Skocz do zawartości
Szawel

Anno 1404

Rekomendowane odpowiedzi

Anno 1404, Dawn of Discowery

Related Designs • Ubisoft • Ubisoft

kategoria: strategiczne - ekonomiczna

data premiery świat: 25 czerwca 2009

data wydania PL: 03 lipca 2009

Dołączona grafika

Kolejna odsłona popularnej serii strategii ekonomicznych. Tym razem akcja osadzona jest w XV wieku, a zabawa koncentruje się na ukazaniu świata Orientu. Gracz zajmuje się między innymi zakładaniem nowych kolonii.

 

Anno 1404 jest czwartą odsłoną popularnej serii strategii ekonomicznych. Akcja opisywanej produkcji przenosi gracza w czasy Średniowiecza (XV wiek), koncentrując się na przedstawieniu orientalnego świata. W trakcie zabawy przejmuje się kontrolę nad grupą kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji.

 

Właściwa rozgrywka ceciach!e się zbliżonym przebiegiem do poprzednich tytułów z serii Anno. Zabawę zazwyczaj rozpoczyna się na pokładzie statku, a gracz musi zdecydować się na założenie osady na jednej z kilku dostępnych wysp. Kluczem do sukcesu jest dbanie o stały rozwój kolonii, dzięki czemu z czasem przekształcają się one z niewielkich wiosek w tętniące życiem metropolie.

 

Model ekonomiczny oparto na mechanizmach doskonale znanych miłośnikom serii. Gracz zajmuje się między innymi spełnianiem żądań kolonistów, tworzeniem prawidłowych łańcuchów produkcyjnych, zaspokajaniem popytu na określone towary czy handlowaniem wytworzonymi dobrami. Równolegle należy dbać o stan posiadanych funduszy, choćby poprzez regulowanie nakładanych na mieszkańców podatków.

 

W grze nie brakuje działań o charakterze dyplomatycznym. Utrzymywanie przyjaznych kontaktów z mieszkańcami nieznanego świata otwiera drogę do pozyskiwania orientalnych towarów, takich jak kawa czy dywany. Istotną nowością w Anno 1404 jest także obecność wpływowych sułtanów. Można dążyć do zwrócenia na siebie ich uwagi, chociażby poprzez stawianie efektownych monumentów.

 

Do dyspozycji gracza oddano kilka różnych trybów zabawy, wśród których nie zabrakło fabularnej kampanii singleplayer. Nowością jest natomiast tryb sandbox. Gracz nie musi się w tym przypadku martwić się o konieczność sprostania odgórnie stawianym celom, mogąc skupić się wyłącznie na rozwoju kolonii. W miarę kolejnych postępów pozyskuje się różnego rodzaju nagrody. Przewidziano też opcję przesyłania swoich osiągnięć innym użytkownikom.

 

Anno 1404 działa na zupełnie nowym silniku graficznym, oferując jeszcze więcej atrakcji wizualnych. Zmagania prowadzone są teraz na bardziej obszernych planszach, dając graczowi większe pole do działania. Na uwagę zasługuje też możliwość ingerencji w wygląd pojedynczych budynków. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii Anno, gdzie stawiane obiekty automatycznie pojawiały się na wyspie, tutaj można przyglądać się procesowi ich konstruowania. Lista drobnych usprawnień obejmuje między innymi symulowanie powiewania obiektów na wietrze czy bardziej realistycznie wykonaną wodę.

Źródło

Poglądowe wideo

Wywiad + gameplay

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niebardzo, trochę pograłem, nawet fajne jak ktoś nie ma co robić totalnie ;D

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Generalnie fajnie to chodzi, tak w około 35 FPS all max na moim sprzęcie. Ale szczerze to jakoś mnie nie przekonuje demko, chociaż pograłem w nie parę godzin.

Edytowane przez stranded

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie odpalałem tego z AA (w opcjach go nawet nie ma, pewnie trzeba wymusić w sterownikach) także pewnie wtedy miałbym jakieś 15FPS ;)

 

Ale gra wygląda przyjemnie, nawet na maksymalnym oddaleniu.

 

Tu jeszcze parę:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Edytowane przez stranded

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 2 grosze... ogolnie nie lubie tego typu gier... ale ostatnio przeszly mi roznego rodzaju sciganki i strzelanki wiec zainstalowalem Anno. Gra mnie pozytywnie zaskoczyla. Co prawda totalne low detal 1024x768 i plynnie bez zaciec. Jedyne co mnie drazni to ze mam np zloze zelaza (czy cos takiego).. probuje postawic na niej kopalnie i nie bardzo moge. Nie jestem wprawiony w takie gry wiec nie bijcie ;) Ogolnie pogralem w to ze 2 h... a widac ze gra potrafi wciagnac na dluugieee godziinyyy bo minelo to jak chwila... dlatego boje sie jej na dluzej odpalic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholerka, gierka wciąga jak bagno :o Jedyne Anno w które grałem to było 1602, ale to było dawno i niewiele pamiętam ;) Grafika jest prze-śli-czna. Piękna woda, bardzo ładne budynki i okręty, masa cieszących oko animacji (dwóch gości okładających się po mordach w wolnej chwili, publiczne egzekucje w więzieniu, przygotowywanie jabola ;)). Ciągi technologiczne są trochę długie, podobnie jak zbieranie surowców - na spokojnej mapie lepiej sobie ustawić wszystko, zająć się czymś innym i później wrócić, kiedy już się te wszystkie surowce nazbierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy to jest jedna z tych gier , że jak nie będę mięć rudy żelaza, nie zrobię wina arystokracji to absolutnie utknę w miejscu i cały rozwój się zatrzyma? Np muszę zdobyć tytoń bo społeczeństwo się domaga a jak oleję to społeczeństwo to mam przesrane i nie da rady iść do przodu? Czyli jestem ograniczony jakimiś wymogami i do póki ich nie spełnię nie mogę advancować z progresem?

Edytowane przez feluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Bez przypraw nie pojawią Ci się patrycjusze i stoisz w miejscu. Trzeba nieźle kombinować żeby wszystko grało. Bardzo pomocne są morskie szlaki handlowe. Jedna z najlepiej rozbudowanych ekonomicznie RTS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyprawy to akurat prawie zawsze można od Orientu kupić, przynajmniej na początku. Tylko strasznie dużo tego zaopatrzenia potrzebują - u mnie, przy niezbyt rozbudowanym mieście cała jedna wyspa jest zajęta przez zboże, zioła, piekarnie i browary. Cała wyspa skupia się na produkcji chleba i piwa, a w miejskim magazynie tych wiktuałów i tak braktycznie zawsze brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROTFL

 

Najpierw demko potem najprawdopodobniej kupuje ;). Szkoda, że przy 9800gt jest 35 fps. Ja mam 9600gt. Przy jakiej rozdzielczości te 35 fps?

 

Edit:

Może słaby test ale zawsze

http://www.guru3d.com/article/anno-1404-vg...rmance-review/7

Edytowane przez Hubis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ROTFL

 

Najpierw demko potem najprawdopodobniej kupuje ;). Szkoda, że przy 9800gt jest 35 fps. Ja mam 9600gt. Przy jakiej rozdzielczości te 35 fps?

 

Edit:

Może słaby test ale zawsze

http://www.guru3d.com/article/anno-1404-vg...rmance-review/7

Nie masz się co martwić, na laptopie z Mobility Radeonem HD4670 spokojnie można pograć na średnio-wysokich (w sumie z wysokich to mam tylko wodę. tego sobie darować nie mogłem). Na 9800M GS (odpowiednik 9600 GT) było podobnie ;)

 

edit: wszystko w 1680x1050

Edytowane przez bagienny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...