DiJo Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 cześć :) Mam dość duży problem z silnikiem z kosiarki - Odpala tylko jak jest ciepły. Po wyjęciu z garazu musi sobie postać troche na słońcu, żeby sie zagrzać. Później pół godziny szarpania za linke i z trudem odpala :] Pozatym że ma trudności z włączaniem sie, to reszta wydaje sie być ok. Tzn iskra jest, kompresja też i paliwo chyba też. Są jakieś sposoby, żeby podgrzać silnik? ;) Myślałem, żeby wtyknąć lutownice między żeberka, które go chłodzą :P tylko czy to bedzie bezpieczne? Wiem, że temat głupi, ale coś z kosiarką musze zrobić :] Wymiana części (oprócz świecy i filtra powietrza) odpada - bardziej sie opłaca nowy silnik ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fipa Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 BARDZO wielu ludzi zapomina, żeby w kosiarkach sprawdzać olej w silniku. Wiekszosc sprawdzenie poziomu oleju utożsamia tylko z samochodem. To jednak tak przy okazji ;) Świecę możesz wymienić, to nie jest duży koszt (kilka zl). Moze też byc problem z wężykiem paliwa, stary, twardy moze załamywać sie i nie przepuszczać benzyny, a na słońcu robi sie bardziej miękki. Sprawdź też czy filierek paliwa w baku nie jest zapchany. Lutownice w ten sposób spalisz. Prędzej suszarką do włosów przez dosłownie kilka minut z bliskiej odległości podgrzać, jeżeli to rzeczywiście chodzi o temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiJo Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 (edytowane) olej był zmieniany 2 albo 3 koszenia temu ;) swieca też chyba niedawno (mślałem że to przez nią nie chce zapalać). Jeszcze może być coś nie tak ze składem mieszanki powietrze-paliwo, ale z tego co wiem nie da sie wyregulować :( btw. może być opalarka zamiast suszarki? Przy okazji rozwiązał by sie problem zdzierania starej farby z obudowy ;) ps. benzynka dochodzi do gaźnika :] Jak bede bardzo zdesperowany to sobie zrobie z niej gokarta na popych :D :D :D Edytowane 28 Sierpnia 2007 przez DiJo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fipa Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 olej był zmieniany 2 albo 3 koszenia temu ;) swieca też chyba niedawno (mślałem że to przez nią nie chce zapalać). Jeszcze może być coś nie tak ze składem mieszanki powietrze-paliwo, ale z tego co wiem nie da sie wyregulować :( btw. może być opalarka zamiast suszarki? Przy okazji rozwiązał by sie problem zdzierania starej farby z obudowy ;) ps. benzynka dochodzi do gaźnika :] Jak bede bardzo zdesperowany to sobie zrobie z niej gokarta na popych :D :D :D Oleju zmieniac nie trzeba tak czesto, to jaki jest to malo istotna kwestia, wazne zeby w ogole byl. Nawet taki po spuszczeniu z samochodu. Opalarka raczej nie, bo ponadpalasz przewod wysokiego napiecia albo jeszcze cos innego. Poza tym troszke beznyny niech kapnie z gaźnika i masz problem. Jak to sie nie da wyregulowac.. Tzn jest za duzo paliwa czy za malo? Nie da sie kilku ząbkow na iglicy przestawic? Moze dysze zapchane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaRoN Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 Wszystko da się wyregulować. Przecież to silnik normalny spalinowy. Czek filter paliwa ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orgiusz Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 Zeby Was nie zdziwic - po zakupie nowej kosiarki ( poprzednia wytrzymala 4 sezony - R.I.P ) wczytalem sie w instrukcje silnika 65 ccm - olej wymaga zmiany co 24h pracy. Czyszczenie filtra - 12h chyba. A zbiornik paliwa scierwo spala w ~ 50 min maksymalnych obrotow. Ja bym na Twoim miejscu rozgrzewal to jakims termowentylatorem pokojowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiJo Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 Wszystko da się wyregulować. Przecież to silnik normalny spalinowy. (...)ale gaźnika sie nie da ;) serio :P jeszcze może spróbuje ustawić przepustnice na max. otwarcie, tak, żeby sie dało ją czymś regulować (bo ten silniczek ma automatyczną regulacje, bez tej dźwigienki), może to daje w d... i robi problemy przy odpalaniu :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fipa Napisano 28 Sierpnia 2007 Zgłoś Napisano 28 Sierpnia 2007 ale gaźnika sie nie da ;) serio :P jeszcze może spróbuje ustawić przepustnice na max. otwarcie, tak, żeby sie dało ją czymś regulować (bo ten silniczek ma automatyczną regulacje, bez tej dźwigienki), może to daje w d... i robi problemy przy odpalaniu :|Kompletnie nie rozumiem o czym tu napisales. Chcesz regulowac przepustnice? O jakiej dzwigience mowisz? Zeby Was nie zdziwic - po zakupie nowej kosiarki ( poprzednia wytrzymala 4 sezony - R.I.P ) wczytalem sie w instrukcje silnika 65 ccm - olej wymaga zmiany co 24h pracy. Czyszczenie filtra - 12h chyba. A zbiornik paliwa scierwo spala w ~ 50 min maksymalnych obrotow. Rzeczywiscie, pominelismy taki szczegol, jakim jest wiek kosiarki i jej wykonanie. Moja jest bardzo stara, wygląda topornie, nie ma bajerow jak naped.. Chodzila nawet na paliwie z mixolem (50/1) bo kiedys przez przypadek wlalem z banki, w ktorej bylo wymieszane do motoroweru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavok Napisano 2 Września 2007 Zgłoś Napisano 2 Września 2007 hej hej a nie lepiej jak się nie znasz na tych sprawach zawieźć tą kosiarkę do serwisu jakiegoś by sprawdzili co jej dolega ?? podgrzewanie kosiarki jakimiś opalarkami to jakaś paranoja :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orgiusz Napisano 2 Września 2007 Zgłoś Napisano 2 Września 2007 W serwisie moga zawolac 50pln za przeglad a pozniej powiedziec ze generalka bedzie powyzej granicy rozsadku [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiJo Napisano 2 Września 2007 Zgłoś Napisano 2 Września 2007 jak jest silnik zbudowany to jako tako wiem ;) Już go raz naprawiałem i działał, wiec chyba nie jest z moimi umiejetnościami tak źle, pozatym lubie grzebać w takich rzeczach :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2007 Zgłoś Napisano 2 Września 2007 (edytowane) wyczysc gaznik. tylko nie przepychanie dysz drucikiem ale pozadnie go przedmuchaj jakims sprezonym powietrzem czy czyms. Edytowane 2 Września 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Linoge Napisano 2 Września 2007 Zgłoś Napisano 2 Września 2007 filtr powietrza ;) swieca itd :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiJo Napisano 2 Września 2007 Zgłoś Napisano 2 Września 2007 eeh jak nie zobaczycie to chyba nie dacie spokoju z gaźnikiem :P ta rurka w środku jest wetknięta na stałe ;) bez uszkodzenia jej nie da rady wyjąć. Z wlewem paliwa i pompką jest tak samo - trzeba by je uszkodzić żeby wyjąć. Poza nimi wszystko wyjąłem (widać na fotce) i wyczyściłem. Sam 'klocek' którym gaźnik też :) Filtr powietrza też jest umyty, wypłukany etc ;) filtr bezyny tez jest ok ;) świeca tak samo wydaje sie być dobra Jak bede miał troche czasu (pewnie po sesji) to bede sie z nią meczyć. Chwilowo męcze całki :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DiJo Napisano 8 Września 2007 Zgłoś Napisano 8 Września 2007 (edytowane) heh suszarka zadziałała :D Silnik odpalił prawie odrazu :) Przy wyższych obrotach z gaźnika wydobywa sie w niewielkich ilościach spieniona benzyna (między połączeniem rurki od filtra a samym gaźnikiem), ale to nic :] działa! :D i nic mu nie przeszkadza w tym działaniu, nawet jak zdjąłem kabel ze świecy to sie kręcił dalej... :blink: ps. zrobiłem nowy filterek powietrza i ręczny regulator obrotów (ciągnie sie za linke taką jak w rowerze) :) to też pewnie pomogło =] Edytowane 8 Września 2007 przez DiJo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pageup Napisano 8 Września 2007 Zgłoś Napisano 8 Września 2007 to cos jest nie tak z wyprzedzeniem zaplony. silnik benzynowy nie powinien miec zaplonu samoczynnego. Moze uzyj wyzej oktanowej benzyny:> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p3dzi0r Napisano 8 Września 2007 Zgłoś Napisano 8 Września 2007 jesli bez kabla dziala to moze miec rozzazona swiece (uszkodzona) albo za goracy cylinder , przez co paliwo zapala sie nie wtedy kiedy chcemy ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2007 Zgłoś Napisano 9 Września 2007 albo grubo nagaru w cylidrze ktory sie rozgrzewa i sie zarzy. chyba trzeba looknac do cylindra :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...