Skocz do zawartości
MeHow

Zadania matematyka / fizyka - TUTAJ ZNAJDZIESZ POMOC !

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, że może, jeśli jest diodą LED :P Zwykła dioda półprzewodnikowa to dioda zrobiona z krzemu, diody led są robione z innych półprzewodników(w zależności od barwy), na przykład z arsenku galu i też tak jak zwykła dioda posiadają złącze PN, charakterystykę mają analogiczną (tylko inne napięcia przewodzenia).

 

Opisy są ok, tylko jeśli to jest zwykłą dioda, to świecić nie będzie w żadnym wypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że może, jeśli jest diodą LED :P Zwykła dioda półprzewodnikowa to dioda zrobiona z krzemu, diody led są robione z innych półprzewodników(w zależności od barwy), na przykład z arsenku galu i też tak jak zwykła dioda posiadają złącze PN, charakterystykę mają analogiczną (tylko inne napięcia przewodzenia).

 

Opisy są ok, tylko jeśli to jest zwykłą dioda, to świecić nie będzie w żadnym wypadku.

"Zbuduj obwod skladajacy sie z zarowki, diody polprzewodnikowej i baterii (4,5V) połączonych szeregowo. Nastepnie te sama diode podlacz ponownie do obwodu, zmieniajac jej bieguny. Zapisz wynik z obserwacji." Co więc autor tego zadania miał na myśli ? Jesli jest to dioda półprzewodnikowa to mam napisać tylko jak "zachowuje" się żarówka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oś y orientuję pionowo w dół. Oczywiście ze względów technicznych nie mogę pisać strzałek na wielkościami wektorowymi.

 

Na duży klocek działa siła grawitacji F skierowana pionowo w dół i przeciwnie do niej skierowana siła napięcia nici (która przyłożona jest również do bloku) N. Na mały klocek działa siła grawitacji f i siła napięcia nici n. Można zatem zapisać:

m'g-N=m'a => N=m'(g-a)

mg-n=-ma => n=m(g+a)

Siła powodująca obrót bloku jest różnicą N i n: P=N-n

Moment siły działający na blok dany jest wzorem M=R x P (x-iloczyn wektorowy) ale jako że wektory są prostopadłe mamy:

M=RP (1)

Wiadomo również że moment siły związany jest z momentem bezwładności następująco

M=εI (2)

I przy założeniu że blok jest walcem ma postać

I=0,5MR^2 (3)

Czyli mamy łącząc równania (1), (2), (3):

P=0,5εMR

Oczywiście ε=a/R

Co łącznie daje

P=0,5aM

Wstawiając za P podane na początku wzory:

m'(g-a)-m(g+a)=g(m'-m)-a(m'+m)=0,5aM

Czyli przyspieszenie a wynosi:

a=g(m'-m)/(0,5M+m'+m)

To wstawić do wzoru na ε.

Pozostaje obliczenie czasu t. Można zapisać że y=0,5at^2. Czyli:

t=sqrt(2*y/a)

gdzie y jest podany, a zostało obliczone wcześniej. To by było na tyle.

Edytowane przez Dr No

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egzamin z probala się zbliża, więc może ktoś pomoże z takim zadaniem bo nie wiem jak to ugryźć:

 

W klasie łączna liczba chłopców i dziewcząt wynosi 27. Każdy chłopiec przyjaźni się z dokładnie 4 dziewczynami, a każda dziewczyna przyjaźni się z 5 chłopcami. Ile dziewcząt jest w tej klasie?

 

Wydaje mi się, że trzeba będzie użyć kombinacji z powtórzeniami, tylko nie wiem jak to wszystko połączyć w całość :?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

f(x)=3|(sinx-cosx)(sinx+cosx)|+4

 

Jak to ruszyć, żeby narysować z tego wykres funkcji?

 

f(x)=3|sin^2x-cos^2x|+4

f(x)=3|sin^2x-(1-sin^2x)|+4

f(x)=3|2sin^2x-1|+4

 

Oznaczenia: sin^2x = sinus kwadrat x, cos^2x = cosinus kwadrat x

 

Teraz juz wiesz jak narysowac? :)

 

 

W klasie łączna liczba chłopców i dziewcząt wynosi 27. Każdy chłopiec przyjaźni się z dokładnie 4 dziewczynami, a każda dziewczyna przyjaźni się z 5 chłopcami. Ile dziewcząt jest w tej klasie?

To na pewno cala tresc zadania? Bo wydaje mi sie niekompletne. Edytowane przez pakk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodaj i odejmij wektory.

Dołączona grafika

Z dodawaniem sobie (chyba) poradziłem. Z twierdzenia pitagorasa wychodzi 5. Także po rozrysowaniu metodą trójkąta i równoległoboku oraz zmierzeniu linijką wychodzi 5 :) Mam problem z tym, jak mam je odjąć ?

Następne pytanie:

Dołączona grafika

Jaki jest sposób, by przenieść te wektory w jeden punkt przyłożenia(np. by były pod takim samym kątem i wszystko się zgadzało)? Musi to być dokładne, by następnie zastosować jedną z 2 reguł.

Pytanie trzecie:

Kiedy wektory mają ten sam kierunek ?

Edytowane przez themichals

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze namiary na jakas naprawde dobrą strone o pochodnych i całkach? Trzeba uzupełnic wiedze przed 1 padziernika, wujek google pomaga, ale nie moge natknąć sie na naprawde intuicyjny kurs krok po kroku tłumaczący wszystkie zagadnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze namiary na jakas naprawde dobrą strone o pochodnych i całkach? Trzeba uzupełnic wiedze przed 1 padziernika, wujek google pomaga, ale nie moge natknąć sie na naprawde intuicyjny kurs krok po kroku tłumaczący wszystkie zagadnienia.

Ja bym Ci polecił: Analiza matematyczna - Gewert, Skoczylas. Poszukaj PDFa. Swoją drogą, jeśli idziesz na pierwszy rok, to trochę innego badziewia

czeka Cię przed pochodnymi i całkami.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodaj i odejmij wektory.

Dołączona grafika

Z dodawaniem sobie (chyba) poradziłem. Z twierdzenia pitagorasa wychodzi 5. Także po rozrysowaniu metodą trójkąta i równoległoboku oraz zmierzeniu linijką wychodzi 5 :) Mam problem z tym, jak mam je odjąć ?

Następne pytanie:

Dołączona grafika

Jaki jest sposób, by przenieść te wektory w jeden punkt przyłożenia(np. by były pod takim samym kątem i wszystko się zgadzało)? Musi to być dokładne, by następnie zastosować jedną z 2 reguł.

Pytanie trzecie:

Kiedy wektory mają ten sam kierunek ?

1. Przez całą swoją edukację nie słyszałem o czymś takim jak odejmowanie wektorów. Chyba, że mają ten sam kierunek i przeciwne zwroty, ale to raczej nie to,

2. Tego się nie mierzy linijką tylko wylicza jako przekątną równoległoboku.

3. Zapewne na lekcjach przyjmujecie, że siła działa na masę o nieskończenie małej objętości (czy coś takiego), więc wektory da się przyłożyć tylko w jednym punkcie. Po prostu przenieś (trzymasz nieruchomo linijkę, aby przechodziła przez punkt pierwotny i docelowy, a wzdłuż niej przesuwasz ekierkę) dokładnie te dwie strzałki, tak żeby wychodziły z jednego punktu.

4. Da się inaczej zdefiniować 'ten sam kierunek'? Kiedy siły dwóch wektorów działają równolegle do siebie, bez uwagi na zwrot?

 

Jeśli to co napisałem to kompletne brednie, to przepraszam, ale korzystam jedynie z przedwakacyjnej pamięci, a nie chce mi się już zaglądać do książki. Jednak na pewno tobie by nie zaszkodziło do takowej zajrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze namiary na jakas naprawde dobrą strone o pochodnych i całkach? Trzeba uzupełnic wiedze przed 1 padziernika, wujek google pomaga, ale nie moge natknąć sie na naprawde intuicyjny kurs krok po kroku tłumaczący wszystkie zagadnienia.

Ja bym Ci polecił: Analiza matematyczna - Gewert, Skoczylas. Poszukaj PDFa. Swoją drogą, jeśli idziesz na pierwszy rok, to trochę innego badziewia

czeka Cię przed pochodnymi i całkami.

 

Pozdrawiam

Daj sobie spokój z Gewertem i Skoczylasem. Teoria w tym jest ograniczona do minimum, a w zasadzie prawie że jej brak. Z tych skryptów możesz się nauczyć taśmowego liczenia trywialanych przykładów, a do tego służy byle Maxima czy inna Mathematica. Jeśli naprawdę chcesz się czegoś dowiedzieć ciekawego i zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi to na początek proponuję K. Kuratowski - Rachunek różniczkowy i całkowy, a potem F. Leja o tym samym tytule. Edytowane przez Dr No

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytalem ksiazke F. Leja i bardzij mi ona pasuje dla studentów matmy na uniwerku niż dla inżynierów z polibudy, ale w pełni zrozumiała i poziom oczywiście lepszy niż duetu gewert/skoczylas (swoja droga, to bardzo zabawni wykladowcy zwlaszcza ten 2 - caly czas wtracal cos o chlaniu wódy i imprezowaniu, co dla swiezakow bylo troche dziwne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z Gewertem i Skoczylasem. Teoria w tym jest ograniczona do minimum, a w zasadzie prawie że jej brak. Z tych skryptów możesz się nauczyć taśmowego liczenia trywialanych przykładów, a do tego służy byle Maxima czy inna Mathematica. Jeśli naprawdę chcesz się czegoś dowiedzieć ciekawego i zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi to na początek proponuję K. Kuratowski - Rachunek różniczkowy i całkowy, a potem F. Leja o tym samym tytule.

Rozumiem, że Ty każdą całkę będziesz liczył ręcznie i potrzebny Ci zaawansowany rachunek całkowy :D Teoria jest wystarczająca,

wydaje mi się, że lepiej podejść do tematu bardziej praktycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Przez całą swoją edukację nie słyszałem o czymś takim jak odejmowanie wektorów. Chyba, że mają ten sam kierunek i przeciwne zwroty, ale to raczej nie to,

2. Tego się nie mierzy linijką tylko wylicza jako przekątną równoległoboku.

3. Zapewne na lekcjach przyjmujecie, że siła działa na masę o nieskończenie małej objętości (czy coś takiego), więc wektory da się przyłożyć tylko w jednym punkcie. Po prostu przenieś (trzymasz nieruchomo linijkę, aby przechodziła przez punkt pierwotny i docelowy, a wzdłuż niej przesuwasz ekierkę) dokładnie te dwie strzałki, tak żeby wychodziły z jednego punktu.

4. Da się inaczej zdefiniować 'ten sam kierunek'? Kiedy siły dwóch wektorów działają równolegle do siebie, bez uwagi na zwrot?

 

Jeśli to co napisałem to kompletne brednie, to przepraszam, ale korzystam jedynie z przedwakacyjnej pamięci, a nie chce mi się już zaglądać do książki. Jednak na pewno tobie by nie zaszkodziło do takowej zajrzeć.

Z dodawaniem sobie dałem radę. Potwierdza to ta strona. http://fizyka.org/?teoria,1,2 Natomiast jak mam odjąć ? c=3+(-4)=-1 ? Jak mam odjąć graficznie ? Jaki zrobić rysunek do odejmowania ? W 32 osobowej klasie nie rozumie tego nikt :)

Jak można odróżnić kierunek wektora ? Kiedy są takie same, kiedy inne ?

 

PS Czy kierunek wektorów jest wtedy taki sam, gdy leżą one na prostych do siebie równoległych ?

Zwrot wyznacza grot strzałki, a kierunek prosta na której wektor leży ?

Edytowane przez themichals

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dodawaniem sobie dałem radę. Potwierdza to ta strona. http://fizyka.org/?teoria,1,2 Natomiast jak mam odjąć ? c=3+(-4)=-1 ? Jak mam odjąć graficznie ? Jaki zrobić rysunek do odejmowania ? W 32 osobowej klasie nie rozumie tego nikt :)

Jak można odróżnić kierunek wektora ? Kiedy są takie same, kiedy inne ?

 

PS Czy kierunek wektorów jest wtedy taki sam, gdy leżą one na prostych do siebie równoległych ?

Zwrot wyznacza grot strzałki, a kierunek prosta na której wektor leży ?

Z tego co pamiętam, to odejmowanie polega na dodawaniu wektora o przeciwnym zwrocie. Próbowałeś tak? :]

 

Odpowiadając na Twoje pytanie z P.S. to w obu przypadkach TAK ;) Jest to jednak nie formalna definicja, aczkolwiek praktyczna.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to odejmowanie polega na dodawaniu wektora o przeciwnym zwrocie. Próbowałeś tak? :]

 

Odpowiadając na Twoje pytanie z P.S. to w obu przypadkach TAK ;) Jest to jednak nie formalna definicja, aczkolwiek praktyczna.

 

Pozdrawiam.

Niby oczywiste, że odejmowanie wektorów to c=a-b. Czy jednak w tym przypadku na pewno ? Przy dodawaniu wektorów wynik powinien wyjść 7, natomiast prawidłowy to 5 :) Czy przy odejmowaniu wektorów rysunek wygląda tak samo jak w dodawaniu ?

Czyli w tym przypadku wektory mają inne kierunki ? Jutro mam z tego na pewno kartkówkę. Moja pierwsza ocena z fizyki w nowej szkole, nie chciałbym by było to 2 lub 3 :damage_wall:

Czy zapis |a|=-1 jest poprawny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że Ty każdą całkę będziesz liczył ręcznie i potrzebny Ci zaawansowany rachunek całkowy :D Teoria jest wystarczająca,

wydaje mi się, że lepiej podejść do tematu bardziej praktycznie.

Oczywiście, że nie będę liczył. Przecież napisałem że do liczenia służą maszyny. Teoria w Gewercie i Skoczylasie jest wystarczająca do obliczenia znajdujących się tam zadań i do niczego więcej. Oczywiście może to w zupełności zadowalać gościa, który pytał o te książki, w końcu nie sprecyzował czego oczekuje. Ale mimo wszystko dalej twierdzę że człowiek który skończy naukę rachunku różniczkowego i całkowego na tych skryptach ma bardzo, bardzo nikłe pojęcie o tej gałęzi matematyki.

 

Niby oczywiste, że odejmowanie wektorów to c=a-b. Czy jednak w tym przypadku na pewno ? Przy dodawaniu wektorów wynik powinien wyjść 7, natomiast prawidłowy to 5 :) Czy przy odejmowaniu wektorów rysunek wygląda tak samo jak w dodawaniu ?

Czyli w tym przypadku wektory mają inne kierunki ? Jutro mam z tego na pewno kartkówkę. Moja pierwsza ocena z fizyki w nowej szkole, nie chciałbym by było to 2 lub 3 :damage_wall:

Czy zapis |a|=-1 jest poprawny ?

Zapis jest niepoprawny. Jest to norma wektora, czyli inaczej jego długość, która z definicji nie może być mniejsza od zera (zdroworozsądkowe podejście też jest dobre- nie ma czegoś takiego jak ujemna długość).

Jeśli chodzi o wynik to nie bardzo rozumiem co znaczy "powinien wyjść 7, natomiast prawidłowy to 5".Wynik powinien wyjść prawidłowy, a zgodnie z danymi z Twojego rysunku powstały wektor będzie miał długość 5. Co do odejmowania "rysunkowego"- obracasz odejmowany wektor o 180 stopni i dodajesz do drugiego. Tu jest to prosto wytłumaczone: http://www.daktik.rubikon.pl/podstawy_punk...e_graficzne.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapis jest niepoprawny. Jest to norma wektora, czyli inaczej jego długość, która z definicji nie może być mniejsza od zera (zdroworozsądkowe podejście też jest dobre- nie ma czegoś takiego jak ujemna długość).

Jeśli chodzi o wynik to nie bardzo rozumiem co znaczy "powinien wyjść 7, natomiast prawidłowy to 5".Wynik powinien wyjść prawidłowy, a zgodnie z danymi z Twojego rysunku powstały wektor będzie miał długość 5. Co do odejmowania "rysunkowego"- obracasz odejmowany wektor o 180 stopni i dodajesz do drugiego. Tu jest to prosto wytłumaczone: http://www.daktik.rubikon.pl/podstawy_punk...e_graficzne.htm

A mógłbyś zrobić rysunek w pantcie na szybko jak ma wyglądać rysunek odejmowania ? Wtedy odejmować można tylko metodą trójkąta ? :damage_wall:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę, dwa sposoby:

post-22696-1252950960_thumb.png

Super,dzięki :razz: Gdyby wszyscy byli tak pomocni.

A czy można zrobić jeszcze tak:

Dołączona grafika

Po prostu odwracam grot b (wektor przeciwny), a następnie przesuwam A w bok, by koniec A był początkiem B. Wtedy mamy metodę trójkąta. Jest to ok ? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super,dzięki :razz: Gdyby wszyscy byli tak pomocni.

A czy można zrobić jeszcze tak:

Dołączona grafika

Po prostu odwracam grot b (wektor przeciwny), a następnie przesuwam A w bok, by koniec A był początkiem B. Wtedy mamy metodę trójkąta. Jest to ok ? Pozdrawiam.

Nie, to jest złe rozumowanie i rysunek jest błędny. Metodę trójkąta masz opisaną na tej stronie, którą podałem wcześniej i proponuję zapamiętać to tak jak tam jest podane, z resztą pierwszy z moich rysunków jest wykonany właśnie tą metodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...