Skocz do zawartości
Tompior

Poszukuję zniszczonych materiałów ze stopów żelaza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, tak jak w temacie. Potrzebuję jakiś przedmiot, który uległ zniszczeniu. Musi być on jakimś stopem żelaza.

Jestem studentem inżynierii materiałowej politechniki warszawskiej i potrzebuję materiału do przeprowadzenia ekspertyzy.

 

Wymagania co do próbki:

- musiała ulec zniszczeniu w trakcie normalnej eksploatacji,

- musicie znać jej historię i wiedzieć jak się zniszczyła,

- powinniście być zdziwieni tym, że się w dany sposób zniszczyła (było to niespodziewane),

- im ciekawszy przypadek tym lepiej.

 

A co oferuje? Wykonanie ekspertyzy materiałowej - pod okiem doświadczonego profesora i rzeczoznawcy - za darmo Wyniki badań jakoś w czerwcu. Cały raport wyślę drogą elektroniczną.

Z ciekawostek: dzięki takim badaniom studenci poprzednich lat pomogli wygrać kilka spraw reklamacyjnych - również w sądzie.

Piszcie jak coś macie (albo jeżeli czegoś nie dopowiedziałem).

Potrzebuję tylko 1 próbki - wygra najciekawsza. Jeżeli profesorowi się nie spodoba (bo nudna itp.) i nie będzie chciał tego badać to oczywiście oddam ją w nienaruszonym stanie.

 

Odnośnie tego, co jest materiałem uszkodzonym - jest to po prostu coś, co utraciło swoje właściwości.

Np. stal, która skorodowała chociaż nie powinna (albo zrobiła to za szybko - np. po miesiącu zamiast po kilku latach), coś co się ułamało w dziwny sposób (rączka od patelni ułamana w pół podczas przerzucania naleśnika), jakaś stalowa rama rowerowa, która pękła w trakcie jazdy, zbyt szybko tępiące się narzędzie robocze, itp. itd. Jest tego nieskończenie wiele ;P

 

Odkurzcie wasze przydomowe warsztaty albo popytajcie znajomych - taka ekspertyza to fajna sprawa Dołączona grafika

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Tompior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach