krzysiek9920 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Witam. Szykuje się na dniach do wymiany wiatraków w swoim CM 690, bo jakoś nie zachwycają wydajnością i ciszą(do tego jeden świeci!). Dałem w opisie tematu dwie moje propozycje. Tylko nie wiem, którą wybrać. Może macie jakieś propozycje innego zamontowania wiatraków, żeby poprawić przepływ powietrza. Jak wiadomo miejca na dodatkowe wentyle w tej obudowie jest naprawde dużo. Tak od siebie mam dołożony drugi wiatrak w bocznym panelu. Pozostają mi jeszcze 2 miejsca(12/14cm) na górze obudowy i jedno miejsce z dołu(12/14cm). Dzięki za pomoc. Edytowane 7 Stycznia 2008 przez krzysiek9920 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Jeśli można coś zasugerować ze swojej strony to ja bym boczny panel uszczelnił/zatkał zupełnie i zamontował dwa wentylatory pompujące do wewnątrz na przednim panelu i na spodnim. Jako wypompowywujące wentylatory zaproponowałbym trzy - jeden na tylniej ściance i dwa na wierzchniej. W tej obudowie zasilacz nie wspomaga wentylacji, więc warto, aby była przewaga jednego wyciągającego nad ssącymi. Oczywiście wiele zależy też od tego jaki masz w środku zestaw i czym go chłodzisz. Można powyższe zatem modyfikować. Wydaje mi się on jednak po prostu optymalnym. Sugerowałbym też nie montowanie wentylatorów na ślizgowym łożysku w poziomie (wierzch i spód), bowiem mogą się szybciej zużyć i zacząć hałasować. Poza tym ponieważ nie posiadają one stabilizacji poprzecznej będą się kręcić nieco wolniej/szybciej w zależności od tego czy wirnik będzie grawitacją odciągnięty czy dociśnięty do trzpienia. Fander i Noiseblocker mają takowe łożyska, więc przemyśl to raz jeszcze lub po prostu zamontuj je jedynie na przedniej lub tylniej ściance. Do pracy w poziomie wykorzystać możesz też np. wentylatory Scythe S-Flex o olejowym łożysku lub, jeśli pieniążków Ci nie szkoda, to Noctua NF-P12. Nie wiem czy posiadasz jakąś kontrolę obrotów oraz jaką masz tolerancję na szum. Gdybyś bowiem nie kontrolował wentylatorów, a umiarkowany szum nie przeszkadzałby ci to możesz nabyć Scythe S-Flex SFF21E tj. ustawionych na 1200rpm. Jeśli posiadałbyś kontroler, co notabene wobec takiej ilości wentylatorów jest całkiem rozsądną inwestycją, to śmiało możesz wziąć wersję SFF21F ustawioną na 1600rpm max. Gdy komputer nie będzie obciążany to możesz skręcić wentylację na 5V, co przekłada się dla tych ostatnich na ok. 800rpm i naprawdę cichutką pracę. Gdy zaś stwierdzisz, że potrzebujesz dobrego przewietrzania środka to je rozkręcisz do 12V, czyli 1600rpm. Noctua to dobry wybór, gdy kontrolerem nie jesteś zainteresowany - skorzystasz, z któregoś dołączanego do niej adaptera i będzie się kręcić z wybraną przez Ciebie prędkością będąc cichą lub wydajną. Pozdrawiam i powodzenia :) Edytowane 7 Stycznia 2008 przez Labovsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2008 Głównym kryterium jakie sobie obrałem jest chłodzenie nieszczęsnego R600. Żeby pozostać "chłodny" potrzebuje on ogromnych ilości świeżego powietrza. Wydumałem, że 2 wydajne wiatraki pójdą na bok. Jeden będzię pompował powietrze w okolice turbiny karty, drugi nad karte chłodząc jej wierzch i przy okazji radiator na mobo i procka. Trzeci pójdzie na dół obudowy. Na froncie obudowy nie przewiduje montarzu niczego, bo w koszyczku nie mam dysku, więc będzie on raczej zbędny. Co to wyciągu powietrza z obudowy: 2 wiatraki na górze. Tak jak to jest na rysunku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Rozumiem Krzyśku, aczkolwiek nieco szkoda, że obudowę dającą możliwość skonstruowania tak dobrej wentylacji sprowadzasz do dmuchania na newralgiczne miejsca. Wentylator na przednim panelu nie służyłby do chłodzenia dysków, ale podobnie jak ten z "podłogi" obudowy dostarczałby całemu systemowi chłodnego powietrza z odpowiednią szybkością. Umieszczenie wentylatora w górnym otworze bocznego panelu to chyba marnowanie potencjału tych, które te powietrze z obudowy odprowadzają. Albowiem tuż przy nich dostarczasz chłodne powietrze do obudowy i zanim ono zdąży odebrać choć trochę energii z układu to zostaje wyrzucone nazewnątrz. Zapewne nie całe... ale to, co zostaje, jako cięższe, przepycha się na dół zamiast odbierać energię unosząc się ku górze. Powstaje chyba zatem pewien kociokwik. Nie będę Cię na siłę przekonywał do swojego pomysłu - będziesz chciał to sobie posprawdzasz. Z moich doświadczeń wynika raczej, że lepiej dla wszystkich komponentów jest dostarczyć w odpowiednie miejsce chłodne powietrze zaś ogrzane sprawnie usuwać, niż dmuchać tylko w newralgicznych miejscach. Mało tego, jeśli w ogóle zastosowałbym wentylator w okolicy karty graficznej na bocznym panelu to prędzej zastanawiałbym się nad ustawieniem go jako wypompowywującego ciepłe powietrze, które zebrało się pod kartą. Obawiam się więc, że w Twoim układzie karta może będzie odrobinę chłodniejsza, ale kosztem tego może się okazać, że któryś podzespół będzie się grzać bardziej, a to dlatego, że gdzieś to ciepłe powietrze musi się zbierać skoro więcej wentylatorów pompuje je do środka niż usuwa. A szczególnie, gdy mimo wszystko w dość przypadkowych miejscach pojawia się powietrze chłodne, które po obudowie w związku z tym wędruje również nieco przypadkowo. Pozdrawiam :) Edytowane 7 Stycznia 2008 przez Labovsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Akurat moja karta graficzna to ponad 200-watowa grzałka, która wymaga specjalnej troski. W najbliższym czasie planuje zrobić SLI (z jakichś 8800gts), więc chłodzenie kart grafiki to raczej podstawa w moim kompie. Edytowane 7 Stycznia 2008 przez krzysiek9920 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 7 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Akurat moja karta graficzna to ponad 200-watowa grzałka, która wymaga specjalnej troski. W najbliższym czasie planuje zrobić SLI (z jakichś 8800gts), więc chłodzenie kart grafiki to raczej podstawa w moim kompie.A czy ja napisałem, że masz je włożyć do piekarnika? Wg mnie zamiast na nie dmuchać możesz zbliżony efekt osiągnąć udanym rozplanowaniem całej wentylacji :) Zrobisz jak uważasz :rolleyes: Edytowane 7 Stycznia 2008 przez Labovsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2008 (edytowane) Witam Panowie, super że jest taki wątek bo mam bardzo podobny problem. Też mam CM690, tylko od konfiguracji Krzyśka mam: 6850@1.5V + GeminII, 2x8800GTS w SLI, trzy dyski itp. Wczoraj się szarpnąłem na zakup kilku Noctua 120x120x25 NF-S12-1200 6/17dBA. I się zaczęło.... Najpierw opiszę pierwszą, dobrą konfigurację którą stworzyłem na początku. W górze jeden i z tyłu jeden seryjny wentyl Coolermaster (wyciągający). Na przodzie seryjny niebieski (niewiele dający). Na dole Fander wciągający. Na boku (dolne miejsce) jedna Noctua 120x120x25 NF-S12-1200 6/17dBA dmuchająca na karty w SLI. Do tego Tagan zamontowany do góry i wyciągający powietrze. Efekt: 50 stopnie na CPU w idle, 60 w stresie, SLI także po OC. Ale zachciałem mieć zimniej i ciszej. Kupiłem jeszcze 4 x Noctua 120x120x25 NF-S12-1200 6/17dBA. Oto zmiany, których dokonałem: wymieniłem dwa górne na Noctua, zamieniłem Fandery na Noctua (2 na 2 sztuki), zdemontowałem dolnego Fandera (musiałem tak zrobić gdy odwróciłem zasilacz). W efekcie temperatura w stresie osiągnęła 77 stopni i zbastowałem. Jedną z przyczyn takiego mega wzrostu temperatury mogłobyć ruszenie chłodzenia przy demontażu ale ponieważ Gemini się dosć ciężko zdejmuje to sprawdzę na końcu). Innym może być zrezygnowanie z dolnego wiatraka dmuchającego zimne do budy i zamiana zasilacza. Wczoraj zarwałem nockę i na tą chwilę czuje się jakby wyrzucił 250zł w błoto. Mam nadzieję, że sobie poradzę z tym. Sprawdzę pomysł Labovskiego i uszczelnię dziury w boczku, zainstaluje na przodzie i na dole Noctua i dodam jeszcze jeden na górze. Będzie wtedy według zasad i zmniejszę bałagan z cyrkulacją. Problemem tylko może być Gemini, który dmucha na mobo ale rujnuje przepływ. Dziś po pracy walczę dalej. Kilka uwag dlaczego Noctua a nie co innego. Rok temu kupiłem 3 Fandery 120mm. Dwa z nich już klekoczą po pracowały w pionie. Wysyłam je do reklamacji ale już więcej nie kupię. Wierze, że Noctua będzie trwalsza. Ale muszę zdementować pogłoski o ciszy i wydajności. Albo jedno albo drugie. Puszczone z ogranicznikiem na 600rpm nic nie dają ale ich niesłychać. Puszczone na 1200 już są głośne... Czekam na Wasze opinie i uwagi jakby coś było do dodania. ps. jeszcze kilka szczegółów: To chyba wina sterowników NVidia ale wiatraki na kartach w SLI chodzą różnie. Górna karta jest 10 st. cieplejsza i wentyl na niej chodzi średnio 500rpm mniej niż dolnej. Poza tym ona oddaje ciepło w okolice CPU. Dlatego w przyszłości (jak nadal będzie źle zastanowię się na wyciągającym wentyle z boku obok SLI). Temp. dysku 30-31 st., mobo 38-40 idle, do 46 w stresie. Jeszcze proszę o radę: mam do dyspozycji 5 x Noctua i 2 jeszcze działające jakoś stare Fandery. W sumie miałem używać tylko Noctua ale już mi brakuje sztuk. Są pytanie które gdzie zamontować? ps2. nie mam tej zaślepki montowanej z tyłu mobo (aluminiowa blaszka obok wyjść z mobo). Czy to ma jakiś wpływ? Edytowane 8 Stycznia 2008 przez petrumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2008 Fajnie Petrumi, że się odezwałeś. Podstawowym wydatkiem, który mógłbym zasugerować byłaby wymiana Gemini niestety. Do tej obudowy wydaje mi się, że on szczególnie nie pasuje. Powinno być jakieś chłodzenie typu tower - np. Thermalright Ultra120 A lub eXtreme... lub choćby Ultima90 Noctua NH-P12 czy też coś innego, jeśli zechcesz. Wymienione coolery nie będą od Gemini słabsze, a Ultra120 eXtreme powinna być nawet dużo wydajniejsza. O ile ofkors nie chcesz być prawdziwym maksymalistą i zafundować sobie Thermalright IFX-14, które wydaje mi się w Twojej obudowie być szczególnie wydajnym. Co się tyczy układu wentylatorów. Nie zatykaj bocznych wlotów, bo Ci się Gemini usmaży, obawiam się. A dolny powinieneś nawet, tak jak myślałeś, wyposażyć w wentylator WYciągający - co by wypompowywał ciepłe powietrze spod obu kart. Spróbuj też Tagana obrócić tak aby ciągnął powietrze od spodu, a nie od góry - w ten bowiem sposób, jak go zamontowałeś, wyciąga on chyba najchłodniejsze powietrze spod kart graficznych :unsure: Jednym słowem sytuacja się zmienia w zależności od zestawu - nie ma optimum dla wszystkiego. Tzn. takie odnoszę wrażenie. Jeśli mogę coś zasugerować, co wydaje mi się najlepsze - spróbuj dać dwie Noctuy na wierzch obudowy, a najlepszego Fandera, który Ci pozostał, daj na tylną ściankę. Drugiego Fandera zamontuj może na przedniej ściance, dwie Noctuy na Geminim oraz jedną z nich na spodnią ściankę. Na boku zamontuj tego słabiutkiego Coolermastera świecącego - on nie powinien być zbyt wydajny, żeby nie odessać chłodnego powietrza idącego od przodu i spodu, a jedynie wyciągnąć ciepłe powietrze zebrane pod lub pomiędzy kartami graficznymi. Pozdrawiam i powodzenia :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2008 Dzięki za odpowiedź. Niestety w momencie robienia zakupów nie przejrzałem dokładnie topowych modeli chłodzenia CPU i źle wybrałem. Spróbuje się jeszcze nim pomęczyć bo chodził w poprzedniej wersji na 3,6Ghz. Zasilacz TERAZ właśnie mam odwrócony wentylem do spodu. Wcześniej (gry było zimniej) właśnie zabierał ciepło z okolic kart graficznych. Ale zrobiłem za dużo zmian na raz, żeby wyczaić co dokładnie wyszło źle. Polecasz montowanie Fanderów w pionie ale one wtedy właśnie padają. Czy Twoim zdaniem będzie inaczej jak zamontuje: Fandera z poziomie na dole i jednego, także w poziomie na górze a reszta Noctua (przód pionowo, tył, góra, 2xCPU) ? Do tego świecący na dolnym boku wysysający. Mógłbym napisać dwa zdania o Scythe Quiet Drive? Bo dyski słychać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2008 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Niestety w momencie robienia zakupów nie przejrzałem dokładnie topowych modeli chłodzenia CPU i źle wybrałem. Spróbuje się jeszcze nim pomęczyć bo chodził w poprzedniej wersji na 3,6Ghz.Wiesz... tak rzuciłem okiem na Twój wydatek na same wentylatory i sądziłem, że może zechcesz sobie i to wymienić :rolleyes: Ze sprzedaży pewnie ze 100zł uzyskasz, więc nie dokładałbyś w gruncie rzeczy całej kwoty :) Zwłaszcza, że do Ultry120/Ultimy90/IFX-14 nie musiałbyś już wentylatora dokupywać. Zasilacz TERAZ właśnie mam odwrócony wentylem do spodu. Wcześniej (gry było zimniej) właśnie zabierał ciepło z okolic kart graficznych. Ale zrobiłem za dużo zmian na raz, żeby wyczaić co dokładnie wyszło źle.Wiesz... nie będę się spierać, ale nie do końca jestem pewien czy wyciągał to ciepło spod kart skoro najchłodniejsze powietrze jest na samym spodzie obudowy przeważnie. Może właśnie wyciągał to chłodniejsze w większej części. Najlepiej sprawdź to sobie jeszcze, jak już ustawisz sobie optymalnie wentylację :rolleyes: Polecasz montowanie Fanderów w pionie ale one wtedy właśnie padają. Czy Twoim zdaniem będzie inaczej jak zamontuje: Fandera z poziomie na dole i jednego, także w poziomie na górze a reszta Noctua (przód pionowo, tył, góra, 2xCPU) ? Do tego świecący na dolnym boku wysysający.Mówisz, że w pionie hałasują? No to obawiam się, że w poziomie będą tym bardziej... choć może nie od razu tylko po pewnym czasie. Ofkors sprawdź :) Myślę, że nie będzie jakiejś szczególnej różnicy - przy tym, co proponowałem przyświecało mi właśnie to, żeby umieścić te Fandery pionowo. Jeśli chcesz poziomo to możesz umieść oba na wierzchu obudowy, a resztę obsadź Noctuami + ten boczny świecący. W gruncie rzeczy nie ma większej różnicy chyba, ale ja starałbym się umieścić je, a jest to u Ciebie możliwe do zrealizowania, tak aby pracowały w tym samym miejscu. Łatwiej potem bowiem sprawdzić która część wentylacji np. hałasuje bardziej niż inna :) Mógłbym napisać dwa zdania o Scythe Quiet Drive? Bo dyski słychać....Ja muszę powiedzieć, że wyciszenie odgłosu łożysk jest całkiem niezłe, choć oczywiście niecałkowite. Zaś wyciszenie pracujących głowic jest słabsze niestety. Najgorszą zaś częścią tych skrzynek jest bardzo słabe wytłumienie drgań niestety. Pozdrawiam :) Edytowane 8 Stycznia 2008 przez Labovsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2008 (edytowane) Ja muszę powiedzieć, że wyciszenie odgłosu łożysk jest całkiem niezłe, choć oczywiście niecałkowite. Zaś wyciszenie pracujących głowic jest słabsze niestety. Najgorszą zaś częścią tych skrzynek jest bardzo słabe wytłumienie drgań niestety. Mnie denerwują właśnie pracujące głowice (chociaż czasami lubie ten dzwięk). Jeśli tego się nie da wyciszyć to dla mnie nie ma sensu. Wiesz... tak rzuciłem okiem na Twój wydatek na same wentylatory i sądziłem, że może zechcesz sobie i to wymienić rolleyes.gif Ze sprzedaży pewnie ze 100zł uzyskasz, więc nie dokładałbyś w gruncie rzeczy całej kwoty icon_smile3.gif Zwłaszcza, że do Ultry120/Ultimy90/IFX-14 nie musiałbyś już wentylatora dokupywać. Lenistwo. Może się kiedyś zbiorę i sprzedam. Dziś nocka na testy, dam znać po zakończeniu. Dzięki za rady. Edytowane 8 Stycznia 2008 przez petrumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 (edytowane) Dodam drugi post pod rząd, żeby wątek wypłynął. Udało się. Zamontowałem prawie tak, jak radził Labovsky, tzn. na spodzie wciągająca Noctua, na przodzie stary Fander (konstrukcja koszyka na dyski skutecznie go blokuje ale chyba jest lepiej niż z tym niebieskim seryjnym). Na górze 2xNoctua i na CPU też Noctua. Wyciągający z boku (niebieski) podnosił temeraturę o jeden stopień więc zrezygnowałem z niego. Dołożenie trzeciego wyciągającego z tyłu też zbija wszystko o 2-3 stopnie ale został mi klekoczący Fander i w przyszłości zmienie go na ostatnią Noctuę. Zasilacz musiał zostać wentylem do góry bo tylko w takiej pozycji mieścił się dolnym wentyl. Przy okazji jeszcze zmniejszyłem vcore i podniosłem fsb. Testuje 3,7Ghz a SLI puściłem na 600/1800 i przy tych ostawieniach mam 40 stopni w idle i 61 w stresie. Nie jest źle i lepiej chyba nie będzie. Martwi mnie jedna sprawa. Górna karta graficzna grzeje się prawie o 20 stopni bardziej niż dolna. (ATI tool - 80 i 60st). Przez to grzeje sie procek i jego okolice. Jest ona gorzej chłodzona niż dolna, na którą wieje z przodu, z dołu oraz zasilacz wyciąga ciepłe powietrze. Jedyne co mi do głowy przychodzi to puszczenie dodatkowego 120mm z frontu na wysokości SLI (w zatoczce 5,25"). Drugi pomysł to zamontowane cienkiego wentyla 80mm pod spodem płyty. Albo jakieś lepsze chłodzenie na GPU.... Edytowane 10 Stycznia 2008 przez petrumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 (edytowane) pertumi: Masz jakieś wentylatory z boku obudowy? Moja wizja wygląda tak: -bok: 2xFander FX120 podłączone pod kontrolery obrotów made in Pentagram (standardowych, zamontowanych w wiatrakach nie można było poza obudowe wyprowadziać) -dół: 1xNoiseBlocker92mm podłączony pod wiązke wychodzącą z zasilacza. Więc napięcie wacha się w zależności od obciążenia PSU(5,5V-7,5V) -góra: 2xCoolerMaster12cm pochodzące z obudowy. Również za ich zasilanie odpowiada zasilacz. tył: "niebieski" z zestawu. Zasilany j.w. przód: nic..... Z osiągniętych rezultatów jestem zadowolony. Temperatura CPU z 33-34 stopni spadła do 30'C, płyta główna z 50'C do 47'C (mierzone PC Probe by Asus :) ) Karta graficzna w IDLE ma teraz 61-62'C, wcześniej było 64-66stopni. Podczas grania ciepłota GPU oscyluje w granicach 75'C. PS: po odłączeniu dwóch bocznych Fander-ów(5v) w idle temperatura karty graficznej poszła o 7'C do góry(!). Edytowane 10 Stycznia 2008 przez krzysiek9920 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 Krzysiek, przeczytaj dokładnie co pisałem we wszystkich swoich wypowiedziach. Wentyle mam już kupione - 5x Noctua plus Fander z przodu. Zamontowane wszędzie prócz boku. Wyżej opisałem dokładnie który wciąga a który dmucha. Tego niestety zabrakło w Twoich radach. Poza tym ciężko porównywać nasze osiągi bo mamy pewnie inne temperatury i konfiguracje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 Opis Twojego zamontowania czytałem i właśnie dziwi mnie dlaczego nie masz nic na bocznym panelu obudowy.... W/g mnie daje to naprawde dobre rezultaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 Dziś sprawdzę i dam znać. Rozumiem, że wg. Twoich wcześniejszych rysunków boczne mają DMUCHAĆ na GPU I CPU. Popraw mnie jeśli się mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChubbChubb Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 Panowie :) pytanko / prosba / sugestie Na dniach chce zakupic miedzy innymi wlasnie ta obudowe RC690 z procem Intela najpewniej E8400 i chlodzeniem Noctua NH-U12P do tego pojedyncze 8800GT od Palita (zmienione chlodzenie) Gdzie i jakie (Mysle nad Acutake) wentyle zainstalowac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2008 (edytowane) Dokładnie tak. Boczny panel ma dmuchać. Wtłoczone powietrze przez dolny, boczny wiatrak będą wyrzucać karty graficzne. A z górnego, bocznego będzie wyrzucane przez tylni i górne. ChubbChubb na chwilę obecną jesteśmy w fazie testów :D Edytowane 10 Stycznia 2008 przez krzysiek9920 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 11 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2008 tak na szybko, dwa dodatkowe dmuchające 120-stki dają niezły efekt. 2-3 stopnie mniej. Szczegóły później. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 11 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2008 Nie zapomnij sprawdzić czy w związku z tym nic innego Ci się nie podgrzało :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 11 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2008 (edytowane) Z głową w porządku, jeśli o to pytasz ;) Czy u Was także OCCT działa tak, że wprawdzie zawsze jest obciążony >99% to temperatury się wahają o kilka stopni? Po 5 minutach osiąga max (u mnie 60-61) po czym całość się schładza do 55-56... Edytowane 11 Stycznia 2008 przez petrumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gromitek Opublikowano 11 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2008 (edytowane) Co do budki to temperatury dla configu jak w stopce mam następujące: proc (oc): stress (orthos) 62 st gpu bez oc: idle/stress (crysis) 43/63 st (chłodzenie zmienione na silencera) system: 32 st chipset 41/45 st hdd: 31 st acpi ???: 23 st wentylatory standardowe , układ też standardowy z tą różnicą że zdjąłem ten z boku, bo jak chodził to normalnie gwizdało (dość głośno - coś jakby te dziurki cieły powietrze co powodowało gwizd, zasłoniećie połowy dziurek ręką rozwiązywało problem) - też macie taki gwizd?? ps: tez mam takie wahania w OCCT pzdr Edytowane 1 Kwietnia 2008 przez Gromitek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sweep Opublikowano 12 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2008 Z tym bocznym wiatrakiem to mam ten sam problem, dopiero jak go puściłem na min. obrotach to chodzi znośnie, w innym wypadku hałas jest niesamowity. Też mam zamiar zmienić chłodzenie na procku. Ja się zastanawiam między Thermalright Ultra-90 a Noctua NH-U12P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 12 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2008 (edytowane) Z tym bocznym wiatrakiem to mam ten sam problem, dopiero jak go puściłem na min. obrotach to chodzi znośnie, w innym wypadku hałas jest niesamowity. Seryjne wentyle są wszystkie do wymiany, jeśli szukasz ciszy. Zwłaszcza te dwa czarne. Ja mam same Noctua, awaryjnego cichego Fandera i tymczasowo dwa seryjne Coolmasterstery na boku. Tylko je słychać. A chodzą na 60% mocy (steruje z płyty Asus, na 100% wyją niesamowicie) PS. Przez skuteczną walkę z wiatrakami udało mi sie wczoraj osiągnąć "personal best" - 16082pkt 3dmark 2006 ;) Edytowane 12 Stycznia 2008 przez petrumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gromitek Opublikowano 14 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2008 (edytowane) Znalazłem w sieci parametry zastosowanych w obudowie wentylatorków (te czarne): Name: Coolermaster (A12025-12CB-3BN-F1) Revolutions (rpm): 1200 Airflow (cfm): 44,03 Noise (dB): 19,8 MTBF(h): 40000 Bearing type: ball Voltage (v): 12 Current (A): 0,16 Power (W): 1,92 Wcale nie są takie złe te wentylatorki, coś jak Akasa Amber Edytowane 14 Stycznia 2008 przez Gromitek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2008 Znalazłem w sieci parametry zastosowanych w obudowie wentylatorków (te czarne): Name: Coolermaster (A12025-12CB-3BN-F1) ...bla bla bla.... Wcale nie są takie złe te wentylatorki, coś jak Akasa Amber Jeśli porównać je do Fander-a FX120, który kosztuje 33 złote. To są dramatycznie złe! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gromitek Opublikowano 26 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2008 cofam to co powiedziałem - standardowe wiatraki są kiepskie jeden z nich zaczął mi denerwująco terkotać <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 26 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2008 Znalazłem w sieci parametry zastosowanych w obudowie wentylatorków (te czarne): Name: Coolermaster (A12025-12CB-3BN-F1) Revolutions (rpm): 1200 Airflow (cfm): 44,03 Noise (dB): 19,8 MTBF(h): 40000 Bearing type: ball Voltage (v): 12 Current (A): 0,16 Power (W): 1,92 Wcale nie są takie złe te wentylatorki, coś jak Akasa Amber Przy 1200 RPM zaczyna się robić "przeszkadzająco szumnie" :wink: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorest Opublikowano 28 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2008 Przy 1200 RPM zaczyna się robić "przeszkadzająco szumnie" :wink: .przy ~5V (~600RPM ?) zaczyna się robić jakże "znośnie spokojniej" :lol: /do lata tak wytrzymam. tylko co później... zmiana na ~9V i "dosyć szumnie" albo PC mi się ugotuje.... :/ ps.w CM-690 tą boczną sciankę to na duużym kacu ktoś testował. zgadzam się, z wami, że dopiero na 5V "da się" to podłączyć. btw: w to "Noise (dB): 19,8" nie bardzo wierzę. nie chce mi się sprawdzać ale czy corsair HX nie ma podobnej wartości? a dzieli je przeeeeepaść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petrumi Opublikowano 1 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2008 (edytowane) Witam po przerwie właścicieli tej obudowy i innych czytających. Co jakiś czas próbuje znaleźć złoty środek pomiędzy ciszą a wydajnością. Dziś Święto Pracy, więc zabrałem się za uporządkowanie kabli w obudowie. Przy okazji zamontowałem kolejną Noctuę 120 na przednim panelu i wymieniłem wentylator w Taganie bo był najgłośniejszy z zestawu i zmieniłem chłodzenie na CPU (GeminII na Thermalright 120Ultra+Noctua) i SB/NB na Thermalright 05 pasywnie bo brak miejsca. Spodziewałem się niższych temperatur. Wszystkie elementy Thermala wymagają polerowania ale dziś mi się nie chce. Wprawdzie nie mierzyłem temp. na seryjnym chłodzeniu ale SB i NB po zmianie nadal są gorące. Jedyny pozytyw : zwiększyło się OC, teraz stabilnie można działać przy 3,73Ghz. Chcę osiągnąć względną ciszę przy małym OC, co na w przypadku mojej gorącej płyty nie jest rzeczą łatwą. Pasywne chłodzenie jest bardzo blisko ciepłych kart, ogólnie ciasno się zrobiło jak na Manhattanie. Zastanawia mnie to, czy nie jest szkodliwe dla sprzętu działanie pod obciążeniem przy wymienionych na zdjęciu temperaturach ? Wszystkie Noctuy są puszczone na ok 900-1000 (ustawiam je na 60% w BIOSie Asusa, co Everet właśnie tak odczytuje). Zapuściłem 15 minut stress testu większości komponentów (także Everest). Po tym czasie temperatury się ustabilizowany na tym poziomie i dla czytelności naniosłem je na zdjęcie. Wydaje mi się, że przy tak ciepłych komponentach i podkręceniu wszystkiego co się da, musi być gorąco. Czy to jednak jest w normie. CPU @1.5V, NB 1,55V, SB (na tej płycie to ten górny mostek) 1.6V, GPU 610/900. Średnie tempy po 15 minutach System Stability TEst by Everest - mobo 48, CPU core 1 i 2 : 52, SPP (górny mostek) 56, MCP (dolny, ten pomiędzy SLI) 68, GPU (górna) 60, HDD 32. Czekam na Wasze uwagi. Edytowane 1 Maja 2008 przez petrumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...