Sysak Opublikowano 14 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) alivio, jechalem sobie na meczyk do domku w neidziele i po prostu odpadlo, co najciekawsze, wczesniej nawet luzu nie bylo :| Mój kumpel miał to samo w swoim evo. :/ Zmienił na deorkę z octalinkiem, bo ratunku dla alivio już nie było (nie ważne jak mocno przykręcałeś i tak się odkręciła korba.) Trzeba sobie na to uważać jak rower jest nowy i jak widać że się odkręca, to wpuścić trochę kleju do gwintów zanim się korba uwali. U mnie się okazało, że tarcza bije, bo była niedokręcona. Pewnego razu stoje sobie na światłach i trzymam przedni hamulec i nacisnąłem lekko rower do przodu a on podjechał o 2 centymetry. Ciągnę do tyłu i patrzę na tarczę a ta się normalnie rusza w przód i w tył. W serwisie dokręcili tarczę (skasowali mnie na 5 CHF za 15 sekund roboty. W PL gdzie takie [ciach!]ły za "wielkie dzięki!" robili :( ) Poprosiłem jeszcze faceta, żeby się przejechał i stwierdził co jest nie tak z korbą, to powiedział, że nie, bo to jest nieprofesjonalne i jak chce to mieć sprawdzone to musi go wziąć na serwis zakuć w stojak i to będzie kosztować 16-23FR :mur: Edytowane 14 Czerwca 2008 przez Sysak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 14 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2008 (edytowane) Witam. Na poczatku lipca mam zamiar kupic rower, budzet to jakies 2500 zl max. Przeznaczenie rowera to drogi, lasy itp. czyli zastosowanie ogolne, nie bedzie zadnego skakania zbyt duzego itp. Rower musi wytrzymac duze obciazenie (raczej spory jestem wagowo ;] ) Wszystkie uwagi i propozycje beda mile widziane. Pozdrawiam Edytowane 14 Czerwca 2008 przez evocati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 Więcej danych: - co to ma być XC czy może cross/treking, - musi mieć amortyzator z przodu (jak będziesz jeździł po twardym to może styknie sztywny sztuciec) - co to znaczy spory wagowo - 120kg czy więcej Na szybko - jak ma być sztywna/mocna rama to zerknij na GT Avalanche 2.0 i 1.0 (niższy numer = wyższy model) - w zależności z którego roku będzie ('07 czy '08) w tej kwocie możesz wyczesac coś na tarczach i RS Dartem 2 lub 2 na przodzie (do 100 kg na 100% da radę). Jakbyś trafił wersję z SR XCR (powinna być tańsza) to zawsze różnicę mozna spróbować dopłacic za wymiane amora na RS Torę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 (edytowane) <120 ale > 100 kg Jeszcze molgbys powiedziec co to XC i czym sie rozni od cross/treking ;) Wybacz moje noobstwo ale nie orientuje sie zbytnio, od ~6 lat mam ten sam rower jedynie piasty, przerzutki wymienialem Musi miec amortyzator z przodu Edytowane 15 Czerwca 2008 przez evocati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 <120 ale > 100 kg Jeszcze molgbys powiedziec co to XC i czym sie rozni od cross/treking ;) Wybacz moje noobstwo ale nie orientuje sie zbytnio, od ~6 lat mam ten sam rower jedynie piasty, przerzutki wymienialem Musi miec amortyzator z przodu XC = CrossCountry Rower_g%C3%B3rski zasadnicza różnica - to koła 26" w XC a 28" w Cross/Treking, pochodne: pozycja w XC (zwłaszcza w rowerwach o geometri typowo maratońskiej = długa górna rura, nisko osadzony mostek, krótka rura główki ramy,...) bardzo pochylona, w Trekingach bardziej wyprosotowana pozycja, do tego czasem amortyzowana sztyca, mostek z możliwością regulacji kąta, itd No to przy Twojej wadze polecam nadal tą ramkę/rower - GT, co do amorka z przodu - Tora albo powietrzna albo na czarnej (najtwardszej) sprężynie, Dart w ostateczności, poza tym zadbałbym o porządne piasty albo takie łatwo serwisowalne (popularne z dużą dostepnością części zamiennych) i obręcze o charakterystyce Enduro/FreeRide (typowe XC mogą szybko łapać centry, bo beda zbyt delikatne) np. Alexrims Supra N lub coś w ten deseń. Myślę, że jakbyś brał Avalanche 2.0 na Vbrake-ach to starczyłoby kasy na podmianę amortyzatora i wymianę kółek (chyba, że zostawiłbyś te piasty Alivio i co jakieś 2000-3000 km sprawdzałbyś stan kulek i bieżni w łożyskach) PS. chyba tam sa jednak jakieś inne piasty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 Ja jeszcze ze swojej strony dodam że ten pan u góry został odpowiednio napomniany i powinien się uspokoić. ;-) Benek, a co myślisz o propozycji Krossa A6 z Torą jako rower do xc? Osprzęt fajny (tylko szkoda, że nie ma XT Shadow w nich) a jak kumpel mi się dał przejechać swoim a6, to się zakochałem. Pozycja była świetna, sportowa i wygodna, a rower szedł jak szalony. do 40 na płaskim się rozpędziłem lekką ręką i się zastanawiałem jak to możliwe, ani na moim specialized, ani na cannondalu, ani na unibike eve kumpli ani na niczym innym czegoś takiego nie doświadczyłem... :o (tylko te dual controle, blaah... ;-) ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 Kross-a nie lubię za to, że zmienia konfigi w zalezności od dostępności sprzętu - nie wiem jak w A6, ale A2 to kilka wersji widziałem. Poza tym ramy mi sie nie podobają i nie pasują (jak kupowłaem 2 lata temu mój poprzedni rower to robiłem przymiarkę do Kross-a A4 i nie kupiłem). No i A6 jak sam wspomniałeś to taki ścigant raczej, a (jak zgaduję) evocati raczej celuje w coś wygodniejszego = nie tak długie górne rury, nie tak nisko mostki umieszczone, ... IMO niezaleznie czy ta wysoka waga spowodowana masą mięśniową czy sadełkiem ;) , takie osoby raczej niezbyt komfortowo czują się nisko pochylone na ścigantach. Tylny widelec w A6 tez do najsztywniejszych nie nalezy - przy cięższym rowerzyście to tez ważne. Dlatego podałem GT bo taka lawinka niby to XC, ale tak sztywna/wytrzymała (rama), że już nie raz widziałem je w akcji w cięższym zastosowaniu. Ten potrójny-trójkąt to zaleto-wada tej ramy - jako zaleta sztywność jako wada przenoszenie wszytkich nierówności na 4 litery i kręgosłup, ale 5-lat gwary na ramę świadczy o jej wytrzymałości. Gdyby nie pasowała taka rama to z klasycznych można zastanowić się nad czymś z rodziny CUBE, RADON, GHOST, ... Tegorocznej Meridy w tym zakresie cenowym nie polecam bo w TFS-ach w tym roku jakiś idiota dał oczka dla linki przedniej przerzutki od dołu dolnej rury - geniusz jakiś :mur: - albo trzeba dać uszczelnienia albo zmieniać linke i pancerz po wiekszych przeprawach w terenie. Oczywiście pozostają jeszcze rowery o bardzo mocnych ramach - może w lipcu np. KONA będzie miała jakieś obniżki (SKI-TEAM i zjazd cenowy) wtedy może CinderCone a przy sprzyjających wiatrach Caldera znalazłąby się w zasięgu portfela. Można też próbować coś z Enduro na przerośniętej ramie - np A-Ganga 7mm od Authora w rozmiarze 19" (o ile evocati jest wysoki) Jak widac rozwiązań sporo - tylko kupujący musi dokładnie określić co i jak lubi jeździć, bo np. po co taka Kona dla osoby jeżdzącej głównie po asfalcie a w terenie wyłącznie po szutrach i innym twardym ... :rolleyes: PS. Chociaż jak patrzę do sklep.rower.com to leżaki magazynowe Kony sprzed 2 lat są tam w dobrych cenach - tylko kolory CinderCone fajny czerwony, ale Caldera hmm nie wygląda na złoty :P No i jest tegoroczny CUBE ACID ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 (edytowane) Zalales mnie roznymi propozycjami i nazami czesci, moze bardziej opisze zastosowanie rowera. Tak wiec glownie asfalt, ubite polne drogi itp, tylko czasami jakis piasek. Tak jak juz mowilem nie uzywam rowera do ekstremalnej jazdy, wczesniej rekreacyjnie, przez te wakacje rower bedzie uzywany codziennie po kilka godzin (cel to zejsc z waga ponizej 100 kg w koncu). Moj wzrost to jakies 183 cm. Ten GT Avalanche 2.0 z 08r. bardzo mi przypadl do gustu, tylko z tego co piszesz wynika ze trzeba by byl zmienic przedni amortyzator i ew. piasty. Tu sie pojawia problem bo tak jak mowie nie orientuje sie co jest dobre i co bedzie pasowalo tak wiec bede bardzo wdzieczny jesli podasz co na co wymienic, ile bedzie kosztowalo itp. Prawdopodobnie rower bedzie zamawiany online (dobrze by bylo gdyby sklep byl w okolicach Katowic) wiec wszystkie czesci musza byc w tym sklepie + najlepiej jesli rower dostane juz zlozony, chociaz to nie jest wymog, mam w poblizu serwis Authora i nie raz juz oddawalem tam rower do naprawy/wymiany czesci wiec nowy rower tez by zlozyli. Za wszelka pomoc z gory dziekuje ;) Pozdrawiam Edytowane 15 Czerwca 2008 przez evocati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 1. W Chorzowie masz sklep współpracujący z Summit.pl (czyli dystrybutorem GT) Hurtownia Rowerów i Sprzętu Sportowego MGM - Chorzów ul.Mościckiego 34 Tel. 032 2413192, zresztą popatrz sam http://www.gtbicycles.pl/index.php?p=distribution&area=2 2. Czy trzeba wymieniać :rolleyes: - ja bym wymienił przynajmniej amortyzator jak pisałem na RockShox Tora (zdecydowanie lepszy niż Dart) przy Twojej wadze raczej na powietrzny czy model 302 czy 318 to już mniej istotne, ale pamiętaj do powietrznego amorka trzeba mieć dedykowaną pompke z manometrem i wężykiem żeby regulowac ciśnienie, za to amorek odwdzięczy się możliwością lepszą regulacją twardości niż zwykły sprężynowiec (od razu mówię nie bierz nic z manetkami na kierownicę tylko pokrętłem na koronie amortyzatora) przykładowo http://allegro.pl/item376435391_rock_shox_...uper_cena_.html - oczywiście najlepiej byłoby jakby w sklepie za dopłata podmienili - bo z cen wynika że trzebaby dopłacic ~połowę ceny Tory - co do piast to z tyłu (to jest ta ważniejsza) jednak Shimano dają - zarówno w wersji klasycznej jak i wersji z hamulcami tarczowymi - czyli piasta z dużą dostępnością części zamiennych (w razie co zjechane kulki i bieżnie da radę wymienić) - obręcze przy Twojej spokojnej jeździe - bez skakania po kraweżnikach itp powinny dać radę - najwyżej zadzwoń/napisz do sklepu i podpytaj czy nie mieli z nimi problemów 3. Skoro masz koło siebie Authora to tak dla świętego spokoju mozesz iśc i zrobić przymiarkę do A-Gangów w rozmiarze 19" (o ile mają na stanie) 4. GT teżbym gdzieś poszukał w realu, zeby zrobić przymiarkę, bo kupno przez net bez wcześniejszej przymiarki to zawsze trochę loteria :rolleyes: no i zawsze sprawdziłbyś jak Dart pod Toba pracuje (czy nie dobijasz do końca, jak siadasz czy za bardzo "na luzie" się nie ugina, ...) choć jak mówię ja bym dał Torę dla świętego spokoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 (edytowane) Ale jak po asfalcie będzie jeździł to chyba żadna róznica jaki amor. Piasty bym zmienił dopiero jakby się zajechały co też raczej szybko nie nastąpi, także chill. :) Edytowane 15 Czerwca 2008 przez Sysak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 15 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2008 No niby żadna, ale jak wsiadzasz na rower i masz SAG-a równego połowie skoku amorka to raczej nie jest bezpieczne :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 16 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2008 Zamówiłem dzisiaj meridę speeder t3. Pierwsze testy w środę to naskrobię krótką reckę nt matowo czarnej strzały ;] nie nie będę badał vmaxa raz już jechałem 80 na rowerze i jest to jedna z najgłupszych rzeczy jakie w życiu zrobiłem :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShDe Opublikowano 17 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2008 sluchajcie, mam wymieniony support i sie zastanwiam czy wymieniac korbe, jak zawsze bedzie dokrecona, to jest szansa zeby w jakis sposob zniszczyla ten nowy support? wole dozbierac na cos na octalinku niz ciagle jezdzic na tym p#@^&@m kwadracie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 17 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2008 1. Ale co wymienili tylko suport, a zostawili korbę - o ile dobrze widzę w tym poście to masz tez korbę nieźle zoraną :blink: 2. Jaki ten suport wrzucili - może trzeba było poprosić o jakiś mocny - do 50PLN kupujesz pancerne na kwadrat 3. Wielowpust (np. Octalink) na pewno będzie bezpieczniejszy dla korby, tylko tam znowu moga byc słabsze łożyska niż w porządnym suporcie na kwadrat ... PS. Gdybyś brał nową korbe i chciałbys przejśc np na OCtalinka - to nie bierz nic powyżej Alivio, poniewaz przy przerzutce przedniej Alivio masz obsługe blatu 42z. a korba Deore ma blat 44z., chyba że i przerzutke byś zmieniał :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 19 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2008 Kilka fotek nowej zabawki :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 Bylem dzisiaj w lokalnym sklepie/serwisie autora, po rozmowie z wlascicielem polecil mi ten rower : http://www.velo.com.pl/www/rower.php?m=0&s=5&id=216 Co sadzicie w porownaniu do tego GT avalanche 2.0 08r. ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 (edytowane) GT: Lepsza rama, lepszy amor, lepsza tylnia przerzutka ale gorsza przerzutka przednia (prawdopodobnie niedużo) i manetki oraz korba (też nie dużo) oraz hamulce (chyba, że weźmiesz gt w wersji disc) No i GT ma 8 biegów, ale moim zdaniem to zaleta, bo 9 to moim zdaniem za dużo a i łańcuch na 9 się szybciej zużywa. Obręcze Authora są też bardzo dobre, wręcz pancerne, co przy twojej wadze może mieć znaczenie, ale znowu amortyzator RST w authorze wszystko psuje... Ale i tak zanim cokolwiek zrobisz, zaczekaj na wypowiedź benka, bo ja to się tam nie znam... :P Edytowane 23 Czerwca 2008 przez Sysak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 (edytowane) Dla mnie dodatkowym plusem jest kupno rowera 2 km od mojego domu i gwarancja na miejscu, z wlscicielem znam sie juz sporo czasu bo u niego zawsze naprawialem lub modernizowalem rower. Co prada kusi mnie ten avalanche ale musial bym go kupowac w ciemno bez przymiarki, nie wiem tez jak bylo by z gwarancja. Jesli ktos chetny to piszcie co sadzicie, jeszcze nie zdecydowalem do konca, kazda uwaga sie przyda. Pozdrawiam Edytowane 23 Czerwca 2008 przez evocati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomwer Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 Avalanche ma tylko lepszy amortyzator. Gt ma też zapewne mocniejszą i bardziej kultową ramę, ale obecne Authory też już są podobno całkiem wytrzymałe. Wg mnie lepszym zakupem będzie Author. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 Co do ramy, facet od authora zachwalal ta z Traction'a, ze lepszy stop aluminium (6061) i ze rama jest jakos tam lepiej wytlaczana, z tego co widze rama GT jest z tego samego stopu wiec nie wiem czy nie rozni sie tylko ogolnym ksztaltem. Jutro zapytam sie czy bedzie mozliwosc zmiany amortyzatora w tym Authorze, jesli bedzie mozliwosc to na co wymienic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 Sysak @ Nie traktuj mnie jak wyroczni, ja tez wielu rzeczy związanych z rowerami nie wiem. evocati @ Akurat ten lepszy stop to 7005, ale my nie o tym :P GT na pewno będzie sztywniejszy, jak pisałem wczesniej to zarówno PLUS jak i MINUS. Jeżeli w Author-ze nic nie spierniczyli (chodzi o ramę) to Traction-em też pojeździsz trochę, reed (który mało co już bywa na tym forum, albo wcale) jeździł, a wcale lekki nie był. Co ja bym zrobił - rzucił monetą ... żartuję :wink: Jak chcesz to na drogi i lekki las (nie będziesz jeżdził w głębokim śniegu/błocie ... ani bawił się we FreeRide-y/Enduro/...) to może wersja z v-brake-ami :unsure: I wtedy nawet jak sprzedawca sie nie zgodzi na wymianę amora to zostaje kasa na DART-a 2/3, a jak się zgodzi to przy zacisnięciu pasa na TORE 302 powinno styknąć. Najważniejsze - nie tylko słuchaj sprzedawcy, ale wsiądź na wybrany rower i pojeździj trochę, bo co z tego, że konfig fajny jak się bedziesz męczył np. z prostą kierownicą - to tez musisz mieć na uwadze. PS A tych A-Gangów w wersji 19" nie miałeś możliwości "pooglądać" :?: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 (edytowane) Z tego co widze to ten RST Gila ktory jest w tym authorze : http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=1...p=%&id=1642 jest nie duzo tanszy niz Rock Shox DART 3, tyle ze nie ma go w tym sklepie internetowym a stamtąd bedzię rower sprowadzany. Postaram sie przekonać sprzedawce na wymiane amortyzator bez zbyt dużej doplłaty, jeśli sie nie uda to raczej wezme tego authora. z racji dluzszej znajomosci dostane gratis dobra lampe na tyl i przod. Pozdrawiam //edit Moglbys mi wyjasnic roznice miedzy tym RST Gila tnl a Rock Shox DART 3 ? Edytowane 23 Czerwca 2008 przez evocati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomwer Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 Sam możesz sprzedać RST na Allegro i kupić np tego Darta http://allegro.pl/item387039476_amortyzato...kada_skoku.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 23 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2008 Różnice raczej wychodzą w trakcie użytkowania - RST przy Twojej wadze szybciej złapie luzy (IMO bardzo szybko), DART ma twardszą sprężynę = mniejsze szanse na dobicie amorka na jakims wertepie/krawężniku/dziurze ... No i z tego co słysze od użytkowników to mimo takiej samej srednicy górnych goleni (28 mm) DART nieco sztywniejszy (zwłaszcza bocznie). Natomiast na TORE namawiam dlatego, że tam masz górne golenie 32 mm - sztywność na poziomie nieosiągalnym dla tych z 28 mm goleniami, przy Twojej wadze namawiam na tą opcję - po prostu kupisz ciut droższy amortyzator który starczy na dłużej. Co to sztywność - ugnanie sie amorka (ale nie praca systemu amortyzującego) czy to na prostej czy to na zakrętach, chodzi o to, że w mniej sztywnym amortyzatorze przy dużym obciązeniu goleń górna szybciej przestaje pracować w tej samej osi co dolna goleń. Zamiast takiej formy \ przymuje zbliżona do (. Może bardziej obrazowo - jak masz wędkę teleskopową to im mniejsza średnica rurek tym bardziej giętka część :P a przecież nie o to chodzi - chodzi o to żeby górna goleń chowala się w dolną, a nie odginała od osi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 24 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2008 Tak się wtrącę ;) Ja właśnie zawsze czytałem że lepszy jest stop 6061, wprawdzie przygotowanie ramy jest trudniejsze (wygrzewanie w piecu w celu pozbycia się naprężeń) ale potrzeba znacznie mniej materiału żeby uzyskać sztywność taką jak w ramie opartej na 7005 co przekłada się na wagę ramy. Ja mam ramke na 6061 u przy 19'' waży 1925 gram - są lżejsze, ale jest i dużo cięższych :) Kolejna sprawa widzę że polecasz rock shox dart II napewno będzie lepszy od tego RST (powinni gogle ochronne dodawać w komplecie ;)) Ale spotkałem się z opinią że kulturą i bezawaryjnością dart two też nie grzeszy. JA bym chyba wolał dozbierać do czegoś lepszego, tora/bomberek ;). Acha i kiedyś mnie pytałeś o mojego bombera - teraz wiem trochę więcej - w jednej goleni mam powietrze + olej a w drugiej goleni najprawdopodobniej sprężyna + olej bo z tego co wyczytałem lockout jest tylko w połączeniu z sprężyną. Dla mnie to lepiej, - powietrzem reguluję sag, a sprężynka daje mi niezłą kulturę pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2008 Patrz post wyżej - dlatego raczej namawiam na TORE, to dobry amorek i do rekreacji i do niezawodowego ścigania się. Od chwili przejęcia RS przez SRAMa te amorki (TORA) jak słyszę zastępują Bomberki. A odnośnie Bomberków: - teraz tanio nic nie da rady kupić - chyba, ze DJ 3 rocznik '07 na zwykłą oś. Niby do czego innego, ale od biedy możnaby spróbować do turystyki ... ale wolałbym TORE - nie dość że tańsza to i do tych zastosowań pomyślana. - dzieki za info o MX PRO, ale juz za późno mam od jakiegoś czasu ... szarego XC 600 ETA :P na razie szukam optymalnych ustawień :blink: PS Odnośnie stopów - sprzeczał się nie będę, bo nie jestem technologiem-metalurgiem, :P w kazdym bądź razie obiegowo (przynajmniej na forach rowerowych) przyjmuje się, ze stop 7005 wytrzymalszy (co pozwala na cieńsze ścianki = niższą wage, przy tej samej sztywności). Gdzies nawet ostatnio toczyła się o tym dyskusja - jak trafię to zlinkuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomwer Opublikowano 24 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2008 A ja zawsze myślałem, że im wyższy nr aluminium, tym większa wytrzymałość. Sam mam 7020. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 24 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2008 Sam trochę żałuję że nie wziąłem xc 600 - 32 mm golenie mniam ;), ale z mojego jestem też zadowolony. Co do stopów Obecnie do budowy ram najczęściej stosowane są stopy aluminium serii: 6000 i 7000. Większość stopów serii 6000 i część serii 7000 nadaje się do spawania. Wyższy numer wcale nie oznacza lepszych parametrów tylko wiodący (po aluminium) pierwiastek w stopie. W przypadku serii 6000 jest to magnez, a 7000 cynk. Każda następna cyfra oznacza inne dodatki zastosowane przez producenta materiału, czyli hutę. Nie można jednoznacznie stwierdzić, który z nich jest lepszy, ponieważ w decydującym stopniu zależy to od obróbki końcowej stosowanej przez poszczególnych producentów rur. http://www.pascal.pl/na_rower.php?id=251&a...sci&state=2 A bardzo fajnie wyjaśnione jest tutaj: http://www.bikeforum.pl/showthread.php?p=29608 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evocati Opublikowano 24 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2008 (edytowane) Dobra rower zamowiony, jak narazie amora nie zmieniam. Co do strzelajacych korkow w RST'kach, spytalem sie tego serwisanta (a koles siedzi w rowerach i prowadzi serwis juz dlugi czas) i on twierdzi ze pozostala taka opinia o RST po wypuszczeniu w 2004 roku wadliwej serii amortyzatorow z przypadloscia strzelajacych korkow. Mowil ze w nowych modelach juz to nie wystepuje. Zobacze jak to bedzie w przypadku tego mojego rowera, jesli cos bedzie nie tak mam gwarancje na miejscu wiec zawsze moge zlozyc reklamacje i wymienic amortyzator. Dzieki za wszystkie rady, niedlugo zloze rlacje jak sie jezdzi na tym rowerku. P.S. Jest jeszcze mozliwosc zmiany tego RST Gila tnl na RST Launch Pozdrawiam Edytowane 24 Czerwca 2008 przez evocati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2008 IGI @ Nie moge odszukać dyskusji o której wspominałem, ale tam były składy poszcz. stopów i wychodziło że 6061 jest ciut bardziej zanieczyszczony o ile pamiętam siarką. :unsure: A odnośnie XC 600 - nie ma czego żałować (troche dziwne są te duże/festyniarskie napisy - na czarnym wyglądają fatalnie IMO, dobrze że mam szary, a szkoda że nie biały bo do ramy by pasował) ;) , chyba tylko tego, że nie produkują już MX COMP-ów :P Mój amorek dopiero zaczyna pracować, bo wczesniej nie mogłem zbytnio pojeździć. evocati @ Nie wiem nic o Launch-u ale na stronie napisali, że górne golenie ma 32mm to na pewno poprawiło sztywność. Jak byś nic nie musiał dopłacić lub z 50 PLN to może i warto pomyśleć, ale nad tym droższym modelem RA z tłumieniem olejowym. Poszukaj info na stronach stricte rowerowych, niby on do streetu więc może na DH-zone coś będzie (czytając tamto forum pamiętaj o włączeniu - w głowie - filtra na analfabetyzm i bluzgi) ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...