Skocz do zawartości
Marcin_gps

Ray Tracing W Grach!

Rekomendowane odpowiedzi

Ray tracing (dosłownie śledzenie promieni) to technika renderowania fotorealistycznych scen 3D. Obecnie najpopularniejszy z systemów. Jest dość wolny, lecz daje dobre rezultaty, sytemy dające lepsze efekty są zwykle o wiele wolniejsze - często używa się systemów mieszanych.

 

Zobaczcie jak to wyglada w Q3...

 

http://www.pcper.com/article.php?aid=334

Edytowane przez Marcin_gps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo dobrze. To w zasadzie kwestia czasu tylko - akcelelatory graficzne wymyślili przecież tylko jako "protezy", z powodu zbyt małej mocy procków uwczesnych do renderowania grafiki w czasie rzeczywistym. A jak wydajność procków i szybkość algorytmów rośnie, to renderowanie staje się możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

This is realtime speed for a virtual intel CPU with about 36 GHz (to be more precise: a cluster with 20 AMD XP1800 was used). Alternativly one slow PC (1 GHz) with a hardware raytrace GPU that is 3 times more powerful then an actual prototpye could be used.

jakby to sprzetowo obslugiwalo, nie byloby juz takiego problemu z wydajnoscia, no i wreszcie wielordzeniowosc daje odpowiedniego kopa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak poza tym to ten ray tracing w q3 ma już ze 2/3 latka, czyli newsik ma taki nalocik pleśni :]

Edytowane przez Bio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaa, tak to własnie leci, powlutku powolutku zbliżamy się grami do realizmu. co prawda teraz sam raytracing sprawia problemy, ale jeszcze procesory polecą z mocą, karty graficzne będziemy łączyc po 4, pojawią się różne standardy wspomagania i bedziemy mieli gry z radiosity, sss, fotonowym global illumination i kto wie z czym jeszcze.

 

np niedawno chyba pixar przedstawiał jakiś program przy okazji robienia disney: Cars, któy wykożystywał kartę graficznądo obliczeń generowanego obrazu, i normalna scenka która się liczyła kilka godzin zeszła do kilku minut. Karta graficzna to naprawde potężna jednostka :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm wg. mnie podobny efekt można by uzykać przez dodanie lepszych textur. Lepszy efekt dałoby dodanie większej ilości wierzchołków, a dopiero później liczenie cieni, odbić itp. ;) Do ładnych renderków to jeszcze sporo brakuje w tej grze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...