Skocz do zawartości
mjelec

Upgrade gtx 1070 do 1000zl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Od wielu lat używam 1070, ale chciałbym w miarę budżetowo podnieść wydajność. Kartę sprzedam za ok. 400-500zl i chciałbym dołożyć maksymalnie 1000 do nowej (czyli 1500zl) lub maksymalnie sensownie mniej do jakiejś używki (byle z jakąkolwiek gwarancją). Co doradzicie uwzględniając stosunek poniesionych kosztów do wydajności? Z nowych brak (w normalnej cenie) 3060ti, który był moim faworytem, więc zostaje 4060.  Z używek nie wiem, słaba dostępność i zawyżone ceny. Może 6700xt?

 

ps. zasilacz Fotron Hydro 600w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mjelec napisał(a):

Cześć, 

Od wielu lat używam 1070, ale chciałbym w miarę budżetowo podnieść wydajność. Kartę sprzedam za ok. 400-500zl i chciałbym dołożyć maksymalnie 1000 do nowej (czyli 1500zl) lub maksymalnie sensownie mniej do jakiejś używki (byle z jakąkolwiek gwarancją). Co doradzicie uwzględniając stosunek poniesionych kosztów do wydajności? Z nowych brak (w normalnej cenie) 3060ti, który był moim faworytem, więc zostaje 4060.  Z używek nie wiem, słaba dostępność i zawyżone ceny. Może 6700xt?

 

ps. zasilacz Fotron Hydro 600w

RX6800. https://www.olx.pl/d/oferta/radeon-rx6800-16gb-gddr6-CID99-ID14ls44.html

Edytowane przez Grolshek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Chyba nie doprecyzowałem o co mi chodzi. Używka - do okolic 1000zł (+ gwarancja, choćby 6 msc) lub nowa do 1500 zł. 

Jak nie ma nic sensownego to mogę poczekać na premierę 5060, może będzie w dobrej cenie albo starsze stanieją...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5060 ma mieć tylko 8GB Vram. Odpuść takie karty, bo od dobrych 2 lat jest problem z niedoborem pamięci Vram przy 8GB. Mam u siebie 3060ti i właśnie dzisiaj chciałem popykać w HFW i kurde co chwila zatyka mi kartę, bo Vram pod korek zapełniony. Pozostaje obcinać textury i rozdzielczość kosztem jakości gry. Karta potrafi bez problemów pociągnąć HFW w 1440p, ale niestety za mało pamięci Vram.  Trzeba szukać kart z co najmniej 16GB Vram.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, leven napisał(a):

5060 ma mieć tylko 8GB Vram. Odpuść takie karty, bo od dobrych 2 lat jest problem z niedoborem pamięci Vram przy 8GB. Mam u siebie 3060ti i właśnie dzisiaj chciałem popykać w HFW i kurde co chwila zatyka mi kartę, bo Vram pod korek zapełniony. Pozostaje obcinać textury i rozdzielczość kosztem jakości gry. Karta potrafi bez problemów pociągnąć HFW w 1440p, ale niestety za mało pamięci Vram.  Trzeba szukać kart z co najmniej 16GB Vram.

Ja mam to samo w Indianie i KCD2. Na 3060 pracowniczym Indy wciąga 11 giga vramu, KCD2 na domowym 4080S potrafi łyknąć 14 giga. Na dziś kupowanie czegoś poniżej 16 giga to strzał w kolano.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leven napisał(a):

No pewnie, że tak 😞  Odpuściłem dzisiaj grę, bo zero funu, gdy karta leci na zablokowanym 60FPS i nagle chrup i 14-20FPS 😞  Będę celował w 5060ti 16GB Vram, ale to jeszcze parę miesięcy, może pod koniec lata kupię 😛 

No i teraz trzeba czekać znów na testy czy 128-bit szyna nie zatka tego 16 giga. Tak było w Hogwarcie że gucio dawało bo tekstury nie nadążały się wczytywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grolshek. napisał(a):

No i teraz trzeba czekać znów na testy czy 128-bit szyna nie zatka tego 16 giga. Tak było w Hogwarcie że gucio dawało bo tekstury nie nadążały się wczytywać.

Widziałem testy w Hogwarcie i tekstur nie nadążało wczytywać, ale z powodu 8GB VRAM. Szyna tutaj nie ma nic do rzeczy. To zupełnie inaczej działa niż sądzisz. Gdyby przepustowość była zbyt niska (bo to nie o szerokość szyny się rozchodzi tak na prawdę), to po prostu bardziej dławiłoby to GPU, co by się objawiło równiutko niższą wydajnością ... a nie "niewczytywaniem tekstur". Przykład na podstawie Forspoken, ale identycznie jest w Hogwarts Legacy:

Swoją drogą RTX 5060Ti 16GB 128bit, ma mieć przepustowość nie tak wiele niższą od RTX 4070 192bit.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kyle napisał(a):

Widziałem testy w Hogwarcie i tekstur nie nadążało wczytywać, ale z powodu 8GB VRAM. Szyna tutaj nie ma nic do rzeczy. To zupełnie inaczej działa niż sądzisz. Gdyby przepustowość była zbyt niska (bo to nie o szerokość szyny się rozchodzi tak na prawdę), to po prostu bardziej dławiłoby to GPU, co by się objawiło równiutko niższą wydajnością ... a nie "niewczytywaniem tekstur". Przykład na podstawie Forspoken, ale identycznie jest w Hogwarts Legacy:

Swoją drogą RTX 5060Ti 16GB 128bit, ma mieć przepustowość nie tak wiele niższą od RTX 4070 192bit.

Jakby jeszcze od razu zrobili testy tego 5060 16gb w kluczowych miejscach/grach to by fajnie było. Konkretnie to właśnie Indiana, KCD2, Hogwart itp żarłoki ramu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do czasu, aż pamięć nie jest dociśnięta pod korek, to karta leci na 100% swojej wydajności, ale wystarczy jedno przepełnienie Vram i trzeba grę restartować. Dziesiątki razy tak musiałem robić w HFW w 1440p średnie ustawienia textur, reszta suwaki w prawo + DLSS wydajność - obecnie z DLSS4.  Taka sytuacja była bardzo widoczna w kartach 1060 3GB i 6GB. 

mjelec  naprawdę nie pakuj się w mniej niż 16GB Vram, kup używkę z OLX 4060ti 16GB lub jakąś okazję na allegro lub na jakimś forum komputerowym w dziale "sprzedam"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, leven napisał(a):

Dziesiątki razy tak musiałem robić w HFW w 1440p średnie ustawienia textur,

wez mnie nie rozsmieszaj ja gralem na ultra z 2070s

Sie nakrecacie na vram,teraz to juz zadna gra nie chodzi na 8ce 😆

Edytowane przez karro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ci mówie ze masz bład u siebie bo w tej grze to tekstury miałem na najwyższych i wysoko stabilnie z fps.

Moze zarznąłeś 3060ti detalami ,to nigdy nie byla jakaś wydajna karta

Zreszta alokacja w HFW wcale taka duza nie jest i nic nie znaczy bo w takim aseto corsa jest 8150MB czyli maks, gpu load 50 procent przy 60fps stałych a w resident evil 3 pokazuje 13 GB ram a w msi afterberner 6 i jest stale 200Fps a na necie pieja ze na 8ce sie nie da grać RE bo pokazuje 13 xD

I nigdy nic nie spotkałem na 8ce jedynie na sztucznej blokadzie w indiana jones

Edytowane przez karro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, karro napisał(a):

gpu load 50 procent przy 60fps stałych a w resident evil 3 pokazuje 13 GB

W niektórych grach jest tak, że jak brakuje VRAM, to nie ma problemów z fps, tylko tekstury ładuje w niższej rozdzielczości. Porządne testy w RE3 by się przydały (w 3840x2160) bo faktycznie gra raportuje niby wymóg 13GB VRAM (prawie max detale i 3840x2160, rendering full natywny), a np. program monitorujący użycie VRAM podczas gry pokazuje np. 11 GB - tak czy inaczej więcej niż 8GB)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TA NA 2070S MOBIELE BEDE GRA W 3840

Pisali na necie ze  RE3 nie zagram na 8ce bo potrzebuje 13.

Ja tu włączam i pierwsza scena 230 fps xD

I tyle se pogadali

https://zablokowana_strona/aktualnosci/ray_tracing_usuniety_z_resident_evil_2_remake_i_resident_evil_3_remake-26822.html

Jedyna rzecz na resident 3 jest taka ze sie kraszuje na RT

 

 

Edytowane przez karro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, karro napisał(a):

TA NA 2070S MOBIELE BEDE GRA W 3840

 

Przeszedłem tą grę parę razy na RTX 4060Ti 16GB na max detalach (tylko bez RT i nie najwyższe SSAO) w 3840x2160, praktycznie bez spadków poniżej 60fps. Wyglądało super i chodziło super. Także nie widzę problemu. Nie wiem ile miałem na "pierwszej scenie", ale po odblokowaniu fps, przy normalnej grze (miejsce za pierwszą skrzynią ze sprzętem, kiedy przechodzimy pod częściowo opuszczoną roletą) miałem jakoś średnio w okolicach 75fps. Jeśli miałeś tak niskie ustawienia jakości obrazu, że na wolniejszym RTX 2070S MOBILE było 230fps, to w sumie nie dziwne, że 8GB VRAM wystarczało.

11 godzin temu, karro napisał(a):


Jedyna rzecz na resident 3 jest taka ze sie kraszuje na RT

Sprawdzałem i u mnie się nic nie kraszowało po włączeniu RT.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mjelec napisał(a):

w okolicach 1000zl za używkę albo 1500 za nówkę nie ma nic z >8gb. Jeśli to za mało to chyba sobie odpuszczę szukanie bo nie chce obecnie więcej wydawać ani wkurzać się za pół roku na kiepski upgrade

https://www.olx.pl/d/oferta/radeon-rx-6700-xt-mech-2x-12g-oc-CID99-ID14oe7W.html?reason=observed_ad

Proszbardz.

9 godzin temu, mjelec napisał(a):

a Intel arc b580 za 1400? wg testów całkiem nieźle jej idzie w tej kategorii cenowej

Na procesorach klasy Ryzen 5600 działa bardzo słabo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...