Skocz do zawartości
Lancer

Konserwacja i modernizacja mojego kibelka

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ jestem już na etapie finalnego klikania w sklepach, pozwolę sobie jeszcze napomnieć kilka pierdół, żeby nie popełnić głupiego błędu.

 

1. W budę wstawię coś takiego:

VL3N Koolance Szybkie zapięcie Schott G1/4" auf wtyczka (High Flow) - VL3N 65158

 

Natomiast na wąż otake:

Koolance QDC High Flow No-Spill Shutoff Nozzle Famale 10/16mm VL3N-F10-16S

 

Male i famale, a więc powinno pasować.

 

2. W środek budy, na VL3N wkręcę adapter kątowy:

Adapter 45° IG1/4" na IG1/4" obrotowy

 

Wyboru nie mam i na adapter muszę jeszcze wrzucić kruciec. Ponieważ do grafiki coraz mniejsza odległość, wrzucę króćce niskoprofilowe:

Bitspower złączka prosta NK13 G1/4" Compact Silver Shining BP-WTP-C14

 

Do tej pory jechałem na NK12, ale jakoś na NK13 naciągnę węże.

 

3. Węże.

W środku obudowy dam wypróbowany Tygon cienkościenny:

TYGON R3603 11.1x14.3 mm

 

Na zewnątrz coś tańszego:

Masterkleer 11.1/15.9 przeźroczysty

 

4. Wentyle zgodnie z radą idą SS FM181.

 

Tylko, czy wąż Masterkleer 11/16 będzie pasował na VL3N? Koolance pisze, że wtyczki są przeznaczone na węże 10/16.

 

Druga sprawa, że układ z MO-RA i VL3N będzie stawiał większe opory niż moja dotychczasowa kompozycja. Czy MCP350 @ 7V to uciągnie? 12V to już za głośno :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do węży i złączek, nie powiem ci jak to się sprawuje, takich rozmiarów nie testowałem, musisz pytać kogoś kto zakładał taki wąż na podobne złączki.

Natomiast pompa powinna dać radę, może spaść flow, ale zysk wydajnościowy z lepszej chłodnicy powinien być nieporównywalnie większy. Stare chłodnice mo-ra "cieszyły się" złą sławą flow killerów z tego co pamiętam, w tych nowszych rewizjach to poprawili (chociaż dalej musi to stawiać większy opór niż zwykła pojedyncza 360tka oczywiście).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakowanie węża 11/16 na złączkę 10/16 to zły pomysł.

Dobierz inny tani wąż 10/16 i po sprawie.

 

VL3N nie będzie aż tak dużo zamontowanych by zamordowały flow.

W pompce MCP350 jak nie da rady to zawsze możesz zmienić elektronikę na Sanyo 18W.

Ewentualnie zrobić turbo loop z dwu takich pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakowanie węża 11/16 na złączkę 10/16 to zły pomysł.

A dokladniej?

 

VL3N nie będzie aż tak dużo zamontowanych by zamordowały flow.

W pompce MCP350 jak nie da rady to zawsze możesz zmienić elektronikę na Sanyo 18W.

 

Pytałem wójka Gugla, ale nic ciekawego mi na ten temat nie powiedział. Na Allegro brak w tej chwili elektroniki. Czy owe Sanoyo to sam sterownik elektroniczny czy też w skład tego wchodzi też element wykonawczy w postaci silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób prosty test,wyciągnij wąż z cienką ścianką 11/16 ze złączki 10/16 (najlepiej Bitspower bo Enzotech i EK kiepsko w porównaniu z Bitsem trzymają węże)

a potem spróbuj zrobić to samo z Tygonem R3603 9.5/15.9mm.

W pierwszym przypadku nawet nie musisz użyć siły.

W drugim możesz sobie szarpać do woli :)

 

Mod pompki z 10W na 18W to wymiana elektroniki.

Przeglądałeś ten topic?

Trzy razy FLOW . Test trzech pomp Zapraszam - PurePC.pl - Forum Dyskusyjne

Test pracy pompy po po modyfikacji (Sanyo pcb).

http://www.youtube.com/watch?v=gCMiFDsNRHY&feature=player_embedded

Montaż nowego pcb.

http://www.youtube.com/watch?v=5E5kPQnSxvQ&feature=player_embedded

Edytowane przez Elder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób prosty test,wyciągnij wąż z cienką ścianką 11/16 ze złączki 10/16 (najlepiej Bitspower bo Enzotech i EK kiepsko w porównaniu z Bitsem trzymają węże)

a potem spróbuj zrobić to samo z Tygonem R3603 9.5/15.9mm.

W pierwszym przypadku nawet nie musisz użyć siły.

W drugim możesz sobie szarpać do woli :)

Spoko. Już to ćwiczyłem wielokrotnie. Daje radę. Wszystkie moje układy od 3 lat mają NK12 z wężami 11.

 

Mod pompki z 10W na 18W to wymiana elektroniki.

Przeglądałeś ten topic?

Filmów nie widziałem.

 

Może zamiast moda zmienić na MCP355?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi,pisałem o złączkach skręcanych 10/16mm.

Cooling.pl : Bitspower złączka prosta SM10/16 G1/4 Matt Black [bP054] - 45.01PLN

Plus wąż do nich 9.5/15.9mm

Cooling.pl : Tygon wąż R3603 9,5/15,9 mm - 1m. przezroczysty [TYG008] - 56.90PLN

 

Złączki choinkowe które wymieniłeś NK12

Cooling.pl : Swiftech złączki NK12 G1/4 2szt. [sWT036] - 23.90PLN

mają trzpień gruby na 12.5mm

więc montowanie na nie węża 11 mm średnicy wewnętrznej jest prawidłowe i mocno trzyma.

 

 

Jak nie chcesz walczyć z lutownicą to zawsze można zmienić pompkę na 355 lub 35X...najprotsze rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam w układzie złączek skręcanych. Mam za to gdzieś w złomie złączkę Fasera na wąż 10/13 i na to nakładam Tygon 11/14. Oczywiącie wchodzi/schodzi bardzo łatwo, ale przecież nie będę tego używał licząc tylko na siłę jakś trzyma się węż na złączce. Od czegoś przecież jest ten docisk na gwincie...

 

Gdzie mogę dostać elektronikę Sanyo?

Edytowane przez Lancer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źródłem jest HK...

Ten user wystawiał aukcje z różnymi pcb

white,green i blue...obecnie 18W white +LED tylko ma na sell wystawione

repair PCB | eBay

na allegro też się pokazują sporadycznie...po 70 zł.

Sterownik Elektronika LAING DDC Swiftech MCP350

Edytowane przez Elder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jaką masz pompkę, to znaczy jakiego koloru masz wirnik? Mam jedną elektronikę toshiby, miała być dla Ivanova ale na razie jeszcze tamtej pompy nie włożył do reza. Poza tym Sanyo nadaję się tylko do DDC1, (rezystancja na cewkach), do DDC3 tylko Toshiby kontroler. Poza tym pompa DDC1 na Sanyo pobiera do 14W , Na Toshibie również 14W ale jest wydajniejsza elektrycznie. Do DDC3 polecam Toshibę, możliwość regulacji obrotów, 62% większy przyrost wydajności w porównaniu do MCP355. Oba kontrolery mają szereg zabezpieczeń przed przegrzaniem, zalaniem czy zwarciem. Są bardziej niezawodne niż stockowe pompy. Poza tym Stockowe pompy są hmmm... przestarzałe. Tam nic w środku nic się nie zmienia jadą na tych rozwiązaniach już kupę lat. Grzeją się , są głośne i mało wydajne :)

 

Wymiane elektroniki w DDC1 możesz jeszcze się pobawić, ale przy DDC3 trzeba mieć już skill DIY, no i niektórym się udaję a niektórym nie. Mi się zawsze udaję :D Poza tym dysponuję już niezłym warsztacikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie kontroler Toshiby będzie pasował. Ale Potrzebny też jest do niej jakieś dodatkowe chłodzenie ja montuje wiatrak 60mm.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dodatkowo zachodzi potrzeba wyciszenia tej pompy na max obrotach, stąd nie można owinąć jej jakąs taśma bo nie będzie przepływu powietrza. Najlepiej zaopatrzeć się w taką obudowę jak pokazują zdjęcia.

Poza tym dzisiaj nagrałem filmik pracy zmodowanego Lainga V 6.0 na Toshibe- mojej perełki, wiedziałem że będzie ostry flow :D Na początku pracuje jak znany nam dobrze Laing 10W czy MCP 350 czyli na około 0,8A później rozwija skrzydła do 2,2A czyli 27W. Bardzo mi się podoba jak robi mi powódź w pokoju :D

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Tbekcpyhaw8&context=C3913cb0ADOEgsToPDskJD2-lBLb2kI711xyHS5bdw

 

A propo co Ty masz za jakieś pudło oklejone jakąś folią :| Mogę Ci zrobić coś bardziej prfesjonalnego, coś w tym stylu:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez KamilWlodar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym już na pierwszej stronie. Pudełko wyłożone szczelnie matą bitumiczną ze wszystkich stron. Wszystko dokładnie spasowane, a folia naklejona na rogi tylko po to, aby pompka łatwiej weszła i mata się nie rozwarstwiła.

 

Jeśli elektronika wymaga chłodzenia, to w matę włożyć już tego nie mogę, a wiec całe wyciszenie nic nie jest warte.

Jaką ma moc zmodowana pompka puszczona na 7V?

Jaki jest przepływ stockowej @ 7V kontra zmodowana?

Jak wygląda porównanie głośności MCP350 @ 7V do zmodowanej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat - dopiero zebrałem wszystkie zabawki i zabieram się do roboty.

 

Mam pytanie o pompkę. Czy może ona prasować w pionie? Pytam, bo wymyśliłem sobie taki schemat.

 

post-611-0-37190100-1330687405_thumb.jpg

 

Proszę o ewentualną poprawkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat - dopiero zebrałem wszystkie zabawki i zabieram się do roboty.

 

Mam pytanie o pompkę. Czy może ona prasować w pionie? Pytam, bo wymyśliłem sobie taki schemat.

 

Proszę o ewentualną poprawkę.

 

Wszystko ok, ale przepływ cieczy powinien być dokłanie odwrotny niż to zaznaczyłeś, pompka nie może wpychać cieczy do rezerwuaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nosz kurde, jaki durny błąd. Oczywiście na górze chłodnicy miał być wypływ, a nie wpływ.

 

post-611-0-28212700-1330691521_thumb.jpg

 

Tylko teraz pytanie. Stara szkoła mówiła, że pompka ma być przed chłodnicą, żeby nie nagrzewała wody. Co z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia gdzie jest pompa, woda ma taką prędkość w obiegu, że kolejność elementów nie ma znaczenia, to mit. Nie ma też znaczenia w którą stronę pompuje, o ile nie pompuje w rezerwuar, co byłoby bez sensu.

 

Co do samego połączenia, najłatwiej to skręcić tak, że pompa jest przykręcona wylotem do chłodnicy bezpośrednio, do pompy jakiś mały cylindryczny rezik, jeden wąż wychodzi z tego rezerwuaru, a drugi na górze. Jedyne ograniczenie jest takie, że trzeba mieć jakiś mocny top do pompki, najlepiej metalowy (mosiądz, miedź), bo całość, pompa+top+rez trzyma się na jednym gwincie, i tworzywo mogłoby pękać.

 

pompaschemat1.gif

 

 

z tym że to zadziała tylko w przypadku chłodnicy o tak ułożonych wlotach, np. mo-ra ma inaczej.

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh. Wolę rozwiązanie optymalne, a nie siłowe więc będę kombinował aby dostosować układ do Twojego planu.

 

Zrobię jakieś podwyższenie między nóżkami, a chłodnicą żeby pompka była kilka centymetrów nad ziemią. Natomiast rez zastosuję obecny - jedynie przymocuję go do chłodnicy aby nie siedział grawitacyjnie nad pompką.

Edytowane przez Lancer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze znalezieniem jakiejś fajnej puszki na nowy domek dla pompki. Pojeździłem po marketach w poszukiwaniu jakiejś metalowej puszki, w którą mógłbym wrzucić pompkę i wyciszenie, ale nic ciekawego nie znalazłem. Przeglądałem też Allegro, ale również nic wymiarowo podchodzącego nie udało mi się wyszukać. W większości puszki są po prostu za wysokie.

 

 

Najbardziej podoba mi się rozwiązanie zastosowane w pojemniku Watercoola. Jednak wywalenie 100zł za dwie zgięte blachy, które i tak nie będą pasowały do Swiftecha ze zmienionym topem nie uśmiecha mi się.

 

Cooling.pl : Watercool Laing Silentstar DDC-Box LT [WTC001] - 99.00PLN

 

Może jakieś pomysły, kto mógłby taki pojemnik wykonać? Ewentualnie po jakim urządzeniu można by wziąć obudowę do wykorzystania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jednak zdecydowałeś się na zostawienie pompy w obudowie? Bo zamocowanie pompy do chłodnicy razem z takim pudełkiem chyba będzie jeszcze bardziej utrudnione.

Mnie zastanawia czy najprostsze rozwiązanie nie jest najlepsze, tzn pompa zostaje w obudowie, jest odizolowana pod kątem wibracji od obudowy, a sama głośność, zredukowana poprzez skręcenie obrotów, do poziomu aż dyski/wentylatory ją zagłuszają.

Jeżeli ta pompa nie pracuje na maxa, to powinno się dać ją w ten sposób wyciszyć, bez zamykania jej w pudełku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie pudełka z pompką już mam opracowane. Za specjalnie trudne to nie jest. Najgorzej to pudełko znaleźć :)

Faktycznie jednak na razie z braku laku zostawię pompę bez pudełka, zwłaszcza jeśli okaże się, że będzie ona za słaba i będę musiał ją zmienić.

 

Dyski mi kompa nie zagłuszają bo już od ponad roku trzymam je również w pudłach z matą bitumiczną, co bardzo sobie chwalę. W kompie jedynie hałasowały mi jedynie wentylatory i transformator w subwooferze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie pudełka z pompką już mam opracowane. Za specjalnie trudne to nie jest. Najgorzej to pudełko znaleźć :)

Faktycznie jednak na razie z braku laku zostawię pompę bez pudełka, zwłaszcza jeśli okaże się, że będzie ona za słaba i będę musiał ją zmienić.

 

Dyski mi kompa nie zagłuszają bo już od ponad roku trzymam je również w pudłach z matą bitumiczną, co bardzo sobie chwalę. W kompie jedynie hałasowały mi jedynie wentylatory i transformator w subwooferze.

 

Aerial ma racje, ja mam tak rozwiązane i jest cisza i spokój na 12V:

Dołączona grafika

Te nózki to dwie śruby M4 połączone gumą, są giętki nie przenoszą drgań, wsporników zostało mi jeszcze z 5 sztuk i nóżek też mam sporo, leżą w pudełkach i nie mam czasu się tym zająć

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pojęcie ciszy jest względne. Może i dla Ciebie pompka puszczona na 12V jest cicha, ale ja swoją słyszę.

 

Z drganiami to już nie przesadzajmy. Może i jestem lamusem, ale nie aż takim. Od podłożą ja izolowałem solidną porcją gąbki i gumy.

 

Mam natomiast do Ciebie pytanie - czy masz możliwość wykonania z plexi pudełka takiego jak w linku powyżej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy post - nowa myśl.

 

Po kilku ładnych latach użytkowania, dopiero dziś zauważyłem, że kierunek obrotu wirnika i wylot w topie mają przeciwne kierunki. O co chodzi? Wydawało mi się, że woda wypada zgodnie z kierunkiem nadanym przez pompkę :blink:

 

post-611-0-96177500-1331216587_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogę podjąć się wyzwania zrobienia takiej puszki. A propo Twojego pytania to jest wszystko ok, wirnik kręci się w lewą stronę. Gdyby śmigła były w drugim kierunku woda miałaby duże opory wydostania się na zewnątrz. Wirnik z jednej i drugiej strony zasysałby wodę. Woda wpada do środka i siła odśrodkowa wypycha ją na zewnątrz.

Edytowane przez KamilWlodar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z poskładaniem wszystkiego zeszło mi nadspodziewanie długo, ale od kilku dni w końcu znowu woda płynie w kompie. Układ nie jest jeszcze do skończony, ciągle czekam na panel i elektryka jest na razie prowizoryczna i dlatego nie dam jeszcze fotek. Niemniej pozwolę sobie na ocenę tego i owego.

 

Zdecydowałem się na poskładanie wszystkiego zgodnie ze schematem z 46 posta:

Konserwacja i modernizacja mojego kibelka

 

Największe obawy budziła pompka, która mogła nie wyrobić. Jednak działa całkiem nieźle. Jest ona bez wyciszenia, skręcona na 7V. Tempy niestety są takie sobie. Szału nie ma.

 

V pompki / GPU / C1 / C2 / C3 / C4

7V / 36 / 57 / 62 / 61 / 59

9,5V / 35 / 56 / 60 / 60 / 58

12V / 34 / 55 / 60 / 59 / 57

 

Pomiar LinXem, z 2 włączonymi monitorami. Z aktywnym 1 monitorem tempy są na grafie o 1-2 stopnie niższe.

Jak widać wykręcenie pompki niewiele daje. Przepływ jest mniej istotny niż przy wcześniejszej konfiguracji. Zapewne jest to kwestia tego, że pompka jest za chłodnicą, a przez procem. Wcześniej pompka była przed chłodnicą i CPU.

 

Na chłodnicę założyłem 4 FM181. Niestety nawet skręcone na 5V są słyszalne i głośniejsze niż PK2. Wentyle chyba pójdą do wymiany.

 

Zdecydowałem się dołożyć do układu 2 czujniki temperatury. Jeden jest przed samą chłodnicą, drugi na wylocie zaraz za złączką Koolance. Odczytów jeszcze nie mam bo czekam na panel :) Zdecydowałem się na panel Lamptron FC Touch z uwagi na 6 kanałów i dużą moc na jednym kanale. Bajery jakie oferuje Aquacomputer i tak mi się nie przydadzą, no i jest on sporo droższy.

 

W tej chwili chłodnica stoi ledwie 40cm od kompa, ale zastanawiam się docelowo nad przeniesieniem całości na 3m od kompa. Ale to chyba dopiero za kilka miesięcy jak zmienię obudowę... no i wtedy już musowo pompkę zmienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...