Skocz do zawartości
mikaelus

To się nazywa KOMPRESJA 8O 8O 8O

Rekomendowane odpowiedzi

jakie filmiki ?? przeciez to demka, wszystko jest renderowane w czasie rzeczywistym, i dlatego tak malo moze zajmowac. filmu o takiej jakosci nigdy nie uda sie tradycyjnymi metodami zmiesciec w takim rozmiarze. swoja droga widac tu wlasnie bardzo dobrze ile daje dobra optymalizacja kodu. Nie jak w wspolczesnych gierkach, gdzie cos takiego zajmowalo by z 20 mb :lol:

jak chcesz to wejdz sobie na http://demoo.calodox.org/ tam tez jest wiele ciekawych demek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BOZE!! PRZECIEZ TO JEST PRZYSZLOSC PROGRAMOWANIA!! tylko teraz sie dziwie dlaczego windows xp nie zajmuje powiedzmy 3 dyskietek :) LOL bedzie jak 3dmark2010 ;) bedzie zajmowal 10 mb ;) :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak myslalem, zwykle demko ze sceny. Jaka przyszlosc programowania, jk pod stol wchodzilisie wyprostowani to juz takie byly. Nie ma sie czym podniecac.

moge tylko potwierdzic jest to typowe demko ktorych jest pelno. Zreszta wejdzcie sobie na ftp.scene.org sa ta demka ktore zajmuja 32 bajty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisane w czystym assemblerze, w dodatku przez osoby, ktore bardzo dobrze znaja budowe pliku exe i wiedza co mozna wywalic...

 

ps. topic o tych demkach juz byl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby taki doom3 byl pisany w assemblerze to jego premiera mialaby miejscie w 2010 roku w takim stanie w jakim jest teraz. Fakt, zajmowalby z 10 mega i chodzilby na Celku 500 z gf1 przy pelnej plynnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby taki doom3 byl pisany w assemblerze to jego premiera mialaby miejscie w 2010 roku w taki stanie w jakim jest teraz. Fakt, zajmowalby z 10 mega i chodzilby na Celku 500 z gf1 przy pelnej plynnposci.

No nie przesadzaj... same textury, muza itp zajmowalyby wiecej, ale sam engine bylby wzglednie maly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PRZECIEŻ TO JEST ZAJEBIŚCIE STARE !!! Ale fakt faktem, że zajebiste. Szkoda, że ogólnie na scenie też trochę zaginęła optymalizacja i często demka zajmują po 8MB i nie przedstawiają nic ciekawego.

Dlatego najlepsze są te 64kb i 4kb.

 

Dla mnie jednym z najlepszych na PC (jesli nie najlepszym) było Final Reality. W 1992 roku jak to zobaczyłem to dłuuuugo szukałem szczęki na podłodze...

 

Amiga - State of The Art - to było demko...

Atari - THE TOP #1 i THE TOP #3... co ta maszyna potrafiła... 8O 8O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby taki doom3 byl pisany w assemblerze to jego premiera mialaby miejscie w 2010 roku w taki stanie w jakim jest teraz. Fakt, zajmowalby z 10 mega i chodzilby na Celku 500 z gf1 przy pelnej plynnposci.

No nie przesadzaj... same textury, muza itp zajmowalyby wiecej, ale sam engine bylby wzglednie maly.

A widziales te demka ?

W 3dmarku 2001 sa podobne tekstury a zajmuja po 32 mega bo sa pisane w C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie przy dzisiajszym lenistwie programistow to trudno by bylo zmiescic podklad dzwiekowy w tych 64 Kb :lol: nie mowiac jush o teksturach czy samym demku. Problemem w pisaniu takich programow jest jednak czas :(. Bo komu bedzie sie chcialo (no pomijajac scenowiczow ;) ) siedziec kilkanascie razy dluzej, piszac w assemblerze gdy w takim np. C++ zrobi to duzo szybciej.

Obecnie liczy sie niestety ilosc nie jakosc :(

 

a widzieliscie demka w 2 Kb :twisted: tam dopiero czasmi szczena opada :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

 

Filmik 1 [64KB]

Filmik 2 [64KB]

 

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

 

Oba flimiki to pliki .exe. Przeczytajcie info na końcu.

Ja leżę i kwiczę....

jakie to filmiki? :) To jest stare... po pierwsze, a po drugie to demka. Inna sprawa, że po uruchomieniu zajmują nawet po kilkaset megabajtów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkość pliku to jedno- co z tego, że redering zajmuje 64 kb, jak wcina pamięc na 306 MB 8O 8O 8O ( sprawdziłem ) ?! :P To ja dziękuję- cała gierka Vice City zajmuje u mnie ok. 1.5 GB, ale za to w Ram-ie mam zajęte tylko 65 MB :P

 

PS- procek jest wykorzystywany w 100% non stop- mowa o filmiku nr 1- jest zajebisty, ale wymagania.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widziales te demka ?

W 3dmarku 2001 sa podobne tekstury a zajmuja po 32 mega bo sa pisane w C

No jasne, ze widzialem...

BTW tekstur sie nie pisze.. je sie rysuje :P ich wielkosc jest niezalezna od jezyka, w ktorym pisze sie demo/gre, a raczej od formatu, w ktorym sa zapisywane.

Chyba, zeby zapisac wszystkie tekstury jakims wzorem matematycznym i wtedy moglyby byc generowane dynamicznie, ale z kolei wzory do ich opisania nie bylyby pewnie zbyt proste i one zajmowalyby miejsce... i kolko sie zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie demka były już parę lat temu na scenie amigowskiej również...

Cikawą sprawą było to, że na początku był standard 40kb, następnie utworzono dwie kategorie:

4kb i

64kb...

 

Poza tym zauważcie, że w tych demkach nie ma tekstur i zsamplowanej muzyki...

 

A co sądzicie o FRAKTALOWEJ KOMPRESJI OBRAZU??? (jpeg i mpeg wysiadają)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, porąbało mi się :oops: nie chodzi mi o żadne Final Reality, ale o SECOND REALITY . Final nie było już tak ciekawe i przełomowe...

second to nie moja epoka :]

final wyszedl kolo 95 roku chyba....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...