Skocz do zawartości
hardwin

procek 64 bit czy jeszcze nie??

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

moj znajomy ma dylemat, kupuje kompa ale sam nie wie czy kupic standart czyli bartka+extra plyta = extra podkrecanie

czy moze polakomic sie na platforme 64 bit

hmm pare miechow temu nie bylo by dyskusji ale teraz...sam sie troche napalilem na te "nowinki' : procek 64 bit, PCI EXPRESS 16

co o tym myslicie?

koles ma 3000 zł na sam komp (bez monitora i innych ciach!l)

INTEL czy AMD to mniej istotna sprawa, byle zeby proc byl w nowej technologii i plyta miala PCI EXPRESS 16x

co ludziska o tym myslicie?

 

tylko jak tak patrze to...dla AMD ciezko o plyte z PCI EXPRESS

u intela ahhh szkoda gadac

moze ktos skladal cos takiego i sie podzieli spostrzezeniami (radami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków.

 

Co nie znaczy, że po 32-bit nie pójdą...

 

Ale mi się jeszcze to nie połaca, z rok, półtora na moim badziewiu pochodze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym jeszcze poczekal, a teraz kupil bartona mobile i dobra płytke i krecił :)

a na a64 przesaide sie (jesli wogole sie rpzesaide) dopiero na podstawke 940. wtedy mozna powiedziec ze procesory 64 bitowe bedą dopracowane do tego stopnia, ze bedzie warto sie przesiadac, poza tym windwos 64 bitowy nie ejst jeszcze dopracowany ani aplikacje pod niego ;) chyba ze linuksa chesz uzywac :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod A64 VIA dopiero premiere miała z PCI-e(bodajze KT890) więc u nas pojawia sie za ..............????????????w testach nie ma roznicy AGPvsPCI-e

Niech łyka A64 3500+(S939) min. 1,5K zł. i MOBO ok. 500 pln a za 1K pln. reszta(mało zostało)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma sensu kupować teraz a64 bo nie wykorzysta sie go w pełni. Gdy microsoft wypuści win 64-bit wtedy mozna pomysleć o zmianie. Teraz kupisz a za 1,5 roku będzie to syf. Ja też zastanawiałem się nad athlonem 64, a wziąłem intela. Jednak decyzja należy do ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma sensu kupować teraz a64 bo nie wykorzysta sie go w pełni. Gdy microsoft wypuści win 64-bit wtedy mozna pomysleć o zmianie. Teraz kupisz a za 1,5 roku będzie to syf. Ja też zastanawiałem się nad athlonem 64, a wziąłem intela. Jednak decyzja należy do ciebie.

Racja, a na taką winde z 2-3 lata poczekamy.

a 64-bit procek nie rozwinie skrzydeł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze ale sami wiecie jak to jest...

jak wypuszczali plyty z AGP8x kazdy mowil "nie ma roznicy z AG4x"

a teraz...nikt nawet nie mysli o takim porcie

albo ..."128MB w karcie graficznej to az nadto,duzo czasu minie zanim w ogole karty beda to wykozystywac" a teraz...zostawie bez komentarza

i tak samo bedzie teraz

dlatego ...na przepasci miedzy OLD AGE a NEW AGE warto wydaje mi sie zainwestowac w te 64 bit

 

wiec jeszcze raz prosze o rade...jaki proc jaka plyta?

nie wazne czy intel czy AMD

 

aha zdaje sobie sprawe ze lepiej bylo by jeszcze poczekac pare miechow, ale zalozmy ze musicie kupic teraz

co bierzecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. "

 

jak dla mnie to jes wielka bzdura. jak do tej pory w gracj przeciwnicy maja nedzna AI bo programisci nie potrafia napisac porzadnej a nie ze sie obawiaja ze sobie komputer nie poradzi z przeliczaniem. rowniez nie wiem jak procek moze wplywac na wieksza ilosc detali tylko dlatego ze jest szybszy. bo przeciez te cale 64bity daja tylko tyle ze jezeli wszystko jest napisane na 64bit to bedzie dzialac szybciej. ale za ilosc detali i tak odpowiada grafa. no chyba ze gry znowu beda dzialaly w software ale w tedy to nawet 64bity nie zapewnia plynnosci ze o detalach nie wspominajac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logan"]"Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. "

 

jak dla mnie to jes wielka bzdura. jak do tej pory w gracj przeciwnicy maja nedzna AI bo programisci nie potrafia napisac porzadnej a nie ze sie obawiaja ze sobie komputer nie poradzi z przeliczaniem. rowniez nie wiem jak procek moze wplywac na wieksza ilosc detali tylko dlatego ze jest szybszy. bo przeciez te cale 64bity daja tylko tyle ze jezeli wszystko jest napisane na 64bit to bedzie dzialac szybciej. ale za ilosc detali i tak odpowiada grafa. no chyba ze gry znowu beda dzialaly w software ale w tedy to nawet 64bity nie zapewnia plynnosci ze o detalach nie wspominajac.

Od razu odpowiedź na kilka postów. Procek 64-bitowy da się wykorzystać. Co prawda nie pod Windows, ale linux już od dawna jest dostępny w wersji na 64 bity. A i 64-bitowa beta Windows XP spisuje się całkiem nieźle. Co do detali, to nie wiem jak będzie w grach, ale np. szybkość renderingu i jego jakość w skompilowanym na 64 bity povrayu bije na łeb 32-bitową wersję. Polecam dwa linki:

http://www.linuxhardware.org/images/articl...h-i386-full.jpg

http://www.linuxhardware.org/images/articl...x86-64-full.jpg

Już na pierwszy rzut oka widać, że na 64 bitach jakość jest lepsza (zwłaszcza na brzegu basenu i dookoła centralnej studni). Wszystko z powodu 64-bitowej precyzji obliczeń. A co do szybkości:

http://www.linuxhardware.org/article.pl?si...239&mode=thread

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logan"]"Nop, gry pod 64 bitowe procki cechować się bea większą detalicznością i wyższym poziomem AI przeciwnków. "

 

jak dla mnie to jes wielka bzdura. jak do tej pory w gracj przeciwnicy maja nedzna AI bo programisci nie potrafia napisac porzadnej a nie ze sie obawiaja ze sobie komputer nie poradzi z przeliczaniem. rowniez nie wiem jak procek moze wplywac na wieksza ilosc detali tylko dlatego ze jest szybszy. bo przeciez te cale 64bity daja tylko tyle ze jezeli wszystko jest napisane na 64bit to bedzie dzialac szybciej. ale za ilosc detali i tak odpowiada grafa. no chyba ze gry znowu beda dzialaly w software ale w tedy to nawet 64bity nie zapewnia plynnosci ze o detalach nie wspominajac.

Od razu odpowiedź na kilka postów. Procek 64-bitowy da się wykorzystać. Co prawda nie pod Windows, ale linux już od dawna jest dostępny w wersji na 64 bity. A i 64-bitowa beta Windows XP spisuje się całkiem nieźle. Co do detali, to nie wiem jak będzie w grach, ale np. szybkość renderingu i jego jakość w skompilowanym na 64 bity povrayu bije na łeb 32-bitową wersję. Polecam dwa linki:

http://www.linuxhardware.org/images/articl...h-i386-full.jpg

http://www.linuxhardware.org/images/articl...x86-64-full.jpg

Już na pierwszy rzut oka widać, że na 64 bitach jakość jest lepsza (zwłaszcza na brzegu basenu i dookoła centralnej studni). Wszystko z powodu 64-bitowej precyzji obliczeń. A co do szybkości:

http://www.linuxhardware.org/article.pl?si...239&mode=thread

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jenot ale te obrazki to byly generowane tylko przy uzyciu procka? jezeli tak to moim zdaniem program jest zle napisany skoro wynik jest inny, po prostu cos innego musi liczyc. przeciez obrazek wynikowy mozna traktowac jako liczbe, to co oni chca porownywac jezeli na 2 prockach im cos innego wylicza. pozatym w grach grafa przeciez generuje obraz procek nie ma nic do rzeczy (no oprocz skalowalnosci czyli tez szybkosci calego procesu).

 

na moje oko to te cale 64bity na razie nie maja zadnego zastosowania (i nie chodzi mi tu o dostepnosc softu dla nich) bo to jest nic innego jak przyspieszenie. oczywiscie ze kiedys sie bedize trzeba przesiasc bo kiedys do gier nie wystarczy 2ghz amd czy 3ghz intela i bedize potrzebna cos szybszego a ze w tych ukladach juz nie bardzo da sie zwiekszac szybkosc to te 64 bity jakos uratuja prawo moora czy jak ot tam bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logan"]jenot ale te obrazki to byly generowane tylko przy uzyciu procka? jezeli tak to moim zdaniem program jest zle napisany skoro wynik jest inny, po prostu cos innego musi liczyc. przeciez obrazek wynikowy mozna traktowac jako liczbe, to co oni chca porownywac jezeli na 2 prockach im cos innego wylicza. pozatym w grach grafa przeciez generuje obraz procek nie ma nic do rzeczy (no oprocz skalowalnosci  czyli tez szybkosci calego procesu).

Povray to dostępny pod Windows i linuksa program do renderingu 3D. I faktycznie - ostateczny obrazek jest liczony tylko przez procka. A wynik jest inny nie dlatego, że program jest źle napisany, tylko dlatego, że scena jest opisana jakimś matematycznym wzorem i przy operacjach na 64 bitach scena jest liczona dokładniej przy tym samym obciążeniu procka. Zmienne nie są z góry zadeklarowane jako 32 czy 64 bitowe, zależy to tylko od architeORT: ORT: ORT: ktury. Zakładając, że chcielibyśmy taki efekt uzyskać na 32-bitowym procku, każda operacja na zmiennej 64-bitowej zabierałaby w uproszczeniu dwa razy więcej czasu procesora.

 

na moje oko to te cale 64bity na razie nie maja zadnego zastosowania (i nie chodzi mi tu o dostepnosc softu dla nich) bo to jest nic innego jak przyspieszenie. oczywiscie ze kiedys sie bedize trzeba przesiasc bo kiedys do gier nie wystarczy 2ghz amd czy 3ghz intela i bedize potrzebna cos szybszego a ze w tych ukladach juz nie bardzo da sie zwiekszac szybkosc to te 64 bity jakos uratuja prawo moora czy jak ot tam bylo.

W tej chwili używanie 64-bitów ma sens przy pracy wymagającej operacji na dużych liczbach z dużą precyzją, np.: obliczenia naukowe, programowanie (kompilacja), obróbka grafiki 2D/3D, przy założeniu oczywiście, że system i oprogramowanie jest skompilowane na 64 bity. Pozostaje jeszcze jedno - liczba 64-bitowa wymaga do przechowania dwa razy więcej pamięci niż 32-bitowa. Tak więc we wspomnianym wyżej povrayu generowanie tego lepszego obrazka wymagało z pewnością więcej RAM niż gorszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"przy operacjach na 64 bitach scena jest liczona dokładniej przy tym samym obciążeniu procka. "

 

no i to moim zdaniem jest przyczyna, obrazek wynikowy z procka 64bit jest do uzyskania na procesorze 32bitowym tylko z wiekszym obciazeniem (czyli albo szybszy, albo dluzej liczyc bedzie).

 

dalej uwazam ze te 64bity nie maja sensu dla normalnych ludzi bo szybko procek 32bitowy jes wystarszajaco szybki. a to ze w naukowych obliczeniach jes potrzebna ogromna wydajnosc to wiadomo i tam sie napewno przydadza procki 64bitowe. ale ja w domu jakos nie przeprowadzalem jeszcze obilczen naukowych:D

 

tak wiec wg mnie to te 64bity to jest po prsotu inny sposob (poza sztucznym podbijaniem zegara) na zwiekszenie szybkosci procesora. i bardzo dobrze bo teraz te procko ponad 100watowe to juz jest lekka przesada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logan"]dalej uwazam ze te 64bity nie maja sensu dla normalnych ludzi bo szybko procek 32bitowy jes wystarszajaco szybki. a to ze w naukowych obliczeniach jes potrzebna ogromna wydajnosc to wiadomo i tam sie napewno przydadza procki 64bitowe. ale ja w domu jakos nie przeprowadzalem jeszcze obilczen naukowych:D

Ale to dlatego, że pod Windows brak praktycznie aplikacji 64-bitowych. W momencie, gdy się pojawią, z pewnością wykorzystają potencjał 64 bitów. Po więcej informacji odnośnie driverów i aplikacji 64 bitowych odsyłam na http://www.planetamd64.com

tak wiec wg mnie to te 64bity to jest po prsotu inny sposob (poza sztucznym podbijaniem zegara) na zwiekszenie szybkosci procesora. i bardzo dobrze bo teraz te procko ponad 100watowe to juz jest lekka przesada.

Na szczęście tak się składa, że 64-bitowe AMD i tak pobiera zdecydowanie mniej mocy od Prescottów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logan (wybacz, że piszę bez taga klanu albo co to jest :) ) Zauważ, że wielu z nas (baaa prawie wszyscy) podkrecają swoje procesory, żeby uzyskać czasami nawet drobny przyrost mocy. Zauważ, że podkręcanie Bartona 2500+ też w sumie nie jest potrzebne, bo jest wystarczający zapas mocy jak na dzień dzisiejszy. Zastanówmy się więc dlaczego tak się dzieje. Chlopaki po prostu chca miec szybsze maszyny, tak wiec w przypadku 64 bitow jest tak samo... ktos chce miec szybsza maszyne i zakupuje w/w procesor. Co wiecej w grach takich jak np Doom3, gdzie potrzebny jest szybki procesor, nowa 64bitówka znajdzie w pełni zastosowanie. Jeśli kogoś na to stać, to sobie kupi maszynkę opartą na 64bitach i będzie bardzo zadowolony, jeśli ktoś nie ma na to pieniędzy lub woli się wstrzymać to zostanie przy 32bitach. Ja również się ostatnio miałem okazję zrobić całkowity upgrade komputera i zdecydowałem się na wymianę mobo na NF7. ramu na Hynix 400MHz, zasiłki na Chiefa420W i monitora na LCD. Spokojnie mogłem sobie zafundować 64bitową maszynę, ale po prostu stwierdziłem, że nie potrzebuję takiej mocy..., a na razie wolę bawić się moim 1700+ 0,13 JIUHB :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taga klanu miec trzeba bo juz jakis logan zarejestrowany, niestety loganow jak psow w polsce:/

 

ja sie zgadzam ze 64 bity sa szybsze, sam sie kiedys na to przesiade (jak bozia da pozyc). dla mnie jedynie bzdura jest to ze gry ktore beda tworzone na 64 bity beda mialy lepsza grafike i lepsza AI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze moj temat bardzo sie rozwinal

ale ja nadal nie wiem hehehehe jaka plyte byscie polecili pod te procki?

:)

AMD 2500+ Barton, Płyta Abita, Asusa bądź Gigabyte... na nForce 2 i z wjściem na dual channel ram...

 

procek smignie na 3200+ bez mrugnięcia okiem...

 

na razie platoforma 64bit jest opłacalna ale pod AGP...

 

np. AMD64 2800+ z Epoxem na nForce 3 Gb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...