Skocz do zawartości
Subvoice

Przeróbka Pawnee

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie GF6800 wynikl problem, bo moj pawnee zupelnie na niego nie pasowal. Nigdzie nie znalazlem nic odpowiedniego, wiec postanowilem go przerobic. Jedyny kawalek pleksy jaki znalazlem pochodzil chyba z jakiejs zdewastowanej wystawy czy tabliczki rozkladowej. W dodatku mial tylko 4 mm grubosci. Wygladal mniej wiecej tak:

Dołączona grafika

Tragedia... Rozmontowalem blok

Dołączona grafika

Po 3 godzinach wycinania i polerowania mialem cos takiego:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Otwory w przejsciowce sa o ok 1 mm wieksze niz w topie. Zdecydowałem się na oringi (diść miękka guma) ale zastanawiam sie, czy nie wcisnac tam jeszcze silikonu. zamierzam to zlozyc w ten sposob:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Myslicie, ze ma to sens? Martwię się tylko tym, czy blok będzie wystarczająco stabilnie przylegał do jądra. Z jednej strony jest wyraźnie cięższy (złączki). Jest jeszcze jedna opcja: w GF6800 są takie fajne 4 dziury rozmieszczone wokól procesora. Problem w tym, że potrzebowałbym śrub M2 o długości przynajmniej 4 cm. Nigdzie takich nie znalazłem. Blok wtedy byłby dociskany w 4 a nie w 2 miejscach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GF 6800 ma pięknr 4 dziurki wokół rdzenia a ty zrobiłeś mocowanie na 2 ?? Łeeee - na 4 jest lepiej - laminat się nie wykręci przy skręcaniu ...

Oringi uszczelniające wyloty za grube. Co będzie dociskać dorobioną plexe do spodu w rogach gdzie nie ma rućców ??

Ja bym z tej plexy dorobił mocowanko, które pasowałoby na blok (a nie w jego środek ...)

 

coś jak tu z powerX

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko te 4 dziury sa - nie wiem jak to powiedziec - wewnatrz metalowe, ale nienagwintowane. Maja tylko ok 2 mm srednicy, a mozna zapomniec o dlugich M2. Szukalem nawet nagwintowanych pretow tej srednicy i nic :( Moze to niezbyt dobrze widac, ale przez Top i przejsciowke beda przechodzic 4 wkrety i dociskac je do siebie. Powinno trzymac. Oringow mam juz cala kolekcje. Te mialy najmniejsza grubosc. Mam jeszcze jeden cienszy, ale tylko jeden ;) Poza tym boje sie, ze jezeli beda jeszcze ciensze to w przypadku gdy to dodatkowe mocowanie troszke sie nagnie to blok straci szczelnosc. Te sa troche grubsze, ale z miekkiej gumy wiec sie dosc mocno rozplaszczaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko te 4 dziury sa  - nie wiem jak to powiedziec - wewnatrz metalowe, ale nienagwintowane. Maja tylko ok 2 mm srednicy, a mozna zapomniec o dlugich M2. Szukalem nawet nagwintowanych pretow tej srednicy i nic :( Moze to niezbyt dobrze widac, ale przez Top i przejsciowke beda przechodzic 4 wkrety i dociskac je do siebie. Powinno trzymac. Oringow mam juz cala kolekcje. Te mialy najmniejsza grubosc. Mam jeszcze jeden cienszy, ale tylko jeden ;) Poza tym boje sie, ze jezeli beda jeszcze ciensze to w przypadku gdy to dodatkowe mocowanie troszke sie nagnie to blok straci szczelnosc. Te sa troche grubsze, ale z miekkiej gumy wiec sie dosc mocno rozplaszczaja

Chodziło mi o to, że pod oringami plexa będzie dociskać do spodu i szczelność będzie OK - ale co z pozostałymi 2 rogami (też takie same oringi podłożysz ? ) ?? Bo top bloku dociska dorobioną plexe tylko w miejscu tych dwóch oringów ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a widzisz... fakt. To moze byc problem. Liczylem chyba, ze pleksa bedzie na tyle sztywna, ze bedzie dociskac ten oring z dolu z wystarczajaca sila. teraz nie jestem taki pewnien. Wyjdzie w testach. Dzieki za zwrocenie uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Troche za cienka plexi. Przy dokrecaniu wygnie sie i to dosc znaczenie. Obawial bym sie pekniecia.

2. Wywal oringi, maznij cienka warstwa przezroczystego siliconu i dokrec mocno. Bedzie trzymac dobrze bo przy oringach bedzie ci pokrywa odstawac i sie kolysac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem sobie zapinke z takiej pleksy to sie długo nia niepocieszyłem :( po pierwszym demontażu pękła i znowu mam AC na grafie, pomysł dobry tylko pleksa musi być min 6-8mm gruba

hehe

do takich rzeczy używa się poliwęglanu 8)

nie pęka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4mm plexa to za mało - kup kawałek przynajmniej 8mm do tego celu.

No niestety, ale takie są realia.

yotomeczek - moja szkoła :!: :lol: brawo (poliwęglan)

Może i nie pęka (tak łatwo) ale strasznie się wygina poniżej 5mm - to tak apropos

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8mm :( to z bloczku wyjdzie smok. Dokladnie tego chcialem uniknać. W zasadzie od poczatku chcialem sobie zrobic nowy top, ale wszedzie gdzie pytalem o poliweglan 2cm grubosci robili na mnie taakie oczy. Znalazlem nawet fabryke pleksy, ale tam robia max 5mm. Nie wala sie tam komus niepotrzebny kawalek? ;) Chętnie kupię. A co do wyginania, to po skreceniu wczoraj tego do kupy powiem Wam, ze nie wygina sie tak bardzo. Oringi sa dosc mozno scisniete. Poki po poszedlem po linii najmniejszego oporu i w 2 pozostale rogi wsadzilem po polowie przecietego oringa, zeby wyrownac docisk. Niby trzyma sie to kupy, ale caly czas mam wrazenie, ze to jakas prowizora :?. Nie ma jak nowy top...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prościej było by "dać" tą zapinkę na górze oryginalnego topu (nie między spodem a topem). Można by wtedy wykonać ją z blaszki np aluminiowej grubości 3mm co w nieznacznym tylko stopniu "pogrubi" blok. Wycinasz odpowiedni kształt, wiercisz cztery (wystarczą nawet dwa) otwory na śruby do skręcenia ze spodem i otwory mocujące, skręcasz całość (między org top a tą zapinkę możesz dać kawałek frotu, zamszu- czegoś, żeby ewentualnie nie porysować org topu) i gotowe.

Minusy takiego rozwiązania:

- nie widać wnętrza bloku,

- konieczność stosowania długich śrubek mocujących blok do karty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam! mam mam. Zupelnie przypadkiem dowiedzialem sie dzis od kumpla, ze niedaleko wokol ronda ustawili takie ekrany akustyczne, zeby ludziom samochody nie przeszkadzaly i juz ktos zdazyl w jeden wjechac. Udalem sie na miejsce, niestety baaardzo starannie wysprzatane przez firme, ktora usuwala skutki wypadku, i udalo mi sie znalezc pare kawalkow. Poliweglan 20mm grubosci! mUsze cos jeszcze dodawac? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kategorii śrub M2: kupujesz za ~6zł 1-metrowy plastikowy lub ze stali ocynkowanej, nagwintownay pręt. Obi,Castorama. Tniesz, skręcasz, masz. Nakrętki jaki sobie życzysz... Na mod-planet.com jest opis, jak zrobić sobie własne, takie "autorskie"... Gdyby te zwykłe szesciokątne są Ci się nie podobały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktiker, OBI, Castorama i kilka mniejszych sklepów załatwione. Nie przegapiłem, bo latalem po sklepie z obsluga. Najmniejsze pręty, śruby, wkręty M3. O M2 i M2,5 mozna zapomniec, więc okazuje się, ze to nie takie proste...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To juz kolejny watek z problemem dlugich srub m2, proponuje wsztystkim, ktorzy twierdza, ze to zaden klopot zalatwic takie u slusarza, badz tez kupic w sklepie, zeby zalatwili lub kupili - stawiam duuuuuze piwo albo i 3.

W poprzednim watku o blokach na gf6800 po mojej propozycji dla kolegi (ktory twierdzil, ze posiada narzynke m2), zeby zrobil dla tweakowiczow dlugie sruby (kolo 4 cm) m2, zapadlo milczenie trwajace do dzis ;-)

 

BTW, mate ma juz zapinki na abadony pod gf6800 - bardzo ladnie dociskaja blok do chipsetu - moze daloby rade jakos ta zapinke zaadaptowac rowniez do pawnee?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh łatwiej już było zdobyć poliwęglan 20mm i kupić gwintownik 3/8cala ;) Szczerze mówiąc nie myslałem, że z tymi śrubami bedzie aż taki kłopot. Chyba sam zamówię taką narzynkę - wypatrzyłem u gościa na allegro komplet za 30 zł, ale jakość tego pewnie będzie kiepskawa. Poza tym potrzebuję tylko M2. Zobaczymy. Cztery może nagwintuję ;) Nawet nie chce liczyć ile ten top będzie mnie kosztować, ale uparłem się. Zrobię go. Gorzej jak następna moją kartą będzie znowu Radeon ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to padł, ostatni bastion nadziei. Odświeżyłem właśnie starą znajomość z człowiekiem, który pracuje w jednym z większych zakładów w okolicy na ślusarni. Tokarki, frezarki itp... W życiu nie widział takich śrub, a co do nagwintowania pręta to stwierdził tylko: oj ciężko będzie. Tak więc chyba zmieniam projekt topu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Ale w mojej pobliskiej Ciastoramie nawet dziś leżały ze cztery metrowe pręty z plastiku M2, choć owszem, ocynkowanych nie było. Zakupiłem jeden M2, bo potrzebne do modelarstwa... Słabe są, nie poleciłbym do skręcania grafy, warto poszukać ocynkowanych. Moze podzwońcie po cowiększych markietach?

 

Dla niedowiarków: Castorama na Popularnej w Warszawie. Dojazd 517, 127, 717;-) Przystanek Popularna, żebyście się nie pogubili!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...