Gość Ludovic Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) Skoro tylko sekwencja to może pomyśleć nad kupnem auta w benzynie i założenia instalacji samemu, tylko jakie to koszty? Orientuje się ktoś ile kosztuje zagazowanie w sekwencji silników 2.3-3.0? Własnie zdziwiłem się, że E36 można już w tej kwocie dostać. E34 jest jednak lepiej wyposażona i wygodniejsza? Jak Omega B to co powiecie o MV6? OPEL OMEGA MV6 (1575765749) - motoAllegro Opel Omega 3.0i MV6 sekwencja*alusy*skóry, 1997r., 3000cm3, 240 KM - otomoto.pl Jak Rover to 623i. Edytowane 5 Maja 2011 przez Ludovic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 Sekwencja do R6 to wydatek ponad 2000PLN. Podstawowy zestaw nadający się do takich silników (aby w ogóle chciało jeździć) to 2500 - bez sensu przy tym budżecie Chyba, że 5000 PLN przeznaczasz na auto, na sekwencje rezerwujesz kolejne 2500-3000 - wtedy to ma sens. W tej kwocie teraz można wiele dostać - E36, Vectra B, Omega B i kilka innych sedanów. Jednak kupienie czegoś bez rudej będzie bardzo ciężkie - chyba że mowa o bardzo starych autach, które są w dobrym stanie, ale ich cenę powoduje rocznik. Innymi słowy można znaleźć E34 z np 89 roku, które będzie w lepszym stanie blacharskim, niż E34 z 94 roku. Wtedy jednak będzie to silnik M20 lub M30, słabsze wyposażenie i raczej LPGv2. E34 jest wygodniejsza od E36, a wyposażenie to raczej kwestia trafienia/znalezienia, niż ceny danego modelu. Jak będziesz jeździł sam (czytaj: nie musisz ze sobą wozić 2-3 rosłych kumpli z pracy), to nie pchaj się zbytnio w duże pojemności. Na 30km cudów prędkością nie zrobisz, a przy codziennych przejazdach różnice w spalaniu mogą być widoczne. Jeździłem na 35km w jedną stronę i jadąc E34 2.0 LPGv2 z 3-4 osobami na pokładzie (licząc ze mną) osiągałem spalanie pomiędzy 10 i 11 litrów LPG na 100km. W lecie na benzynie robiłem 200-300 metrów, w zimie tak do kilometra - w zależności od tego, kiedy wskazówka temperatury płynu oderwie się od "0". Samo auto waży coś koło 1500kg + 4 chłopów po 80kg każdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludovic Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 To raczej kupno auta w benzynie i gazowania samemu odpada ;) Duża różnica jest pomiędzy sekwencją a nie-sekwencją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 Porównanie (i opis instalacji) możesz znaleźć w Sieci. W skrócie LPGv2 to: - zwężka dolotu, która zabiera lekko licząc 10% mocy auta - większe spalanie (bo trzeba mocniej cisnąć, aby jechało) - strzały przy zużytych kablach i świecach - w przypadku plastikowych kolektorów ryzyko rozwalenia go na kawałki Jedyne zalety to tańszy zakup i użytkowanie (jeśli instalacja jest dobrana do samochodu). W przypadku LPGv4 dochodzą wtryski, które co jakiś czas trzeba wymieniać lub regenerować. Nie ma jednak strzałów, spadku mocy czy większego zużycia paliwa. Obecnie zakładanie czegoś innego niż sekwencja ma sens tylko, gdy samo auto jest warte tyle co sekwencja - sekwencja do R4 kosztuje nawet poniżej 2000. Edit: Po szybkim rzuceniu okiem na oferty widzę, że ceny instalacji lekko skoczyły od tamtego roku. Obecnie za sekwencje do R4 trzeba dać te 2K, a do R6 przynajmniej 2.5K - popyt robi swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ludovic Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 W takim razie najlepiej jak poszukam czegoś z sekwencją ;) A ogólnie to jakie samochody jeszcze polecacie? Co powiecie o Probe 2.5 II gen? Jak wygląda sprawa awaryjności i cen części E34 i E36? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 9 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2011 Z Probe jest ten sam problem, co z E36 w wersji coupe - nie nadaje się na trasy, więc pewnie był używany do szpanowania po miastach i wioskach. Generalnie jak chcesz jeździć dużo i wygodnie, to zapomnij o czymkolwiek, co ma jedną parę drzwi. O ile mi wiadomo, to niektóre części do E36 są tańsze, niektóre porównywalne lub takie same (np. gdy obydwa auta mają M50 pod maską). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 10 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2011 Legend, Accord, W124, W126 coupe nie nadają się na trasy :wink: ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacOSek Opublikowano 10 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2011 Legend, Accord, W124, W126 coupe nie nadają się na trasy :wink: ? powodzenia w szukaniu SEC-a do 5k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 10 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2011 To był offtop do zdania "Generalnie ...", więc 5k nijak się do tego nie ma :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opel Corsa B z 2000 roku, 1.7 D , klima i 4 poduszki. Warto brac za 5,8k? Inna opcja to jakis Seat Ibiza 1.4 w gazie z 97 roku. Czytalem troche o tym dieslu i niezbyt przyjemnie pisza - mulasty, glosny, klekot. Jak to jest w praktyce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2011 w Corsie B NIGDY nie było 4 poduszek w ofercie. Zapewne chodzi o Corsę C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 4 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jesli C moze wygladac jak B to chodzi mi o C :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacOSek Opublikowano 5 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2011 w Corsie B NIGDY nie było 4 poduszek w ofercie. ( + ) x 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2011 Panowie zastanawiam się nad wyborem samochodu, który posłuży do dojazdów na uczelnie. Fundusz 5-7k zł. Mam 30km w jedną stronę i jadę raczej fajnymi ulicami także prawie cały czas 4-5 bieg, prawie w ogóle świateł itd. Zastanawiam się jaki rodzaj silnika będzie najlepszym wyborem? Diesel, benzyna? Chodzi tylko i wyłącznie o ekonomie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Panowie zastanawiam się nad wyborem samochodu, który posłuży do dojazdów na uczelnie. Fundusz 5-7k zł. Mam 30km w jedną stronę i jadę raczej fajnymi ulicami także prawie cały czas 4-5 bieg, prawie w ogóle świateł itd. Zastanawiam się jaki rodzaj silnika będzie najlepszym wyborem? Diesel, benzyna? Chodzi tylko i wyłącznie o ekonomie. Ekonomia w czystej formie. Edytowane 19 Grudnia 2011 przez jonas 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konkurs Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2011 Tico przerobione na gaz - ~5l/100km ;-) a tak to jeżeli krótko będziesz jeździć samochodem to brałbym disla, jeżeli dużo dłużej to pb+lpg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 20 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2011 Tico przerobione na gaz - ~5l/100km ;-) a tak to jeżeli krótko będziesz jeździć samochodem to brałbym disla, jeżeli dużo dłużej to pb+lpg. Dzieki Jonas, fajna maszynka. Dobrze by było przeżyc zderzenie z rowerem, wiec tico raczej nie. co masz na mysli 'krotko, dlugo jezdzic'? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konkurs Opublikowano 20 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Grudnia 2011 Bo jeżeli pojazd będziesz użytkować np. tylko 3 lata, to w gaz nie opłaca się inwestować i (przy tych cenach) lepiej brać disla, ale jeżeli samochód chcesz użytkować 5+ lat to brałbym pb+lpg (jeżeli patrzy się tylko na ekonomię) - tzn. ja tak praktykuję, ale nie mówię, że dobrze robię ;) Co do Tico, to wg mnie samochód idealny dla biednego studenta lub starszego dziadka :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 1 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2012 (edytowane) jak tylko ureguluje sesje to wyruszam na łowy, więc też napiszę sporo o tym dla przyszłych poszukiwaczy. pytanie a propo ubezpieczenia: jak wielka będzie różnica między OC za silnik 1,5D a np. 1,9D? wiadomo, że nikt nie poda konkretnej kwoty, natomiast zastanawiam się jak wiele to zmienia. Edytowane 1 Stycznia 2012 przez Ombre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiMR Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2012 wchodzisz na kalkulator OC w axa, aviva, itp i sobie sprawdzasz ile ci wylicza dla 1.5 a ile na 1.9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2012 W mbanku samo OC wynosi 1,9k zł za samochod warty 6k zł. ŁOT DA FAK? W axie juz troche lepiej, 900zł... Rozumiem, że jestem młodym kierowcą, ale żeby aż tak przesadzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zobacz tutaj - http://www.youcandrive.pl - swego czasu liczyłem z ciekawości bo pod wiek już się nie łapię i ceny były fajne. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2012 W mbanku samo OC wynosi 1,9k zł za samochod warty 6k zł. ŁOT DA FAK? W axie juz troche lepiej, 900zł... Rozumiem, że jestem młodym kierowcą, ale żeby aż tak przesadzać? OC raczej nie ma nic wspolnego z wartoscia twojego samochodu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2012 Miałem raczej na myśli, że płacenie 1/3 wartości samochodu za najbardziej podstawowe ubezpieczenie to śmieszna proporcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 3 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2012 Tylko że ty nie płacisz tak naprawdę za swój samochód tylko za możliwość skasowania innego, a może to być choćby Ferrari :) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 W mbanku samo OC wynosi 1,9k zł za samochod warty 6k zł. ŁOT DA FAK? W axie juz troche lepiej, 900zł... Rozumiem, że jestem młodym kierowcą, ale żeby aż tak przesadzać? Obadaj Hestię albo MTU. Jak po raz pierwszy rejestrowaliśmy jaszczomba, PZU rozbawiło nas kwotą coś około 1700 zł (poniżej 25 lat, brak zniżek), Hestia zaoferowała 800 z groszami jeśli dobrze pamiętam. Potem wprawdzie zaczęła ciąć w pręta, tośmy się przenieśli do MTU. Polecam, Piotr Fronczewski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ombre Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) Yog-Sothoth- no tak, racja. jonas- dziękuje, będę szukać, ale pewnie skończy się na współwłaścicielu w postaci Taty. Edytowane 4 Stycznia 2012 przez Ombre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piec22 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 Jak Tata nie ma na siebie floty aut zarejestrowanej, to jest to idealne rozwiązanie. ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 4 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) osobiscie polecam MTU, bo najtaniej. dla kierowcy z prawkiem ponizej 3 lat. i innymi tego typu [ciach!]lami, ktore zawyzaja OC o nawet 1/3. i tak, dzieki takim przepisom musze czekac do konca lata, zeby za sensowną sume zarejestrowac auto. zgroza. Edytowane 4 Stycznia 2012 przez Sarkazm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2012 Nie koniecznie. Jeszcze jest Interrisk, bardzo tani dla młodych kierowców. Ale firmy zmieniają tak często cenniki i zasady, że trzeba po prostu pochodzić i poszukać sobie. Sam mam w MTU. (ale mamuśka robi w biznesie, więc coś tam mi się obija o słuch czasami) Za to kumpel ubezpieczył 4litrowego Explorera za 500zł w jakiejś firmie (spróbuję później dorwać nazwę), gdzie inni wyliczali składki na poziomie 2500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...