Skocz do zawartości
CyriC

Czyszczenie nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo ładnie - wyjadło cały syf z finów, kilka robaków spomiędzy nich przy okazji namakania wypłynęło ;)

Skoro środek ten dobrze działa na kible, muszla się ładnie czyści - to czemu nagrzewnica nie? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę ocet i kwasek reaguje jakoś z cyną- ten czarny nalot to coś z cyny właśnie.

Nalot ten zmywa się wodą z np płynem do mycia naczyń- szczotką.

 

...

Kąpiel (w occie) twała zdaje się trochu zbyt długo bo cała nagrzewnica pokryła się czarnym nalotem (dobrze to widać na zbiornikach):

 

Dołączona grafika

 

Jednak szczotka ryżowa i płyn do mycia naczyń doprowadziły ją do czystości:

 

Dołączona grafika

...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

finy są niemalowane, a tylko wyczyszczone z syfu - co do zlotego - standardowo kadeciik mial mase różnych skaz w trudno dostępnych miejscach do szlifowania - imo wygląda o niebo lepiej niż poprzednio...

czarne kadeciki mi się nie podobają, złote też fe... a srebrny... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie czyszczenia kadeta (albo corsy- nie wiem, sponsored by mechl!k).

Został kilkakrotnie przepłukany- wyleciało trochu syfu aż wylatująca woda była krystalicznie czysta. NO I ROZLUTOWAłEM DZIADA (wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem slima więc i tym razem liczę na sukces). Pod pokrywą było czysto. Totalnie zatkane były trzy kanały i to w "przejściu" o mniejszej ich ilości (harrisy są asymetryczne- zazwyczaj 10 na jedno oraz 8 na drugie przejście). Tak więc "w jedną stronę" woda leciała tylko czterema kanałami.

 

Kanałów harrisa nie da się przetkać brzeszczotem- chyba że bardzo wąskim. Być może założę osobny temat żeby to dokładnie opisać- nie ma to jak fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie czyszczenia kadeta (albo corsy- nie wiem, sponsored by mechl!k).

Został kilkakrotnie przepłukany- wyleciało trochu syfu aż wylatująca woda była krystalicznie czysta. NO I ROZLUTOWAłEM DZIADA (wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem slima więc i tym razem liczę na sukces). Pod pokrywą było czysto. Totalnie zatkane były trzy kanały i to w "przejściu" o mniejszej ich ilości (harrisy są asymetryczne- zazwyczaj 10 na jedno oraz 8 na drugie przejście). Tak więc "w jedną stronę" woda leciała tylko czterema kanałami.

 

Kanałów harrisa nie da się przetkać brzeszczotem- chyba że bardzo wąskim. Być może założę osobny temat żeby to dokładnie opisać- nie ma to jak fotki.

Bardzo chętnie zobacze w jaki sposób rozlutowałeś tego dziada oraz cały proces czyszczenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Kadeta rozpiłowałem piłą do metalu a później zrobiłem z blachy miedzianej "kztałtkę" wkleiłem poxiliną bo nie chciałem lutować bo bałem się o kanały następnie szpachla i czarna farba wygląda jak nagrzewki od Mechl!na :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie czyszczenia kadeta (albo corsy- nie wiem, sponsored by mechl!k).

Został kilkakrotnie przepłukany- wyleciało trochu syfu aż wylatująca woda była krystalicznie czysta. NO I ROZLUTOWAłEM DZIADA (wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem slima więc i tym razem liczę na sukces). Pod pokrywą było czysto. Totalnie zatkane były trzy kanały i to w "przejściu" o mniejszej ich ilości (harrisy są asymetryczne- zazwyczaj 10 na jedno oraz 8 na drugie przejście). Tak więc "w jedną stronę" woda leciała tylko czterema kanałami.

 

Kanałów harrisa nie da się przetkać brzeszczotem- chyba że bardzo wąskim. Być może założę osobny temat żeby to dokładnie opisać- nie ma to jak fotki.

I co miała obcięte rureczki przy zbiorniczkach ? :>

 

 

Skoro M!k sponsorował to moja Corsa, znaleziona na lokalnym złomie wraz z obudową. Miałem ją wyczyścić i sprzedac, ale opusciły mnie chęci a i kwota na koncie nie była ta. Ale nie do tego zmierzam. Cieszcze się (o ile to ta), że jest w środku czysta, bo czysciłem czyms nowym, a mianowicie elektrolitem do akumualtorów sprzedawanym na kazdej stacji benzynowej :D

Jest to 1-1,5% roztwór blizej mi nieznanego kwasu. Z tego o sie domyslam to kw. siarkowy. 1 Litr kosztuje około 2,50zł. Starcza na baardzo duzo, bo ta Corse płukąłem tylko 3 razy aby doprowadzić ją do takiego stanu :)

Oczywiście wczesniej podgrzałem go w garnku, czyli stara metoda octowa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak- to ta (się zdziwiłem jak przyszła na mój adres bo nic o niej nie wiedziałem).

Tak jak już pisałem- dekle były czyste. Za to cztery (nie jak pisałem wczoraj - trzy) kanały były totalnie zatkane- po dwa skrajne w przejściu- tak więc w jedną stronę woda leciała tylko czterema (z ośmiu dostępnych).

 

Właśnie ciekaw byłem czym wcześniej była czyszczona- teraz już wiem.

Niestety potwierdza się teoria, że żadne środki chemiczne nie są w stanie całkowicie wyczyścić nagrzewnicy / udrożnić jej kanałów.

 

Mam foty- nie wiem- zakładać osobny temat czy tutaj dać (?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush190

mam szybkie pytanie:

Sprawiłem kąpiel mojego tico (harrison) w occie i drugi raz w occie z kwasem cytrynowym. Finy zostały wyczyszczone go gołej mniedzi. Teraz wszystko jest zielone. posypałem kwaskiem cytrynowym. Zeszło ale tylko na chwile. Jak sie tego pozbyc na stałe??

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem z nagrzewnicą do fiata. Zrobiłem tak, że ten gril i wystające końcówki kanałów ze wszystkich stron starałem się wyczyścić za pomocą szczotki mosiężnej, ale właśnie w tych zawinięciach to nie zdawało egzaminu. Także nalałem do jakiegoś pojemniczka (foremka podłużna do pieczenia babki) kilka centymetrów płyny do mycia WC – Tytan. W sumie to robiłem jeszcze inaczej :wink: , bo wlewałem ten płyn od góry we wszystkie kanały i on się przesączał przez nie i zbierał na dnie foremki, nawet jak już całkiem przelał się przez kanały to końcówki stały w nim sobie jeszcze z 15 minut. Wtedy płukałem wszystko wodą i szczotkowałem, i tak z kilka razy.

Myślę że ta metoda okazała się skuteczna bo na 168 lutowanych kanałów (2 nagrzewnice od fiata zlutowane ze sobą to 28 kanałow w 3 rzedach lutowane z dwóch stron to właśnie 168 lutów) puściły tylko 2 :wink: , a i tak bardziej spowodowane było to brakiem doświadczenia gdyż przecieki były po stronie którą lutowałem jako pierwszą, niż metodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tytan MAX- tak i płyn do wc, na opakowaniu jest kibel z różyczką :wink: http://vega.akedo.pl/catalog/popup_image.php?pID=82, kupisz w chemicznym, butla ponad litr kosztuje coś koło 8 zł.

 

Ten rozmiękczony kamień to usuwaj za pomocą zwykłej szczotki takiej do rąk, a wszystko picuj na koniec jeszcze na błysk szczotką mosiężną, stalowa jest za twarda i może poszarpać końcówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ej, a probowaliscie uzyc takiego srodka do przepychania rur, chyba "kret" sie nazywa. z tego co pamietam to jest w postaci takich kuleczek czy granulkow, wsypuje sie to do rur, np od wanny czy zlewu i po kontakcie z woda rozpuszcza sie i przy okazji rozpuszcza caly zator. mozna by to wykorzystac przy zapchanych kanalach w chlodniczkach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...