Skocz do zawartości
flasht

Crucial - Przewodnik Po Reklamacji.

Rekomendowane odpowiedzi

Edit: Szybkie FAQ dla osob nie majacych czasu wdrazac sie w czytanie calego watku:

 

------- SZYBKIE FAQ ------

 

Przydzial RMA:

 

-Pytanie: Nie mam numeru CT12345.XX tylko CL12345.XX! Moze byc?

-Odpowiedz: Tak.

 

-Pytanie: Ktore oznaczenie modelu kosci podac?

-Odpowiedz: Takie jak jest na stronie producenta (np. tutaj pod nazwa kosci - "BL2KIT12864AA663")

 

-Pytanie: Napisalem maila na crucialeusupport@... i nie dostalem odpowiedzi od autorespondera... dlaczego?

-Odpowiedz: Przy wysylaniu formularza mail idzie gdzie indziej niz na crucialeusupport@..., dlatego wtedy dostajemy odpowiedz ze nasze pytanie zostalo przyjete, w przypadku bezposredniego kontaktu poprostu trzeba czekac. 3 dni robocze.

 

Wysylka:

 

-Pytanie: Jak ubezpieczyc (zdeklarowac wartosc) paczke wysylana Poczta Polska do UK?

-Odpowiedz: NIE DA SIE. Poczta Polska zrezygnowala z takiej uslugi dla UK.

 

-Pytanie: Ile kosztuje wysylka Poczta Polska bez ubezpieczenia?

-Odpowiedz: Okolo 18 PLN z potwierdzeniem odbioru.

 

Reklamacja:

 

-Pytanie: Czy napewno po reklamacji dostane ten sam model kosci?

-Odpowiedz: Nigdy nie ma nic pewnego. Generalnie jesli dana kosc jest nadal w sprzedazy to na 99,9% tak.

 

Na razie nie mam czasu zeby wiecej pisac... moze to pomoze w czyms komus bez zadawania tych samych pytan poraz kolejny...

Pozdrawiam.

 

--- KONIEC FAQ ---

 

Witam,

 

Jakoze prawdopodobnie czesc z forumowiczow jest zainteresowana jak sie skonczyla moja historia z Crucialem, a z drugiej strony moze przydadza sie komus informacje jak sobie poradzic z reklamacja pamieci Crucial Ballistix, oto moja historia. Postaram sie pisac zwiezle, zeby Was nie zanudzic :)

 

Daruje juz sobie wstep na temat przemka_s i tlumaczenie dlaczego wysylalem na wlasna reke.

 

2007-09-19

 

Wszedlem na strone Cruciala i wypelnilem formularz kontaktowy, ze prosze o RMA. Niestety do 2007-09-25 nikt nic nie odpisal. Dostalem jedynie maila, ze sa bardzo zajeci i odpowiedz potrwa od 4-7 dni roboczych.

 

2007-09-21

 

Wszedlem na chat na ich stronie, zeby porozmawiac z supportem. Od razu odezwal sie "konsultant", przedstawilem problem (jedna z kosci w dual kicie nie startowala)... powiedzial mi dokladnie tyle:

 

To proceed with your exchange, please provide us with the following information:

 

- Full CT part number (i.e. CT12345.XX)

- Quantity

- Name

- Address

- Phone nuber

- E-Mail address

 

You can call us or email us at crucialeusupport (małpa) micron.com

Oczywiscie moje pamieci nie mialy numerka CT tylko CL, ale nie zwazajac na to wypisalem wszystkie dane i wyslalem na wyzej podany adres. Odpowiedz dostalem 2007-09-24.

 

Odpowiedz brzmiala dokladnie tak:

 

Hello,

 

Thanks for your e-mail.

 

I have set up an RMA number to exchange your modules.

 

Your Returns Material Authorisation number is 407121xx.

 

Please return your item in its original packaging to our address (shown below) writing the RMA number clearly on the package. When we receive it we will ship out a replacement. Please return by Post (insured shipping method- in the UK this is Royal Mail Special Delivery) to ensure contents and credit, as proof of posting is not acceptable.

 

Please note, due to quality and tracking reasons removal/tampering with the warranty label or modification to Crucial Branded product will result in us not accepting your request to return the product. Therefore any product received in such condition will be returned to you.

 

Please send to:

Lexar Media

RMA 40712131

12 Redwood Crescent

Peel Park Campus

East Kilbride

G74 5PA

United Kingdom

 

This RMA is valid for 10 working days, and should be returned to us within this time. Failure to do so will delay the shipping of your replacement.

 

If your address details have changed since your original order, please reply to this mail quoting your RMA number as reference, with your updated details.

 

If you have any further questions please don't hesitate to contact us (for a faster response please reply directly to this email).

 

To check on pricing or to place an order please follow the Crucial Product Search link on the top right of our web site home page (http://www.crucial.com/uk) or call us on 0800 013 0330. All prices listed are only valid for one working day.

 

Kind regards,

 

Dominic Cardwell

Sales and Support Agent

Tel: (800) 013-0330

Fax: (800) 013-0336

mailto:crucialeusupport(...)micron.com

 

Talk to an Expert Online

<http://www.crucial.com/uk/company/contacts.asp>

 

Lexar Media, a division of Micron Europe Ltd

Registered in England, Company No. 02341071

Registered Office: Century Court, Millennium Way

Bracknell, Berkshire UK RG12 2XJ

2007-09-25

 

Zapakowalem pamieci w 2 koperty bombelkowe. W gwarancji bylo napisane, zeby wyslac im w ich woreczkach antystatycznych, jednak moje pamieci nie posiadaly takowych - tylko plastikowe pudelko. W kazdym badz razie najwazniejsze jest to zeby mialy gdzies ten numer CT czy CL. Oczywiscie na poczcie pojawil sie problem. Dokladnie tego samego dnia urzad dostal dyrektywy, zeby nie ubezpieczac paczek do UK. Pod dluzszej klotni z pania w okienku (ktora nic nie dala) zdecydowalem sie wyslac mimo wszystko... priorytet za potwierdzeniem odbioru kosztowal mnie bodajze 18 PLN. Dlaczego nie kurierem? Kurier do UK kosztuje circle about 200 PLN(!!!). Tak wiec wyslalem, zapomnialem o tym.

 

2007-10-05

 

Po 10 dniach zaczalem sie niepokoic. Zgodnie z tym co napisano RMA ulega przedawnieniu po takim czasie. Napisalem do nich maila (na crucialeusupport) co sie dzieje... 2007-10-08 dostalem odpowiedz, iz nic nie doszlo, zeby jescze poczekac...

 

2007-10-10

 

Juz sie zaczalem niepokoic... zaczalem sie zastanawiac, czy moze w UK maja normalny tracking paczek - nie ja Poczta Polska... wszedlem na RoyalMail.com i eureka! Jest tracking... wpisalem numerek jaki dostalem na potwierdzeniu wysylki i ku mojemu zaskoczeniu ujrzalem:

 

DELIVERED

 

Your item, posted on 28/09/07 with reference RRxx6041007PL was

delivered in EAST KILBRIDE PDO on 28/09/07.

 

Thank you for using this service.

Co jest? Delivered 28?? 12 dni wczesniej?? Wszedlem na chata cruciala i powiedzialem im, ze mi sie to nie podoba, ze jest ze delivered i zeby mi nie pisali, ze nic nie dostali skoro dostali... na co pan powiedzial, zebym poczekal... po 3 minutach okazalo sie ze gdziestam im ta paczka zaginela (ja to zawsze mam szczczescie do czesci komputerowych), ale ze juz sie znalazla i zebym czekal na informacje o wysylce zwrotnej.

 

Ku mojemu zdziwieniu... informacja taka nadeszla jeszcze tego samego dnia (!!!). Tracking number i wszystko... myslalem ze juz wszystko zalatwione, ze dostane nowe pamieci 2007-10-11, ale nie ma tak latwo... UPS raz zgubil moja przesylke (zapomnial wziac z magazynu) raz wyslal w nie to miejsce... dokladnie tracking paczki wyglada tak:

 

Dołączona grafika

 

Jak widac ostatecznie pamieci otrzymalem 2007-10-12.

 

Podsumowujac... cala wymiana miala trwac kilka dni, ale przez pecha i/lub niekompetencje pewnych ludzi trwala dokladnie dni 17. Latwo zauwazyc, ze gdyby Crucial nie zagubil mojej paczki a UPS nie mial opoznienia, pamieci dostalbym juz (zwazac na niefortunne ulozenie dni roboczych) 2007-10-02 czyli w 7 dni. Gdyby w miedzy czasie nie bylo weekendu - wszystko trwaloby dni 4, czego ewentualnym osobom reklamujacym serdecznie zycze.

 

Na koniec fotki tego co im wyslalem (fotka ze strzalka bo nie mam juz innej):

 

Dołączona grafika

 

Oraz tego co otrzymalem w zamian:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Powodzenia!

 

PS. Pewnie niektorzy co bardziej spostrzegawczy i nigdy nie wysylajacy paczek do UK zastanawiaja sie jak wpisac taki dlugi adres ... ja wpisalem wszystko nie zwazajac na pola (np w miejsce kodu weszlo to G74 5PA) ... i doszlo. Prawdopodobnie jakkolwiek by sie tego adresu nie wpisalo, to RoyalMail sobie poradzi - wazne zeby dotarlo do UK.

Edytowane przez flasht

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm starszne przewalki miales z Crucialem mi poszlo o wiele latwiej a pare kosci juz reklamowalem i nie wiem gdzie masz ten numer cl czy ct,bo ja reklamuje wpisujac sumer seryjny a kazdy numer seryjny jest taki sam dla poszczegolnych kosci 6400(bl2kit12864aa804)800,8500 i na tej podstawie dostaje sie rma.Moje wymiany trwaja z reguly do max tygodnia i nie ma zadnych problemow,co prawda mieszkam w Irlandii,ale nie wiem czy to jakas roznica.Kiedys odalo mi sie nawet wymienic AE na Ballistixy 1000,wymiana trwala 4 dni,ale pewnie mialem farta.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyslaniu pamieci do Cruciala nowe dostalem po 4 dniach! Wszystko poszlo bezproblemowo. Najpierw trzeba im te maile wysylac caly czas - ja wysylalem raz dziennie przez 3 dni i w 3cim dniu odpowiedzieli od razu przysylajac RMA. Chcialbym, zeby tak wygladalo zalatwienie przez firme reklamacji w naszym kraju...

 

PS. Fotki w pierwszym poscie nie dzialaja...

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cala operacja kosztowala mnie 18 PLN + jakies grosze...

 

Generalnie to tak, mialem niefarta... jak pisalem estymowany czas przy wysylce np w poniedzialek to 4 dni.

 

Screeny narazie nie dzialaja bo mam remont i serwer jest wylaczony... kiedys beda dzialac... Opisowo: Jest na nich szare pudeleczko z nowymi crucialami zapakowanymi w worki antystatyczne, jakis papierek ala faktura ze je wydali ... no i moje stare pamieci ktore byly poprostu w plastikowym pudelku.

 

Co do numerka CL ... to w przypadku moich pierwszych pamieci byl on naklejony dodatkowa nalepka na pamieciach, w przypadku tych nowych jest na woreczkach antystatycznych i na pamieciach rowniez (nad kodem kreskowym). Generalnie oni mowia ze bez tego nie wymienia... moze nie koniecznie trzeba im to podac przy zgloszeniu RMA, ale jesli pamiec nie ma takiej nalepki, to reklamacja konczy sie niepowodzeniem (przynajmniej w teorii).

 

Napisalem tego posta, jako ze ludzie coraz czesciej kupuja Cruciale, zeby sie nie przerazali jak im padna :) No jedyny problem to jak poczta zgubi paczke, ktorej nie mozna ubezpieczyc... wtedy zwracaja circle about 120 PLN... to duzo za malo.

 

Tracking paczki:

 

Location 	Date 	Local Time 	Description WARSAW,PL 	12/10/2007 	15:40 	DELIVERED 	12/10/2007 	15:40 	DELIVERED 	12/10/2007 	8:32 	OUT FOR DELIVERY 	12/10/2007 	6:37 	DESTINATION SCAN 	12/10/2007 	6:36 	IMPORT SCAN 	12/10/2007 	5:01 	ARRIVAL SCAN KOELN (COLOGNE),DE 	12/10/2007 	4:35 	DEPARTURE SCAN NUNEATON,GB 	11/10/2007 	2:35 	AN INCORRECT ROUTING AT A UPS FACILITY CAUSED THIS DELAY / THE PACKAGE WAS MISSORTED AT THE HUB. IT HAS BEEN REROUTED TO THE CORRECT DESTINATION SITE 	11/10/2007 	2:33 	THE PACKAGE WAS LEFT IN A UPS FACILITY CAUSING THIS DELAY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY GB 	10/10/2007 	12:09 	BILLING INFORMATION RECEIVED

Aha... z tego co sie orientuje to ten numerek CL jest tez wyznacznikiem czy pamieci pochodza z jednej serii, innymi slowy dualkity sa w ten sposob tworzone - ze maja to samo CL.

Edytowane przez flasht

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyslaniu pamieci do Cruciala nowe dostalem po 4 dniach! Wszystko poszlo bezproblemowo. Najpierw trzeba im te maile wysylac caly czas - ja wysylalem raz dziennie przez 3 dni i w 3cim dniu odpowiedzieli od razu przysylajac RMA. Chcialbym, zeby tak

ja robilem identycznie i tez to trwalo 4 dni,oczywiscie meczylem ich paroma mailami dziennie :)

 

flasht nadal nie wiem o jakie CL Ci chodzi,mam pelno kompletow nowych zapakowanych kosci i nie widze zadnego CL :),moze chodzi Ci o BL??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK zeby reklamowac Cruciale to tzreba wejsc na:

 

http://www.crucial.com/uk/support/index.aspx?tabid=sc3

 

wybrac "other" z paska nacisnać email Crucial

 

Tam napisac mniej wiecej tak:

 

Hi Guys

 

I need a RMA for my Crucial Anniversary Memory (lub podac model kości z samych pamieci zaczyna sie zazwyczaj dla Ballistix na BL.... , dla Tracerów też na BL).

Crucial może chciec numeru CT a to co innego niż model np. BL2KIT12864AA1065. Numer CT z tego co kojarze to ciąg liczb i liter na kosci lub pudełku.

 

Kindly Regards

 

Imie i Nazwisko

Adres

Nr tel

Mail

POLAND

 

Po ok 3 dniach odpisza ci z nr RMA wtedy wysyłasz memki na adres:

 

Crucial Technology Europe

Attn: RMA Dept - RMA # .......

12 Redwood Crescent

Peel Park Campus

East Kilbride G74 5Pa, U.K.

 

Jesli nie odpisza od razu co sie często zdarza ztreba kilka razy wysyłąć jak pisałi poprzednicy, od wysłania do nich memek akcja trwa krótko.

 

Pzdr

 

Seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

flasht nadal nie wiem o jakie CL Ci chodzi,mam pelno kompletow nowych zapakowanych kosci i nie widze zadnego CL :),moze chodzi Ci o BL??

Na memkach jest CLXXXXX.XX, na woreczku tez. Na woreczku jest też ten CL i BLXXXXXXXXXX.XXXXX, ale skoro flasht pisze o CL to widocznie chodzi mu o CL :P Przecież możesz mieć inne serie, więc masz inny początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CL, CT ... nie wiem jakie jeszcze oznaczenia... ja zacytowalem to co mi napisano na chacie. Moje pamieci mialy CL, ale pradopodobnie byla to w ogole stara seria... po przemku_s juz wszystkiego sie mozna spodziewac.

 

Co do wypelniania formularza na stronie to jak juz mowilem wyslanie maila na podany przeze mnie adres jest skuteczniejsze, sczegolnie jak przy formularzu autoresponder mowi, ze maja duzo zgloszen i beda odpoiwadac w 7 dni roboczych. Wyslalem 2 maile formularzem i nic mi nie odpowiedzieli przez 7 dni... wyslalem na maila i odpisali po 2.5 dnia.

Edytowane przez flasht

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PPPP*

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Poczta Polska Polecony Priorytet* :D

 

 

*ZPW

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

*Z Podana Wartoscia

Edytowane przez Niemiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, posiadam Crucial Ballistix pc4000 ddrI, pudełko oryginalne mam, takie torebeczki antystatyczne też

 

jednak nie posiada żadnego potwierdzenia/dowodu zakupu,

więc

 

1. Czy w ogóle Crucial rozpatruje reklamacje takich kości??

2. Czy ewentualnie będę się mógł starać o ten numer RMA??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Czy w ogóle Crucial rozpatruje reklamacje takich kości??

2. Czy ewentualnie będę się mógł starać o ten numer RMA??

Nie potrzebny jest zaden dowod zakupu. Nikt o to w ogole enie pyta.

 

*Z Podana Wartoscia

No widze ze ktos tu nie przeczytal tego co napisalem.

 

NIE MOZNA ZDEKLAROWAC WARTOSCI PACZKI PRZY WYSYLANIU POCZTA POLSKA DO UK. Poczta Polska wycofala sie z takiej mozliwosci!

Edytowane przez flasht

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebny jest zaden dowod zakupu. Nikt o to w ogole enie pyta.

No widze ze ktos tu nie przeczytal tego co napisalem.

 

NIE MOZNA ZDEKLAROWAC WARTOSCI PACZKI PRZY WYSYLANIU POCZTA POLSKA DO UK. Poczta Polska wycofala sie z takiej mozliwosci!

mi jakos nikt nie robil problemow w okoliczach maja lub czerwca. nie musisz krzyczec :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2007-09-25

 

Zapakowalem pamieci w 2 koperty bombelkowe. W gwarancji bylo napisane, zeby wyslac im w ich woreczkach antystatycznych, jednak moje pamieci nie posiadaly takowych - tylko plastikowe pudelko. W kazdym badz razie najwazniejsze jest to zeby mialy gdzies ten numer CT czy CL. Oczywiscie na poczcie pojawil sie problem. Dokladnie tego samego dnia urzad dostal dyrektywy, zeby nie ubezpieczac paczek do UK. Pod dluzszej klotni z pania w okienku (ktora nic nie dala) zdecydowalem sie wyslac mimo wszystko... priorytet za potwierdzeniem odbioru kosztowal mnie bodajze 18 PLN. Dlaczego nie kurierem? Kurier do UK kosztuje circle about 200 PLN(!!!). Tak wiec wyslalem, zapomnialem o tym.

 

mi jakos nikt nie robil problemow w okoliczach maja lub czerwca. nie musisz krzyczec :P

Przeciez napisal, ze wysylal 25 wrzesnia i akurat wtedy weszly nowe przepisy, wiec po co siac zamieszanie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jedna z moich kostek sypie bledami na stockowych ustawieniach a nawet na obnizonych taktach. Wyslalem mail'a z prosba o RMA. Dostalem jedynie mail zwrotnego zebym czekal kilka dni na odpowiedz. Live chat jest nie dostepny. Czekam dwa dni juz, wyslac jeszcze raz tego maila czy uzbroic sie jeszcze w cierpliwosc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jedna z moich kostek sypie bledami na stockowych ustawieniach a nawet na obnizonych taktach. Wyslalem mail'a z prosba o RMA. Dostalem jedynie mail zwrotnego zebym czekal kilka dni na odpowiedz. Live chat jest nie dostepny. Czekam dwa dni juz, wyslac jeszcze raz tego maila czy uzbroic sie jeszcze w cierpliwosc ?

Wyślij jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jedna z moich kostek sypie bledami na stockowych ustawieniach a nawet na obnizonych taktach. Wyslalem mail'a z prosba o RMA. Dostalem jedynie mail zwrotnego zebym czekal kilka dni na odpowiedz. Live chat jest nie dostepny. Czekam dwa dni juz, wyslac jeszcze raz tego maila czy uzbroic sie jeszcze w cierpliwosc ?

Wyslalem 6 maili, czekalem tydzien i w koncu dostalem RMA. Napisali takze miedzy innymi:

 

We apologise for the delay in replying but we do have a high number of emails at the moment.

Wiec badz cierpliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wysylaniu na maila nie ma autorespondera. Trzeba czekac na wlasciwa odpowiedz.

Ciekawe ... Bo jak pierwszy raz wyslalem maila za pomoca formularza na stronie cruciala to dostalem odpowiedz o tresci

"Hello,

 

Thank you for contacting Crucial. We expect to reply to your e-mail within two to three business days. For faster service, you may also contact our online chat service at http://www.crucial.com/support, Monday through Friday, 7 a.m. to 6 p.m. (Mountain Time).

 

We apologize for any inconvenience this may cause. At Crucial, we are committed to providing high-quality parts and reliable service and support.

 

Regards,

 

Crucial Service and Support"

 

To nie jest autoodpowiedz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...