Jodlasty Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 W pierwszej części porównałem te kary 3DMarkiem 2001, ale odezwały się głosy aby porównać je 3DMarkiem 2003 i jakimś innym np. codecreatures benchmark pro Oki nie ma sprawy No dobra czas na wyniki testów: GeForce 3Ti 500 GeForce 3Ti 500 Radeon 9100 sterowniki 3,2----- 43,45----- 43,45 Pamięć 560----- 580----- 560 Rdzeń 261----- 261----- 280 Family AMD Athlon XP 2600+ Internal Clock 2088 MHz External Clock 166 MHz 3DMark Score 1383----- 1393----- 1447 GT1 - Wings of Fury 92,2 fps----- 92,8 fps---- 84,1 fps GT2 - Battle of Proxycon 9,7 fps----- 9,8 fps----- 8,8 fps GT3 - Troll's Lair 7,4 fps----- 7,5 fps---- 10,5 fps CPU Score/CPUMarks 464----- 463----- 374 CPU Test 1 46,8 fps-----46,8 fps----- 42,5 fps CPU Test 2 9,1 fps----- 9,0 fps----- 6,5 fps Fill Rate (Single-Texturing)/MTexels/s 677,9----- 698,0----- 673,5 Fill Rate (Multi-Texturing)/MTexels/s 1536,2----- 1560,1----- 1950,1 Vertex Shader 3,3 fps----- 3,3 fps----- 10,0 fps Ragtroll 3,8 fps----- 3,9 fps----- 4,8 fps No tak pomimo poprawionych sterowników do GeForca "trójeczka" przegrała tą nierówna walkę :) Dla poprawienie humorów posiadaczy GeForców jeszcze jeden teścik codecreatures benchmark pro Total Radeon 280/560------GeForce 261/580 avg. Number of frames/sec 16,3 -------- 20,1 max. Number of frames/sec 19 ---------- 33 avg. Number of polys/sec 6,1 ---------- 7 max. Number of polys/sec 9,2 ---------- 10,6 Total 2133 2637 Per Section avg. Number of frames/sec 16,5 -------- 23,6 max. Number of frames/sec 19 ---------- 33 water section avg. Number of frames/sec 16,1 -------- 17,3 max. Number of frames/sec 19 ---------- 27 Mozę max ilość klatek jest dużo większa to już avg. wcale nie no i GeForce ma troszke lepsza pamięc Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vengeance Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 i tak R8500 jest lepszy :) pozatym spoko test . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opolin Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 no piekny tescik druga czesc pieknie trzeba coraz wiecej robic takich porownan gratulacje :). pozdrawiam to mi sie podoba naprawde no ale mozna z tych porownan wywnioskokowac ze teobie grafy sa na tym samym pozniomie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwiN Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vengeance Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ?? jak tak to gratuluje inteligencji testera ! przeciez to masakra, by byla Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jodlasty Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ?? nie nie tylko 64 :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwiN Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ?? jak tak to gratuluje inteligencji testera ! przeciez to masakra, by byla Codecreatures jest pamieciozerny wiec ten GF pewnie był w wersji 128 :| Ale poczekajmy na wyjaśnienie. :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwiN Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ?? nie nie tylko 64 :) No to niezle wypadł ten GF tutaj, trzeba to uczciwie przyznac, choc z rownie mocno jak on wykreconym radkiem ( np. 300/300 ) by miał problemy :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jodlasty Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 moze rdzen na RADEONE poszedłby na 300 ale pamięć powyżej 560 juz wymięka. Przecież sa to tylko 4ns kostki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vengeance Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 no to dobrze :) hmm potestuj moze jeszzce niesmiertelnym Q3 i splintere'em chociaz w tym drugim nie wie jak sie benchmarkuje ;p Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaz Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Niezly test. Dobra robota.! Gratulacje :D Mnie jeszcze interesuje porownanie Radeona9100L - jak plasuje sie jego wydajnosc w porownaniu z Gf3Ti200 i R9000Pro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opolin Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 oj kurde ta karta to lepiej nie gadac to shit i tyle niestety ati troszke namieszalo :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TwiN Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Jodlasty zrób test na niepodkręconych kartach w 3DMarku 03 :) Jeśli mozesz ofkoz... :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
opolin Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 o by sie przydalo wtedy gf by byl na 200/450 a radek to niewiem ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vengeance Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 R9100l to porostu R8500 z nizszym takttowaniem napweno lepszy niz Ti200;R9000pro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 W pierwszej części porównałem te kary 3DMarkiem 2001, ale odezwały się głosy aby porównać je 3DMarkiem 2003 i jakimś innym np. codecreatures benchmark pro Oki nie ma sprawy No dobra czas na wyniki testów: GeForce 3Ti 500 GeForce 3Ti 500 Radeon 9100 sterowniki 3,2----- 43,45----- 43,45 Pamięć 560----- 580----- 560 Rdzeń 261----- 261----- 280 Family AMD Athlon XP 2600+ Internal Clock 2088 MHz External Clock 166 MHz 3DMark Score 1383----- 1393----- 1447 GT1 - Wings of Fury 92,2 fps----- 92,8 fps---- 84,1 fps GT2 - Battle of Proxycon 9,7 fps----- 9,8 fps----- 8,8 fps GT3 - Troll's Lair 7,4 fps----- 7,5 fps---- 10,5 fps CPU Score/CPUMarks 464----- 463----- 374 CPU Test 1 46,8 fps-----46,8 fps----- 42,5 fps CPU Test 2 9,1 fps----- 9,0 fps----- 6,5 fps Fill Rate (Single-Texturing)/MTexels/s 677,9----- 698,0----- 673,5 Fill Rate (Multi-Texturing)/MTexels/s 1536,2----- 1560,1----- 1950,1 Vertex Shader 3,3 fps----- 3,3 fps----- 10,0 fps Ragtroll 3,8 fps----- 3,9 fps----- 4,8 fps No tak pomimo poprawionych sterowników do GeForca "trójeczka" przegrała tą nierówna walkę :) Dla poprawienie humorów posiadaczy GeForców jeszcze jeden teścik codecreatures benchmark pro Total Radeon 280/560------GeForce 261/580 avg. Number of frames/sec 16,3 -------- 20,1 max. Number of frames/sec 19 ---------- 33 avg. Number of polys/sec 6,1 ---------- 7 max. Number of polys/sec 9,2 ---------- 10,6 Total 2133 2637 Per Section avg. Number of frames/sec 16,5 -------- 23,6 max. Number of frames/sec 19 ---------- 33 water section avg. Number of frames/sec 16,1 -------- 17,3 max. Number of frames/sec 19 ---------- 27 Mozę max ilość klatek jest dużo większa to już avg. wcale nie no i GeForce ma troszke lepsza pamięc Przeanalizujmy: test 3dmark2k3 - samoloty o 8 fps slabszy radek, kosmos o 1 fps slabszy radek, trole o 3 fps lepszy radek. Dziwny wynik CPU w przypadku radka. Widac, ze T&L w GF fajnie odciaza procka wiec do slabszych jednostek GF bedzie lepszym rozwiazaniem. Swietnie wypada vertex shader w przypadku radka. Pewnie to przez dx8.1, ktory jest tam w wersji 1.4, a w GF3 1.1 Codecreatures jednostka PS w wersji nawet 1.1 niszczy PS1.4 radka. Ze slabszym procem podejrzewam, ze jeszcze wieksza roznica bylaby - oczywiscie procentowo. Obstawalbym przy GF3 poniewaz wydajnosc obu kart w grze doom3 bedzie i tak za mala. Natomiast w starszych grach GF bedzie sobie radzil lepiej (w grach wykorzystujacych PS 1.1 - gier z PS1.4 nawet nie znam :P wiec nie potrzebny). Bezproblemowosc GF, za ktora zawsze obstane w przypadku pojedynku NV vs R200. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jodlasty Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 R9100l to porostu R8500 z nizszym takttowaniem napweno lepszy niz Ti200;R9000pro w Radeonie 9100L zamiast 2 jednostek na potok jest tylko jedna, pamięć oczywiście gorsza i wyjście na monitor zrobili na tasmie co strasznie pogarsza jakosc obrazu No nie wiem czy jest szybsza od GeForca Ti200 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicJes Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 R9100l to porostu R8500 z nizszym takttowaniem napweno lepszy niz Ti200;R9000pro w Radeonie 9100L zamiast 2 jednostek na potok jest tylko jedna, pamięć oczywiście gorsza i wyjście na monitor zrobili na tasmie co strasznie pogarsza jakosc obrazu No nie wiem czy jest szybsza od GeForca Ti200 Od kiedy na radeonie 9100 L jest 1 jednostka na potok??? Jakby tak bylo to nazywalby sie 9000. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jodlasty Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2003 UPS popełniłem gafe oczywiście kolega ma racje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lancer Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Przeanalizujmy: test 3dmark2k3 - samoloty o 8 fps slabszy radek, kosmos o 1 fps slabszy radek, trole o 3 fps lepszy radek. Dziwny wynik CPU w przypadku radka. Widac, ze T&L w GF fajnie odciaza procka wiec do slabszych jednostek GF bedzie lepszym rozwiazaniem. Swietnie wypada vertex shader w przypadku radka. Pewnie to przez dx8.1, ktory jest tam w wersji 1.4, a w GF3 1.1 Codecreatures jednostka PS w wersji nawet 1.1 niszczy PS1.4 radka. Ze slabszym procem podejrzewam, ze jeszcze wieksza roznica bylaby - oczywiscie procentowo. Obstawalbym przy GF3 poniewaz wydajnosc obu kart w grze doom3 bedzie i tak za mala. Natomiast w starszych grach GF bedzie sobie radzil lepiej (w grach wykorzystujacych PS 1.1 - gier z PS1.4 nawet nie znam :P wiec nie potrzebny). Bezproblemowosc GF, za ktora zawsze obstane w przypadku pojedynku NV vs R200. Tak BTW to R8500/9100 na takt naklada do 6 textur a GF3 do 4. Codecreatures uzywa DX 8.0 a co za tym idzie uzywa tylko PS w wersji 1.1 wiec 1.4 Radka na nic sie nie zdaje i oba uzywaja tego samego. Druga sprawa ze Radeon w zupelnie inny sposob kozysta z pamieci i 128MB R8500 jest sporo szybszy od 64MB w przeciwienstwie do GF, ktory takiego znaczacego wzrostu przy przesiadce na 128MB z 64 nie wnosi. Gier z PS 1.4 nie znasz? Podpowiem tyle.... DX8.1 Jak nie masz Radeona to jak sie wypowiesz o kompatybilnosci? Ja mam GF4 Ti4400 i R9700P i jedyny problem jaki znam to chwilami migoczaca textura cienia pod samochodem w Mafii na katalizatorze 3.1. Tak BTW to odpal np F/A18 SuperHornet z anizo i AA na GF to zobaczysz poblem (nie bede wymienial innych simow). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 EEE.... Mowilem o R200 a nie R300. R9700pro to inna bajka i nigdy na ta karte nie powiedzialem zlego slowa. Nadal nie znam gier z PS1.4. Po prostu mi przypomnijcie bo mozliwe, ze nie mialem pojecia nawet o tym lub zapomnialem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoko240 Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Geforce Leadtek 3Ti 500 uzyty w tescie ma 64MB oraz standardowo jest taktowany rdzen 250 i pamiec 500 czyli tak jak w zalecanej do tego sprzetu specyfikacji nvidii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoko240 Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Pomimo ze w chwili tworzenia geforca 3ti 500 byla znana jedynie specyfikacja PS 1.1 to GF3 ti 500 spelnia w calosci specyfikacje PS 1.3. Co do gier z wykorzystaniem PS 1.4 to nie wystarczy zeby gra byla pod direct x 8.1. Gdyz specyfikacja DX 8.1 to nie tylko PS 1.4. I z tego co wiem nie ma na razie gier wykorzystujacych PS 1.4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vengeance Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 hmm no mysle ze R8500/Ti500 wystarczy do grania w dooma , nie przesadzajmy tutaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Khunu Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 hmm no mysle ze R8500/Ti500 wystarczy do grania w dooma , nie przesadzajmy tutaj. Jakoś się niby pogra... ale dopiero jak ktoś ma R300 to może spać spokojnie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songoku Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 no elegancko sie zrobiło .Ja mam kolege z gf 3 ti 200 wykreconym 175@220 450@520 no i jak dooma 3 właczylismy na 800x600 to miał 60 fps ale jak przytneło to z 15 sekund sie nie szło ruszac bo sie cały czas wgrywały tekstury i to dosc czesto ale reszte kompa miał gorsza odeminie.Jodlasty moze cos zmodujesz tego radka ,jakiegoś blue orba walniesz tam na super glu +pasta termo.I jak bedziesz miał czas to pokatuj unrealem 2003 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vengeance Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 hmm wiesz co Kaeres , ja cie nie rozumiem. najpierw mowisz (kiedys tak powiedziales) ze liczysz na to ze D3 bedzie lepiej chodzil niz U2 , sam sobie zaprzeczasz , bo U2 chodzi spokojnie na 1024x768 na high , przynajmniej mi. no chyba ze zmieniles zdanie :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jodlasty Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 no elegancko sie zrobiło .Ja mam kolege z gf 3 ti 200 wykreconym 175@220 450@520 no i jak dooma 3 właczylismy na 800x600 to miał 60 fps ale jak przytneło to z 15 sekund sie nie szło ruszac bo sie cały czas wgrywały tekstury i to dosc czesto ale reszte kompa miał gorsza odeminie.Jodlasty moze cos zmodujesz tego radka ,jakiegoś blue orba walniesz tam na super glu +pasta termo.I jak bedziesz miał czas to pokatuj unrealem 2003 Co do modowania to tylko radiatorki od PII na pamiątkach sobie siedzą a na rdzen to w przyszłości blok wodny no chyba ze do tego czasu wymienie na R9500pro No to chyba szykuje się trzecia część :) Ale wyniki testów dopiero pod koniec tygodnia zapodam Ja tu jeszcze wrócę hahaha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 hmm wiesz co Kaeres , ja cie nie rozumiem. najpierw mowisz (kiedys tak powiedziales) ze liczysz na to ze D3 bedzie lepiej chodzil niz U2 , sam sobie zaprzeczasz , bo U2 chodzi spokojnie na 1024x768 na high , przynajmniej mi. no chyba ze zmieniles zdanie :P Liczenie liczeniem, nadzieja nadzieja, a rzeczywistosc swoje. Cos mi sie wydaje, ze masz 512 ramu. Jak gram w U2 to mam plynnie ale caly czas przestoje po pare sekund albo chrupanie z HDD. Dolozylem 256 ramu od kolegi i problem zniknal. Ale na plynnego doom3, mniej wymagajacego niz U2, hmm... wlasnie kwestia wiary. Ale na pewno nie w jakis sensownych detalach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lancer Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Zgłoś Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Pomimo ze w chwili tworzenia geforca 3ti 500 byla znana jedynie specyfikacja PS 1.1 to GF3 ti 500 spelnia w calosci specyfikacje PS 1.3. Co do gier z wykorzystaniem PS 1.4 to nie wystarczy zeby gra byla pod direct x 8.1. Gdyz specyfikacja DX 8.1 to nie tylko PS 1.4. I z tego co wiem nie ma na razie gier wykorzystujacych PS 1.4 Tak spelnia PS 1.3 ale progrmowo. Sprzetowo radzi sobie dopiero GF4 Ti DX8.1 rozni sie wlasnie obsluga PS1.4. W takim razie po co dawac dla progsa potrzebe posiadania DX 8.1 skoro kozysta on z PS1.1 z DX8.0? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...