Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

Moich perypetii ciag dalszy. Bylem w serwisie, zostawilem rower na 1,5 godziny. Potem okazalo sie, ze troche podregulowali, ale przednia przerzutka nie jest kompatybilna z mechanizmem korbowym! I od razu polecono mi wymiane na taki: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T Co o tym myslicie? :blink:

 

Zdemontowane elementy oddali.

Ja pierniczę :rolleyes: pewnie masz najwiekszy blat 42, co to za serwis co tego nie zauważył. :rolleyes:

- korby z 48 zakłada się zazwyczaj do ram pod 28" koła, choć nie przeczę że i do 26" też (pod warunkiem że masz oponki na szosę, bo w terenie nie widzę zastosowania dla takej zębatki),

- jak chcesz zakładać LX - tomusisz wiedzieć, że to jest korba ze sztywną osią i zintegorwanym suportem (HollowTech II) - więc zabulisz jak za zboże, za coś czego nie chcesz wymieniać (chyba, że suport też masz zjechany) - generalnie to napisz czy zmieniłeś też kasetę bo kiedyś pytałeś o XT :?:

 

Jaki masz system mocowania w suporcie :?: jeżeli na kwadrat i wkład nie jest zniszczony (jak nie skakałeś to na 99% nie jest zniszczony) to pomyśl może o takim miedzygrupowym (ni to Alivio ni to Deore) wynalazku - o korbie FC-M442 to jest takie Alivio z największym blatem jak w Deore. No chyba, że chcesz wymienić też suport to ten LX jest OK, ale ja bym osobiście wolał model FC-M580 (44x32x22). Gdyby nie, a chcesz mieć te większe blaty z przodu i masz mocowanie na kwadrat to masz jeszcze do wyboru korbę ALIVIO FC-M411 - ona ma blaty 48x38x28 (więc na 100% będzie pasować) i kosztuje koło 100PLN

 

Na pewno co mogę Tobie odradzać (bo nie wiem co te "magiki" jeszcze wymyślą) wymianę korby i suportu - np na zwykłe Deore i Octalinka - jak już to wtedy faktycznie ten LX będzie najlepszym rozwiązaniem (duże i mocne łożyska). Tylko pamiętaj pod LX musisz mieć też odpowiednio twardą kasetę (jeżeli wymieniłeś na tą XT o którą pytałeś kilka dni temu to OK) i łańcuch (poniżej HG73 nie radzę schodzić).

 

PS.

Napisz jakie masz manetki i linki - bo jak jakies starocie z niskiej grupy (z luzami) to zupełnie nie odczujesz tych wymianek, kultura pracy wcale sie nie poprawi, zwłaszcza jak masz zjechane linki i pancerze.

 

PS 2.

Właśnie teraz widać, że sprawdza się to co napisałem wczśniej - podstawa to dobór podzespołów z tej samej (lub najbliższej) grupy. A tak BTW wybrałeś najgorszą porę na modernizację :arrow: teraz jest sezon i wszytko jest dorgie jak cholera, zimą zapłaciłbyś za to samo co najmniej o 30% mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blaty w korbach mam 48x38x28, ale jak to serwisant okreslil 'to jest najtanszy ecs'. Serwistant twierdzi, ze gdy lancuch jest na najwiekszej koronce, to wewnetrzna blacha wozka przedniej przerzutki ociera o koronke srednia. Chyba dlatego musialbym zmienic z 48x38x28 na 48x36x26

 

Kaseta bedzie taka: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

Piasta bedzie taka: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

 

Manetki takie: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

Maja one jakies 6 tygodni.

 

Co do samej korby faktycznie chcialbym kupic cos tanszego, bo juz przekraczam budzet jaki przeznaczylem na modernizacje.

 

Czy taka korba bylaby rownie dobra: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T ??

Moze faktycznie zrezygnowac tej koronki 48? :? Sam juz nie wiem...

 

Ogolnie mam niemile wrazenie, ze ten sklep/serwis probuje mnie dymac :( Boje sie, ze zmienie korbe to wymysla cos nowego - moze nie bedzie kompatybilna z rama? :evil:

 

PS. Aha, wspominali mi takze, ze moglbym kupic "przeplaszczany lancuch". Co to znaczy? Moglbys Benek mi cos polecic, zeby nie wcisneli mi tam czasem czegos niekompatybilnego...?

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blaty w korbach mam 48x38x28, ale jak to serwisant okreslil 'to jest najtanszy ecs'. Serwistant twierdzi, ze gdy lancuch jest na najwiekszej koronce, ...

Czyli masz coś w ten deseń jak ta korba FC-M411 :-| czyli ta odpada.

 

Co do korby DEORE FC-M530 "... mocowanie do osi na wielowypust octalink..." czyli czekałaby Ciebie wymiana suportu bo nie napisałeś czy masz kwadrat czy jaki ? (na kwadrat łatwo rozpoznac bo zakończenia ośki są kwadratowe, a na wielowpust są okrągłe z ząbkami) I w tym przypadku to jednak korba LX (mimo że droższa) byłaby lepszym pomysłem bo zdecydowanie mocniejsza (chociaz do Twoich zastosowań może to niepotrzebne).

 

Co do manetek gripshiftów - to nie mów, że masz dokładnie te :unsure: "...7-biegowy i 3-biegowy..." rozumiem, że masz wersję 8-biegową. Jeżeli ten sam serwis Tobie ją wcisnął, to porazka, bo to taki odowiednik ALTUS/ACERA z Shimano :arrow: najniższa grupa. To pasuje do Deore jak pięść do nosa.

 

Ogolnie mam niemile wrazenie, ze ten sklep/serwis probuje mnie dymac :( Boje sie, ze zmienie korbe to wymysla cos nowego - moze nie bedzie kompatybilna z rama? :evil:

Mam takie samo wrażenie :( poza tym mają ciut wysokie ceny :mur: Generalnie to chyba przeszedłbym się do innego serwisu, bo tu czuje jakąś lipe. Właśnie dlatego nie lubię serwisów w dużych sklepach, bo tam pracują przypadkowi ludzie. :rolleyes:

 

PS. Aha, wspominali mi takze, ze moglbym kupic "przeplaszczany lancuch". Co to znaczy?...

Pewnie chodziło o wąskie łańcuchy do napędów 9-rzędowych (czyli np wspomniany przeze mnie wczesniej HG73). Ale co ma piernik do wiatraka :rolleyes: skoro to nie łańcuch trze o prowadnicę przedniej przerzutki tylko średni blat z korby. :rolleyes:

 

 

BTW Mam dziwne wrażenie, że gdybyś wymienił wszytko (manetki, korbę, kasetę, przerzutkę przednią i łańcuch) na osprzęt np. ALIVIO + ewentulanie ten LX na tył i mocne piasty na maszynówkach - to nie dość, ze to byłoby tanie, to na dodatek współpracowałoby ze sobą. Wiem że ALIVIO to nie taki kozacki osprzęt jak LX i wyższe, ale spokojnie może się mierzyć ze zwykłym DEORE, zwłaszcza, że pisałeś ...Jezdze raczej rekreacyjnie-weekendowo, czasem zbaczajac z trasy w bardziej nierowne tereny... - jeżeli to nie sa jakieś mega kamulce, nie robisz dropów itp i nie tłuczesz po 1000 km na miech to IMHO "trochę przepłaciłeś" (chyba bo nie wiem co już kupiłeś).

 

Na podsumowanie:

 

co na razie kupiłeś:

- przerzutkę tylną

- przerzutkę przednią

- manetki-gripy

a reszte próbują Tobie wcisnąć - tak, bo juz się pogubiłem :?:

 

Sprawdź też to mocowanie w suporcie :!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam raczej wielowpust - zadnego kwadratu tam nie widze. Sruba przechodzi przez korbe i wkrecona jest w srodek.

 

Manetki juz byly razem z rowerem. Lubie gripy i jakos sie do nich przyzwyczailem. I oczywiscie jest to wersja 8-rzedowa.

 

Na razie wymienilem przerzutke tylna i przednia na Deore LX. Nie mieli na stanie piasty - beda ja mieli w polowie tego tygodnia, wiec zaloza mi wtedy i kasete i piaste. Na tym chcialem zakonczyc modernizacje na najblizszy czas. Jednak wyszla ta korba. Przynajmniej tak twierdza.

 

Moze i nie w pore robie modernizacje i moze lepiej byloby Alivio, ale juz kupilem te 2 przerzutki i trudno. Juz pojde za ciosem. Wiec nie ma co teraz gdybac, ze lepsze bylo by to czy tamto lub o innej porze roku, bo mnie to tylko doluje :?

 

Zatem nie mam jeszcze zalozonej:

* piasty - proponuja mi ta: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

* kasety - proponuja ta: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

* korby - proponuja ta: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T jednak cena jest jak dla mnie za duza i wolalbym cos takiego: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

lub takiego z koronkami 44x32x22:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

 

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam raczej wielowpust - zadnego kwadratu tam nie widze. Sruba przechodzi przez korbe i wkrecona jest w srodek.

Popatrz dobrze od lewej strony, tam gdzie ośka wchodzi w ramię korby - jak ośka na całej długości okrągła to masz wielowpust, jak się spłaszcza (ma 4 ścianki) to kwadrat.

Jaka masz korbę teraz, bo jak na wielowpust i nie od Shimano to jest jeszcze śmieszniej, bo może być np. ISIS i wtedy korby od Shimano nie założysz. :rolleyes:

 

Manetki juz byly razem z rowerem. Lubie gripy i jakos sie do nich przyzwyczailem. I oczywiscie jest to wersja 8-rzedowa.

No tak ale to najniższa grupa SRAM z indeksem 2:1 (dla Shimano) - a może masz MRX'y z wyższej grupy np. MRX Comp albo MRX Pro :rolleyes:

 

Na razie wymienilem przerzutke tylna i przednia na Deore LX. Nie mieli na stanie piasty - beda ja mieli w polowie tego tygodnia, wiec zaloza mi wtedy i kasete i piaste. Na tym chcialem zakonczyc modernizacje na najblizszy czas. Jednak wyszla ta korba. Przynajmniej tak twierdza.

No to jak masz te Deorki to i korbę i kasetę też wypadałoby podobną założyć.

 

Co do piasty to się nie wypowiadam (ale rozumiem że i nowe szprychy też bierzesz pod uwagę, bo raczej nie powinno sie zaplatać nowego kołao na starych sprzychach).

 

Jak masz wielowpust Octalink to bierz korbę Deore FC-M530 (czy 48 czy 44 to zalezy jak jeździsz) tylko nie wiem czemu uparłeś się na 8 rzędową kasetę - nie lepiej zapodać 9 rzędową i ustawić biegi żeby łańcuch chodził od najmniejszej koronki do przedostatniej (prawie najwiekszej czyli po 8 koronkach) bo największych na płaskim i tak się nie używa wcale, wtedy do tego zapodajesz taki wąski 9-rzędowy łańcuch (np HG53 żeby był najbardziej miękkim ogniwem i żeby to on się zużywał, a nie korba czy kaseta) i masz przyszłościowe rozwiązanie, a kiedyś wymienisz manetkę na 9 biegową i nie będziesz już musiał zmieniać kasety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...tylko nie wiem czemu uparłeś się na 8 rzędową kasetę - nie lepiej zapodać 9 rzędową i ustawić biegi żeby łańcuch chodził od najmniejszej koronki do przedostatniej (prawie najwiekszej czyli po 8 koronkach) bo największych na płaskim i tak się nie używa wcale, wtedy do tego zapodajesz taki wąski 9-rzędowy łańcuch (np HG53 żeby był najbardziej miękkim ogniwem i żeby to on się zużywał, a nie korba czy kaseta) i masz przyszłościowe rozwiązanie, a kiedyś wymienisz manetkę na 9 biegową i nie będziesz już musiał zmieniać kasety.

Bo tak się nie da. Kaseta 8 spd i 9 spd ma taka samą szerokość, więc tarcze w 9 są bliżej siebie. 8 zapewnia większą trwałość ( łańcuch do 8 też dłużej popracuje, 9 jest węższym łańcuchem i słabszym ).

Edytowane przez Skibi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tak się nie da. Kaseta 8 spd i 9 spd ma taka samą szerokość, więc tarcze w 9 są bliżej siebie. 8 zapewnia większą trwałość ( łańcuch do 8 też dłużej popracuje, 9 jest węższym łańcuchem i słabszym ).

Być może, :rolleyes: napisałem bo widziałem manetki 7-ki + kasetę 8-ke i chodziło to razem. Może dlatego, że odległości pomiędzy koronkami w wielotrybie 7 i kasecie 8 jest prawie identyczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja ostatnio sprawiłem sobie nowe kółeczko na tył: DT onyx, Mavic X618 i DT Champion

2643734[/snapback]

Popatrz dobrze od lewej strony, tam gdzie ośka wchodzi w ramię korby - jak ośka na całej długości okrągła to masz wielowpust, jak się spłaszcza (ma 4 ścianki) to kwadrat.

Jaka masz korbę teraz, bo jak na wielowpust i nie od Shimano to jest jeszcze śmieszniej, bo może być np. ISIS i wtedy korby od Shimano nie założysz. :rolleyes:

 

IMO najlepiej okręcić śrubę mocującą korbę i sprawdzić mocowanie, raczej jeżeli korba nie jest od Shimano to to nie będzie octalink, moze być isis ale też nie wiadomo w tanich korbach dają zazwyczaj kwadrat.

 

W każdym razie ja polecam, to co teraz mam, http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...;products_id=55 ramiona od starego lx, dość sztywna, b.dobry stosunek cena/jakość + jakiś suport octalink najlepiej lx, razem gdzieś ok 200zł. + kaseta/łańcuch deore gdzieś 90zł. A i daruj sobie ten serwis gdzie ci wymieniali przerzutkę, bo widać że nie mają za wielkiego pojęcia co robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

btw, przecież gripshifty (bo tak się to nazywa nie?) są najwygodniejsze na świecie, czemu tego już się tak nie stosuje w rowerach? a może ja czegoś nie wiem, i się nadal stosuje? :D wiem, że w "modzie" jakiś czas temu były takie z dwoma dźwigienkami, jak dla mnie kompletnie kijowe.. może już się tak przyzwyczaiłem do tych moich :D

Kwestia gustu tego czy wygodne czy nie :) Ja osobiscie nie lubie... zreszta ciezko je stosowac podczas bardziej grawitacyjnych odmian "jazdy" na rowerze. Gripy lub noname dzialajace na zasadzie gripow stosuje sie bardzo czesto w marketowcach bo sa tanie.

 

co myslicie o takim rowerku ?

http://www.allegro.pl/item200711942_nowa_k...extra_mtb_.html

Daje rade czy lepiej go omijac .... ?

Kijem nie tykac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się bał. Nie lubię wynalazków

;/ no to sie teraz zastanawiam czy kupowac jakis taki wynalazek za ok 800-850 zl czy kupic czesci i samemu zmascic .... Warto wogole za tak mala kase skladac sobie rower ?

EDIT: od roweru nie wymagam czegos specjalnego ....

Edytowane przez adbok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia gustu tego czy wygodne czy nie :) Ja osobiscie nie lubie... zreszta ciezko je stosowac podczas bardziej grawitacyjnych odmian "jazdy" na rowerze. Gripy lub noname dzialajace na zasadzie gripow stosuje sie bardzo czesto w marketowcach bo sa tanie.

Kijem nie tykac

No co ty. Dobre stare gripy np Sachs Quartz i nie ma nic lepszego. W szczególności w DH i FR. Dźwigienki są zbyt delikatne i zbyt łatwo uszkodzić ochraniaczem, po za tym nie zapewniają zmiany całej choinki jednym ruchem, a gripy mogą. Łatwiej tez się hamuje jednocześnie ze zmianą biegów.

 

Bawią mnie ostatnio ludzie jeżdżący na maksymalnie niskim siodełku. Po za dirtem i streetem nie ma to żadnego uzasadnienia, a jeszcze lepiej się bawię jak zwracają uwagę, że mam za wysoko. Heh, a wystarczy trochę anatomii i fizyki i wszystko jasne. Żałosny poziom wiedzy jest dużej części obecnych riderów.

Edytowane przez Skibi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzalem sie i jednak mam kwadrat. Wiec idac za wczesniejsza rada to moglbym wziac to: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T ??

 

Albo ta korba: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T plus ten wklad: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No co ty. Dobre stare gripy np Sachs Quartz i nie ma nic lepszego. W szczególności w DH i FR. Dźwigienki są zbyt delikatne i zbyt łatwo uszkodzić ochraniaczem, po za tym nie zapewniają zmiany całej choinki jednym ruchem, a gripy mogą. Łatwiej tez się hamuje jednocześnie ze zmianą biegów.

Jak juz napisalem to kwestia gustu :)

 

Bawią mnie ostatnio ludzie jeżdżący na maksymalnie niskim siodełku. Po za dirtem i streetem nie ma to żadnego uzasadnienia, a jeszcze lepiej się bawię jak zwracają uwagę, że mam za wysoko. Heh, a wystarczy trochę anatomii i fizyki i wszystko jasne. Żałosny poziom wiedzy jest dużej części obecnych riderów.

Mnie smiesza takie osoby... aczkolwiek sam jezdze w 90% na wysokim siodelku.. tylko jak chce sobie poskakac to musze siodlo obnizyc z wiadomych wzgledow... szkoda kolan :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem krossa a6 z 2006 roku. W niedziele pierwszy raz jechałem chwilę po deszczu, rower wstawiłem do szopy (u ciotki) i przyjechałem dziś (wtorek) po niego i zobaczyłem, że cały łańcuch jest pokryty plamami rdzy.... Paroletni giant mojej mamy która wtedy jechała ze mną nie miał ani plamki rdzy. Stąd moje pytanie czy są jakieś rodzaje łańcuchów nierdzewnych i jakiś zwykłych? Nie po to dałem 2k za rower, żeby mi się części po 1 deszczu pokrył rdzą...

 

Czy da się jakoś pozbyć tej rdzy?

 

Druga sprawa jest taka, że coś mi trzeszczy... nie jestem w stanie zlokalizować dokładnie co, albo przednia przerzutka albo tylna.... trzeszczenie występuje gdy kręcę pedałami, gdy jadę "na luzie" nie ma, a czasami go nie słychać, ale teraz gdy jechałem z tym łańcuchem pokrytym rdzą calutki czas słychać te terkotanie. Pojechałem na serwis to oczywiście jak koleś sprawdzał ton nic nie trzeszczało, dal mi rower i rzeczywiście, a zaraz po wyjechaiu znowu sie zaczęło. Typ powiedział, że to może dlatego, że przerzutki ustawiam na skos, ale to na pewno nie to bo na przełożeniu 3/8 i na każdym gdzie jest prosty łańcuch też trzeszczy. Może to od piachu wpadającego w jakieś mechanizmy? Wiecie od czego może tak być i jak to naprawić?

Edytowane przez pawelekmal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch zdejmij wrzuć do benzyny, porządnie przemyj. Potem porządnie wysmaruj smarem do łańcucha.

 

Stawiał bym na suport. Wykręć, wyczyść, nałóż świeży smar. Pamiętaj o dani smaru też na końce osi przed założeniem korby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skibi nieklniecznie trzeba odrazu czyscic lancuch... rdza j tak sama zejdzie poniewaz jest czescia mechaniczna ruchoma... wystarczy go naoliwic a zobaczysz ze rdza sama zejdzie po czasie. pawelekmal pamietaj by lancuch zawsze byl tlusty, by wlasnie w trakcie jazdy w deszczu lancuch byl naoliwiony... chyba nie musze przypominac ze te wszelkiego rodzaju oliwki zabezpieczaja lanchcu przed rdza.... oraz to ze woda po takim lancuchu bedzie po prostu splywala. Co do trzeszczenia... jak kolega wyzej napisal sprawdz suport... ale ja bym osobiscie stawial na polaczenie korby z suportem ktore masz pewnie polaczone na sucho.... mam ten sam problem ale nie chce mi sie pozyczac znowu sciagacza do korb :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko WD40? Do tego specyfiku strasznie sie syf klei. Owszem... pierw lancuch mozesz wyczyscic wd40 ale pozniej musisz go wsadzic do benzyny zeby to wd40 sie wyplukalo.. lub po czyszczeniu wd40 musisz lancuch wysuszyc dobrze typu wsadzic go do piekarnika i dobrze wygrzac... wd40 ciagnie syf jak magnes :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzis odebralem rower. Ostatecznie:

 

Piasta: Accent (z dwoma lozyskami maszynowymi)

Kaseta: Sram Pg-850 (8-rzedowa)

Przerzutka tyl: Deore LX

Przerzutka przod: Deore LX

Korba + wklad: Deore

Lancuch: HG73

Manetki: Sram Rocket

 

Calosc w porownaniu do poprzedniego osprzetu (Altus itd) chodzi niesamowicie!!! Tarcie lancucha o przerzutke przednia wyeliminowane, a manetka przedniej przerzutki z mikroindeksem daje jeszcze dodatkowo mozliwosci manewru. Manetki chodza pieknie (tylko biegi przelacza sie odwrotnie niz mialo to miejsce w poprzednich - Sram Mrx :) ) Calosc chodzi cicho, miekko i precyzyjnie. Jestem bardzo zadowolony choc kosztowalo mnie to nie malo nerwow i pieniedzy...

 

Dziekuje Wam, a w szczegolnosci benkowi za dobre rady!

 

Jednoczesnie chcialem Wam polecic forum rowerowe: www.forumrowerowe.org

 

Takze zapraszam do przeszytania opini o sklepie i serwisie Cyklotur: LINK

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Posiadam Meridę Kalahari 500.

Ostatnio coś mi strasznie trzeszczy kiedy mocniej naciskam na pedały.

Wydaje mi się że to suport.

Więc korzystając z okazji postanowiłem wymienić korbę, pedały i suport.

Co możecie mi polecić? Nie potrzebuję sprzętu z górnej półki, ale też nie chcę żeby za tydzień to się rozleciało wszystko.

Posiadam około 200pln, może być trochę więcej jeżeli sprzęt warty będzie swojej ceny (albo i mniej, jeśli różnica będzie niezauważalna ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item203257977_nowe_k...07_119pln_.html

albo

http://www.allegro.pl/item205953755_korby_...x22_czarny.html

+

http://www.allegro.pl/item204960086_nowy_a..._power_pro.html

Do kalahari 500 raczej polecam ten tańszy komplet. Musisz wiedzieć jakie wymiary i jaki gwint ma mieć suport, bo są różne typy, choć jak weźmiesz trochę inny to nie ma tragedii. Polecam suporty BB-7420AL 7420ST i 7420 ( w tej kolejności) są one sprzedawane pod różnymi markami: Accent, Neco, FSA, Power pro. Porozglądaj się na allegro. Polecam 7420 z całego serca. Udana, tania konstrukcja. Jeżdżę już 2 lata i kręci się jak nowy. Miałem problem dostać ten suport w pobliskim rowerowym. Dałem się namówić na jakiś szajs firmy futura w tej samej cenie -"Jest bardzo dobry, nikt nie narzeka, na pewno wystarczy." siadł po miesiacu. Kazałem sprowadzić im Accenta 7420. Powiedzieli, że da się załatwić, ale nie będę miał na niego gwarancji, bo mają problemy z tym dostawcą,. Olałem sprawę, dostałem suport i od wtedy zapomniałem o wszystkich kłopotach z tą jakże problematyczną częścią. ;-)

Co do pedałów, polecam firm wellgo i VP. Są tanie i dobre. Właśnie ci producenci produkują pedały dla dużych firm rowerowych jak np. author. Wybierz co Ci się podoba. Wszystko co nie jest z plastiku powinno być ok. ;-) Ja mam takie cuś KLIK i jestem bardzo zadowolony, ale to już wyższa półka. Coś za 30-40zł powinno być dla Ciebie idealne.

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...