Jump to content
mlun

Ford Focus I

Recommended Posts

Jak w temacie,ktoś z szanownego forum ma takie autko albo nim jeździł? Zaznaczam że nie jest to samochód dla mnie ale właściwie dla mojej dziewczyny( w tym być może i jej rodziców).W tej chwili jeżdżą Oplem Astrą i ten fordzi przypadł jej do gustu.Jak jest z awaryjnością cześciami, ogólnie z utrzymaniem? Wiem że proawdzi się zapewne rewelacyjnie jak to wszędzie pisze. Rozważają jeszcze zakup Golf IV ale z niewiadomych mi źródeł dowiedzieli się że VW będzie droższy w utrzymaniu niż ten Ford, to zachwiało całem moje przekonania gdyż VW kojarzył mi się raczej z szroką gamą dostępnych i tanich części.Co wy o tym sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O golfie IV juz wypowiadalem sie na forum - trzymalbym sie od tego samochodu na wszym miejscu z daleka, co do Focusa I to poczatkowe roczniki pod maska nie za bardzo roznily sie od Escorta, a tym drugim mialem okazje jezdzic, dlatego takze odradzam, poszukajcie czegos innego :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Początkowe roczniki? Ja tu myśle o takim 2000/2001 bo to można w rozsądnej cenie( około 20k przynajmniej tak widziałem) kupić. A ty co byś polecił(poza audi i bmw?)

Ja jak poza audi i bmw to tylko honda civic w sedanie, kuzyn dał za rocznik około 00' 20koła od księdza :lol: jeździ Golfem 3 rodziców i passatem starszym kuzyna i honda wymiata, tylko co to za poprównanie ; ]

 

A o G4 słyszałem też opinie jak pisze kucyk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fokusiki są całkiem przyjemnymi autkami. Trzeba tylko na rudą uważać bo sporo z nich ma z tym problemy. Swojego czasu tyle o tym się naczytałem że wybrałem astrę II. W razie czego oglądaj dokładnie tylne drzwi od spodu bo tam najczęściej bąble najpierw wyłażą. A prowadzi się wręcz rewelacyjnie pod warunkiem że nie będzie wytłuczone bo wtedy już nie taki rarytas.

A i auto kącik prawdę Ci powie jeno najpierw się zarejestruj to i "foce" co nieco znajdziesz http://autokacik.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

mlun

Moi starzy maja wlasnie do sprzedania, rocznika 2000, sedan, 2,0 benzyna, gazu na oczy nie widział, sprowadzony z Niemiec w 2002 (na poczatku), autentyczny przebieg 79 000, ZERO rdzy, wersja GHIA. Nigdy nie odmówil posłuszenstwa, co roku serwisowany w ASO w Nowym Sączu, ostatnio po wymianie łożysk, niedługo idzie na generalny serwis klimy (osuszenie, odgrzybianie, wymiana filtrów), świeżo po wymianie drążków stabilizatora przód. Pali bardzo mało, bo ok. 7 litrów na 100 kilometrów w trasie (jazda 100-150) z właczona klimą.

 

kucyk

 

Focusa I to poczatkowe roczniki pod maska nie za bardzo roznily sie od Escorta

Silniki montowane w Focusie I nie zmieniły sie na przestrzeni lat (wiec jako mozesz pisac o silnikach z poczatkowych roczników?) ani troche (doszedł jedynie 1,8 TDCi), i zmieniała sie jego mocy (od 90(albo 100) do 115 koni). Zreszta silniki montowane w focusie raczej nie byly montowane w escorcie. Te escortowe stanowiły baze (dla niektórych ale to nie sa te same silniki, wiec jesli jezdziłes escortem to, za przeproszeniem [ciach!]o wiesz o jezdzie Focusem. Edited by guziq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki Focusa jeśli chodzi o benzynówki to Zetec'i aluminiowe 16V, są inne niż w escortach. 1,4 jest trochę za słaby, ale już od 1,6 w górę jeździ się całkiem przyjemnie.

1,6 to chyba najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem jeśli chodzi o benzyniaki.

11 s z haczykiem do 100km/h powinno wystarczyć.

Trzeba jak ktoś wyżej napisał uważać na rdzę, pojawia się bardzo często na tylnej klapie, ale na zadbanym focusiku tego nie uświadczysz. Brat jeździ takim z 02 r. i polecam ten samochodzik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi.1.6 starczy w zupełności bo ojciec ma mały stary samochodzik na dojazdy do pracy więc ten nie bedzie tak dużo eksploatowany zresztą sami wiecie że dziewczynom(oczywiście nie wszystkim) auto sie musi podobać a dalje jak jeździ itp, chociaż moja odpowiednio wyszkoliłem.No a jak z częściami bo mi się wydaje że nie powinny być drogie. Miał on jakieś bolaczki? Coś co się notorycznie psuło? Zaraz się zaloguje na autokaci i może powertuje coś. No a co byście jeszcze polecali w tym przedziel cenowym? Odrazu mówie że nie musi być duży silnik,lepiej żeby miał klime i inne bajery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na polskich drogach notorycznie padaja drązki stabilizatora z przodu - zaczynaja niemiłosiernie stukac. U mnie łożyska tylnych kół padły przy przebiegu 75000 wiec nie ma tragedii. Czujnik polozenia przepustnicy potrafi z czasem jakos sie dziwnie zawiesci i auto zaczyna samo wchodzic na obroty, np. jak stoisz na swiatłach.

 

PS. U mnie masz klime, 4 poduchy, elektryczne i podgrzewane lustra i dysze spryskiwaczy, elektryczne szyby z domykaniem z pilota, radio (najwyzszy model kaseciaka - 5000 RDS-EON + 4 glosniki (w sumie 200WAT), czujniki cofania - orginał fordowski, tempomat, ABS, ASR, ESP

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zadna oferta, jedynie zwrocenie uwagi, ze mozna dostac inny samochod w podobnych pieniadzach z tego samego rocznika.

Z tych alternatyw to bym woląl przy fokusie jednak zostac:P

W czym twoim zdaniem jest lepszy od tych, ktore wymienilem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kucyk

Focus to już całkiem inne auto niż escort, inne silniki zetec/tddi/tdci, zawieszenie czy ogólna jakość wykonania, mankamentem pozostaje wyłażąca rdza ale auta i tak są w lepszym stanie gdzie w porównaniu do escorta potrafi dostać się do środka woda czy przegnić podłużnice.

W sumie nie można wymagać po 7 letnim aucie nienagannego stanu użytkowanego po naszych drogach, jak w każdym aucie sypią się elementy zawiechy (drążki, wachacze, piasty, łożyska, przeguby) Elektryka nie buntuje się - szyby, klima, oświetlenie. Trzeba oglądnąć też cały układ wydechowy i katalizator. Jeśli komuś się podoba własny styl tego auta i nie lubi tradycyjnego niemieckiego designu to właśnie ten model można mu polecić. Ceny części i kosztów napraw są mniej więcej te same w porównaniu do konkurencji z tego samego segmentu (golf/astra). Ze znalezieniem warsztatu też nie ma problemów gdyż to popularna marka i niezbyt widziana w kręgach złodziei. Z pewnością w porównaniu do vw ich ceny są niższe a co za tym idzie także wyposażenie jest lepsze. Warto zastanowić się nad ghia, to naprawde wypasik. Gdzie indziej za taką kasę dostaniesz podgrzewaną przednią szybę, kompa pokładowego, halogeny, sterowanie przy kierownicy, dodatkowe poduchy, podłokietniki.

 

escort 98/ffI tdci 100 '04/ffII tdci 115 driver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że do Volvo jednak będą części droższe(mam Carisme a tam jest ta sama płyta podłogowa i dużo innych rzeczy), mazda poprstu im się nie podoba a opel hym... dwa razy do tej samej rzeki się nie wchodzi.Nie mówie że są to samochody złe ale poprsttu focus najbardziej się podoba.To tak jak tbie BMW:P Każdy ma inne gusta i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...