Skocz do zawartości
Jodlasty

Małe porównanie GeForca 3Ti 500 i Radeona 9100 cz. 2

Rekomendowane odpowiedzi

W pierwszej części porównałem te kary 3DMarkiem 2001, ale odezwały się głosy aby porównać je 3DMarkiem 2003 i jakimś innym np.

codecreatures benchmark pro

Oki nie ma sprawy

No dobra czas na wyniki testów:

 

GeForce 3Ti 500 GeForce 3Ti 500 Radeon 9100

sterowniki 3,2----- 43,45----- 43,45

Pamięć 560----- 580----- 560

Rdzeń 261----- 261----- 280

Family AMD Athlon XP 2600+

Internal Clock 2088 MHz

External Clock 166 MHz

 

3DMark Score 1383----- 1393----- 1447

GT1 - Wings of Fury 92,2 fps----- 92,8 fps---- 84,1 fps

GT2 - Battle of Proxycon 9,7 fps----- 9,8 fps----- 8,8 fps

GT3 - Troll's Lair 7,4 fps----- 7,5 fps---- 10,5 fps

CPU Score/CPUMarks 464----- 463----- 374

CPU Test 1 46,8 fps-----46,8 fps----- 42,5 fps

CPU Test 2 9,1 fps----- 9,0 fps----- 6,5 fps

Fill Rate (Single-Texturing)/MTexels/s

677,9----- 698,0----- 673,5

Fill Rate (Multi-Texturing)/MTexels/s

1536,2----- 1560,1----- 1950,1

Vertex Shader 3,3 fps----- 3,3 fps----- 10,0 fps

Ragtroll 3,8 fps----- 3,9 fps----- 4,8 fps

 

No tak pomimo poprawionych sterowników do GeForca "trójeczka" przegrała tą nierówna walkę :)

 

Dla poprawienie humorów posiadaczy GeForców jeszcze jeden teścik

 

codecreatures benchmark pro

 

Total

Radeon 280/560------GeForce 261/580

avg. Number of frames/sec

16,3 -------- 20,1

max. Number of frames/sec

19 ---------- 33

avg. Number of polys/sec

6,1 ---------- 7

max. Number of polys/sec

9,2 ---------- 10,6

Total 2133 2637

Per Section

avg. Number of frames/sec

16,5 -------- 23,6

max. Number of frames/sec

19 ---------- 33

water section

avg. Number of frames/sec

16,1 -------- 17,3

max. Number of frames/sec

19 ---------- 27

 

Mozę max ilość klatek jest dużo większa to już avg. wcale nie no i GeForce ma troszke lepsza pamięc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no piekny tescik druga czesc pieknie

trzeba coraz wiecej robic takich porownan gratulacje :).

pozdrawiam to mi sie podoba naprawde

no ale mozna z tych porownan wywnioskokowac ze teobie grafy sa na tym samym pozniomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ??

jak tak to gratuluje inteligencji testera !

 

przeciez to masakra, by byla

Codecreatures jest pamieciozerny wiec ten GF pewnie był w wersji 128 :|

Ale poczekajmy na wyjaśnienie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GeForce testowany codecreatures miał 128 mb ??

nie nie tylko 64 :)

No to niezle wypadł ten GF tutaj, trzeba to uczciwie przyznac, choc z rownie mocno jak on wykreconym radkiem ( np. 300/300 ) by miał problemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej części porównałem te kary 3DMarkiem 2001, ale odezwały się głosy aby porównać je 3DMarkiem 2003 i jakimś innym np.

codecreatures benchmark pro  

Oki nie ma sprawy

No dobra czas na wyniki testów:

 

GeForce 3Ti 500 GeForce 3Ti 500 Radeon 9100

sterowniki                3,2-----          43,45----- 43,45

Pamięć             560-----            580----- 560

Rdzeń            261-----                261----- 280

Family AMD Athlon XP 2600+  

Internal Clock 2088 MHz  

External Clock 166 MHz  

 

3DMark Score        1383-----      1393-----  1447  

GT1 - Wings of Fury         92,2 fps-----  92,8 fps----   84,1 fps

GT2 - Battle of Proxycon       9,7 fps-----  9,8 fps----- 8,8 fps

GT3 - Troll's Lair           7,4 fps-----  7,5 fps---- 10,5 fps

CPU Score/CPUMarks        464-----                 463-----             374  

CPU Test 1                         46,8 fps-----46,8 fps-----    42,5 fps

CPU Test 2                          9,1 fps----- 9,0 fps-----    6,5 fps  

Fill Rate (Single-Texturing)/MTexels/s

                                      677,9-----  698,0-----     673,5  

Fill Rate (Multi-Texturing)/MTexels/s  

                                     1536,2-----  1560,1-----    1950,1  

Vertex Shader            3,3 fps-----      3,3 fps-----     10,0 fps

Ragtroll                            3,8 fps-----      3,9 fps-----       4,8 fps  

 

No tak pomimo poprawionych sterowników do GeForca "trójeczka" przegrała tą nierówna walkę :)

 

Dla poprawienie humorów posiadaczy GeForców jeszcze jeden teścik

 

codecreatures benchmark pro

 

Total

Radeon 280/560------GeForce 261/580  

avg. Number of frames/sec  

16,3 -------- 20,1

max. Number of frames/sec  

19 ---------- 33

avg. Number of polys/sec  

6,1 ---------- 7

max. Number of polys/sec  

9,2 ---------- 10,6

Total 2133 2637

Per Section  

avg. Number of frames/sec  

16,5 -------- 23,6

max. Number of frames/sec  

19 ---------- 33

water section  

avg. Number of frames/sec  

16,1 -------- 17,3

max. Number of frames/sec  

19 ---------- 27

 

Mozę max ilość klatek jest dużo większa to już avg. wcale nie no i GeForce ma troszke lepsza pamięc

Przeanalizujmy:

test 3dmark2k3 - samoloty o 8 fps slabszy radek, kosmos o 1 fps slabszy radek, trole o 3 fps lepszy radek. Dziwny wynik CPU w przypadku radka. Widac, ze T&L w GF fajnie odciaza procka wiec do slabszych jednostek GF bedzie lepszym rozwiazaniem. Swietnie wypada vertex shader w przypadku radka. Pewnie to przez dx8.1, ktory jest tam w wersji 1.4, a w GF3 1.1

 

Codecreatures jednostka PS w wersji nawet 1.1 niszczy PS1.4 radka. Ze slabszym procem podejrzewam, ze jeszcze wieksza roznica bylaby - oczywiscie procentowo.

 

Obstawalbym przy GF3 poniewaz wydajnosc obu kart w grze doom3 bedzie i tak za mala. Natomiast w starszych grach GF bedzie sobie radzil lepiej (w grach wykorzystujacych PS 1.1 - gier z PS1.4 nawet nie znam :P wiec nie potrzebny).

Bezproblemowosc GF, za ktora zawsze obstane w przypadku pojedynku NV vs R200.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

R9100l to porostu R8500  z nizszym takttowaniem napweno lepszy niz Ti200;R9000pro

w Radeonie 9100L zamiast 2 jednostek na potok jest tylko jedna, pamięć oczywiście gorsza i wyjście na monitor zrobili na tasmie co strasznie pogarsza jakosc obrazu

No nie wiem czy jest szybsza od GeForca Ti200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

R9100l to porostu R8500  z nizszym takttowaniem napweno lepszy niz Ti200;R9000pro

w Radeonie 9100L zamiast 2 jednostek na potok jest tylko jedna, pamięć oczywiście gorsza i wyjście na monitor zrobili na tasmie co strasznie pogarsza jakosc obrazu

No nie wiem czy jest szybsza od GeForca Ti200

Od kiedy na radeonie 9100 L jest 1 jednostka na potok??? Jakby tak bylo to nazywalby sie 9000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizujmy:

test 3dmark2k3 - samoloty o 8 fps slabszy radek, kosmos o 1 fps slabszy radek, trole o 3 fps lepszy radek. Dziwny wynik CPU w przypadku radka. Widac, ze T&L w GF fajnie odciaza procka wiec do slabszych jednostek GF bedzie lepszym rozwiazaniem. Swietnie wypada vertex shader w przypadku radka. Pewnie to przez dx8.1, ktory jest tam w wersji 1.4, a w GF3 1.1

 

Codecreatures jednostka PS w wersji nawet 1.1 niszczy PS1.4 radka. Ze slabszym procem podejrzewam, ze jeszcze wieksza roznica bylaby - oczywiscie procentowo.

 

Obstawalbym przy GF3 poniewaz wydajnosc obu kart w grze doom3 bedzie i tak za mala. Natomiast w starszych grach GF bedzie sobie radzil lepiej (w grach wykorzystujacych PS 1.1 - gier z PS1.4 nawet nie znam :P wiec nie potrzebny).

Bezproblemowosc GF, za ktora zawsze obstane w przypadku pojedynku NV vs R200.

Tak BTW to R8500/9100 na takt naklada do 6 textur a GF3 do 4.

Codecreatures uzywa DX 8.0 a co za tym idzie uzywa tylko PS w wersji 1.1 wiec 1.4 Radka na nic sie nie zdaje i oba uzywaja tego samego. Druga sprawa ze Radeon w zupelnie inny sposob kozysta z pamieci i 128MB R8500 jest sporo szybszy od 64MB w przeciwienstwie do GF, ktory takiego znaczacego wzrostu przy przesiadce na 128MB z 64 nie wnosi.

Gier z PS 1.4 nie znasz? Podpowiem tyle.... DX8.1

Jak nie masz Radeona to jak sie wypowiesz o kompatybilnosci? Ja mam GF4 Ti4400 i R9700P i jedyny problem jaki znam to chwilami migoczaca textura cienia pod samochodem w Mafii na katalizatorze 3.1. Tak BTW to odpal np F/A18 SuperHornet z anizo i AA na GF to zobaczysz poblem (nie bede wymienial innych simow).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EEE....

Mowilem o R200 a nie R300.

R9700pro to inna bajka i nigdy na ta karte nie powiedzialem zlego slowa.

Nadal nie znam gier z PS1.4. Po prostu mi przypomnijcie bo mozliwe, ze nie mialem pojecia nawet o tym lub zapomnialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo ze w chwili tworzenia geforca 3ti 500 byla znana jedynie specyfikacja PS 1.1 to GF3 ti 500 spelnia w calosci specyfikacje PS 1.3.

Co do gier z wykorzystaniem PS 1.4 to nie wystarczy zeby gra byla pod direct x 8.1. Gdyz specyfikacja DX 8.1 to nie tylko PS 1.4. I z tego co wiem nie ma na razie gier wykorzystujacych PS 1.4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no elegancko sie zrobiło .Ja mam kolege z gf 3 ti 200 wykreconym 175@220 450@520 no i jak dooma 3 właczylismy na 800x600 to miał 60 fps ale jak przytneło to z 15 sekund sie nie szło ruszac bo sie cały czas wgrywały tekstury i to dosc czesto ale reszte kompa miał gorsza odeminie.Jodlasty moze cos zmodujesz tego radka ,jakiegoś blue orba walniesz tam na super glu +pasta termo.I jak bedziesz miał czas to pokatuj unrealem 2003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no elegancko sie zrobiło .Ja mam kolege z gf 3 ti 200 wykreconym 175@220 450@520 no i jak dooma 3 właczylismy na 800x600 to miał 60 fps ale jak przytneło to z 15 sekund sie nie szło ruszac bo sie cały czas wgrywały tekstury i to dosc czesto ale reszte kompa miał gorsza odeminie.Jodlasty moze cos zmodujesz tego radka ,jakiegoś blue orba walniesz tam na super glu +pasta  termo.I jak bedziesz miał czas to pokatuj unrealem 2003

Co do modowania to tylko radiatorki od PII na pamiątkach sobie siedzą

a na rdzen to w przyszłości blok wodny no chyba ze do tego czasu wymienie na R9500pro

 

No to chyba szykuje się trzecia część :)

Ale wyniki testów dopiero pod koniec tygodnia zapodam

Ja tu jeszcze wrócę hahaha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm wiesz co Kaeres , ja cie nie rozumiem. najpierw mowisz (kiedys tak powiedziales) ze liczysz na to ze D3 bedzie lepiej chodzil niz U2 , sam sobie zaprzeczasz , bo U2 chodzi spokojnie na 1024x768 na high , przynajmniej mi.

 

 

no chyba ze zmieniles zdanie :P

Liczenie liczeniem, nadzieja nadzieja, a rzeczywistosc swoje.

Cos mi sie wydaje, ze masz 512 ramu. Jak gram w U2 to mam plynnie ale caly czas przestoje po pare sekund albo chrupanie z HDD. Dolozylem 256 ramu od kolegi i problem zniknal. Ale na plynnego doom3, mniej wymagajacego niz U2, hmm... wlasnie kwestia wiary. Ale na pewno nie w jakis sensownych detalach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomimo ze w chwili tworzenia geforca 3ti 500 byla znana jedynie specyfikacja PS 1.1 to GF3 ti 500 spelnia w calosci specyfikacje PS 1.3.

Co do gier z wykorzystaniem PS 1.4 to nie wystarczy zeby gra byla pod direct x 8.1. Gdyz specyfikacja DX 8.1 to nie tylko PS 1.4. I z tego co wiem nie ma na razie gier wykorzystujacych PS 1.4

Tak spelnia PS 1.3 ale progrmowo. Sprzetowo radzi sobie dopiero GF4 Ti

DX8.1 rozni sie wlasnie obsluga PS1.4. W takim razie po co dawac dla progsa potrzebe posiadania DX 8.1 skoro kozysta on z PS1.1 z DX8.0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...