hardwin Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 witam moj znajomy ma dylemat, kupuje kompa ale sam nie wie czy kupic standart czyli bartka+extra plyta = extra podkrecanie czy moze polakomic sie na platforme 64 bit hmm pare miechow temu nie bylo by dyskusji ale teraz...sam sie troche napalilem na te "nowinki' : procek 64 bit, PCI EXPRESS 16 co o tym myslicie? koles ma 3000 zł na sam komp (bez monitora i innych ciach!l) INTEL czy AMD to mniej istotna sprawa, byle zeby proc byl w nowej technologii i plyta miala PCI EXPRESS 16x co ludziska o tym myslicie? tylko jak tak patrze to...dla AMD ciezko o plyte z PCI EXPRESS u intela ahhh szkoda gadac moze ktos skladal cos takiego i sie podzieli spostrzezeniami (radami) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kucyk Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 niech bierze 64bit, koszt procka OEM 2800+ to około 590zł, do tego płyta za 400zł i naprawdę fajnie to chodzi, nie ma sensu pakować się w Semprony i inne w tej chwili, zwłaszcza, że kumpel do wydania ma 3k 8) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Ja tez raczej skusilbym sie ku 64 Bit.. coraz wiecej gier ma ich "obsluge"... jest on poprostu bardziej przyszlosciowy... do tego oczywicie jakas mocna karta ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quam Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. Co nie znaczy, że po 32-bit nie pójdą... Ale mi się jeszcze to nie połaca, z rok, półtora na moim badziewiu pochodze :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 jeśli ma pieniądze, to niech bierze ... ale na 939 (tobrze mówię?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boniek_pl Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 dobrze mowisz amd64fx51 rox :twisted: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hardwin Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 no dobra...ale teraz doradzcie mi jakiego proca i jaka plyte dokladnie???? musi miec PCI EXPRESS 16x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nessay Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 ja bym jeszcze poczekal, a teraz kupil bartona mobile i dobra płytke i krecił :) a na a64 przesaide sie (jesli wogole sie rpzesaide) dopiero na podstawke 940. wtedy mozna powiedziec ze procesory 64 bitowe bedą dopracowane do tego stopnia, ze bedzie warto sie przesiadac, poza tym windwos 64 bitowy nie ejst jeszcze dopracowany ani aplikacje pod niego ;) chyba ze linuksa chesz uzywac :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racuch Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Pod A64 VIA dopiero premiere miała z PCI-e(bodajze KT890) więc u nas pojawia sie za ..............????????????w testach nie ma roznicy AGPvsPCI-e Niech łyka A64 3500+(S939) min. 1,5K zł. i MOBO ok. 500 pln a za 1K pln. reszta(mało zostało) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ad_noctum Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Moim zdaniem nie ma sensu kupować teraz a64 bo nie wykorzysta sie go w pełni. Gdy microsoft wypuści win 64-bit wtedy mozna pomysleć o zmianie. Teraz kupisz a za 1,5 roku będzie to syf. Ja też zastanawiałem się nad athlonem 64, a wziąłem intela. Jednak decyzja należy do ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quam Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Moim zdaniem nie ma sensu kupować teraz a64 bo nie wykorzysta sie go w pełni. Gdy microsoft wypuści win 64-bit wtedy mozna pomysleć o zmianie. Teraz kupisz a za 1,5 roku będzie to syf. Ja też zastanawiałem się nad athlonem 64, a wziąłem intela. Jednak decyzja należy do ciebie. Racja, a na taką winde z 2-3 lata poczekamy. a 64-bit procek nie rozwinie skrzydeł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hardwin Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 kurcze ale sami wiecie jak to jest... jak wypuszczali plyty z AGP8x kazdy mowil "nie ma roznicy z AG4x" a teraz...nikt nawet nie mysli o takim porcie albo ..."128MB w karcie graficznej to az nadto,duzo czasu minie zanim w ogole karty beda to wykozystywac" a teraz...zostawie bez komentarza i tak samo bedzie teraz dlatego ...na przepasci miedzy OLD AGE a NEW AGE warto wydaje mi sie zainwestowac w te 64 bit wiec jeszcze raz prosze o rade...jaki proc jaka plyta? nie wazne czy intel czy AMD aha zdaje sobie sprawe ze lepiej bylo by jeszcze poczekac pare miechow, ale zalozmy ze musicie kupic teraz co bierzecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 no ale jest wydajniejszy od bartona2500+ , wiec co jak co... jesli ma kase, a zalezy mu na szybkim sprzecie, niech bierze 64 bitowke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quam Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Zrobi jak uważa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 "Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. " jak dla mnie to jes wielka bzdura. jak do tej pory w gracj przeciwnicy maja nedzna AI bo programisci nie potrafia napisac porzadnej a nie ze sie obawiaja ze sobie komputer nie poradzi z przeliczaniem. rowniez nie wiem jak procek moze wplywac na wieksza ilosc detali tylko dlatego ze jest szybszy. bo przeciez te cale 64bity daja tylko tyle ze jezeli wszystko jest napisane na 64bit to bedzie dzialac szybciej. ale za ilosc detali i tak odpowiada grafa. no chyba ze gry znowu beda dzialaly w software ale w tedy to nawet 64bity nie zapewnia plynnosci ze o detalach nie wspominajac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jenot Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Logan"]"Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. " jak dla mnie to jes wielka bzdura. jak do tej pory w gracj przeciwnicy maja nedzna AI bo programisci nie potrafia napisac porzadnej a nie ze sie obawiaja ze sobie komputer nie poradzi z przeliczaniem. rowniez nie wiem jak procek moze wplywac na wieksza ilosc detali tylko dlatego ze jest szybszy. bo przeciez te cale 64bity daja tylko tyle ze jezeli wszystko jest napisane na 64bit to bedzie dzialac szybciej. ale za ilosc detali i tak odpowiada grafa. no chyba ze gry znowu beda dzialaly w software ale w tedy to nawet 64bity nie zapewnia plynnosci ze o detalach nie wspominajac. Od razu odpowiedź na kilka postów. Procek 64-bitowy da się wykorzystać. Co prawda nie pod Windows, ale linux już od dawna jest dostępny w wersji na 64 bity. A i 64-bitowa beta Windows XP spisuje się całkiem nieźle. Co do detali, to nie wiem jak będzie w grach, ale np. szybkość renderingu i jego jakość w skompilowanym na 64 bity povrayu bije na łeb 32-bitową wersję. Polecam dwa linki: http://www.linuxhardware.org/images/articl...h-i386-full.jpg http://www.linuxhardware.org/images/articl...x86-64-full.jpg Już na pierwszy rzut oka widać, że na 64 bitach jakość jest lepsza (zwłaszcza na brzegu basenu i dookoła centralnej studni). Wszystko z powodu 64-bitowej precyzji obliczeń. A co do szybkości: http://www.linuxhardware.org/article.pl?si...239&mode=thread Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jenot Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Logan"]"Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. " jak dla mnie to jes wielka bzdura. jak do tej pory w gracj przeciwnicy maja nedzna AI bo programisci nie potrafia napisac porzadnej a nie ze sie obawiaja ze sobie komputer nie poradzi z przeliczaniem. rowniez nie wiem jak procek moze wplywac na wieksza ilosc detali tylko dlatego ze jest szybszy. bo przeciez te cale 64bity daja tylko tyle ze jezeli wszystko jest napisane na 64bit to bedzie dzialac szybciej. ale za ilosc detali i tak odpowiada grafa. no chyba ze gry znowu beda dzialaly w software ale w tedy to nawet 64bity nie zapewnia plynnosci ze o detalach nie wspominajac. Od razu odpowiedź na kilka postów. Procek 64-bitowy da się wykorzystać. Co prawda nie pod Windows, ale linux już od dawna jest dostępny w wersji na 64 bity. A i 64-bitowa beta Windows XP spisuje się całkiem nieźle. Co do detali, to nie wiem jak będzie w grach, ale np. szybkość renderingu i jego jakość w skompilowanym na 64 bity povrayu bije na łeb 32-bitową wersję. Polecam dwa linki: http://www.linuxhardware.org/images/articl...h-i386-full.jpg http://www.linuxhardware.org/images/articl...x86-64-full.jpg Już na pierwszy rzut oka widać, że na 64 bitach jakość jest lepsza (zwłaszcza na brzegu basenu i dookoła centralnej studni). Wszystko z powodu 64-bitowej precyzji obliczeń. A co do szybkości: http://www.linuxhardware.org/article.pl?si...239&mode=thread Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 jenot ale te obrazki to byly generowane tylko przy uzyciu procka? jezeli tak to moim zdaniem program jest zle napisany skoro wynik jest inny, po prostu cos innego musi liczyc. przeciez obrazek wynikowy mozna traktowac jako liczbe, to co oni chca porownywac jezeli na 2 prockach im cos innego wylicza. pozatym w grach grafa przeciez generuje obraz procek nie ma nic do rzeczy (no oprocz skalowalnosci czyli tez szybkosci calego procesu). na moje oko to te cale 64bity na razie nie maja zadnego zastosowania (i nie chodzi mi tu o dostepnosc softu dla nich) bo to jest nic innego jak przyspieszenie. oczywiscie ze kiedys sie bedize trzeba przesiasc bo kiedys do gier nie wystarczy 2ghz amd czy 3ghz intela i bedize potrzebna cos szybszego a ze w tych ukladach juz nie bardzo da sie zwiekszac szybkosc to te 64 bity jakos uratuja prawo moora czy jak ot tam bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jenot Opublikowano 26 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 26 Września 2004 Logan"]jenot ale te obrazki to byly generowane tylko przy uzyciu procka? jezeli tak to moim zdaniem program jest zle napisany skoro wynik jest inny, po prostu cos innego musi liczyc. przeciez obrazek wynikowy mozna traktowac jako liczbe, to co oni chca porownywac jezeli na 2 prockach im cos innego wylicza. pozatym w grach grafa przeciez generuje obraz procek nie ma nic do rzeczy (no oprocz skalowalnosci czyli tez szybkosci calego procesu).Povray to dostępny pod Windows i linuksa program do renderingu 3D. I faktycznie - ostateczny obrazek jest liczony tylko przez procka. A wynik jest inny nie dlatego, że program jest źle napisany, tylko dlatego, że scena jest opisana jakimś matematycznym wzorem i przy operacjach na 64 bitach scena jest liczona dokładniej przy tym samym obciążeniu procka. Zmienne nie są z góry zadeklarowane jako 32 czy 64 bitowe, zależy to tylko od architeORT: ORT: ORT: ktury. Zakładając, że chcielibyśmy taki efekt uzyskać na 32-bitowym procku, każda operacja na zmiennej 64-bitowej zabierałaby w uproszczeniu dwa razy więcej czasu procesora. na moje oko to te cale 64bity na razie nie maja zadnego zastosowania (i nie chodzi mi tu o dostepnosc softu dla nich) bo to jest nic innego jak przyspieszenie. oczywiscie ze kiedys sie bedize trzeba przesiasc bo kiedys do gier nie wystarczy 2ghz amd czy 3ghz intela i bedize potrzebna cos szybszego a ze w tych ukladach juz nie bardzo da sie zwiekszac szybkosc to te 64 bity jakos uratuja prawo moora czy jak ot tam bylo. W tej chwili używanie 64-bitów ma sens przy pracy wymagającej operacji na dużych liczbach z dużą precyzją, np.: obliczenia naukowe, programowanie (kompilacja), obróbka grafiki 2D/3D, przy założeniu oczywiście, że system i oprogramowanie jest skompilowane na 64 bity. Pozostaje jeszcze jedno - liczba 64-bitowa wymaga do przechowania dwa razy więcej pamięci niż 32-bitowa. Tak więc we wspomnianym wyżej povrayu generowanie tego lepszego obrazka wymagało z pewnością więcej RAM niż gorszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 27 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2004 "przy operacjach na 64 bitach scena jest liczona dokładniej przy tym samym obciążeniu procka. " no i to moim zdaniem jest przyczyna, obrazek wynikowy z procka 64bit jest do uzyskania na procesorze 32bitowym tylko z wiekszym obciazeniem (czyli albo szybszy, albo dluzej liczyc bedzie). dalej uwazam ze te 64bity nie maja sensu dla normalnych ludzi bo szybko procek 32bitowy jes wystarszajaco szybki. a to ze w naukowych obliczeniach jes potrzebna ogromna wydajnosc to wiadomo i tam sie napewno przydadza procki 64bitowe. ale ja w domu jakos nie przeprowadzalem jeszcze obilczen naukowych:D tak wiec wg mnie to te 64bity to jest po prsotu inny sposob (poza sztucznym podbijaniem zegara) na zwiekszenie szybkosci procesora. i bardzo dobrze bo teraz te procko ponad 100watowe to juz jest lekka przesada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jenot Opublikowano 27 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2004 Logan"]dalej uwazam ze te 64bity nie maja sensu dla normalnych ludzi bo szybko procek 32bitowy jes wystarszajaco szybki. a to ze w naukowych obliczeniach jes potrzebna ogromna wydajnosc to wiadomo i tam sie napewno przydadza procki 64bitowe. ale ja w domu jakos nie przeprowadzalem jeszcze obilczen naukowych:DAle to dlatego, że pod Windows brak praktycznie aplikacji 64-bitowych. W momencie, gdy się pojawią, z pewnością wykorzystają potencjał 64 bitów. Po więcej informacji odnośnie driverów i aplikacji 64 bitowych odsyłam na http://www.planetamd64.com tak wiec wg mnie to te 64bity to jest po prsotu inny sposob (poza sztucznym podbijaniem zegara) na zwiekszenie szybkosci procesora. i bardzo dobrze bo teraz te procko ponad 100watowe to juz jest lekka przesada.Na szczęście tak się składa, że 64-bitowe AMD i tak pobiera zdecydowanie mniej mocy od Prescottów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 27 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2004 "Ale to dlatego, że pod Windows brak praktycznie aplikacji 64-bitowych." jenot ale nawet jak bedzie to to nie da nam nic poza szybkoscia, ktorej nam na razie nie brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 27 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2004 Logan (wybacz, że piszę bez taga klanu albo co to jest :) ) Zauważ, że wielu z nas (baaa prawie wszyscy) podkrecają swoje procesory, żeby uzyskać czasami nawet drobny przyrost mocy. Zauważ, że podkręcanie Bartona 2500+ też w sumie nie jest potrzebne, bo jest wystarczający zapas mocy jak na dzień dzisiejszy. Zastanówmy się więc dlaczego tak się dzieje. Chlopaki po prostu chca miec szybsze maszyny, tak wiec w przypadku 64 bitow jest tak samo... ktos chce miec szybsza maszyne i zakupuje w/w procesor. Co wiecej w grach takich jak np Doom3, gdzie potrzebny jest szybki procesor, nowa 64bitówka znajdzie w pełni zastosowanie. Jeśli kogoś na to stać, to sobie kupi maszynkę opartą na 64bitach i będzie bardzo zadowolony, jeśli ktoś nie ma na to pieniędzy lub woli się wstrzymać to zostanie przy 32bitach. Ja również się ostatnio miałem okazję zrobić całkowity upgrade komputera i zdecydowałem się na wymianę mobo na NF7. ramu na Hynix 400MHz, zasiłki na Chiefa420W i monitora na LCD. Spokojnie mogłem sobie zafundować 64bitową maszynę, ale po prostu stwierdziłem, że nie potrzebuję takiej mocy..., a na razie wolę bawić się moim 1700+ 0,13 JIUHB :) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[hS.4f] Logan Opublikowano 27 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2004 taga klanu miec trzeba bo juz jakis logan zarejestrowany, niestety loganow jak psow w polsce:/ ja sie zgadzam ze 64 bity sa szybsze, sam sie kiedys na to przesiade (jak bozia da pozyc). dla mnie jedynie bzdura jest to ze gry ktore beda tworzone na 64 bity beda mialy lepsza grafike i lepsza AI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hardwin Opublikowano 27 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2004 widze ze moj temat bardzo sie rozwinal ale ja nadal nie wiem hehehehe jaka plyte byscie polecili pod te procki? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quam Opublikowano 28 Września 2004 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2004 widze ze moj temat bardzo sie rozwinal ale ja nadal nie wiem hehehehe jaka plyte byscie polecili pod te procki? :) AMD 2500+ Barton, Płyta Abita, Asusa bądź Gigabyte... na nForce 2 i z wjściem na dual channel ram... procek smignie na 3200+ bez mrugnięcia okiem... na razie platoforma 64bit jest opłacalna ale pod AGP... np. AMD64 2800+ z Epoxem na nForce 3 Gb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...