Skocz do zawartości
Rozwad

Ciche I Wydajne Lc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To mój pierwszy post na tym forum więc na początku witam wszystkich serdecznie :)

 

Zakładam ten temat, ponieważ na dniach chcę złożyć moje pierwsze LC. Jako ze nie miałem z tym wcześniej bezpośredniej styczności(Jedynie "doświadczenia" innych użytkowników opisywanych na forum) mam kilka wątpliwości co do wyboru części itp. Może zacznę od tego co mam zamiar chłodzić :) Mianowicie mobo: Asus Striker Extreme, Proc: E6850, Grafa:8800gtx od Asusa, wszystko zamknięte w Antecu p182.

Pierwotny plan był taki, że miałem zmienić budę na cosmos s, jednak zbytnio mi się nie podoba, więc postanowiłem zostać przy mojej obudowie, którą bardzo lubię i chłodnicę wyrzucić na zewnątrz. Graty mam zamiar zamawiać z cooling.pl więc może napisze co wybrałem do tej pory:

Proc: D-Tek FuZion v2.0 - Universal

 

Grafa:D-Tek Fuzion GFX II( niestety nie mogę sobie pozwolić na fullcovera, ponieważ obecne chłodzenie(HR-03) a raczej radiatory na ramy przykleiłem za pomocą kleju termo przewodzącego :mur: Ponieważ miało tak zostać na stałe :/ więc chwilowo zostanie gtx na tym bloku i z tymi radiatorami a za jakiś czas planuje przesiadkę na gtx 280 i wtedy będzie już fullcover :)

 

Chłodnica:Thermochill PA120.3 Triple Radiator

 

Mostki: EK Water Blocks EK-NB/SB ASUS 1 - Acetal

 

Mofy: EK Water Blocks Mosfet Asus 1 Acetal

 

Pompka: Swiftech pompa MCP355 12V (Laing DDC 1T + )

 

Top do pompki: Koolance Laing DDC1 Top PMP-400

 

Rez: XSPC 2x 5,25 Bay Reservoir Black

 

Złączki: KOOLANCE SM10/13 1/4" 16szt. - proste

Złączki: KOOLANCE SM10/13 1/4" 2szt. - kątowe do reza

 

Wąż: Feser Tube - 10/13 Clear UV - 3 metry (Zastanawiałem się nad Tygonem, ale niema w rozmiarze 10/13 a nie wiem czy złączki nie będą za szerokie?)

 

Złączka przejściówka G3/8 na G1/4 do chłodnicy

 

Feser One UV Black 1 litr czy 2?

 

wiatraki: XTHERMAL BTF 120 PRO czy proponujecie coś innego? ma być CICHE i dosyć wydajne, cena bez znaczenia. Myślałem nad fanderami (mam jednego na zasiłce beQuieta i jestem zadowolony ale niema już ich na coolingu :(

 

To tyle z klocków, teraz mam jeszcze kilka pytań, mianowicie czy kolejność elementów ma znaczenie? Chodzi mi o temperatury, czy po prostu ma być ułożone tak, żeby było ładnie i nie było skrzyżowań? Podoba mi się układ Malika i coś podobnego chciał bym osiągnąć jeżeli chodzi o poprowadzenie węży. Chłodnicę chcę zamontować na dachu na patent który rozkminilem, mianowicie wziąć jakiś stary wentyl 120mm, wyciąć mu środek i ramka będzie robić za dystans. Tylko teraz zastanawiam się czy wentyle mają dmuchać od góry czy wyciągać od góry? No i ostatnie rozwiązanie, które chcę zastosować, mianowicie żeby nie ciągnąć węża przez całą obudowę do fabrycznych przepustów na wąż i psuć cały efekt, wywiercił bym na końcu obudowy w dachu dwie dziury na węże tak żeby bezpośrednio wpadały do chłodnicy.

 

To w sumie chyba wszystkie sprawy które mnie martwią. Czekam na wszelkie propozycje co do rozwiązań czy do klocków. Tylko od razu napiszę, ze nie wemę reza w kształcie tuby, bo po prostu nie mam na to miejsca w budzie :) No i chciałbym podkreślić ze priorytetem jest dla mnie CISZA, a zaraz potem wydajność, na razie nie planuje nic podkręcać, bo tak jak jest spokojnie mi wystarcza, a podkręcanie aby podkręcić moim zdaniem mija się z celem, więc na razie wszystko zostanie na stock.

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi :)

Edytowane przez Rozwad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiany moim zdaniem powinny być takie:

CPU Swiftech Apogee GTZ

GPU Swiftech MCW60

Rez (skoro nie tuba) Swiftech Micro-res

reszta super ;)

 

Do takiego układy przydadzą się jednak 2 litry płynu.

Jeśli cena wentyli nie gra roli polecam Noctua S12-800 (rewelacyjnie ciche)

Kolejność elementów nie ma żadnego znaczenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc co swiftech będzie wydajniejszy? A micro rez tez odpada bo niema gdzie go zamontować, a tak będzie w zatoce i nie będzie się w oczy rzucać :)

na proca lepiej GTZ, co do grary, to swif jest mniejszym flow-killerem :) a wydajnosc porownywalna. a plynu to 2litry skoro rez na 2x5,25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyślę nad tym, ale jeśli można wiedzieć to jeżeli gtz wydajniejszy to dlaczego masz d-teka? No i jeszcze cały czas nurtuje mnie wybór węży... co jest definitywnie lepsze? tygon czy feser? czy może są porównywalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyślę nad tym, ale jeśli można wiedzieć to jeżeli gtz wydajniejszy to dlaczego masz d-teka? No i jeszcze cały czas nurtuje mnie wybór węży... co jest definitywnie lepsze? tygon czy feser? czy może są porównywalne?

bo kupilem uzywanego taniej, gdybym nie mial tej okazji, to bym mial GTZ.

co do wezy, jezeli chcesz dobre i tanie, to Feser 10/13. Jesli jednak troche lepsze z lepsza estetyka to Tygon - robi ladniejsze łuki. Ale obecnie najlepszym rozwiazaniem jest chyba Feser 10/16 :) robi bardzo fajne łuki i dobrze wyglada :) Jesli chcesz porownanie Feserow, to przejrzyj forum - Malik pokazał fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No skoro chcesz rez w zatoki to rozuumiem ten wybór ;)

Ale bloczki koniecznie od Swifa

Wybór pomiedzy feserem a tygon zależy też od względów estetycznych. Jeśli chcesz przezroczystego węża to tylko tygon, bo feser jest po podświetleniu całkowicie niebieski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wezy, jezeli chcesz dobre i tanie, to Feser 10/13. Jesli jednak troche lepsze z lepsza estetyka to Tygon - robi ladniejsze łuki.

Pewien jestes tych lepszych lukow w Tygonie 10/13 ?

Akurat uzywam i szczerze mowiac srednio jestem zadowolony.... jak juz Tygon dal bym NK12 i 11,2/15,9 grubsze scianki daja sporo, ten cienszy zalamuje sie niestety... ja niebawem taka zmiene bede uskutecznial, o ile nie zdecyduje sie wlasnie na fesera 10/16 clear.

 

@SaVkA - ten feser o ktorym piszesz to wersja clear ? nie powinien byc caly czas przezroczysty ? Chyba maja, albo mieli miec w qulingu wlasnie wersje clear... chyba przy okazji zakupow weza bede musial katody ze soba wziac i poswiecic troszke :)

Edytowane przez jedras77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewien jestes tych lepszych lukow w Tygonie 10/13 ?

Akurat uzywam i szczerze mowiac srednio jestem zadowolony.... jak juz Tygon dal bym NK12 i 11,2/15,9 grubsze scianki daja sporo, ten cienszy zalamuje sie niestety... ja niebawem taka zmiene bede uskutecznial, o ile nie zdecyduje sie wlasnie na fesera 10/16 clear.

 

@SaVkA - ten feser o ktorym piszesz to wersja clear ? nie powinien byc caly czas przezroczysty ? Chyba maja, albo mieli miec w qulingu wlasnie wersje clear... chyba przy okazji zakupow weza bede musial katody ze soba wziac i poswiecic troszke :)

Mówię o wersji clear. Ten wąż już tak ma. Ja polecam tygona, gdyż jest bardzo plastyczny. Feser, pomimo, że robi niezłe łuki, jest sztywniak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra spłynęła kaska więc można powoli zamawiać, tylko teraz pogorszyliście mój dylemat z wężami :P Wcześniej byłem zdecydowany na tygona togo 9.5/11.7 chyba jak dobrze pamiętam, tyle tylko ze złączki koolanca są na 10/13 i boje się, ze będą się zsuwać, czytałem, ze ktoś miał ten problem, co do fesera 10/16 to jak zobaczyłem porównanie Malika to bylem zdecydowany, jednak jak się potem okazało, złączki nie mieszczą się na blokach od mostków, a złączek choinkowych na pewno nie zamówię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra spłynęła kaska więc można powoli zamawiać, tylko teraz pogorszyliście mój dylemat z wężami :P Wcześniej byłem zdecydowany na tygona togo 9.5/11.7 chyba jak dobrze pamiętam, tyle tylko ze złączki koolanca są na 10/13 i boje się, ze będą się zsuwać, czytałem, ze ktoś miał ten problem, co do fesera 10/16 to jak zobaczyłem porównanie Malika to bylem zdecydowany, jednak jak się potem okazało, złączki nie mieszczą się na blokach od mostków, a złączek choinkowych na pewno nie zamówię.

Tygon w zlaczkach Koolanca trzyma sie ladnie napewno, natomiast wysuwa sie ze zlaczek Fesera. Jesli nie kupisz choinek, no to zostaje ci wybor pomiedzy Feserem 10/13 a Tygonem. jeszcze jest opcja spilowania zlaczek 10/16, ale jak wiele by trzeba, to ci nie powiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba zdecyduje się na tygona, 10/16 se odpuszczę po prostu wydaje mi się ze będą za grube do mojej budy w której niema za wiele miejsca do wc, no i ten problem ze złączkami... a czy ktoś miał do czynienia z układem na tym tygonie i złączkach koolance?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tygon 9,5/12,7 i zlaczki kulansa (na grafie mam fullcover wlasnie tej firmy)

Nie ma problemow z nimi, nie sciagaja sie. Tylko te moje 2 sztuki sa z tej gownianej serii i troszki jak kiedys je pomoczylem w wodzie przy tescie dorabianego wlasnoresznie topu na ten fullcover zaszly rdza delikatnie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z wysyłką do Polski? Nigdzie u niech na stronie nie mogę znaleźć...

 

edit:

 

zresztą... zamówiłem na razie z tymi zwykłymi złączkami zobaczę jak na nich będzie się sprawować i najwyżej dokupię tamte jak dojdą w grudniu... a zamówiłem w końcu to:

1x D-Tek Fuzion GFX II

1x XSPC Laing DDC Acrylic Top

1x Thermochill PA120.3 Triple Radiator

2x EK Water Blocks EK-NB/SB ASUS 1 - Acetal

2x EK Water Blocks Mosfet Asus 1 Acetal

3x Tygon wąż R3603 9,5/12,7 mm - 1m.

1x SilentiumPC MultiConnector 4pin/4x3pin

1x Swiftech pompa MCP355 12V (Laing DDC 1T + )

1x XSPC 2x 5,25 Bay Reservoir Black

2x Szybkozłączka skręcana SM10/13 G1/4 - kątowa

2x Złączka przejściówka G3/8 na G1/4

16x Szybkozłączka skręcana SM10/13 G1/4 - prosta

1x Swiftech Apogee GTZ

1x Zalman ZM-STG1 pasta termoprzewodząca

2x Feser One UV Black

3x XTHERMAL BTF 120 PRO

 

Kwota zamówienia zbija... Ale po to zarabia się pieniądze, żeby je wydawać :P Jak przyjdzie paczka to zdam relacje co i jak :)

 

Pozdro!

Edytowane przez Rozwad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz to już po ptokach :P ale na przyszłość to co normalnie składam zamówienie i podaje swój adres i bez problemu paczka przychodzi do mnie do chaty?

tak ... jak w pon w miarę wcześnie zamówisz i zapłacisz to przy dobrych wiatrach masz w piątek :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć na przyszłość :) Dzwonili dzisiaj z cooling'u i zamiast bloków na mofy z acetalu bedą z plexi i jak się uda to na mostki tez... do wtorku maja wysłać, więc mam nadzieje ze w następny weekend złoże wszystko do kupy. Jednak tutaj chciałem się poradzić tych bardzie doświadczonych od czego zacząć?Najpierw po docinać węże do odpowiedniego rozstawu, zdjąć to wszystko, zalać na próbę poza kompem, opróżnić i zamontować w kompie i zalać na nowo? Ogólnie wlewać po prostu do reza płynu i czekać, aż przepompuje przez cały układ tak? No i czytałem, ze pompka nie może chodzić ani chwili na sucho, więc mam poczekać aż z reza dopłynie do pompki tak? No i węże można ciąć zwyczajnie nożem tak?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeżeli zadaje jakieś pytania, na które odpowiedz jest oczywista ale wole się upewnić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weze mozesz przycinac nozykiem, nozyczkami, specjalna gilotynka do ciecia, jednym slowem czym ci sie podoba :)

co do pomki to faktycznie nei jest wskazane aby chodzila zbyt dlugo na sucho, dlatego miej od razu butelke z plynem w pogotowiu nad rezem aby dolewac na biezaco. mozna tez bawic sie w uruchamianie i wylaczanie pomki tylko trzeba sobie zrobic maly mod koncowki zasilacza i nie podlaczac go pod plyte.

notomiast w kwestii skladania ukladu sam dojdziesz jak ci wygodniej. mozesz na przyklad po zalozeniu blokow zalozyc tez weze miedzy nimi na plycie. potem zamontowac plyte i reszte wezy juz przycinac na domiarke do reszty elementow LC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przyszła wkoncu upragniona paczka :)) muszę tylko skoczyć do sklepu po oringi na przejściówki w thermochillu i biorę się za składanie :)) Tylko co radzicie złożyć najpierw poza kompem na godzinkę i zobaczyć czy nie cieknie nigdzie i dopiero do kompa tak? No i czy płukać poszczególne elementy przed złożeniem i jak tak to czym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tam szkoda czasu na taka zabawe... na od razu w kompa pakuje, zreszta od razu tne odpowiednio weze, potem sie okaze ze nie tak pocioles i moze nie starczyc :)

Plukac nie ma co jak to nowy sprzet, gorzej jak uzywany i ktos innego kolory plynu uzywal... coby nie wyszlo na to ze nagle zmienil kolor niewiadomo skad...

 

Zrob jak chcesz, ja najpierw zamontowal bym w kompie, podocinal weze i wogole, pozniej zalal w kompie, no chyba ze nie masz doswiadczenia i nie chcesz ryzykowac, wtedy wyciag z powrotem na zewnatrz, przetestuj i wsadz jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze warto przepłukac - zwłaszcza chłodnicę. Zresztą chyba nawet producenci o tym wspominaja. Może się zdarzyć resztka topnika czy jakis inny syf i zostanie Ci to w blokach. Niektóre są lepsze w wyłapywaniu śmieci od sitka ;).

Edytowane przez Subvoice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, chlodnice do przeplukania, ja tam swoja normalna woda plukalem ale producent jako tako opisuje co zrobic. reszty nei ma co plukac jak nowe.

co do skladania to ja osobiscie zlozylem poza kompem, wzialem lekkie marginesy weza aby potem nei okazalo sie ze za krotko przyciete. zlozylem poza kompem, w jednym miejscu cieklo na gwincie chyba na bloku od proca, poprawilem teflon i bylo ok. wiec jak wolisz. sadze ze lepiej stracic czas na zlozenie poza buda niz potem ewentualnei rozkladac kompa i jeszcze raz uszczelniac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bzdura!

Wszystko należy przepłukać ... często się zdarza że po procesie produkcji bloków producent zapomina ich dobrze wyczyścić w środku potem pozostają różne opiłki..najlepiej przepłukać wodą demineralizowaną wtedy nie będzie plam i zacieków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra 80% zrobione... zostało tylko wywiercic dziury w suficie na węże, przykrecic chlodnice i zalac. Postanowilem zalac wszystko juz w kompie, poniewaz niemam juz sily odkrecac wszystko z powrotem i potem znowu zakladac... Poza tym z tego co czytalem, trzeba by bylo zmostkowac jakies piny we wtyczce zasilajacej, a nie chcem czegos spalic, poza tym niemam drucika :P Tylko nie pokoji mnie pewna sparawa, a mianowicie kiedy zakladalem bloki na mofy to po dokreceniu(niezbyt mocnym) tasma termoprzewodzaca w miejscach w ktorych niedotyka mofów "polegla" miedzy nimi, po czym w instrukcji przeczytalem ostrzezenie, ze powinny montowac to doswiadczone osoby... no i teraz caly czas chodzi mi po glowie czy oby za mocna niedokrecilem?? Jak na moj gust to jest za lekko, oczywiscie nic nie lata, ale srobka niestawia nawet duzego oporu... Wiec BARDZO prosze o pomoc osoby które zakladaly juz bloki na mofy. aha no i jak mocno mam dociagac srobki do mocowania np na mostkach? dokrecilem do maksymalnego oporu, na procu i grafie tez, tylko na mofach z pewna doza nie pewnosci... no i czy zlaczki skrecac na maxa czy tylko do pierwszego oporu?

Edytowane przez Rozwad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...