pablopawel Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Witam. Dzisiaj spostrzegłem pewną usterkę na mojej płycie głównej: otóż jeden z "rezystorów"{nie wiem jak to sie fachowo nazywa} jest jakby nadtopiony, tj. nie jest płaski lecz ma dziurkę na środku. Płyta działa bez zarzutu. tutaj załączam zdjęcie: http://img151.imageshack.us/my.php?image=dsc01771pw6.jpg I moje pytanie brzmi: czy ta usterka podlega gwarancji ?? Pozdrawiam i czekam na odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Armo Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Włącz w Twoim S90 tryb makro i zrób porządne zdjęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablopawel Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Prosz... http://img72.imageshack.us/my.php?image=12964498tl0.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeksz Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) To jest tranzystor, chyba napewno jest spalony ale prawdopodobnie jest odpowiedzialny za zasilanie wentylatora do ktorego wyjscie jest obok "CHA_FAN3" , ty go nie uzywasz wiec wszystko ok. Jak chcesz to reklamuj plyte. W serwisie powinni wymienic ten element ale czy jest sens czekac z dwa tygodnie az naprawia. Edytowane 24 Marca 2008 przez radeksz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablopawel Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) Nie no, ja zażądam zwrotu kasy ew. zamienię na jakąś inną z moją dopłatą :D P5K-E już mi się znudziła :D Dobra, chyba wysyłam ją we środę. Dzieki za odp. Edytowane 24 Marca 2008 przez pablopawel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki48 Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Nie no, ja zażądam zwrotu kasy ew. zamienię na jakąś inną z moją dopłatą :D P5K-E już mi się znudziła :D Dobra, chyba wysyłam ją we środę. Dzieki za odp. :lol2: zazadam zwrotu kasy :lol2: zadac to mozesz, usterka podlega reklamacji bez dwoch zdan, ale najpewniej jest do naprawy. Ponadto mozesz miec spore problemy zeby udowodnic ze to nie jest z twojej winy, dlaczego, bo uszkodzenie jest mechaniczne i serwis moze sie wypiac na ciebie powiadajac ze to Ty sam wypaliles dziure w jaikis tam sposob. Ja obstawiam na taki wlasnie scenariusz ale wszystko zalezy od sprzedawcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablopawel Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Jestem dobrej myśli. A mogę np. wymienić tę płytę na inną ?? Np. P5K-E na Commando z moją dopłatą. PS. Może ktoś "obeznany" wytłumaczy mi jak to zrobić, bo tak płyte kupiłem w esc.pl, tam wypełniam formularz, oni mi wysyłają RMA i ja odsyłam plyte. A ja właśnie chciałbym ją wymienić i nie wiem "jak to zrobić" . Tj. do kogo mam się zgłaszać- chyba do Asusa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki48 Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 najlepiej zapytaj sie mamusi lub tatusia, chociaz moze byc problem bo nie beda bezstronni. Masz problem bo jak pisalem wczesniej usterka jest mechaniczna, i jak Ty sobie to wyobrazasz, ze oddasz plyte uszkodzona i sklep za doplata wyda Ci lepsza, a z ta to co zrobi? zupe sobie ugotuje? Ja nie mowie ze tego sie nie da zrobic jedynie co twierdze to to, ze sprzedawca najprawdopodobniej albo naprawi twoja odplatnie albo sprzeda Ci Commando jako druga, tym samym bedziesz mial dwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolek_Lodz Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) Generalnie wszystko zależy od gwarancji na którą się zgodziłeś, zapewne jest tak, że gwarant zobowiązany jest naprawić uszkodzenie lub wymienić towar na wolny od wad (niekoniecznie nowy) w wypadku niemożliwości naprawy w przypadku braku takiego towaru mogą zaproponowac wymianę na towar inny o zbliżonych parametrach (w tym również wtedy za porozumieniem i za Twą dopłatą na model jaki sobie życzysz) lub zwrot gotówki. Natomiast jeśli się nie godziłeś w umowie zakupu na świadczenia gwarancyjne to obowiązuja Cię i sprzedawcę przepisy z tytułu rękojmii, która jest/może być ograniczona czasowo w stosunku do gwarancji np gwarancja moze być 3 letnia a rękojmia 1 roczna. Ale o rękojmii poczytaj sobie w jakimś serwisie konsumenckim bo to dość obszerny i wbrew pozorom nie prosty temat. Może zacznij tu ----> KLIK Edytowane 24 Marca 2008 przez Bolek_Lodz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosolini Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Od dawna nie ma już czegoś takiego jak rękojmia! Teraz jest (o ile dobrze pamiętam nazwę?) "odpowiedzialność sprzedawcy za produkt/towar" i obowiązuje w okresie 2 lata od zakupu. Reklamując ową płytę możesz sobie wybrać tryb postępowania - albo z tytułu gwarancji, albo odpowiedzialności sprzedawcy, czyli niezgodności towaru z umową. Nie wiem natomiast, jaki masz problem z wymianą tej płyty? Sprzedaj ją po naprawie i kup sobie nową! Takie to trudne? Z tego co wiem, to ESC nie prowadzi komisu ani handlu używanymi gratami, więc na wymianę nie masz co liczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolek_Lodz Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) To co nazywasz "odpowiedzialnościa za...." to to w prawie cywilnym się nazywa RĘKOJMIĄ ;-) Rękojmia – odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne sprzedawanej rzeczy. W polskim prawie cywilnym jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego) przy umowie sprzedaży, ma również odpowiednie zastosowanie do innych stosunków prawnych. W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów stosuje się niezgodność towaru z umową (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176)). Wady fizyczne mogą polegać na: zmniejszeniu wartości, użyteczności rzeczy (np. przemakalność nieprzemakalnej kurtki), niekompletności (np. brak oprogramowania do komputera, brak dokumentacji i instrukcji), braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów). Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy. Wady prawne mogą polegać tylko na tym, że: sprzedawana rzecz nie należy do sprzedającego, lecz jest własnością osoby trzeciej, sprzedawana rzecz jest obciążona prawem na rzecz osoby trzeciej (np. hipoteką albo zastawem). Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi: może żądać obniżenia ceny (art. 560 Kodeksu cywilnego), może żądać usunięcia wady (art. 561 Kodeksu cywilnego), może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (art. 561 Kodeksu cywilnego), może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego). Sposób reklamacji wybiera kupujący. Rękojmia jest skuteczna przez okres 1 roku (w przypadku budynku przez 3 lata) (art. 568 Kodeksu cywilnego) od dnia wydania towaru, z zastrzeżeniem, iż wada zostanie zgłoszona sprzedawcy nie dalej jak 1 miesiąc od chwili wykrycia tej wady. Okres ten może zostać wydłużony, gdy sprzedawca wadę podstępnie zataił. Rękojmią nie są objęte rzeczy nabyte w postępowaniu egzekucyjnym lub upadłościowym. Dodam od siebie że można skorzystać jednocześnie i z rękojmii i z gwarancji. Natomiast zmianie uległo część przepisów o rękomii dotycząca umów konsumenckich i się to teraz nazywa jakoś inaczej w linku który podałem w poście wyżej jest to omówione. Edytowane 24 Marca 2008 przez Bolek_Lodz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 Jak juz wklejasz jakis tekst to go najpierw przeczytaj. Skorzystac to moze ale nie rekojmi tylko niezgodnosci towaru z umowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolek_Lodz Opublikowano 24 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) Ta jest, to co kiedyś było w rękomii teraz zostało wydzielone i jest w oddzielnych przepisach (szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) i generalnie poza zmianą nazwy nie za wiele się zmieniło :-) jak już chcesz być tak skrupulatny ;-) i główna i podstawowa różnica polega na tym ze klienci jako osoby prawne korzystają z rękomii a klienci jako osoby fizyczne korzystają z uprawnień wynikających z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która w zasadzie różni się od rękoimii tylko terminami :-) Resztę proponuję rozpatrywać w sądach konsumenckich lub u adwokatów ;-) Edytowane 24 Marca 2008 przez Bolek_Lodz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...