Skocz do zawartości
Scyzor 663

Focus... 2004r<...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym poznać opinie na temat tego samochodu... Najlepiej gdyby wypowiedzieli się właściciele, mechanicy (proszę nie przypuszczać, zgadywać nie lubię tego <_< ) Zastanawiam się czy za tą cenę warto brać takie autko, a jeśli tak to z jakim silnikiem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko o Focusie już wiadomo.

Świetne zawieszenie, właściwości jezdne.

Silniki albo stary 1.8 z pompą albo TDDI lub na CR TDCI i lać super wahę bo każdy wtrysk 1200zł.

Jeżeli design się podoba to brać.

 

I faktycznie mogłeś zadać pytanie w wątku o samochodach do 30tyś.

Zauważylibyśmy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym jeszcze jeden warunek: jeśli akceptujesz wszechobecną tandetę wewnątrz auta.

Bez przesady.

Są to plastiki bo jakżeby inaczej ale nie jest gorzej niż we wszystkich samochodach tej klasy i w tej cenie.

Kumpel ma Focusa I kombi i jedynie kolor wnętrza może przygnębia bo jest standardowo czarne ale pewnie można znaleźć z jaśniejszą tapicerką bo widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rdza u dolu drzwi, tylna klapa i czasem na progach na to trzeba zwrocic uwage, nowsze silniki tdci czasem maja swoje fochy ale to rzadko (moze byc niebezpieczne jesli podczas wyprzedzania silnik wlaczy tryb awaryjny, ograniczajac moc), poza tym wlasciwie normalny samochod, mi sie focusem smigalo naprawde dobrze, pomimo ze to nie jest klasa premium, ale pozycja za kierownica i zawieszenie tego auta to pierwsza liga, szkoda tylko ze nie byly lepiej wyposazone, choc te z 2004r maja zwykle climatronic, esp, podgrzewana przednia szybe, ktora w zime dobija sasiadow skrobiacych szyby swoich aut :) i czasem podgrzewane fotele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wtrysków koszt regeneracji to około 300-350 zł za sztukę (dla niewiedzących 4 sztuki).

Wykonanie wnętrza tak jak pisał Kaeres nie gorzej niż w innych autach tej klasy ja mam wersje GHIA z pseudo "drzewnianymi" wstawkami także nie jest źle, wytłumienie wnętrza mogłoby być trochę lepsze, ale też nie jest źle silnik nie zagłusza nawet cicho pierdzącego radia, więc jest dobrze.

Zawieszenie tak jak było pisane pierwsza liga "francuzy" niech się uczą.

Jak się z samochodu nie robi bolidu F1 i nie depa się w podłogę na każdych światłach to silnik pożyje i to bardzo długo podobnie wtryski mój Focus ma już prawie 130 tys. i jeszcze są w porządku podobnie koło dwumasowe też nie pada jak się oszczędza wózek.

Aktualnie w rodzinnym posiadaniu jest Focus 1 kombi z 2002 roku po liftingu 1.8 TDCI 115 km wersja GHIA z climatronic, itp. zabawkami. Z poważniejszych napraw nic, standardowe przeglądy, wymiana płynów, pasków, drzwi nie rdzewieją tak samo jak tylna klapa, a wózek garażowany nie jest. Ostatnia naprawa to wężyk tylnego spryskiwacza pękł ze starości i od tego, że wygina się za każdym razem jak otwiera się tylną klapę bagażnika koszt zabawy 30 zł i 15 minut we dwie osoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak dla mnie to prowadzi się rewelacyjnie to autko. Miałem w tym orku przyjemność śmigać na mazury focusem i byłem bardzo zadowolony. Aczkolwiek za 30k to bym jeszcze pomyślał bi jest też kilka innych aut które mi się podobają( no ale jak piszesz o gustach się nie dyskutuje)

Co do tego wykonczenia to dla mnie jest ono fajniejsze niż w bardzo popluranje skodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

praktycznie mastertab i siwy05 juz powiedzieli na temat tego wozu

mastertab wyprostował niektóre powtarzane zabobony związane z wtryskiwaczami, można je od pewnego czasu regenerować, delphi wprowadziło na rynek zestawy naprawcze ale to już jak kto woli regenerowane albo nówki, koło dwumasowe i sprzęgło dają radę, u mnie kulnięte 170k '04 tdci bez grubszych niespodzianek (rozrusznik plus alternator), silnik w prostej linii od PSA, pugi z hdi to niemal to samo

z tym budżetem załapiesz się na wypas czyli albo wersja ghia z zachodu (choć mogą się nieznacznie rożnić wyposażeniem dla danego kraju) albo krajowe fx silver/gold - nie mają drewnianych wykończeń, podgrzewanych foteli plus elektrycznej regulacji wysokości fotela i elektrycznych szyb z tyłu, nie mają też przednich chlapaczy z przodu sic (za co się płaci), reszta wsio jak ghia

cała elektryka z golda nie sprawiła problemu, miałem przygodę z fiksującym alarmem (nie fabryczny ale dokładany w salonie), widocznie centralka nie lubi wilgoci

tandety w środku nie ma, materiały są dobrej jakości w stosunku do ceny, kolega narcyz za dużo by chciał

bezwzględnie trzeba pilnować terminów wymiany materiałów eksploatacyjnych, to dosyć ważne choćby z uwagi na delikatny układ paliwowy

tddi też czasem strzeli fochy jak mu padnie pompa wtryskowa (a właściwie sterownik) i chyba nawet większa tragedia bo koszty niemałe, robili je jeszcze równolegle z tdci (nie na nasz rynek) także można takiego znaleźć nawet z '03 ale moc słaba bo 90km (na miasto ok)

benzyniaka nie miałem, ja dopowiem tylko o problemach z tylnym zawieszeniem, jak wytłuczone to naprawa będzie kosztowna bo praktycznie cały tył do wymiany

jak się boisz można zawsze zrobić testy przelewowe, jak wszystko ok czyli nie kopci nadmiernie i nie świszczy to można brać pod uwagę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tandety w środku nie ma, materiały są dobrej jakości w stosunku do ceny, kolega narcyz za dużo by chciał

Na szczęście każdy ma prawo myśleć swoje, a ja niestety uważam ten wszechobecny plastik za tandetę. Co prawda jechałem raczej ubogą wersją, bo nie ma się czego spodziewać po assistance, jednak nie wydaje mi się aby była diametralna różnica między jakością w znacznie bogatszej wersji.

 

Z resztą słusznie zauważasz, że materiały to może i są dobre, ale w stosunku do tej ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem coś się tak uczepił. Ja jeździęłm 8 letnim fordem i ani tam coś skrzypiało nie było nadwyraz zniszczone a przelatane miał coś koło 150k. Wiem że są lepsi ale jest też wiele gorszych:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze napisz w porownaniu do czego Focus jest w srodku tandetny? Bo mam wrazenie podobne jak Kaeres, ze po prostu jestes przyzwyczajony do wyzszego poziomu i wszystkie auta z tego segmentu to dla Ciebie tandeta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyzwyczejony może i tak, ale nie w tym rzecz, bo na codzień jeżdżę raczej tandetą. Ja tandetę rozumiem poprzez jakość wykonania, a nie design, bo to już kwestia gustu.

Do czego mógłbym porównać w zbliżonej cenie? Przede wszystkim to jakiś Civic, ew. coś z VAGa, np. Golf, czy Leon.

Poza tym nie wykluczam, że większość aut segmentu ma wykonanie na takim poziomie. Po prostu mam swoje zdanie na temat kupowania zbyt nowego auta względem możliwości finansowych. Imo, jeśli spędzam w aucie b. dużo czasu warto, żeby się w nim dobrze czuć, co może powodować kupno nieco starszego, a spełniającego indywidualne wymagania.

 

Autor chciał poznać opinie, a póki co wychodzi na to, że najbardziej przejęły się nią osoby, które mają swoje zdanie i nie są bezpośrednio związane z tym wyborem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...