Torwald Opublikowano 18 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2006 Kupilem w w/w sklepie w wawie dysk Seagate 160GB, dnia 15.04.2004r. (za zawrotna wtedy sume 550zl :rolleyes: ). Jakis miesiac temu dysk 'zszedl', mial 36 miesiecy gwary (do 15.04.2007r.). Po w miare sensownym czasie oczekiwania, zostal wymieniony na 'nowy (dlaczego 'nowy, napisze dalej...). Po powrocie do akadema, wpieciu dysku do kompa zobaczylem ze na NOWEJ karcie gwarancyjnej (nowy numer seryjny) zostala wpisana data sprzedazy taka jak starego dysku. Zanim do nich pojechalem, zadzwonilem do 2 sklepow komputerowych (Komputronik i Znak), oraz do Rzecznika Praw Konsumenckich. Wszyscy stwierdzil, ze wraz z nowym towarem (tu: dyskiem) powinienem dostac nowa, pelna gwarancje. Pojechalem do nich wczoraj, mowie jak sprawa wyglada, a koles (szefu chyba calego tego balaganu) mowi mi, ze: - towar nie jest nowy, tylko 'nowy' (:P) - pochodzi z 'rezerw magazynowych' ale nie moze byc sprzedawany/uznay jako towar nowy - gwary mi nowej nie dadza, bo dysk jest na rekojmi i po wymianie towaru, okres rekojmi biegnie dalej. Argumentowal to tym, ze producenci dyskow mieli sporo zwrotow pod koniec okresu gwarancyjnego i teraz zamiast gwary jest rekojmia (a co to mnie k*rwa obchodzi !?) Teraz mam problem: gware mam na stary dysk, do Rzecznika Praw Konsumenta w Wawie nie bardzo mam kiedy sie wybrac (o dzwonieniu mi nie piszcie, cale mazowieckie obdzwonilem zanim uzyskalem wczesniej wspomniane informacje). Nie wiem czy sie smiac czy plakac, ale tym typkom z EC nie popuszcze... Jesli ktos ma znajomego pracujacego w sklepie, to moze poda jakis przepis/artykul na podstawie ktorego moge zadac wydania wlasciwej karty gwarancyjnej. A moze ktos juz spotkal sie z takimi cfaniakami i moglby mi poradzic cos z wlasnego doswiadczenia ? Za wszelka pomoc bede wdzieczny ;] PS. Prosilbym o zostawienie topica na oslej, jak sie sprawa wyjasni, to zglosze go do usuniecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 18 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2006 Niestety ale maja racje. Sam Seagate nie przedluza gwarancji. Wymieniaja ci dysk i po sprawie. Gwarancja sie przedluza jedynie o czas napray/wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torwald Opublikowano 18 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2006 No to w takim razie niektore sklepy sa 'nieuswiadomione'... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 18 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2006 Najwidoczniej. Pracuje w sklepie wiem jak to wyglada, sam tez jestem klientem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucyk Opublikowano 18 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2006 sprawdz na stronie Seagate w RMA numer seryjny tego "nowego" Seagate'a - do kiedy ma gware? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 18 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2006 Mi jak wymieniali termin pozostal ten sam co na starym :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torwald Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 (edytowane) Dane ze strony Seagate: Serial Number 4LS4083K Model Number ST3160812A Part Number 9BD032-304 Warranty Status (*see details below) In Warranty Expiration 12-SEP-2011 Options (*see details below) Exchange Wiec spiewka o jakims 'zamienniku serwisowym' jest wyssana z palca. jonathan - kazdy sprzet ma stara hgware po wymianie na nowy ? bo tu nie chodzi co oni zrobili w twoim przypadku (moim takze) ale o to co moga a czego nie. Zdaniem RzPK (a chyba zna sie na rzeczy, w koncu taka ma prace) towar wymieniony na nowy musi dostac nowa gware - EOT. Jutro postram sie do niego przedzwonic jeszcze raz i spytam sie co sie z tym fantem da zrobic... Edytowane 19 Października 2006 przez Torwald Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Mialem bardzo podobna sytuacje. Dostalem nowy dysk, nowa karte gwarancyjna i oczywiscie znow 24 miesiące gwarancji.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLANTMEN Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Dobry. Zaraz jade do pracy i wypytam się szefa co on na ich zachowanie. Jest bardzo 'obcykany' w tych sprawach. Jak mi się uda to napiszę z roboty, jak nie to wieczorem z domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKRYTOBOJCA Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Pracowalem jakis czas w firmie komputerowej i z tego co pamietam. To kupujac dysk dostajesz 3 letnia gwarancje, ale jak ci dysk padnie dostajesz nowy, ale gwarancja nadal liczy sie z tamtego dysku. Tak jest i bedzie. Inaczej kazdy by miesiac przed koncem gwarancji psul dysk i lecial po nowy. I tak do konca zycia ;) Kupujesz prawo do 3 letniej gwarancji, jak sie skonczy to koniec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torwald Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 SKRYTOBOJCA - od tego jest serwis zeby stwierdzic rodzaj uszkodzenia, jak wykryja ingerencje usera to traci gware - proste ? "Tak jest i bedzie" - no to powodzenia zycze... od tego jest gwarancja/rekojmia zebym mial mozliwosc otrzymania nowego (lub naprawy) towaru jesli padnie w okreslonym czasie. Producent ma to wliczone w koszty. Jednak jesli sklep wydaje nowy towar (nie naprawiony, bo tego powinien serwis sprobowac najpierw), powinien wydac nowa karte gwarancyjna (w koncu to nowy produkt, nie ? wiec czemu ma miec krotsza gwarancje ?). Po poludniu przekrece do RzPK i spytam co na ten temat sadzi (raz jeszcze zreszta), moze poda mi jakies ustawy/przepisy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SKRYTOBOJCA Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 (edytowane) Jednak jesli sklep wydaje nowy towar (nie naprawiony, bo tego powinien serwis sprobowac najpierw), powinien wydac nowa karte gwarancyjna (w koncu to nowy produkt, nie ? wiec czemu ma miec krotsza gwarancje ?). Wlasnie nie, od Segate kupujesz gwarancje 3 letnia na sprzet i jezeli w tym czasie sie zepsuje, to dostaniesz nowy sprawny. Ale gwarancja leci dalej ta sama ktora dostales przy zakupie pierwszego dysku. Jak pisalem, ze gdyby bylo tak jak ty chcesz to KAZDY by psul specjalnie sprzet przed koncem gwarancji i lecial od razu po nowy. I cieszyl sie 3 nowym dyskiem za free z nowa gwarancja. Firma wiecej by miala kosztow zwiazanych z reklamacja niz zarobku :> EDIT: Ewentualnie powinienes dostac jakis dokument od sklepu, ze dysk o numerze seryjnym xxxxxxxxxx z gwarancja taka i taka, zostal wymieniony na dysk o numerze seryjnym xxxxxxxxxx. EDIT2: A jezeli wydali Tobie przez pomylke dysk z gwara do 2011r to mozesz zyskac: http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=inn...;szerokosc=1022 Edytowane 19 Października 2006 przez SKRYTOBOJCA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Zwykle dostaje sie nowy sprzet z nowa gwarancja, chociaz producent ma prawo dac ten sam model i tylko przedluzyc gwarancje o czas serwisu i to tez jest zgodnie z prawem, wiec po prostu zalezy od producenta. info od kumpla co siedzi w branży IT w jednej z większych firm w pl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
99tomcat Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Niestety ale maja racje. Sam Seagate nie przedluza gwarancji. Wymieniaja ci dysk i po sprawie. Gwarancja sie przedluza jedynie o czas napray/wymiany nie padło mi w życiu zbyt wiele sprzzętów ale tak 1-1.5 roku temu padła mi grafa.miała 1.5 roku , była na 2 letniej gwarze. Wymienili mi na nową innej firmy i dostałem wtedy 3 latka gwarki od dnia wymiany czyli tak jak na nowy produkt. Nie wiem czemu mieli by przedłużać tylko o czas naprawy.Tak s ie robi jak sprzęt naprawiają a nie dostajesz nowy.Jak sklepy robią inaczej to kantują i tyle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 z tego co pisze Torwald wynika, że wymienili mu dysk na nowy... nie jest to dysk inny/innego producenta, innej pojemności tylko taki sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLANTMEN Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Some fresh news: Ważne jest co masz napisane w gwarancji. Mogą wymienić Ci na nowy, ale nie muszą dawać Ci z takim samym albo dłuższym czasem gwarancji. Co gorsza - możesz mieć go nawet skrócony. Gwarancja, wg polskiego prawa, jest rzeczą nieobowiązkową, jedynie występuje 'niezgodność towaru z umową' która trwa 2 lata. Nie mogłeś jednak z tego skorzystać bo minęły już te 2 lata. Ciężko będzie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.i.P. Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Potwierdze teorie kolegow. W tamtym roku skladalem kompa dla kuzyna. Karta graficzna Gecube R9550pro Extreme Ed, ktora miala rok gwarancji do sierpnia tego roku, w lipcu sie zje**la. Odwiozlem do proline. Po 2 tygodniach pojechalem tam bo gosc mnie poinformowal o odbiorze. I co? Dali nowa grafe (w folii) i powiedzieli, ze gwarancja ulega przedluzeniu o czas serwisowania czyli o te 2 tyg. B-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 jak napisza w karcie gwarancji (warunki czy cos) ze przy wymianie sprzetu gwara leci od nowa to tak jest. w innym wypadku nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
studenc1k Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Ja gdzieś wyczytałem coś takiego: Gwarancja trwa tyle czasu, ile jest w niej podane. To czy przedłuża się o okresy naprawy, albo czy biegnie na nowo w razie wymiany towaru nie jest określone prawem. Zależy od samej gwarancji. Przepisy kodeksu cywilnego w tym zakresie nie obowiązują w umowach z konsumentami, gdyż zostały wyłączone przez ustawę o sprzedaży konsumenckiej obowiązującą od 1 stycznia 2003r.Jest to potwierdzenie tego, co niektórzy mówią... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLANTMEN Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 Dokładnie jak napisałeś. Ciężko będzie ci coś wygrać z nimi .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 No wlansie ja mam problem troche inny: -oddalem grafe 3 razy na gware (kupion w 2004 w sierpniu, 3 lata gwary) - radeon 9600pro gigabyte 9600pro dh (400/600MHz) 1 wymiana dostalem 9600 pro seria DE- ultra (500/600MHz) chodzila 2 tygodnie 2 wymiana dostalem 9600 pro seria DE 256 mb pamieci (400/400) wiec slabsza. Po wlozeniu do kompa nie wstala czyli byla walnieta. 3 wymiana chca mi wcisnac to samo :( I teraz moje pytanie: jak mam argumentowac ze te grafy sa od sibie slabsze?? Przeciez w ustawie jest ze towar musi byc ten sam badz lepszy. Ma Ktos z Was jakies pomysly. Mam juz tego po prostu dosc!!!!! Sprawa ciagnie sie od maja 2006 Firma jak w sigu Najchetniej zarzadalbym zwrotu kasy. Jest na to jakis paragraf albo co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rxg Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 (edytowane) Rękojmia to historia. Jest dwa lata gwarancji dla klienta indywidualnego. Jeśli towar wadliwy został naprawiony to gwarancja zostaje przedłużona o czas naprawy. Jeśli towar został wymieniony na nowy to gwarancja leci od nowa tj. od dnia wydania nowego sprzętu. Tak mówi polskie i europejskie prawo BLANTMEN poprawione ustawa Edytowane 19 Października 2006 przez rxg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLANTMEN Opublikowano 19 Października 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2006 (edytowane) Też ci coś jutro na ten temat napiszę. Wypytam się jak to jest z wymianą na inny towar. @rxg Uwaga: Widoczny niżej tekst jest nieaktualny. Od czasu jego opublikowania pojawił się inny akt prawny (lub kilka aktów), zmieniający w jakimś zakresie widoczny tu tekst lub uchylający ten akt. Nasz serwis internetowy nie zawiera tekstów ujednoliconych. Pogadam jutro z szefem co on na tą ustawę. Edytowane 19 Października 2006 przez BLANTMEN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...