Marcin_gps Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 (edytowane) Ray tracing (dosłownie śledzenie promieni) to technika renderowania fotorealistycznych scen 3D. Obecnie najpopularniejszy z systemów. Jest dość wolny, lecz daje dobre rezultaty, sytemy dające lepsze efekty są zwykle o wiele wolniejsze - często używa się systemów mieszanych. Zobaczcie jak to wyglada w Q3... http://www.pcper.com/article.php?aid=334 Edytowane 18 Grudnia 2006 przez Marcin_gps Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaRoN Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 No ciekawe toto. Jakby tak odpowiednio dostosować - hmm, chce quake3 na tej modyfikajci + chociazby directX 8.1c[; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzmot Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 No i bardzo dobrze. To w zasadzie kwestia czasu tylko - akcelelatory graficzne wymyślili przecież tylko jako "protezy", z powodu zbyt małej mocy procków uwczesnych do renderowania grafiki w czasie rzeczywistym. A jak wydajność procków i szybkość algorytmów rośnie, to renderowanie staje się możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_gps Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 zobaczcie filmiki efekty powalaja i to na silniku ktory ma 7 lat! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 18 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2006 Moze i powalaja, ale Q4 na intelowskim Core Quad Extreme w 256x256 wyciaga zatrwazajace 16fps ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kain Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 Fakt, efekt bardzo dobry, ale wydajnosc nie ta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_gps Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 This is realtime speed for a virtual intel CPU with about 36 GHz (to be more precise: a cluster with 20 AMD XP1800 was used). Alternativly one slow PC (1 GHz) with a hardware raytrace GPU that is 3 times more powerful then an actual prototpye could be used. jakby to sprzetowo obslugiwalo, nie byloby juz takiego problemu z wydajnoscia, no i wreszcie wielordzeniowosc daje odpowiedniego kopa ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bio Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 (edytowane) a tak poza tym to ten ray tracing w q3 ma już ze 2/3 latka, czyli newsik ma taki nalocik pleśni :] Edytowane 19 Grudnia 2006 przez Bio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joorvishoon Opublikowano 19 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2006 taaa, tak to własnie leci, powlutku powolutku zbliżamy się grami do realizmu. co prawda teraz sam raytracing sprawia problemy, ale jeszcze procesory polecą z mocą, karty graficzne będziemy łączyc po 4, pojawią się różne standardy wspomagania i bedziemy mieli gry z radiosity, sss, fotonowym global illumination i kto wie z czym jeszcze. np niedawno chyba pixar przedstawiał jakiś program przy okazji robienia disney: Cars, któy wykożystywał kartę graficznądo obliczeń generowanego obrazu, i normalna scenka która się liczyła kilka godzin zeszła do kilku minut. Karta graficzna to naprawde potężna jednostka :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiJo Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 hmm wg. mnie podobny efekt można by uzykać przez dodanie lepszych textur. Lepszy efekt dałoby dodanie większej ilości wierzchołków, a dopiero później liczenie cieni, odbić itp. ;) Do ładnych renderków to jeszcze sporo brakuje w tej grze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kain Opublikowano 20 Grudnia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2006 DiJo tyle ze ten projekt ma kilka lat, a sam QIII tez nie nowka ;) Na benchmarku dzis napisali o projekcie opartym o QIV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...