Skocz do zawartości
michal78

Upgrade GPU i CPU a plik stronnicowania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wymieniłem w moim komputerze stacjonarnym GPU z RX 5600XT na RX 6700XT oraz procesor z Ryzena 5 3600 na 7 5700X. Na benchmarkach FPS wzrosło bezdyskusyjnie ale na kilku grach pojawił się komunikat o treści "out of video memory trying to allocate a rendering resource..." i jednoczesny natychmiastowy game crash. Przeczytałem że w takim przypadku można zmienić ustawienie pliku stronnicowania. Wcześniej nigdy tego nie ruszałem. Na mniejszym dysku SSD (partycja C) mam system, na większym HDD (partycja D) mam gry. Na C ustawiłem brak pliku stronnicowania, na D ustawiłem zgodnie z instrukcjami 1,5 x posiadany RAM (którego mam 16). I rzeczywiście problem się rozwiązał, wszystko śmiga nawet na ustawieniach ultra, żadnych wyrzutów do systemu i komunikatów że czegoś brakuje.

Moje dwa pytania:

1 Dlaczego upgrade GPU i CPU spowodował ten problem skoro wcześniej wszystko działało bez dłubania w stronnicowaniu ?

2 Dlaczego skoro komunikat z gry wskazywał na niedobór pamięci video (karty) to zmiana ustawienia stronnicowania które ma wpływa na RAM a nie pamięć video rozwiązała problem ?

3 Czy dobrze ustawiłem to stronnicowanie ? To znaczy na SSD (partycja C z systemem) brak pliku stronnicowania a na HDD z grami tak jak powyżej ?

Z góry dzięki.

Edytowane przez michal78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dysku systemowy musi być plik strony, inaczej niektóre aplikacje będą się krzaczyć. Miałem tak kiedyś z Lightroom. Od tamtej pory nie ruszam i zostaje jak os ustawia. To nie są czasy XP, aby się martwić o zarządzanie pamięcią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, michal78 napisał:

(...)

1) kto wie... 🙂 ustawienia i rozdzielczość identyczne, czy skoro mocniejszy sprzęt, to i wybrałeś wyższe ustawienia jakości grafiki?
2) sterownik k. graficznej korzysta także z części pamięci RAM, nie wszystko idzie do VRAM

3) jak już plik wymiany musi być, to lepiej na SSD (taki dysk jest znacznie szybszy od talerzowego), natomiast wielkość 1,5x RAM to zdecydowanie za dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rzymo napisał(a):

3) jak już plik wymiany musi być, to lepiej na SSD (taki dysk jest znacznie szybszy od talerzowego), natomiast wielkość 1,5x RAM to zdecydowanie za dużo

Ale jeśli gry (do których potrzebny jest ten wirtualny ram) mam na HDD to mimo wszystko dać go na SSD ? Wybrałem HDD bo mam tam znacznie więcej wolnej przestrzeni więc pomyślałem że może to mieć znaczenie jeśli chodzi o ten wirtualny ram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, saalataa napisał:

Na dysku systemowy musi być plik strony, inaczej niektóre aplikacje będą się krzaczyć. Miałem tak kiedyś z Lightroom.

Na innym forum jest obszerny temat i są generalnie tacy co twierdzą, że im wykrzacza (czasem się okazuje, że po prostu mają za mało RAM do tego co odpalają) i tacy co im nie wykrzacza.

Lightroom nie używam, ale "u mnie działa" bez pliku strony bezproblemowo wszystko co odpalam (The Last OF Us, Gimp, modele sztucznej inteligencji nawet testowałem). Oczywiście podstawowa sprawa jest taka, że trzeba mieć odpowiednią ilość RAM w stosunku do tego co chcemy uruchamiać (przykładowo do The Last Of Us, to bez pliku strony te rejony 32GB trzeba mieć, bo 16GB będzie mało).

Plik strony, to po prostu rozszerzenie RAM na dysku i jest potrzebny jak mało mamy pamięci do tego co potrzebujemy uruchomić.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kyle napisał:

Na innym forum jest obszerny temat i są generalnie tacy co twierdzą, że im wykrzacza (czasem się okazuje, że po prostu mają za mało RAM do tego co odpalają) i tacy co im nie wykrzacza.

Lightroom nie używam, ale "u mnie działa" bez pliku strony bezproblemowo wszystko co odpalam (The Last OF Us, Gimp, modele sztucznej inteligencji nawet testowałem). Oczywiście podstawowa sprawa jest taka, że trzeba mieć odpowiednią ilość RAM w stosunku do tego co chcemy uruchamiać (przykładowo do The Last Of Us, to bez pliku strony te rejony 32GB trzeba mieć, bo 16GB będzie mało).

Plik strony, to po prostu rozszerzenie RAM na dysku i jest potrzebny jak mało mamy pamięci do tego co potrzebujemy uruchomić.

To powiedz to mojemu komputerowi. Od pol dekady mam minimum 32GB w komputerach. W W7 przy 16GB bawilem sie z przenoszeniem pliku strony, w Win10 takie zabawy mi powodowaly zawieszanie aplikacji i dlatego w Win11 nie ruszam plikow strony i cache. Jedyne co wylaczam to hibernacje i pozbywam sie pliku z katalogu glownego. Obecny plik wymiany przy 32GB RAM  zabiera mi 8GB.

Edytowane przez saalataa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to komunikat w TLOU to ta gra ma spory problem z alokacją vramu i co kilka wersji sterowników, czy to nV czy AMD pojawia się taki właśnie komunikat. Poszukałbym paczki driverów, które będą działać sprawnie - bo to zapewne ich wina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2024 o 07:07, saalataa napisał:

To powiedz to mojemu komputerowi. Od pol dekady mam minimum 32GB w komputerach. W W7 przy 16GB bawilem sie z przenoszeniem pliku strony, w Win10 takie zabawy mi powodowaly zawieszanie aplikacji i dlatego w Win11 nie ruszam plikow strony i cache. Jedyne co wylaczam to hibernacje i pozbywam sie pliku z katalogu glownego. Obecny plik wymiany przy 32GB RAM  zabiera mi 8GB.

Wiesz ... mojemu komputerowi też możesz to powiedzieć, bo od wielu lat jadę bez pliku strony i nie miałem problemów na Windows 7,10,11 (+ wcześniejsze systemy).

W 2011r miałem 16GB RAM i bez przerwy od tego czasu mam plik strony OFF (obecnie już 64GB RAM) ... wcześniej też miałem SWAP wyłączony, ale z przerwami (czasy gdzie miałem mniej RAM'u i systemy pokroju Win XP a nawet Windows Millenium).

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2024 o 01:54, michal78 napisał(a):

Na benchmarkach FPS wzrosło bezdyskusyjnie ale na kilku grach pojawił się komunikat o treści "out of video memory trying to allocate a rendering resource..."

sprawdz inny sterownik gpu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od ilości Ramu.Ja osobiście mam wyłączomy plik wymiany , wszystko dziala ok i wszystko laduje w rami-e a nie szura po dysku , tylko ja mam 128GB ramu więc w takim przypadku plik wymiany jest zbedny.

Edytowane przez mieciop
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...