ath Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 To kiedy ma byc ta normalna beta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apo5 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Ok zwracam honor, to czym w tej chwili dysponują gry, to parallax bump mapping = parallax mapping. To o czym ja mówię to parallax steep mapping. Niestety nie do wykorzystania w obecnych aplikacjach real time ze względu na zbyt dużą moc sprzetu której wymaga. Tyle. Podsumowując, parallax stosowany w "dzisiejszych" grach to podrasowany bump mapping...czyli jak dla mnie żadna rewelacja bo w podswiadomosci wiem że ta textura jest płaska. Ehh czekam na zastosowanie steep parallax mappingu. Wtedy gry (dla mnie) nabiorą realizmu. (moze za 10 lat ;) ). Edytowane 15 Lutego 2007 przez apo5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Paralax steep mapping pozwala na osiagniecie siwetnych efektow, ale nawet ta technika nie modyfikuje geometrii modelu. W skrocie jak dziala: Rzuca się promień od kamery do każdego fragmentu i sprawdza w którym miejscu przeciąłby model, jeśli byłby high-poly (na podstawie normal i height mapy) i z tego wirtualnego miejsca przecięcia pobiera się wartość koordynaty tekstury i daje ją do tego fragmentu, który testowaliśmy. Większość zaawansowanych technik mapowań działa na tej właśnie zasadzie. Różnią się tylko technikami wykrywania punktu przecięcia promienia z powierzchnią Edytowane 15 Lutego 2007 przez thuGG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Co by nie było zastosowane w STALKERZE to musi być Paralax skoro zmiana tego parametru : r2_parallax_h 0.02 na 0.04 zmienia również jakość wypukłości . Aczkolwiek do takiej symulacji wypukłości : http://www.humus.ca/3D/ambientApertureLighting_large.jpg dużo Stalkerowi brakuje . Wiadomo coś kiedy będzie nowa Betka .? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szawel Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Jak dla mnie to jakieś dziwne jazdy państwo z THQ sobie robią. Nie wliczając kilku lat oczekiwań. Najpierw Beta na miesiąc przed premierą. Teraz się okazuje, że ta beta to jeszcze nie ta beta co powinna. Teraz czekamy na kolejną BETE, a gra ma wyjść 6 marca. PARODIA. P.S Jak dla mnie opcje są 3: 1. Niezbyt wyszukany chwyt marketingowy. 2. Przesunięcie daty premiery o kolejne miesiące. 3. Wydanie na czas, a następnie wydawanie co chwila patchy łatających bugi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Aczkolwiek do takiej symulacji wypukłości : http://www.humus.ca/3D/ambientApertureLighting_large.jpg dużo Stalkerowi brakuje . A chciałbyś żeby grafa w stalkerze wyglądała tak okropnie nierealistycznie jak na tym screenie? Okropne. Imho twórcom stalkera zależało na realistycznie wyglądających lokacjach, a nie świecących się niczym psu jajca na wiosne kamykach na drodze ... tak jak np. w Oblivionie itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Wracając do samego gameplaya to ten trailer wymiata... końcówka jest najlepsza... CoJ Edytowane 15 Lutego 2007 przez LCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Wracając do samego gameplaya to ten trailer wymiata... końcówka jest najlepsza... CoJ hahahha, końcówka rzeczywiście fajna :D Kurcze te trailery to robią taki klimat, że chciałbym już zagrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Miazga82 Wiadomo że na tym screenie który zapodałem wcześniej wszystko jest zbyt sztuczne i zbyt świecące . Ale wypukłość za pomocą paralax jest tam na najwyższym poziomie . Zresztą najlepiej zobaczyć to w ruchu ,demka zajmują 1-4 MB . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Nie sa na najwyzszym poziomie ;) parallax pozwala na wytworzenie duzych wypuklosci (duzo wiekszych niz zwykly bump), szczerze mowiac to juz nie wiem co jest w tej becie. strasznie zamotali. nie dosyc ze beta miala nie miec wszystkich efektow z dx9 (tych co beda w singlu), to jeszcze sie okazalo ze to nie jest ta beta ktora chcieli puscic swiat. Jedno jest pewne, w grze mialy byc dwa rendery, jeden od dx8.1 a drugi od dx9 (R1 i R2). W poprzedniej becie (pare lat temu) byl dostepny tylko r1 i efekty byly z dx8. W tej becie, po ustawieniu wysokich detali i oswietlenia silnik gry korzysta z rendera od dx9 (R2), mozna to nawet w konsoli sprawdzic po uruchomieniu serwera. Z poczatku bylem pewny ze to parallax ale teraz to juz jest wszystko mozliwe, najlepiej napisac do panow z gsc. Parallax ma jeszcze jedna fajna wlasciwosc (ktorej nie ma bump mapping), jego efektywnosc nie spada w raz z odlegloscia od obserwowanej sciany czy obiektu. Cos jak wyrazistosc tekstur, staniemy pod katem dlugiej sciany, w oddali tekstury sa rozciapane i nie wyrazne chyba ze uzyjemy filtrowania aniso. Z tym tez parallax jest lepszy od bump mappingu. Efekty jego dzialania sa widoczne na wiekszych odleglosciach. Tu jest sporo informacji o technikach tworzenia wypuklosci, fajny art, polecam. http://www.brunoevangelista.com/presentati...ed_surfaces.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Szawel- nie 6 tylko 23 w USA, 24 EU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apo5 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Po linku Carsona, zaczynam bardziej doceniać ten parallax mapping, dobrze użyty przez grafików naprawdę potrafi sprawić wrażenie wypukłości obiektu. Jesli chodzi o przyszłośc i tworzenie naprawdę wypukłych textur a nie tylko złudzenia optycznego to wynika iż graficy będą się kierować ku cone step mappingowi bądź sphere tracing, przy czym ten drugi "nieco" zniekształcapowierzchnię. Muszę się dzisiaj lepiej przyjżeć screenom ze stalkera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Zadanie 1. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl, a Parallax Mapping i Bump Mapping - napisz rozprawkę o zastosowaniu wyżej wymienionej technologii, w oparciu o dołączone materiały uwzględniając różnice wynikające z wyglądu grafiki 3D. Swoją wypowiedź uzasadnij. Ludzie dajcie już spokój bo od 2 stron non stop to samo ... :> Tylko patrzeć jak wybuchnie debata, tekstura podłoża - ułożenie kafelków według osi x i y ... :lol2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szawel Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Szawel- nie 6 tylko 23 w USA, 24 EUA to sorki za wprowadzanie w błąd, podałem wg. gamespot.com. Ale coś czuje, że i tak będą poślizgi z tym. :-| P.S. -Caleb-, słuszna uwaga. "Dywagacje na temat wypukłości tekstur na podstawie..." :D No dajcie spokój ;] Przecież najważniejszy jest klimat i grywalność a nie to czy cegła w ścianie będzie uwypuklona tą czy inną techniką ;] (ale mnie pojadą teraz :D) Edytowane 15 Lutego 2007 przez Szawel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buziak Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Wszystko ladnie, pieknie. Przyznam szczerze, ze zagral bym w S.T.A.L.K.E.Ra z ogromna checia, ale przy tym chcialbym zobaczyc wszystkie mozliwosci silnika. A na moim sprzecie "troche" ;) rzeczy nie zobacze. Po samych trailerach z gameplaya widac ten oszalamiajacy klimat ale nikt mi nie powie, grafika rowniez tworzy ten klimat. Chyba na tym sprzecie odpuszcze sobie granie w ta jakze dobrze zapowiadajaca sie gierke. To samo mialem w FC jak pierwszy raz gralem na GF 4 ti a pozniej na X800 to musze przyznam, ze gra sycila o wiele bardziej na X800 ale niechcialo mi sie jej drugi raz przechodzic bo juz bylo wiadomo, co gdzie i jak ... Edytowane 15 Lutego 2007 przez Buziak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apo5 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Caleb jeżeli uważasz że temat strony graficznej stalkera jest nieciekawy to nikt nie każe Ci zabierać głosu ani czytać naszych wypowiedzi. Ale przypominam, że to cały czas mowa o grze stalker (strona techniczna). Ile można gadać o tym czy gra bedzie klimatyczna czy nie ;) wiadomo, że będzie. Jest klimatyczny jest grywalny, czekamy na prawidłową betę (a nóż coś się zmieni) rozprawiając w tym czasie o grafice. Jak by nie było silnik został mocno przebudowany od czasu zapowiadanej premiery w 2004 roku, więc uważam, że jest o czym podebatować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gib Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 panowie sprawdzcie czy działa wam taka popelina :) : przy rozgrywce @ mutli, przeniescie sie na spect'a i przelaczcie widok kamery na pierwszą osobe - kolegi/innego gracza, w konsoli wpiszscie komende "g_kill" - i jak mozescie to napiszscie czy cos sie stało ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabliq Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Przed chwila byl tutaj post z linkiem do oficjalnej bety i widze, ze juz go nie ma :blink: Narazie sciagam, zobaczymy co to ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Hmmm. umieszczenie linka do BETY nie jest mile widziane? :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Też widziałem tego linka , ale po rozpoczęciu ściągania okazało się że plik .exe jest taki sam ja ten z poprzedniej betki ,więc lipa :/ objętość tego pliku 459.513,989 Co do dyskusji na temat grafiki , to nie powinno to już chyba nikogo dziwić , mamy rok 2007 i chyba wielu z nas oczekuje w końcu jakiejś widocznej poprawy wizualizacji w grach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ath Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 To byla ta niby stara beta, wiec nic nowego. :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Coś czuję, że podczas gry w fulla pierwszy raz w życiu w grze będę miał poczucie, że mogę sie zgubić, tu mnie łoją z powietrza, ziemi, wody a ja biegne i nagle nie wiem gdzie jestem, jak podejść do budynku, z tej, tamtej, czy jeszcze inaczej, tyle możliwości - cały ten gigantyczny obszar mnie wgniata w ziemię :) masakra... Zaktualizowałem mapę: Edytowane 15 Lutego 2007 przez LCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Coś czuję, że podczas gry w fulla pierwszy raz w życiu w grze będę miał poczucie, że mogę sie zgubić,Zawsze możesz zapytać o drogę :D A, pewnie tendencyjne pytanko - bądą w końcu jakieś pojazdy? Walić z buta przez tyle hektarów to lekkie przegięcie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gib Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 nie będzie btw. testował ktoś tą opcje co pare postów up nabazgrałem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) nie ma pojazdow ;) znaczy beda ale same graty jako statyczne obiekty Edytowane 15 Lutego 2007 przez CarsonPoland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 nie ma pojazdow ;) znaczy beda ale same graty jako statyczne obiektyNo to świetnie ... hehe gra będzie dłuższa <_< Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Jestem mdlejacy. Narazie bede seplenil, podniecal sie itp. Po prostu takiego szoku doznalem widzac jakie mozliwosci ma silnik graficzny tej gry, ze nie moge ochlonac. Chodzi wszystko tak plynnie, ze nadal nie jestem w stanie uwierzyc czy mam w budzie moj sprzet z podpisu czy moze jakiegos PIV 3.2 i R9800XT. Najladniejsze niebo jakie widzialem w grze. Nawet te ktore widzimy w realu jest do bani w porownaniu z tym. Zobaczycie rdze i kopare bedziecie zbierac przez pol godziny zamiast grac. Nie polecam ssania tego demka bo grozi to palpitacja i takim samym pindoleniem bezsensu jak ja. Oby ta gra dala w polowie taka grywalnosc jak mozliwosci ma jej silnik, a bedzie to HIT murowany. Jezeli w niej nie ma tych rzeczy to ja nie przezyje tego co zobacze w finalnej wersji. Dla mnie silnik juz jest genialny. Aż łezka w oku się kręci :) leszczyk 9800XT... a teraz potwór 8800GTX będzie z tym walczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario2k Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Aż łezka w oku się kręci leszczyk 9800XT... a teraz potwór 8800GTX będzie z tym walczył. Ciekaw jestem o ile procentowo wzrosły te wymagania sprzętowe ? Pomiędzy 9800XT a 8800GTX to chyba minimum z 400% różnicy w wydajności , albo i więcej Edytowane 15 Lutego 2007 przez Mario2k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 Czy ktoś tutaj ma mocne łącze tak aby postawić serwer? Moglibyśmy zagrać. Wczoraj grałem 1on1 i było ciekawie. Lecz mój upload nie pozwala na takie zabawy, kumpel miał ping ok 200 ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LCC Opublikowano 15 Lutego 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Wiesz @Mario2k o ile by nie wzrosły to chwała GSC, że dopiero teraz ją wydają bo gdyby wydali ją wtedy to tak dobry pomysł na grę z Czarnobylem poszedłby się p....... a tak będziemy mieli cudo. @Miazga82... przez Hamaczi ? Edytowane 15 Lutego 2007 przez LCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...