Skocz do zawartości
mormir

Epox vs. Abit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio postanowiłem zmienić sprzęt. Zacząłem się wszystkim interesować i padło, płytk Epox'a lub Abit'a. Ponoć są najlepsze do OC i są ogólnie chwalone.

 

Co wy muślicie dysponując kwotą do maks. 400 zl, którą byście wybrali. Ale niestety wolałbym np. taką za 300 zl bo mi na grafe moze nie starczyć(chyba NVidia GeForce 4800). Płytkę chciałbym dobrą do OC i żeby dobrze śmigała na Athlonie 2500+ Barton.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zeszlym tygodniu oddalem epoxa RDA na gwarancje, bo wylaly 3 z 4 kondensatorow przy sockecie a 2 inne byly napuchniete. ktos inny ostatnio tez pisal, ze mu kondensatory poszly :/ poza tym poszukaj sobie innych wypowiedzi mojego autorstwa nt mojego epoxa

 

abit to oczywiscie nf7(-S(L))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już wogole nie wiem. NF7 Sl 2.0; NF7 S2; czy NF7S 2.0. No i czy mogli byście powiedzieć mi która jest najlepsza jeżeli chce sie zaoszczedzić i czy warto oszczędzać (nie chce sie za 3 lata obódzić z ręką w nocniku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz rozumiem. Thx, przekonaliście mnie:) Muszę tylko skołować kasę:) Ale rzeby nie być zaskoczonym:

 

Mój kumpel ma Epoxa 8RDA3I iu mu sie narazie nic nie psuje. Zakładając że on się nie psuje (podobno te z nowym układem zasilania sie tak nie kaszanią) czy nadal lepszy jest Abit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wez sobie poszukaj, bo te pytania przewijaly sie 10000000000000razy na forum i sa na nie odpowiedzi. ja bym wybral abita. odpwoednikiem rda3i jest nf7 a nf7-s jest odpowiednikiem rda3+wez sobie poszukaj, bo te pytania przewijaly sie 10000000000000razy na forum i sa na nie odpowiedzi. ja bym wybral abita. odpwoednikiem rda3i jest nf7 a nf7-s jest odpowiednikiem rda3+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jak narazie nikt (chyba że przeuważyłem) nie poruszal tematów cena/jakość a to dla mnie bardzo ważne.

 

Gadałem z kumplami i sie wachałem, teraz też się wacham mimo że przeczytałem część waszych postów. Jestem strasznie niezdecydowany w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze Abit S/SL posiada SoundStorm Epox 8RDA3(I/+) nie posiada SS. Po drugie pomiedzy Abitem S a SL nie ma roznic w budowie. To te same plyty. Roznia sie wyposazeniem(S posiada przejsciowke PATA-SATA) a mobo to samo. Abit ma duzo modowanych biosow. Ludzie na nich wiecej wciagali MHz. Epox jest ladniejszy :). Obie plyty sa stabilne. Dzwiek na Epoxie to porazka. Obie plyty sa swietne w podkrecaniu. Z dwojga zlego lepiej brac Abita SL. Mialem Epoxa 8RDA3+ teraz mam Abita i uwazam ze Abit jest lepszym wyborem, przedewszystkim wlasnie przez SS. No i Bios Abita wydaje sie bardziej przjazny. Nie ma tak nawalonych funkcji jak w Epoxie. Latwiej sie polapac co do czego(oczywiscie Bios Abita ma wszystko to co Epoxa tylko lepiej poukladane).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sucker -> a kto ci nawciskał takich głupot, że epox 8rda+ nie posiada SS ?? :) poczytaj specyfikacje, ja mam takiego epoxa w wersji 2.2 i uwierz mam SS :)

on pisze o rda3 a ten nie ma SS chocbys niewiedomo jaka literke czy znaczek postawil na koncu. mobo ma tylko kodek CMI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TYLKO NIE EPOX(krzycze) miałem dwa epoxy 8krai przez 3 tygodnie 2 się skopały. Podkręciłem procka za mocno restart i nic ciemność widzę procek nie bootował. Clear c-mos wyjęcie baterii i kupa. Wyjęcie procka ponowne wsadzenie kupa. Za chyba 10 razem zabootował żeby się zawiesić od razu. Za 20 udało się wejść dop biosa i zwiecha w biosie alnbo klawa przestawała działać. Za 30 udało się przestawić i zwiecha nie działa z ustawieniami z którymi wcześniej działał. To wsadzam 2 proca xp 2000 działa ustawiam na default zwiecha i tak wkółko. @ epoxy takie same objawy w pewnym momencie restart i ciemnośc clear-cmos wyjęcie baterii ciemność. Miałem 2 proce i 2 karty graficzne pożyczyłem ram, zasilacz i kupa. Pożyczyłem asusa na kt600 działa. W<span style="color:red;">[ciach!]</span>iony na maxa w jednym epoxie porysowałem ścieżki płyta trup. Z drugim identyczne jazdy płyta działa jak chce na 30 odpaleń zadziała pochodzi trochę przestwię na default ustawienia proca zwiecha. ODRADZAM te epoxy to kupa kupowałem w komputroniku. Aha płyty działały jak należy bardzo fajne płytki jednak wszelkie zabawy z oc takie gdy proc nie wyrabiał restart itp kończyły się j.w. Wszystko działało należycie dopóki nie zaczełem się bawić sprzętem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sucker -> a kto ci nawciskał takich głupot, że epox 8rda+ nie posiada SS ?? :) poczytaj specyfikacje, ja mam takiego epoxa w wersji 2.2 i uwierz mam SS :)

on pisze o rda3 a ten nie ma SS chocbys niewiedomo jaka literke czy znaczek postawil na koncu. mobo ma tylko kodek CMI.

Nic dodac nic ujac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

epox 8krai dorzucę jeszcze piszczące cewki w 1 egzemplarzu przy 2200 mhz i powyżej w 2 też czasami piszczało v-core 2v realnie 1.87-1.9 v sprawdzane na 2 egzemlarzach+inni tez tak mieli, 2 fazowe zasilanie, wachania v-core nawt o 0.5 v o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie wyluzujcie...zaraz bedzie znowu wojna...

Wiadomo wysokie FSB - Abit

Calkiem fajna plytka do O/C i przy tym tania - Epox

 

co do padania to w sumie na forum jest chyba po rowno epoxow i abitow wiec wedlug mnie to zalezy od szczescia.Bo ja np nie narzekam.Epoxik chodzil stabilnie na 220 MHz FSB ale po zmianie proca moj barton nie wyrabia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj epox 8rda3+ jak go przekrece troche (co zdazylo sie juz pare razy) wymagal odemnie clear-cmos'a wyjecia wtyczki od zasilania, pocykania dla pewnosci powerem i juz - jak nowy... Nie mam z nim zadnych problemow, 220MHz jedzie, a ze przy tej magistrali procek wymaga 1,95V to mi starczy...

 

AVE!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem

 

"Witam

 

Jeśli ktoś mi pomoże to będę ogromnie wdzięczny. Mam pewnien problem z którym borykam się już kilka miesięcy. Od czasu padnięcia mi pamięci Kingston 512 MB DDR400 i oddaniu na gwarancję mam takie cyrki. Mianowicie po 2-3 miesiącach od dostania nowych pamięci nie mogłem ustawić by procek chodził na 200 MHz FSB na żadnym napięciu. Po prostu się komp wieszał, a pamięci pokazywały błędy (akurat już nie pokazują, ale komp się wiesza od procka).

 

Myśląc, że może wina leży przy słabym chłodzeniu kupiłem Pentagrama Freezone'a QC-80AlCu. Akurat dopiero dzisiaj miałem czas by przetestować nowy cooler i popodkręcać co nie co. Jak się jednak okazuje komp nie chce pójść na 200x11, ani na 200x10.5 (napięcie 1.75 nawet!), a na 200x10 po dłuższym testowaniu w PrimeTest95 się wiesza.

 

Zatem dałem sobie siana i myślę, dobra to pewnie płyta główna i ustawie na 166x12.5 = 2086 MHz (XP 2600+), ale wielka kupa, komp też się po testowaniu w PrimeTest95 wiesza. Teraz lece na 166x12 przy napięciu 1.65V i na razie wszystko chodzi.

 

Nie rozumiem naprawdę co jest cholerka nie tak, płyta to EPoX 8RDA+ 1.1 z mostkiem C1 (czyli obsługa 200 MHz FSB z najnowszym BIOSem), Kingston 512 MB DDR400 (na kościach Elpidy), AMD Athlon 1700+ (0.13 z serii JIUHB, bardzo dobra seria) i jeszcze z ważniejszych rzeczy to zasilacz Chieftec 360W single fan. Temperatury są w normie, napięcia również, choć to trzeba by zbadać dokładnie miernikiem napięć.

 

Zauważyłem, że jak za bardzo podkręce procka, zazwyczaj z ustawieniem na 200 MHz to komp się dziwnie zachowuje, wchodzenie do BIOSu kończy się jednym krótkim niebieskim paskiem i komp leży i trzeba robić Clear CMOS. Nie mam już siły, według mnie jest to wina albo płyty albo procka (na płycie mam na NB Zalmana NB47J i oryginalny radiator na SB, na mosfetach są radiatory)."

 

Oto opis mojego problemu z tą płytą :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój nowy podpis

Epox 8KRAI KT600--....nigdy wiecej...

 

I to nie moje słowa ale.....sprzedawcy w sklepie komputerowym :lol:

 

 

Zakupilem go wraz z Bartonem 2500+ ale kazdy system sie sypał...nie dało rady aby pożył wiecej niz 2 godziny...Udałem sie wiec z nowym kompem co by mi go naprawili, i okazalo sie że tylko na JEDNEJ z 12 wkładanych kości pamięci system nie padał(zdaje się Kingston 512 333mhz tylko chodził, żadne No Name ani TwinMosy i Reszta kingstonów=[gluteus maximus]) ...i co najlepsze, na stanie mieli jeszcze 2 sztuki 8Krai i kazda zachowywała sie identycznie... ponoć to wina KT600 w tej płycie(wypuscili jakas serie zjechana chyba). Po tym wymieniłem to na epox 8RDAEI nForce 2 i jedynie co mnie irytuje w tej plytce to brak Dual Channel i jedynie 2 sloty pamieci(jest to okrojona wersja RDA3+)....no ale jak na śmieszne pieniadze jakie wydalem to sadze ze wybor byl dobry :)

 

A co do FSB rzeczywistego 400 na Epoxach 8RDxxxx to ciezka sprawa...poki mialem kosc pamieci typu No Name na 400 za nic nei dalo sie pobawic....dlatego jechalem na 333....teraz zmienilem na TwinMosy pc3200 ale nie testowalem kompa na 400 chociaz obawiam sie ze byloby to samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...