Zedmen Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) LC by Zedmen Rev. 1.0 - mój pierwszy raz. Witam wszystkich. Długo przeglądałem forum. Nie powiem zafascynowało mnie to co tutaj zobaczyłem. Nie miałem jakichś konkretnych wymagań co do chłodzenia, ale chciałem spróbować swoich sił. Mój konfig: CPU Core 2 Quad Q9650 @ 4GHz GPU Geforce 8800GT(92) wykręcony na GPU-740 pamięć-1100 shader-1800 GPU GeForce ASUS 480GTX (03.10.10) Płyta główna Gigabyte GA-X48-DS5 Ram 4x2GB Kingston 1066 DDR2 Obudowa NZXT Tempest Chłodnica Black Ice SR1 420 Blok CPU Koolance CPU-360 CPU Rev1.1 Węże Tygon 10/16 Blok GPU Zalman ZM-GWB 8800GT/GTS G92 (lekko poprawiony przy pomocy piłki do metalu ) Pompka Swiftech MCP350 03.10.2010 Blok GPU EK Water Blocks EK-FC480 GTX - Acetal + Nickel. Plecy EK Water Blocks EK-FC480 GTX Backplate - black. Blok na RAM: MIPS RAM Freezer 6 Corsair Edition Nickel. Rezerwuar: EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced. 05.05.2011 Chłodnica Black Ice SR1 240 Oto co mi wyszło: Chłodnica poszła na górę. Z przodu na dachu musiałem wyciąć nową dziurę na trzeci pchający wentyl. Krawędzie zabezpieczyłem uszczelką gumową "U". Trzeba to było jakoś obudować. Kawałek ceownika aluminiowego, parę śrubek, wyrzynarka, pilnik i jazda. Fillport jeszcze nie podłączony. Wentyle wyciągające na górze są rozstawione szerzej niż standardowo. Wystarczyło wywiercić i nagwintować nowe otwory w chłodnicy. Otwór na regulator obrotów nawet wyszedł. Najgorzej było przełożyć front panel nad chłodnicę. Trochę środka. Z przodu jeszcze dużo miejsca "na przyszłość". Wentyl z tyłu pcha powietrze do środka. Zalman. Krótszy o odciętą sekcję zasilania. Cewki przeszkadzały (z dwojga złego wybrałem cięcie bloku niż karty ). Kilka radiatorków i po kłopocie. Wąż wylotowy poszedł nad MoBo za wentylami. Nie widać tego, ale jest tam trochę luzu. Powrót do reza. A teraz wyniki, które dla mnie, człowieka pierwszy raz zetkniętego z wodnym chłodzeniem, były powodem opadu szczęki nadającym się do interwencji chirurgicznej. Na początek procesor Q9650 wykręcony na 4000MHz przy 1.39V, zostawiony na godzinę. Temp w pokoju ok 22-23 stopnie. I parę chwil po teście. A tutaj grafika GF 8800GT wykręcony ponad 9800GT, napięcie +0,2V. Zostawiona na pół godziny. Wspomnę tylko, że na oryginalnym chłodzeniu i nie podkręconej karcie temp. dochodziła do 80 stopni. Wentyle latają na 750-800 obrotów. To tyle. Liczę na łagodną krytykę. Edytowane 26 Lipca 2012 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Świetne rozwiązanie z zabudową chłodnicy na górze budy,zgrabnie to wyszło. Tempest jako rozwiązanie do AC daje radę ale przy LC robi się mało miejsca na dużą chłodnicę,wybrnęłeś z tego z powodzeniem,Good Job. Jak sam zauważyłeś efektywność LC jest przy tak podkręconym kompie wspaniała i więc warto było się starać,to najważniejsze. Pierwsza zmiana? Wywal tą pleksę z boku i daj szybę lekko przyciemnianą i zetrzyj kurz w środku :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Z tym kurzem to rzeczywiście trochę przesadziłem. Już go nie ma. Myślę nad tą szybą. Szczerze mówiąc nie zgłębiałem jeszcze tego tematu. Poczytam, popatrzę i będę kombinować. Pomysł w każdym razie bardzo dobry. Jest tylko jeden problem, jak dam szybę to pewnie będę mógł zapomnieć o wentylu z boku. W przyszłości pewnie będę chciał w to wolne miejsce z przodu wstawić chłodnicę, a wtedy odwrócę przednie wentyle na wyciąganie i będę miał tylko jeden wentyl tłoczący do środka (ten z tyłu). Boje się, że zrobi się podciśnienie i tylko stracę na wydajności chłodzenia. Dobrze kombinuję? Ale to przyszłość. W najbliższym czasie chcę zmienić rez i przestawić go na drugą stronę (przy oknie), wtedy po pierwsze, podepnę bezpośrednio do niego wąż do opróżniania płynu (pozbędę się kąta w rozgałęzieniu), po drugie, będę mógł prawdopodobnie podłączyć fillport, po trzecie, wąż powrotny z chłodnicy będzie wchodził u góry i pozbędę się złączki 90stopni, no i po czwarte będzie można w przyszłości zainstalować dłuższą grafikę (teraz rez jest ograniczeniem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 1 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2010 A co lejesz do wuceta? Pamiętaj, że Zalman jest aluminiowy, jeżeli nie masz żadnego płynu antykorozyjnego, to może Ci szybko się przegryźć przez któryś z elementów chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 2 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Września 2010 (edytowane) ThermoChill EC-6 Clear UV. Niestety innego bloku nie udało mi się znaleźć na szybko. Edytowane 2 Września 2010 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 27 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2010 Zedmen zadziałałeś już ze zmianą reza i nowym poprowadzeniem węży? Jak się spisuje ThermoChill EC-6 Clear UV? Mój EC-6 UV BLUE stoi 3 miesiące w butli i nie mam kiedy go użyć, tak mnie trzyma ACID GREEN UV Mayhems :D Poprzednio miałem BLUE UV FESERA ale syfił bloki niesłychanie i po trzech tygodniach pozbyłem się go bez żalu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 28 Września 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2010 Już jakiś czas temu zrobiłem małe zakupy, ale długo musiałem czekać na skompletowanie całości (bloczek na ram był dopiero w produkcji). Mam już wszystko u siebie i jestem właśnie z grubsza po montażu i wstępnych testach. Niedługo wrzucę fotki. Dopiero co miałem wszystko w częściach więc mogę powiedzieć na gorąco, że po ThermoChill'u nie zauważyłem syfu w blokach. Natomiast wąż Tygona zmatowiał. Tak tego nie widać za bardzo, ale bez płynu, jak się przyłoży do niego kawałek nowego, to jest różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 3 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2010 (edytowane) LC by Zedmen Rev. 2.0 - czyli o tym jak NZXT Tempest daje rade. Jako, że Rev. 1.0 to był mój pierwszy raz, nie ustrzegłem się kilku niedociągnięć. Postanowiłem to poprawić a i przy okazji dołożyć co nieco (ufff... rzeczywiście Water Cooling to wciągający sport). Nareszcie dotarło do mnie całe zamówienie, więc wziąłem się za montaż. Dotarły do mnie: Grafika: GeForce ASUS 480GTX. Bloczek na kartę: EK Water Blocks EK-FC480 GTX - Acetal + Nickel. Plecki do karty: EK Water Blocks EK-FC480 GTX Backplate - black. Blok na RAM: MIPS RAM Freezer 6 Corsair Edition Nickel. Nowy rezerwuar: EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced. I kilka mniej istotnych drobiazgów. Po zmontowaniu wyszło mi takie coś: Na początek wisienka do tortu. Z tyłu wyciołem otwór pod wentylatorem i zakryłem go metalową siatką. Szum powietrza wydobywający się z obudowy dzięki temu zmalał o połowę. Masakryczna różnica - do teraz jestem w szoku. Odwróciłem kierunek przepływu. Co by grafika nie podgrzewała procka i RAMu. Wcześniej miałem rez -> pompka -> GPU -> CPU -> chłodnica -> rez Teraz mam rez -> pompka -> RAM -> CPU -> GPU -> chłodnica -> rez Troszku środka z nową kartą i bloczkiem na RAMie. Jak widać wąż powrotny wije się między wentylami Tak, wiem... korek - już zamówiłem Bitspowery. Nowy rezerwuar zamontowałem z drugiej strony. Dzięki temu fillport dało się idealnie podłączyć. Rez można dowolnie przesuwać w każdym kierunku. W takiej pozycji jak teraz, dłuższa karta wejdzie za nim bez problemu. W razie draki można go też opuścić i wsunąć w miejsce po dyskach (kwestia innego podłączenia do pompki). Rezerwuar trzyma się z boku na 2 śrubkach. Wykorzystałem dostępne otwory, które niestety nie są równe. Nie miałem czarnych śrubek więc założyłem na nie zaślepki meblowe. Dysk i DVD poszły o jedną półkę wyżej. Kabelek SATA do DVD będzie szedł inaczej - czekam na przesyłkę z nowym, dłuższym. A i widać też sposób montażu węża prowadzącego do bloku na RAMie. A oto i powód wszystkich opóźnień. Prosto z taśmy, jeszcze ciepły :) . A tutaj mój autorski sposób montażu bloczka. Przykleiłem go na dwustronną, termo-przewodzącą, klejącą taśma firmy Akasa. Przewodzi ciepło między oryginalnymi radiatorami a blokiem i jeszcze utrzymuje blok na swoim miejscu. Dodatkowo wzmocniłem trzymanie opaskami zaciskowymi. Temperaturka RAMu spadła średnio o ponad 10 stopni. Zmieniłem złączkę ze skręcanej na choinkową. Poprzednia złączka uciskała lekko na gniazda PS/2 płyty głównej (co spędzało mi sen z powiek). Teraz jest jeszcze sporo luzu. Najwięcej kombinacji miałem z przebudową dachu. Wyciąłem troszkę większe otwory i przełożyłem wentyle "od góry", poprzez dach. Musiałem spiłować w wentylach z jednej strony listki na śrubki. Dzięki tym operacjom mam odstęp między płytą główną a wentylkami. Wcześniej wentyl zachodził mi lekko na płytę. Teraz bez przeszkód wejdzie mi MoBo z radiatorem nad procesorem lub z gniazdem zasilania na samej górze (jak w Asusach). Dzięki właśnie temu, mogłem HDD i DVD przestawić wyżej i zachować wlot powietrza dla pierwszego górnego wentyla. Zamknięta obudowa. Ewidentnie pleksa nie daje rady, trzeba będzie montować szkło (dzięki Elder za pomysł). Jeden widok z przodu. Temperaturka nowej karty, na świeżej, nie wygrzanej paście. I ostatnia sprawa. Przy pierwszej rewizji zapomniałem o tym wspomnieć. Mój autorski sposób na odpalanie pompki bez używania zasilacza komputerowego. Zasilacz 12V od zewnętrznej kieszeni na HDD i przejściówka własnej roboty. Działa idealnie. Na razie to tyle. Pozdrawiam wszystkich wodniaków :) . Edytowane 4 Września 2011 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 4 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2010 Pomysł na odpalanie pompki bez używania zasilacza komputerowego godny uwagi, bez ryzyka zrobienia spawary z kompa przetestujemy LC po każdej zmianie połączeń. Upgrade okablowania czyli oploty są w planach? Tego i nowej szyby w bocznym panelu nadal mi brakuje :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wozaq Opublikowano 4 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2010 Ee ;) osobiście już dawno tak pompkę odpalałem, tyle, że zasilacz mi został ze starego skanera :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 4 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2010 Oploty i szyba są teraz u mnie na pierwszym miejscu rzeczy do zrobienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciem Opublikowano 10 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2010 I tak lepiej odpalac z zasilacza komputerowego , wystarczy odpiac plyte glowna i grafe od zasilania i odpalic zasilacz poprzez poloczenie zielonego i czarnego kabelka we wtyczce 24pin . Przynajmiej nie ma sie dodatkowych kosztow :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEVILEK Opublikowano 11 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2010 Grafa i jej chlodzenie drozsze niz cala reszta :D "Okno" mozna wrecz podziwiac godzinami, szczegolnie za ta ladna siatke w miejscu na wentyl, naklejki takze sa godne podziwu ... Moja opinia taka, ze kibel jak wiekszosc, czyli jest kasa jest kibel i w miare fajny, a ze podchodze do tego, ze wc ma dzialac, a nie wyglac to wiesz pewnie co mysle dalej ;) Grunt, ze Tobie sie podoba i spelnia zadanie jakie przed nim postawiles. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bartx Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Mam taką budę w tej chwili (na sprzedaż ;) ), z tym, że miała wybite okno, ja zrobiłem nowe z plexi 2mm i zamontowałem. Bez tej siatki na wentyl wygląda to o niebo lepiej, nie wiem po jaki **** ona tam jest, skoro jeśli ktoś ma okno, to chce żeby było widać do środka i nie będzie tam na pewno montował wentyla, który nic nie daje. Niestety to jest dość popularne, bo większość bud w tym przedziale cenowym ma taką durną siatkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Co do odpalania pompki, to jasne, że najtaniej jest przez zasilacz z komputera. Przedstawiłem tutaj swój pomysł i tyle. Jak komuś wala się po szufladach zasiłka od jakiegoś peryferyjnego urządzenia, to uważam że warto jest ją wykorzystać przy koszcie przejściówki rzędu 5zł. Co do "okna", to spoczko, w pełni się zgadzam, że wygląda nie kiepsko ;) Będzie wymienione na coś lepszego. Ale wszystkie zmiany będą wykonywane sukcesywnie, krok po kroku. Ave. Edytowane 12 Października 2010 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Nowa szybka. Hartowana, można śmiało kopać. Leciutko przyciemniona. Na fotkach wygląda mocniej niż jest w rzeczywistości. Na krawędziach jest ścięta, dzięki temu, główną powierzchnią, licuje z blachą. Generalnie w rzeczywistości wygląda bardzo dobrze. Oploty zrobione. Zostało kilka kabelków, które oplotę przy okazji następnej rewizji. Nie chce mi się teraz wszystkiego rozkręcać. Edytowane 1 Września 2011 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Układ ładny i fajnie zrobiony. Widać, że musiałeś się trochę narobić. Szyba mi się podoba, ale ja nie dawałbym na nią tej czachy, jednak to już rzecz jasna kwestia gustu. Nie sądzisz, że przy obecnej kolorystyce, lepiej aby była ona przyciemniona na niebiesko, albo czarno, a nie na czerwono? Czy może planujesz zmianę koloru płynu? Super pomysł na podświetlenie - iluminowane są jedynie węże, a nie jak ma to miejsce zazwyczaj całe wnętrze budy. Może dasz jeszcze do rezerwuaru korek z diodą? Ogólnie wszystko zdecydowanie na +. Myślałeś nad bloczkami na płytę główną, żeby był "komplet"? Edytowane 31 Stycznia 2011 przez ivanov Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Właśnie wyszło, że ze mnie taki fotoamator co może najwyżej pstrykać fotki u cioci Tekli na imieninach. Szybka jest przyciemniona na czarno, tylko ja, w swojej niefrasobliwości, za aparatem rozwiesiłem bordową zasłonkę. Na tych fotkach powinno być lepiej, choć to jeszcze nie to (za dużo odbić). Korek w rezie jest. Nie zauważyłem, że kabelki od diody odlutowały się. Teraz już to poprawiłem. Nieszczęśliwie korek jest wkręcony z boku a nie od dołu i słabo się to prezentuje. Poprawie to w przyszłości a drugi taki dam od góry. Nad blokami płyty głównej pomyślę, choć raczej zainwestuję w nie jak wymienię ją na coś nowszego. Chociaż... kto wie... zobaczy się. Dzięki za dobre słowo. Pozdrawiam wszystkich, WC-maniaków. :) Edytowane 3 Września 2011 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) LC by Zedmen Rev. 3.0 - czyli o ulepszaniu tego co i tak dobrze działa. Pogoda w długi weekend nie nastrajała do grillowania, więc znalazło się trochę czasu na mały remanent w budzie. Większość to pierdółki typu nowe korki, śrubki do kart rozszerzeń, wymiana diody od HDD czy skończenie oplotów. Z większych rzeczy, to dokończyłem przerabianie moich wentyli. Pomalowane na czarno ramki i szare wirniki zostały teraz dodatkowo punktowo podświetlone. Wpiąłem się bezpośrednio w ich zasilanie. Teraz diody świecą mocniej przy wyższych obrotach i przygasają przy niższych. Tu widać: Główne podświetlenie środka też podłączyłem pod jeden z wentylatorów. Teraz widać obciążenie komputera po tym jak mocno się rozświetla. Nowa chłodnica Black Ice SR1 240 na przód. Po co? Bo było miejsce, ot co. Na początku miała być 2x140 ale musiałbym kupować specjalnie do niej wentyle a do 2x120 miałem. ...i z założonymi trzymaniami... Przebudowałem odpływ. Trzeba było wywiercić dodatkowy prostopadły otwór w kostce Enzotecha. Teraz spuszczanie płynu to bajka. Wystarczy zdjąć przedni panel i podpiąć się jakimś kawałkiem węża. Zmontowane wszystko jeszcze bez przedniego panela. Wywaliłem stare oświetlenie i zainwestowałem w diodowe. Na początku założyłem diody UV ale efekt był niespecjalny. Niebieskie pozytywnie mnie zaskoczyły. Środek zrobił się jakiś taki bardziej kontrastowy. Na początku chciałem je przytłumić białą lub szarą folią, ale jednak tak jak jest najbardziej mi odpowiada. Założony przedni panel. Pompka też załapała się na małą modyfikację. Wywierciłem dwa otworki i podpiąłem się diodami do jej zasilania. Rzut oka na środek. A teraz łyżka dziegciu i pytanie do szanownych forumowiczów. Otóż po złożeniu całości i odpaleniu okazało się, że moja pompka (Swiftech MCP350) nie daje temu rady. Flow jest nie do zaakceptowania. Płyn bardzo chłodny a grafika cieplejsza o kilka stopni. Obroty ma w normie ale nie jest w stanie przepychać chłodziwa. Pomyślałem, że za dużo doszło kątów. Wyjąłem nową chłodnicę i podłączyłem na zewnątrz na prostych złączkach, ale i tak to nic nie dało. Chciałem zrobić z MCP350 moda na MCP355 ale mam inne PCB w pompce (4 piny a nie 5). Chyba szykuje się wymiana pompki. I teraz potrzebuję rady. Czy MCP355 da radę? Dobrze by było. Miałbym najmniej kłopotu z przełożeniem. A może lepiej MCP655? Czy może lepiej drugi loop lub inna pompka/inny pomysł? Acha i jeszcze jedno, stosuję ThermoChill EC-6 Clear UV i po 9 miesiącach używania muszę stwierdzić, że węże wyglądają paskudnie (już je wymieniłem). W każdym razie nie polecam. Edytowane 4 Września 2011 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Uparcie idziesz do przodu i to mi się podoba. Co do pompki to sam widzisz że w miarę rozbudowy układu flow spada i potrzebna będzie wymiana na mocniejszą. Jeśli tylko masz możliwość np od kogoś z forum wypożyczyć do testu 355-tkę to by było idealne rozwiazanie. Przeszedłem z MCP350 na D5 Vario i krótko potem na Koolance 450 Strong ze sterownikiem 24V. Teraz myślę o IWAKI bo po montażu dwu chłodnic 4x140mm (HW Labs SR1 560) flow usiadł na d... Przy stopniu komplikacji Twojego układu MCP355 to minimum. Szkoda że nie masz tam przepływomierza by zbadać co się dzieje w układzie i który z elementów jest największym flow killerem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 (edytowane) @Zedmen Układ bardzo fajny, gratki. Ja na Twoim miejscu brałbym Lainga D5 / MCP655. Niby MCP 355 jest silniejszy od MCP350, ale różnica nie jest taka duża. Jeszcze Cię najdzie na instalację bloków na NB + SB + Mosfety i MCP355 może znowu nie starczeć. @Elder E, Iwaki to brzydal, a nie ma do niego żadnego "ubranka" jak do Lainga D5 / Koolance'a 450 / MCP655 (też brzydale, ale trochę mniejsze). Może pomyśl nad drugim kontrolerem 24V, albo czymś takim, a do tego drugi Koolance 450S i to, albo to. Dwie sprzężone 450S na 24V powinny dać radę :D Edytowane 7 Maja 2011 przez ivanov Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2011 Brałem 350-tkę z myślą o regulacji przez panel Scythe (ciągnie do 1 Ampera na kanał). Okazało się, po pierwsze że panel Scythe nię dał jej rady, po drugie że i tak nie było takiej potrzeby bo pompka jest cicha jak na moje ucho. Przyznam, że wcześniej nie śledziłem jakoś dogłębnie rynku pomp. Wczoraj nadrabiałem zaległości. Na szybko zamówiłem sobie zmodyfikowaną elektronikę do MCP350, zobaczymy co z tego wyjdzie. Kolega Elder rzucił kilkoma modelami i po zapoznaniu się z materiałami w sieci stwierdzam, że to zacne potworki. Generalnie czy ta zamówiona elektronika da radę czy nie, to i tak wcześniej czy później, takiego Koolance 450 Strong ze sterownikiem chętnie do siebie zaproszę. Po przemyśleniu, rzeczywiście mocy nigdy za dużo, a jak to wspomniał kolega Ivanov w przyszłości jeden ból głowy mniej. Dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 9 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2011 ivanov mam kupiony Koolance CTR-SPD24X2 Dual 24V Pump Controller, zostało to wymuszone przez zakup drugiej 450 Strong. W sumie jest to 2x pojedynczy kontroler 24V którego do tej pory używałem tylko dostał zabudowę,nie wysilili się. Recepta na wygląd Iwaki to samemu zrobić jej custom zabudowę. Zedmen jak chcesz D5 Vario to pisz do mnie na PW. W tempie jakim idziesz do przodu to faktycznie wkrótce się okaże że po dalszej rozbudowie układu znowu mocy zabraknie :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 9 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2011 Raczej będę celował od razu w Koolance 450S. Chyba że nową elektroniką uwalę obecną pompkę. Wtedy będę potrzebował coś na szybko i się odezwę. W każdym razie dzięki za ofertę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 9 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2011 Słusznie. Opcja dużo droższa,ale jak to mówią: "Tylko najlepsze,jest wystarczająco dobre" :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 (edytowane) A więc czas na... LC by Zedmen Rev. 4.0 - czyli o tym jak mała iskra rozpala ogień. Cisza przed burzą... Elementy po kolei docierają... Na razie bez komentarza... Będzie się działo... Ps. Elder dzięki Ci za wszystko. Edytowane 4 Września 2011 przez Zedmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys-Tech Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 Fajna siatka gdzie coś takiego można dostać i za ile?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 Pisz Panocku na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 25 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2011 Cisza przed burzą... /ciach/ Ps. Elder dzięki Ci za wszystko. Spox :D Fotki są super,foto skill rośnie. Keep going Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zedmen Opublikowano 11 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Czerwca 2011 Nareszcie, reszta elementów dotarła... Pompa... Koolance 450 Strong. Przewody już oplecione. Parametry na naklejce nie dają złudzeń co do jej mocy. Ten potwór bez dwóch zdań poradzi sobie z moim układem. Rezerwuar RP-452X2 od Koolance... Moja obudowa nie należy do jakoś szczególnie pojemnych. Potrzebowałem czegoś kompaktowego. Ten rez ma niesamowicie duże możliwości przy naprawdę małym zapotrzebowaniu na miejsce. Możliwość umieszczenia dwóch pomp w szeregu i przekształcenie tego dosłownie w 10 sekund w podwójnego loopa robi wrażenie. Całość jest wykonana bardzo solidnie. Wszystko jest dobrze wypolerowane, bez żadnych zadziorów. Łącznie z gniazdami pomp. Do tego cztery fillporty. Fotki z podświetleniem wrzucę podczas recenzji z montażu. Kilka chwil i mamy podwójny loop. Następna chwilka i rezerwuar gotowy do szeregowego połączenia dwóch pomp. Element do rozdzielenia i element do szeregowego połączenia pomp. Zamontowana pompa. Wszystko jest dobrze spasowane. Nic nie odstaje. Nic nie lata. Waga razem z zamontowaną jedną pompą. Nieźle. A przecież dojdzie jeszcze płyn. Przepływomierz... Razem z elektroniką pozwalającą na podpięcie do zwykłego panelu. Przelicza sygnały i pozwala na wyświetlanie ich w postaci mL/min. Podświetlenie do reza, własnej produkcji... Cztery niebieskie diody 3mm w dwóch parach. Nowy płyn... Postanowiłem dać drugą szansę ThermoChill. Tym razem wersja Clear. Podświetlenie UV wywaliłem, więc bezbarwny powinien być w sam raz. Troszkę śrubek... Czarne śrubki, nakrętki, podkładki, nity... imbusy... Niedługo zaczynam... Sam jestem ciekaw co mi z tego wyjdzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...