządzenia na inne. Prosze o jak naszybszą odpowiedz.

POZDRAWIAM i przepraszam za zaistniała sytuacje

Co sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...