Skocz do zawartości
Marcin_gps

Karta dźwiękowa na USB = wysoka jakość i niska cena

Rekomendowane odpowiedzi

kurde, nikt sie nie spotkal z takimi zachowaniami tej karty?? a u ciebie kamien nigdy nic sie takiego nie zdazylo?? ona gra i to swietnie, bez klopotow zadnych, ale jak sie podlaczy cos wiekszej mocy do listwy na ktorej dziala komputer i ta karta wlasnie, to sie potrafi "zwiesic", tak sie dzieje nawet jak jest zasilana z baterii!! wiec musi to miec jakis zwiazek z usb, dalem tam jeden elektrolit, do 5v i masy, i wiesza sie zadziej i w inny sposob, chyba "lepszy". dalsze zabiegi moje nic juz nie daja. tak sie dzieje tez na zupelnie innym komputerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie pomyslales ze to moze miec zwiazek ze slabym zasilaczem w komputerze, skoro karta dziala na baterii a podlaczas pod listwie i cos sie dzieje, to albo podlacz przez zwykly przedluzacz bez listwy, albo masz poprostu zasilacz cienki

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ona gra i to swietnie, bez klopotow zadnych, ale jak sie podlaczy cos wiekszej mocy do listwy na ktorej dziala komputer i ta karta wlasnie, to sie potrafi "zwiesic", tak sie dzieje nawet jak jest zasilana z baterii!!

Miałem też z tym problem przy uruchamianiu karty rok temu. Podobnież przyczyną może być PLL, które wymaga dobrego stabilizowanego zasilania i odseparowanej masy od wejścia USB i wyjść analogowych. Np. PCM2906 ma zaciski:

- XTI, XTO - kwarc 12 MHz oscylatora

- Vccx - zasilanie oscylatora

- AGNDX - masa oscylatora

Ścieżki od Vccx i AGNDX nie mogą być w okolicach gniazdka USB (tam mogą być zakłócenia zbierane przez kabel USB), Vccx musi być stabilizowane i filtrowane niezależnie od reszty zasilania.

U siebie dodatkowo założyłem ferryt (konkretnie czarny pierścień z obudowy chiefteca :) na kable między zasilaczem i kartą i jest spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brzmienie nie zależy tylko i wyłącznie od przetwornika, ale od solidności wykonania całej płytki i wszystkich elementów toru dzwiękowego. jeśli tolerancja kondensatorów lub rezystorów odbiega sporo od wartości zalecanych może wpłynąć znacząco na brzmienie i zniekształcenia. zdarza się wtedy nawet że przetwornik "kaszle" . same zakłócenia z wnętrza blaszaka można wyeliminować przy pomocy blachy lub zwykłej foli aluminiowej oczywiście uziemionej. bardzo dobrze chroni przed polami elektrycznymi wytwarzanymi przez komputer.

http://proaudio2.republika.pl/karta_usb_3.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm sprawdzilem 3 roznymi kablami po dokladnym posluchaniu jednak są zakłócenia. Taki ciche trzaski lub bzyczenie ehhh koles z proaudio wyraznie mnie olewa a sam nie mam zbytniego doswiadczenia jako elektryk :/

poza tym mam wrazwenie ze on skladal ta karte na szybcika ( eft z righ jest zmienione)

 

skoro koles mnie olewa moge otworzyc i dac tutaj zdjecie wnetrza karty moze to wam cos powie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tsunami te ciche trzaski ja też mam na audigy. karta przecież jest dobrze wykonana na chali produkcyjnej a nie w domu. bawię się elektroniką od dziecka i wiem że to co ci trzeszczy to najprawdopodobniej przez jakieś silniki np. od cdrom lub dysku twardego a najczęściej to i to. spowodowane to może być mało wydajnym zasilaczem lub jego złym filtrowaniem(sprubuj dodać bezpośrednio na molexy kondensatory elektrolityczne o sporej pojemności-zmniejszy to spadki napięcia podczas startu silników). zrobilem z tektury szkielecik na karte z otworami i nakleiłem na niego folie aluminową tak jak to wygląda np. w głowicach w.cz. szumy znikły bo były spowodowane polami elektrycznych a teraz karta jest osłonięta. trzaski natomiast pozostały. dlatego też sądzę, że to może być zasilacz. mam sporo urządzeń które pobierają duży prąd dlatego odłączyłem kilka z nich np. flopa, cdrom itp. został tylko twardziel okazało się, że trzask zniknął. ciche bzyczenie natomiast to przydzwięk sieciowy i to elimimujesz poprzez uziemienie sprzętu. oprócz tego 3 bolca w gniazdku, który w pokojach blokowych i tak nie jest tak naprawdę uziemiony ja dodatkowo podłączyłem całą masę komputera do kaloryfera buczenie znikło. ostatnio zrobiłem test Right Mark Audio Analizer na sterownikach kxproject 3538a (foobar+wtyczki Otchan) i ASIO 2,66ms a wynik mnie pozytywnie zadziwił. był wyższy niż na stronie programu dla tego samego modelu karty. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzaski moge czesciowo wyeliminowac przyciszając w kompie głośność. Uziemiłem obudowe z kaloryferem ( w gniazdu nie mam bolca do uziemienia ). Poza tym to bzyczenie czy falowanie to ja nie mam non stop tylko jak cos gra i to nie zawsze wiec zaczynam sie tym mniej przejmowac zwalając wine na konkretny plik. Ale trzaski wystepują w wielu plikach. Mam zasilacz modecom 350PFC jest ciezki i daje bardzo stabilne napięcia poza tym w kompie mam 1 dysk 1 naped 1 dyskietke, grafe i to wszystko sieciowke mam integre + oczywiscie karta na usb. Proca skrecilem z 1700@3200+ na 1700+ i to nic nie dalo trzaski jak byly tak dalej są. A co do audigy 2 to sprzedalem swoja aby wlasnie kupic ta karte ( i miec reszte siana co mi z tego zostanie ;) ) no i na audigy z kx`mi nie mialem zadnych problemow totalnie ( oprcz tego ze musialem sciszyc wyjscie do odpowiedniego poziomu aby nie zachodzil clipping ) zadnych trzaskow czy falowania a karta byla wewnatrz kompa! Dlatego tez ciagle patrze w strone karty usb a nie wnetrza kompa skoro poprzedni config nie sprawial problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz po zabiegach typu przyciszenie itp. nie ma szumow przynajmniej straram sie nie slyszec ;) jak juz reszte sprzetu grajacego skompletuje ( dobry wzmak + monitory ) i nadal beda trzaski i bedzie to mnie denerwowalo to wymienie na M-Audio Delta Audiophile 24/96

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj otworzylem karte usb. Zostałem oszukany przez gościa z proaudio.

W porownaniu do zdjec na jago stronie moja karta wewnatrz wyglada mizernie.

Wszystkie kondensatory sa mniejsze

wiekszosc czesci jest mniejsza niz na jego zdjeciach

jedna czesc wyglada na uszkodzona albo z odzysku

uklad obok chipa ( taki czarny z 4 po kazdej stronie grubymi pinami co wyglada jak maly eeprom ) jest porysany od gory i nie ma zadnych oznaczen ( wyglada jak jakis z odzysku ) wszystko przyklejone spoiwem do klejenia kabli, jak normalnie kable z sygnalem audio maja dwa druty to koles wziol i zrobil sobie tak ze kazdy kanal ma po 1 duciku + prawy ma ten drugi drucik ktory na wyjsciu jest polaczony left z right.

 

 

ogolnie odradzam kupowania czegokolwiek z proaudio poniewaz gosciu jest zwyklym oszustem co pokazuje ladnie zrobione karty itp. a dostajemy potem cos co jest czyms zupelnie innym, wadliwe, zrobione na kolanie jakby mu sie nie chcialo albo spieszylo gdzieś.

 

BARDZO NIE POLECAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten uklad to wzmacniacz operacyjny, jezeli zlej jakosci to warty 1,5zl , jezeli lepszy np opa2604 to kolo 20zl , pewnie gosc wsadzil slaby jakosciowo uklad i porysowal zeby nie dalo sie odczytac co to za model, polecam wymiane na cos lepszego chociazby TL072 - cena do 3zl

 

tsunami jak mozesz to zrob pare fotek tej karty i zamiesc je, wtedy bedzie lepsze spojrzenie na sytuacje :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

1) na plytce sa po 2 miejsca do wlutowania kabli w zaznaczonym miejscu

 

na prawy 2 i na lewy 2 kanał

 

kabelek jaki tam jest ma 3 zyly z czego 3`cia jest podlaczona do 2 miejsca na wlutowania kable w kanale prawy

 

jak wiemy taki wtyk ma czesc zewnetrzna i wewnetrzna.

 

wewnetrzne sa podlaczone tak jak powinny a ta 3 zylka jest sprytnie zlutowana z "obudowami" oby wtyczek rca

 

2) Wiele elementow sie niesamowicie rozni od tych przedstawionych na

zdjeciach na stronie, wszystkie sa mniejsze

 

3) tam welug opisu na jego stronie ma sie znajdowac opa2604 a znajduje sie porysowane od gory "cos"

 

4) Ta czesc jest z boku ( na zdjeciu nie widac ale z lewej strony ) tak

jakby "nadgryziona" ze widac czesciowo wnetrze

 

w tym momencie jestem w stanie zalatwic tylko takiej jakosci zdjecia.

 

moge sie postarac i lepsze lub zlizenia poszczegolnych miejsc

[/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) na plytce sa po 2 miejsca do wlutowania kabli w zaznaczonym miejscu

na prawy 2 i na lewy 2 kanał kabelek jaki tam jest ma 3 zyly z czego 3`cia jest podlaczona do 2 miejsca na wlutowania kable w kanale prawy jak wiemy taki wtyk ma czesc zewnetrzna i wewnetrzna. wewnetrzne sa podlaczone tak jak powinny a ta 3 zylka jest sprytnie zlutowana z "obudowami" oby wtyczek rca

ad1) kable trzeba przelutowac dobrze

2) Wiele elementow sie niesamowicie rozni od tych przedstawionych na

zdjeciach na stronie, wszystkie sa mniejsze

ad2) to jest akurat kwarc i wielkosc nie ma znaczenia, podobnie jak kondensatory, wielkosc nie wazna byle pojemnosc dobra

3) tam welug opisu na jego stronie ma sie znajdowac opa2604 a znajduje sie porysowane od gory "cos"

ad3) to ewidentnie nie opa2604, poniwaz opa ma wciecie z boku oznaczajace poczatek a nie kropke jak ten na gorze

4) Ta czesc jest z boku ( na zdjeciu nie widac ale z lewej strony ) tak

jakby "nadgryziona" ze widac czesciowo wnetrze

ad4) nadgryziona nie oznacza ze uszkodzona ale dla swietego spokoju ten kondensator 100nF przydalo by sie zmienic

 

 

a to zdjecia mojej karty wewnatrz:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień rezystory na metalizowane 1%, mniej szumią od węglowych 5%.

szumiec karta nie szumi, nawet jak sie w windozie da 100% i wzmacniacz rozkreci na maxa to ledwo da sie uslyszec cokolwiek, pozatym wszystkie czesci w mojej karcie byly segregowane, dokladnie mierzone i posiadaja wartosci praktycznie idalne z tymi jakie sa zalecane... no na tyle :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uklad wymieniony na TL072

Kable polutowane jak trzeba

kondensator wymieniony

 

oprocz tego ze wszystko gra ladniej to nadal gdy glosnosc w windowsie ustawiona jest na max albo jest w poblizu maxymalnej wartosci to slychac rwanie/trzeszczenie w glosnikach.

co jeszcze moze powodowac ten problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oprocz tego ze wszystko gra ladniej to nadal gdy glosnosc w windowsie ustawiona jest na max albo jest w poblizu maxymalnej wartosci to slychac rwanie/trzeszczenie w glosnikach.

co jeszcze moze powodowac ten problem ?

To ten układ:

http://www.proaudio.nwz.pl/usb_dzwiek.gif

?

Pewnie masz przesterowany sygnał na wyjściu.

PCM dla -0dB (max) na wyjściu daje Uwy = 62% Vcc = 3.1Vp-p i TL072 nie wyrabia przy 5V zasilania.

Zrób na szybko z 2 baterii 9V zasilanie symetryczne dla TLa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

oprocz tego ze wszystko gra ladniej to nadal gdy glosnosc w windowsie ustawiona jest na max albo jest w poblizu maxymalnej wartosci to slychac rwanie/trzeszczenie w glosnikach.

co jeszcze moze powodowac ten problem ?

To ten układ:

http://www.proaudio.nwz.pl/usb_dzwiek.gif

?

Pewnie masz przesterowany sygnał na wyjściu.

PCM dla -0dB (max) na wyjściu daje Uwy = 62% Vcc = 3.1Vp-p i TL072 nie wyrabia przy 5V zasilania.

Zrób na szybko z 2 baterii 9V zasilanie symetryczne dla TLa.

Tsunami ty mi powiedz czy u ciebie caly uklad chodzi na 5V, lacznie z operacyjnym (TL072) ?? jak tak to porazka

 

powinien przynajmniej pracowac na pojedynczych 9V a najlepiej na symetrycznym w granicach +/- 12V (w sumie 24V)

 

u mnie zreszta na fotkach widac karta jest "stuningowana" (pod spodem te stabilizatory i potencjometry) i operacyjny chodzi na na +/-15V

 

http://www.proaudio.nwz.pl/karta_muz_usb.htm

 

znajdz -> Moje drobne modyfikacje karty

tam masz opisane jak zrobic najprostrza modyfikacje podniesienia napiecia pojedynczego - powinno pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod plytka drukowaną nic nie mam, karta ma poprostu na gorze wlutowane co jak ma byc. Co do "moich modyfikacji" o ktorych pisal koles z proaudio ze wszystko sa na ktora robi to raczej nic nie ma wiec watpie aby te modyfikacje byly. Zasilanie z zewnetrznego zasilacza jest poprowadzone tylko tam gdzie jest miejsce na plytce drukowanej. Aha i nie jestesm spec-elektronikiem :D umiem lutowac itp. ale specjalista nie jestem wiec mowice troche jasniej =] gdybym wiedzial jak to sam bym ta karte sobie zrobil =] jesli mi wszystko dokladnie powiecie co gdzie mam wlutowac to moge to zrobic, problemu nie widze =]

 

mikaelus

Masz napewno ten sam syf co ja w koncu dostalem ta karte pare dni pozniej od ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...