Skocz do zawartości
Michaelius

Empire: Total War

Rekomendowane odpowiedzi

A coś warte są te poradniki i te inne książeczki dodane do tej wersji specjalnej?

Ostatni raz grałem w shoguna;]

Podobno to samo co w tutorialach... tylko mniej ;)

 

Pisze sie ktos na jakies bitwy dzisiaj? ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że poszukam tego w necie;P Wczoraj zamówiłem w empiku standardową wersję, w tygodniu odbiorę:)

Edytowane przez TomoMadej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak kontrolnie(a gdybym jednak kupił) zapytam, czy po zainstalowaniu musze długo czekać aby pograć?bo jak se przypomnę hl2 i jego 3-6h odblokowywania plików(moglem zagrać dopiero na 2 dzień przez to) to mnie odrzuca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gierka fajna .. ale ;)

- widzieliscie skaczace kule armatnie xD z wieksza predkoscia po odbiciu niz przed

- AI sie strasznie blokuje i stoi w jednej duzej kupce ...

- i z przejmowaniem statkow to trzeba zrobic abordaz zeby je przejac ... pomimo tego ze sie poddaly ;/

- no i moja jedna flota sie zblokowala na bahamach xD i jak chce ja zaznaczyc to pulpit ;/ niewazne czy przez listy czy przez flote ..

-

 

a tak to czasami daje popalic AI przy wiekszej ilosci konnicy ... albo od razu daje szarze na bagnety xD czy przy przeprawie przez rzeke ... sama artyleria wykosila pol armii -.-

 

Gra wciaga XD teraz czekam tylko na liniowce 1 klasy xD tylko jeszcze jakas porownywalna flote znalezc zeby sie zmierzyc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei we flote prawie w ogole nie inwestuje.

 

Mam jedna calkiem zacna flote, ktora broni ciesnin dunskich, i to w zasadzie tyle. Wyslalem raz jakies statki kupieckie do dalekich krajow, ale z tym jest za duzo zachodu - wole ta kase przeznaczyc na wojsko do podbicia kolejnej prowincji :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra jest zacna choć chyba trochę za... łatwa.

Jest to pierwsza (trzeba to będzie nadrobić) gra cyklu, w którą gram, nie jestem również wyjadaczem w strategiach. Mimo to chyba grając ledwie trzecią kampanię (długa gra) bardzo szybko zacząłem się nudzić. Gram Prusami na poziomie trudny/trudny. Jest rok 1760 , Europa podbita cała, oprócz Hiszpanii, Wlk. Brytanii i kawałka Bałkanów (mam sojusz z Turkami). Właściwie jedynymi krajami, które sprawiły jakiekolwiek problemy była Rosja (ogromny teren, wolno się podbija) i Francja (mieli dwie prowincje, ale ogromnie dużo wojska - nie doceniłem ich). Pojedyncze bitwy też nie są jakoś specjalnie wymagające. Można wygrać nawet ze sporo większymi siłami wroga. AI nie popisuje się, wiele razy w wirze walki moja artyleria była zupełnie odsłonięta, a komputer zamiast pojechać tam jazdą używał kawalerii do szturmów na szeregi piechoty liniowej (na dodatek od przodu, żadnego flankowania, nic...).

Nie bawiłem się jeszcze w walkę na morzu, jestem świadomy, że sporo mnie ominęło, ale nadrobię to zaczynając nową kampanię.

W związku z tym, mam pytanie - jak duża jest różnica pomiędzy poziomem trudnym a bardzo trudnym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest ogromna jak by się grało w inną grę że tak napisze jednostki przeciwników tak jak by bardziej myślały wygranie wojny zajmuje więcej czasu handel i cała polityka jest o wiele trudniejsza , gram właśnie na tym poziomie i napisze że gra ma teraz sens :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra wymiata wszystkie total war'y w jakie do tej pory gralem... skonczylem wlasnie walke o niepodleglosc Ameryki i teraz zabieram sie za kampanie Rzeczpospolitą.....gra ma niesamowity rozmach i praktycznie obejmuje cala kule ziemską......dopiero zaczalem grac w kampanie czy ktos moze mi powiedziec czy jesli gram w Europie to moge sobie doplynac do Indii badz Ameryki i tam cos podbic??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

costi ---> dzieki

 

 

mam znowu problem, gram Polską i nie moge wybudowac zadnego portu mam tylko przystan i nic nie moge z nia zrobic......w technologii rozwinalem mozliwosc budowania stoczni ale nadal nie moge jej wybudowac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Be patient you must, no i oczywiscie musisz miec dostep do morza ;)

 

Podbij Prusy Wschodnie i Kurlandie, to problem portow bedziesz mial z glowy. Ew. rzehandluj Prusy Wschodnie za Zachodnie, jesli jeszcze tego nie zrobiles - bardzo oplacalna transakcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej się wymienić i odbić ;) Gram Hard/Hard Prusy są bardziej rozwinięte militarnie na początku ale nie mają większej ilości wojska.

Zaczynałem od wojny ze Szwecją a to przez to że zaatakowali sojusznika Danię. Wyparłem ich na Skandynawię a po tym pokój :) Siły przerzucone na Prusy i tak zginęła pierwsza nacja w grze :) Po tym z dziwnych powodów zaatakowała mnie Kurlandia (mój protektorat). Jedna armia starczyła z nadmiarem. Potem za ciosem znowu wojna ze Szwedami (potopu im nie zapomnę ;) ). Krótka kampania i cały basen morza bałtyckiego mój. Teraz przyszła pora na hegemona mórz i kolonialnego wyzyskiwacza Anglię.

Gra naprawdę świetna i wciągająca, jedyne błędy miałem gdy tekstury jednostek miałem ustawione na ultra. Wywalało do pulpitu z informacją o za małej ilości pamięci na karcie graficznej. Po za tym miodzie :)

Edytowane przez Ulv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazal ktos moze problem czkawki w filmikach?

Hmm u mnie nie ma.

 

Czy ktos wie od czego zaleza loadingi w tej grze ? Bo probowalem nawet zainstalowac ETW na SSDku i kicha ladowalo sie tyle samo co poprzednio.

 

Acha co sie dzieje z przejetymi statkami ? Tylko kase sie za to dostaje ? Bo myslalem , ze przejme to obsadze swoja zaloga naprawie i bede mogl uzywac a tu kicha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dziala wam mp? U mnie i znajomego non stop wywala "nieudane założenie gry". Nie kupowalem nigdy crap'ow typu clear sky, ale jeszcze nie pamietam tylu problemow z jedna gra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio we 3 z qmplami grałem w tę gierkę przez neta w bitwy. Lądowe to poprostu miodzio, ale morskie to jedna wielka przycinka. Nie ważne jaka rozdzielczość, detale, komp, poprostu ścina taka, że szkoda gadać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić z tymi rządaniami reform :) ? Zmieniam ministrów i lud dalej tak samo nie zadowolny, ośrodków naukowych burzyć nie będę :)

Trochę cziterski sposób :P

Poczekaj na rewolucję, jak wybuchnie wczytaj autosave'a z poprzedniej tury, wycofaj wojsko ze stolicy, zakończ turę. Przyłącz się do rewolucji, zdobądź stolicę i rządź jako prezydent republiki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osob, ktore graly innymi nacjami niz Polacy - kim bedzie sie gralo zauwazalnie inaczej niz RON?

Polakami gram juz z rozpedu i w zasadzie moge skonczyc kampanie, bo w tej chwili to jest bardzo jednostronny konflikt (czytaj: nikt mi nie fiknie na dluzsza niz 1-2 tury mete) i juz takie bicie lezacych mi sie zaczyna nudzic.

Chcialbym jakiejs odmiany, zastanawiam sie powaznie nad UK, bo jako kraj wyspiarski powinni klasc duzo wiekszy nacisk na flote (Polakami mialem dwie - jedna pilnowala wejscia do ciesnin dunskich, druga topila Turasow na Morzu Srodziemnym).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zagraj sobie kampanie walki o niepodległość, tak dla urozmaicenia :)

 

 

 

 

a zauwżalnie inaczej? Proponuje jakieś egzotyczne państwo typu konfederacja maracka.

 

 

ew. mod na odblokowanie wszystkich państw i gre piratami :twisted:

Edytowane przez Black_war

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gram sobie polska 102 tura i lipa bo za kazdym razem gdy chce zakonczyc ture wszystko zatrzymuje sie na konfederacji irokezow i nie drgnie, a nie chce mi sie zaczynac od poczatku ;/ nie wspomne juz o crashach gry do pulpitu itp itd bo forum steama od tego peka ;/

 

no i jeszcze gorzej ;/ teraz juz nawet save'ow z polskiej kampanii nie moge wszytac ba laduje na pulpicie :(

Edytowane przez nuO3-Lzuruha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakby sie ktos jeszcze zastanawial ktora wersje warto kupic to kupujcie podstawke. Specjalne jednostki oraz pre-order'owe sa dostepne w kazdej wersji, wystarczy je tylko recznie odblokowac. Ponizej podaje przepis i linka do strony serwisu gazety, ktory jak mniemam rozwija watpliwosci co do nielegalnosci owej metody.

 

http://www.playpc.pl/newsroom/artykul.asp?Artykul=698

 

1. W programie PackFileManager otwieramy plik main.pack z katalogu C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\empire total war\data (dobrze sobie zrobić wcześniej kopię na wszelki wypadek);

2. Rozwijamy drzewko "db" i wyszukujemy ciąg units_to_special_editions_juncs_tables;

3. Kasujemy tę linijkę (z menu pod PPM), zapisujemy plik, odpalamy Total Wara. I już.

 

Dziala online, offline, whateva - jednak trzeba sobie zdac sprawe ze owe jednostki to shit bo drogie a wcale nie lepsze.

 

Skoro sie tak juz rozpisalem to napisze cos jeszcze - w grach bez mortarow i rockets nie bierzcie zadnej artylerii, szkoda siana.

 

Moj nick na steam: bartofslaves, region polska, zapraszam do gry:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje :)

 

Wyszedl wczoraj nowy patch z imponujacym changelogiem:

Crash Fixes

 

 

Fixed crash when disbanding generals unit

 

Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port

 

Fixed rare crash relating to boarding

 

Fixed crash to do with reinforcing armies

 

Fixed crash on revolution video attempting to play

 

Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map

 

Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives

 

Fixed several crashes related to rakes

 

Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game

 

Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access

 

Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets

 

Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat

 

Fixed hard lock on inviting host to their own MP game

 

Fix to prevent loading of mod causing crash post patch

 

Various end turn crash bugs fixed

 

Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions

 

Some fixes relating to merging and disbanding

 

Fix for several crashes in land battles

 

Several crashes relating to attacking cities fixed

 

Several load save game crashes fixed

 

 

Campaign

 

Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign

 

Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles

 

Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes

 

Units with limits on how many can be recruited now show how many are available

 

Various fixes relating to rakes and infiltrating

 

Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements

 

Various trade bug fixes

 

Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent

 

Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions

 

Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired

 

Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle

 

Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle

 

 

Land Battle

 

Improvements to path finding have been made

 

Some fixes to units not garrisoning buildings

 

Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse

 

Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber

 

Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances

 

Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes

 

Fix for missile cavalry not reloading when out of combat

 

Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles

 

Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area

 

Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen

 

 

Naval Battle

 

Several fixes for ships clipping into each other

 

Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack

 

Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier

 

Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure

 

Improved naval grouping UI and group movement made

 

Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck

 

Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on

 

 

Multiplayer

 

Various fixes for joining games/game lobby issues

 

Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances

 

Long riflemen and winged hussars removed from early era battles

 

Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available

 

Player name is now displayed on unit tooltips

 

Team chat is now displayed in a different colour

 

 

AI

 

Basic fix for AI being unable to move army by fleet

 

Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy

 

Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies

 

Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes

 

Siege battle AI improvements made

 

Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches

 

 

Miscellaneous

 

Delete save game button added to save game list

 

View replays button added to single player Play Battle menu

 

Various sound fixes and improvements

 

Various incorrect text messages fixed

 

Fixes to various graphical glitches with display of walls

 

Fixes made for stuttering videos

 

Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags

 

Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player’s army

 

Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards

 

Lots of other small and minor bug fixes

 

 

Balancing

 

Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level

 

Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign

 

Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance

 

Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer

 

Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign

 

 

Extra Note

 

We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch

 

Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch

Faktycznie sporo wnosi, zostalem juz pare razy zaatakowany po tym patchu, Obrona fortow ma duzo wiecej sensu, pathfinding jest lepszy, okrety sie tak nie zacinaja w bitwie, ale jest jeden zonk - tweaki w ekonomii objawiaja sie w dziwny sposob. Z zarabiania >40k na ture w ciagu jednej-dwoch tur spadlem na -15k! Nie tylko ja mam ten problem, na forum Steam jest o tym pare tematow, podobno jak sie zacznie nowa kampanie to nie ma takich jazd.

Jesli ktos ma kampanie, ktora jednak chcialby ukonczyc, to polecam sie wstrzymac z nowym patchem az do wyjasnienia tej kwestii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...