Skocz do zawartości
mechl!n

- Blok Wodny Z "odpadków" ;-) -

Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu kupiłem taki blok:

Dołączona grafika

Przerobiłem go zastępując miedziany top plexą- zdjęcia w galerii bloków.

 

No i został mi ODPADEK- kawał miedzi (grubości ~8mm) z otworami:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Na pierwszym zdjęciu widać zrytą powierzchnię- kupiony blok rozcinałem brzeszczotem- bałem się, że przy próbie rozlutowania roztopiona cyna "wlezie" mi na finy podstawy. Te czarne kreski to wstępny szkic :D .

 

Plan był taki- wyrównać czymś :?: zrytą powierzchnię, jako spód przylutować blaszkę miedzianą, coś tam nagrzebać nad rdzeniem proca, top z plexy, trzy złączki, szlifowanko.

Jako że nie jestem zwolennikiem jednego wlotu i dwóch wylotów (z powodów funkcjonalnych) z pierwotnego planu zostało wszystko z wyjątkiem trzech złączek- robię blok z centralnym wlotem nad rdzeniem proca i jednym wylotem.

 

Założenie:

 

Dołączona grafika

"Tylna" krawędź bloku taka fikuśna bo chcę, aby blok opierał się na czterech gumkach proca- gdybym uciął prosto (tak żeby nie został ślad po jednym z wylotów orginalnego bloku) dwie gumki zostały by odsłonięte.

 

Po wielu bojach z brzeszczotem w ręku udało mi się wyciąć założony kształt. Jako podstawę zastosowałem blaszkę miedzianą grubości 4-5mm. Teraz trzeba to było zlutować.

Najpierw obie części położyłem "do góry brzuchem" na kuchence i na każdej z nich położyłem "oring" zrobiony z kilku splecionych nitek cyny. Podgrzałem miedź- gdy cyna się roztopiła wyłączyłem gaz, poczekałem aż elementy wystygną i zmajstrowałem taką konstrukcję:

 

Dołączona grafika

 

I znów na kuchenkę. Po chwili cyna się roztopiła łącząc jedną i drugą część bloku. Otrzymałem coś takiego:

 

Dołączona grafika

 

Po wstępnej obróbce (brzezczot, pilnik) blok wyglądał tak:

 

Dołączona grafika

 

Tutaj widać ułożenie rdzenia przykładowego duronia względem bloku:

 

Dołączona grafika

 

Plan jest taki:

 

Dołączona grafika

 

Samo miejsce nad rdzeniem powiercić cieniutkim wiertłem zostawiając nad rdzeniem 1mm nietkniętej miedzi. Następnie otwory te powiercić odpowiednio zeszlifowanym wiertłem- najlepsze do tego były by specjalne wiertła do drewna (firmowo wyglądają jak na rysunku) ale w moim zadupcajewie z pewnością takowych nie uświadczę.

 

Od spodu bloku, od strony wylotu będę musiał zrobić fazę- taki stopień jak w radiatorach- ta strona będzie zachodziła na socketa. Blok montowany odwrotnie uniemożliwiał by montaż bloku na NB.

 

Jakieś sugestie?

Edytowane przez mechl!n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% woda będzie "stała" w zagłębieniach :

Dołączona grafika

 

imo jedyne wyjście w praca w strone Cascade - czyli rurka w środek, jak w pt. 2.

 

jakby co mogę załatwić rurkę mosiężną fi 2mm, grubość ścianek 0,2(chyba) mm, czyli fi wewnątrz 1,6 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł świetny, na dodatek pracował kiedyś (takie dno) w moim kompiku. Tylko wiercąc te otwory postaraj się je łaczyć górą, są woczas znacznie skuteczniejsze. I woda łatwiej płynie. Wesołego skrobania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że co człowiek to opinia :D .

W sprayery bawił się nie będę- toż to blok z odpadków :wink: i hiperwydajności nie zakładam.

Popróbuję sobie na kawałku miedzi- chcę osiągnąć takie stożkowe igły- co z tego wydzie- zobaczymy.

 

W międzyczasie zaprojektowałem i wykonałem top:

 

Dołączona grafika

 

W trakcie jego projektowania "odkryłem Amerykę"- otwory wokół soketa nie są względem niego symetryczne- te od strony wajchy są od niego dalej niż te po drugiej stronie. Człowiek uczy się całe życie 8) .

Na plexę nakleiłem taśmę papierową a na taśmę projekt (klejem biurowym).

Tak prezentuje się gotowy top (pozostaje powiercić otwory oraz wyszlifować i wypolerować krawędzie):

 

Dołączona grafika

 

Otwory w spodzie też już pogwintowałem:

 

Dołączona grafika

 

Prawie gotowy blok leży sobie na plerach:

 

Dołączona grafika

 

Pozostaje zamontować złączki, wypolerować spód i zrobić "coś" nad rdzeniem proca (najtrudniejsze zostawię sobie na koniec).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cud miód. Piękna robota. Proste, łatwe i przyjemne. Lubię takie bloczki ;) Moze nei zabijają wydajnością, ale łatwo je odpowietrzyć, łatwo wykonać i dobrze sieprezentują. Mniód ultramaryna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechl!n Ameryki nie odkryłeś coprawda bo było juz o tym piane kilka razy. Różnica to ok 1.5mm.

Wracając do bloczku - jak zrobiłeś TOP? tzn czym i jak go wyprofilowałeś?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiertla do drewna??

jak to ma wejsc w miedz (i nie zostac uktecone :P )

co prawda narzedzia do drewna sa z najlepszych materialow (powinny byc) ale nie jestem pewien czy poradza sobie z miedzia :?

na twoim miejscu uproscilbym konstrukcje i urzyl zwyklych wiertel

np. dwoch srednic

wieksza robisz kilka otworow by zostawic 2mm podstawy ,a mniejszym (fi conajmniej 2 razy mniejsze) nawiercasz juz istniejce otwory nieosiowo tak by zostal 1mm podstawy

w ten sposob otrzymujesz mocno nieregularna powirzchnie - i o to wlasnie chodzi :D

 

PS. gratuluje pomyslu na wykorzystanie bezuzytecznego kawalka miedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzechu -> to że odkryłem amerykę napisałem z przekąsem ("")- świadom byłem że jest to powszechnie wiadome- ja jednak nie zdwawłem sobie z tego sprawozdania :D . A topa wyciąłem brzeszczotem, szlifowałem pilnikiem i kamieniem oraz papierem ściernym.

 

glo -> za oring będzie robiła uszczelka wycięta z gumy dętki od malucha- tak jak w innych moich blokach (looknij do galerii bloków, lub do noname2 na modyfikacjach).

 

KGB -> nie wiercić, tylko powiercać. Pomysł jednak upadł- próbowałem na kawałku miedzi odpowiednio zeszlifowanym wiertłem do metalu- nieciekawo to wyszło. Trza rozważyć inne posybilitys.

 

berkut -> rozwiązanie które zastosowałeś w swoim parowniku było by optymalne (w mniejszej skali ofkoz, mniejsze otwory)- niestety nie posiadam dremela którym naciął bum rowki :( .

 

Dzięki all za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

berkut -> rozwiązanie które zastosowałeś w swoim parowniku było by optymalne (w mniejszej skali ofkoz, mniejsze otwory)- niestety nie posiadam dremela którym naciął bum rowki  :( .

Dzięki all za wszelkie sugestie.

a jakąś małą wiertareczką ?? naszkicowac otwory i lekko bzyk bzyk ;)

 

mozna kupic malutkie wiertełka które sobie z tym poradzą :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie masz dremela to bierzesz dluto, ostrzysz by bylo symetrycznym ostrzem, mlotek i walisz az robi sie to co powinno ...

 

Umiesz blok na jak natwardszej powierzchni (najlepszy bylby gruby stalowy stol albo beton)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie chyba tu nikt nie słucha :) wg mnie lepiej i szybcciej bedzie zrobic to wiertarka , poanwiercać otwory , mam taką fajną toye za 50zł chyba z regulacja obrotow tym sie fajnie takie rzeczy robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie masz dremela to bierzesz dluto, ostrzysz by bylo symetrycznym ostrzem, mlotek i walisz az robi sie to co powinno ...

 

Umiesz blok na jak natwardszej powierzchni (najlepszy bylby gruby stalowy stol albo beton)

Beton :?: 8O Berkut herezje głośisz - jak tak będzie walił to mu się takie wgłebienia i rysy zrobia na spodzie, że tego nie doszlifuje. Beton odpada :wink: Stół stalowy to good idea byle bez opiłków czyli jednym słowem czysty.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie masz dremela to bierzesz dluto, ostrzysz by bylo symetrycznym ostrzem, mlotek i walisz az robi sie to co powinno ...

 

Umiesz blok na jak natwardszej powierzchni (najlepszy bylby gruby stalowy stol albo beton)

Beton :?: 8O Berkut herezje głośisz - jak tak będzie walił to mu się takie wgłebienia i rysy zrobia na spodzie, że tego nie doszlifuje. Beton odpada :wink: Stół stalowy to good idea byle bez opiłków czyli jednym słowem czysty.

Pozdro.

ale po co tyle siły, wiertarka nie wystarczy ?? ponawiercać otwory

 

hej !! wiertarka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukasrz -> wiertarka- spoko, ale zauważ na zdjęciu do którego linka zapodał berkut, że między otworami są kanaliki wykonane tarczką dremela. Wiertłem się tego nie zrobi- ewentualnie tarczką dremela umieszczoną w wiertarce- ale tą trzeba trzymać dwoma rękami a to już mało wygodne przy takiej robocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra - słyszymy :D hehe no wiertarką było by równie dobrze - ja jestem w posiadaniu małej wiertarki ręcznej - nie elektrycznej - robie nią większośc rzeczy a to dlatego, że wierci się bardzo dokładnie i wiertła mogą byc średnicy 2mm. Także do tej roboty polecam wiertarke niskoobrotową chociażby, żeby to zrobić z "wyczuciem"

PS wiertła też można odpowiednio wyprofilować także z tym nie powinienes miec kłopotów. :wink:

 

 

UPDATE te nacięcia można zrobić normalnym dłutem - idzie topornie ale sie da. Ważne jest żeby dłuto było dobre a nie jakies z promocji w hipermarkecie :wink:

:arrow: berkut - nie rób zdjęć wypolerowanej lub chociażby wyszlifowanej miedzi z fleshem z tej odległości - prawie nic nie widać :!: OT 8)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie tarczką dremela umieszczoną w wiertarce- ale tą trzeba trzymać dwoma rękami a to już mało wygodne przy takiej robocie.

eh no znajdziesz chyba kogoś ze statywem do wiertarki - bo w sumie otwory + kanaliki pomiędzy nimi to dobry pomysł (szczególnie w kontekscie "stania wody")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie odkopać temt, bo coś się dzieje 8) .

 

Tytułowy blok czeka sobie na lepsze czasy- prawdopodobnie na zakup dremela :wink: .

W tzw. międzyczasie zrobiłem następny korpus bloku działającego na tej samej zasadzie co pierwowzór. Spodem i progiem na soketa są blaszki miedziane grubości 2mm. Korpusem jest blaszka mosiężna grubości 7mm.

 

Całość polutowałem i myślałem... w jaki sposób "urozmaicić" dno nad rdzeniem proca.

 

Dołączona grafika

 

Pierwotny plan zakładał wlutowanie igieł z drutu miedzianego średnicy mniejszej niż 2mm- dno na wylot, igły na wylot- następnie zeszlifowanie całości do jednej płaszczyzny.

Pomysł upadł z kilku powodów, m.in. mała powierzchnia oddawania ciepła, brak dostępu do druta średnicy mniejszej niż 2mm oraz potencjalne problemy z wierceniem w miedzi otworów średnicy nieznacznie większej niż 1mm (wiertarką ręczną).

 

Przypomniałem sobie, że kiedyś na allegro kupiłem dwa kompletne miedziane coolery- jeden powędrował na kartę graficzną (a ta "do żyda") a drugi czekał na pomysł jego zastosowania:

 

Dołączona grafika

Nówka FOLIA nieśmigany.

 

Sam radiator wygląda tak:

 

Dołączona grafika

 

A tutaj ZOOM na "żeberka":

 

Dołączona grafika

 

Żeberka stanowią integralną całość z podstawą- wykonany taką fajną techniką- niestety nie pamiętam nazwy- może mnie ktoś oświeci?

 

Wyciąłem potrzebny kawałek...

 

Dołączona grafika

 

... i jako że podstawa radiatorka miała około 5mm musiałem "zlikwidować" 3mm- dokonałem tego brzeszczotem 8) :

 

Dołączona grafika

MASAKRA

 

Teraz trzeba było połączyć obie części:

 

Dołączona grafika

 

W dnie bloku wyciąłem (wiertarka, pilnik) prostokątny otwór takich rozmiarów, aby kostka z żeberkami ciasno wchodziła i aby od spodu pozostał naddatek poniżej 1mm (na zeszlifowanie i "zintegrowanie" z całym spodem).

 

Całość na palnik kuchenki spodem do góry.

 

Istniały dwa "zagrożenia":

1. Cyna rozleje się po żeberkach.

2. Korpus rozlutuje się.

 

Nic takiego się nie stało, i TADAAA.WAV :

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Spód do szlifowania:

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...