Skocz do zawartości
Mariusz Wróblewski

Xbox 360

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam wszystkich za slowa jakich uzyje ale czytajac [ciach!]ly

starych forumowiczy o jakis "scalerach" rece opadaja.

To w jakiej rozdzielczosci dany uklad graficzny potrafi

wyswietlic obraz zalezy od 3 spraw.

- czestotliwosci ukladu ramdac

- wielkosci i czasowi dostepu pamieci bedacej buforem ramki.

- rodzajowi lacza video przez ktore wygenerowany obraz ma byc wyprowadzony.

Wygenerowac obraz 3d w rozdzielczosci 320x200 czy dowolnej a potem przeskalowanie

juz ramki 2d do wlasciwej rozdzielczosci potrafi kazdy uklad graficzny na rynku.

Nie ma potrzeby instalowania jakis mitycznych scalerow do tego celu. Takim scalerem jest

sam gpu ktory zrobi to najlepiej.

Inna sprawa do generowanie obrazu 3d w 1080p. 360 ma jedna zalete ale i wade. 10mb

szybkiej pamieci sluzacej do robienia aa ale tylko do rozdzielczosci 720p i mniej.

Ilosc tej pamieci nie wystarcza juz do aa przy 1080p.

Ale kazdy z tych gpu tak samo nv jak i ati potrafi wygenerowac obraz w rozdzielczosci

1080p. Jaki bedzie to mialo wplyw na szybkosc zobaczymy. W x-e pozostaje jedynie sprawa hdmi

lub dvi przez ktore wygenerowany obraz trzeba by bylo pokazac na tv.

Ale skonczcie pisac o jakis mitycznych scalerach.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera :P

 

Kupiłem zagranicą używkę 360'tki Premium w przeliczeniu na zł za 850zł ;)

Wii od wczoraj leży na allegro za 1300zł, 450zł bez problemu pomoże mi załatwić moje problemy finansowe więc chyba będzie dobrze ;)

Edytowane przez Soker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygenerowac obraz 3d w rozdzielczosci 320x200 czy dowolnej a potem przeskalowanie

juz ramki 2d do wlasciwej rozdzielczosci potrafi kazdy uklad graficzny na rynku.

Nie ma potrzeby instalowania jakis mitycznych scalerow do tego celu. Takim scalerem jest

sam gpu ktory zrobi to najlepiej.

skoro tak twierdzisz (nie mowie ze tak nie jest :P moze o czyms nie wiem) to dlaczego gdy odpalam na PC gre w rozdzielczosci 640x480 to w takiej samej rozdzielczosci jest przesylany sygnal do mojego monitora, ktory sam sobie musi przeskalowac to do 1280x1024 (17" LCD)? dlaczego moja karta graficzna tego nie robi?

dodam ze monitor robi to kiepsko, wiec czemu gpu nie zrobi tego lepiej (a nawet "najlepiej" jak to ujales) ?

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro tak twierdzisz (nie mowie ze tak nie jest icon_razz.gif moze o czyms nie wiem) to dlaczego gdy odpalam na PC gre w rozdzielczosci 640x480 to w takiej samej rozdzielczosci jest przesylany sygnal do mojego monitora, ktory sam sobie musi przeskalowac to do 1280x1024 (17" LCD)? dlaczego moja karta graficzna tego nie robi?

dodam ze monitor robi to kiepsko, wiec czemu gpu nie zrobi tego lepiej (a nawet "najlepiej" jak to ujales) ?

czy ja o czyms nie wiem ?.. od kiedy to generowana rozdzielczosc jest skalowana przez ekran do takiej jaka on maxymalnie wyswietla ? moze inaczej wysylam sygnal 640x480 bo akurat taki moge to jakim cudem monitor robi mi z niej 1280x1024 ? chce taki monitor :)

Edytowane przez Lazymodder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

Ale skonczcie pisac o jakis mitycznych scalerach.

Pozdrawiam

popierwsze musisz o to pozwac serwisy internetowe ;)-my tylko dyskutujemy o plusach czy minusach tych news'ow

tak dla przykladu ze to nie jest mityczne urzadzenie i istnieje- przypomnienie ponizej :)

 

Ten as, ma nawet swoje imię - Ana - i jest to niewielki chip, odpowiedzialny za skalowanie obrazu. To właśnie dzięki niemu (niej?), możemy grać chociażby w takie Gears of War w miażdżącej rozdzielczości 1080p i to właśnie skalowanie jest tym, czego nie potrafi żadna inna konsola, a jedynie Xbox 360. To jest tajna broń Microsoftu w walce z Sony.

jezeli to specjalny chip do scalowania obrazu to jak go nazwac jak nie scalerem?-no ale przeciez on twoim zdaniem nie istnieje wiec po co go wogole nazywac?? :lol2:

 

ps.piszesz ze sam gpu wystarczy do scalowania-jasne,szczegolnie jesli architektura x360 obliczona jest na 720p max,a ten "mityczny" twoim zdaniem chip o ktorym pisza servisy to pewnie drugi GPU : mur :

 

 

 

 

 

 

Chyba nie było

Xbox 360 with HDMI Port

bylo 2 strony temu wstawione przez Cavarr'a

 

Xbox 360 with HDMI Port

Edytowane przez gladiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze naprawde nie wiedza niektorzy co to jest upscaler.

Wiecie ze dobry player dvd z filmem przy dobrym bitrate wraz ze upscalerem daje obraz porownywalny do 720p ?

Sa to duze koszty lecz np. Panasonic S97 + VP50 (kosztujacy niestety majatek) daje obraz prawie taki sam jak filmy 720p.

http://www.dvdo.com/pro/pro_isvp20.php dla przykladu link. Polecam google.

 

A co do MS i hdmi i tajemniczego upscalera to efekty moga byc doskonale. Firmy sprzedajace zabawki tego typu biora kase jak audio za sprzet voodoo. Jesli MS kupil tego na miliony to moze byc porownywalnej jakosci.

Jesli bedzie tez dzialac dla filmow dvd to bedzie rewolucja cenowa. Nie trzeba bedzie zmieniac kolekcji filmow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- czestotliwosci ukladu ramdac

(...)

Ale kazdy z tych gpu tak samo nv jak i ati potrafi wygenerowac obraz w rozdzielczosci

1080p. Jaki bedzie to mialo wplyw na szybkosc zobaczymy. W x-e pozostaje jedynie sprawa hdmi

lub dvi przez ktore wygenerowany obraz trzeba by bylo pokazac na tv.

Jesli bedzie HDMI, to ramdac jest zbedny. Poza tym LCD dzialaja w 60Hz, ramdac ma tutaj malo istotne znaczenie, bo nie potrzeba generowac obrazu o duzej czestotliwosci odswiezania.

 

Co do reszty - pewnie, ze potrafi. Ale lepszy do tego jest dedykowany uklad DSP, ktory jest stworzony od podstaw tylko w jednym celu. Mozna w nim sprzetowo zaimplementowac odpowiednie algorytmy, nie bedac ograniczonym zestawem instrukcji GPU (ktory to zestaw instrukcji moglby utrudnic realizacje algorytmu, wymuszajac uproszczenia lub komplikujac kod), dzieki czemu dziala on szybko (nawet w czasie rzeczywistym, zieki czemu nie potrzebuje pamieci), dokladnie i nie obciaza reszty konsoli.

Dedykowany uklad zawsze bedzie wykonywal dane zadanie lepiej niz uklad ogolnego przeznaczenia.

 

 

czy ja o czyms nie wiem ?.. od kiedy to generowana rozdzielczosc jest skalowana przez ekran do takiej jaka on maxymalnie wyswietla ? moze inaczej wysylam sygnal 640x480 bo akurat taki moge to jakim cudem monitor robi mi z niej 1280x1024 ? chce taki monitor :)

Idz do sklepu, sa tego cale polki. MacOSek ma racje. Matryca LCD ma stala ilosc punktow. Jesli podasz mu obraz o mniejszej ilosci punktow (mniejszej rozdzialce), to ta rozdzialka musi zostac "podciagnieta w gore" do rozdzialki matrycy, zeby mogla zostac w ogole wyswietlona. A zajmuje sie tym wlasnie elektronika monitora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to LCD działa inaczej od CRT. CRT wyświetla w takiej rozdziałce jaką podamy. Dla tego przy wyższych rozdzielczościach spada odświeżanie. W LCD obraz zawsze podawany jest w natywnej rozdzielczości matrycy i jeśli jest w innej to będzie skalowany. Jak to robi to wiemy doskonale. Ale nie próbujcie nam wmówić, że przeskalowanie w górę da ten sam efekt co wyrenderowany w pełnej rozdzielczości nawet przy specjalistycznych układach. Zaletą takiego skalowania będzie brak schodków czy innych nie pożądanych przekłamań w obrazie. To tak jak oglądanie Divxów na monitorze. Dla czego, mimo, że są np. w 640x360 a wyświetlane w 1280x1024 wyglądają bardzo dobrze? Przecież są skalowane? Parę filtrów i sprawa załatwiona. A teraz niech sam LCD to zrobi. Bida z nędzą, poszarpane krawędzie i efekt jakby obraz składał się z szachownicy. Kto puszczał sygnał SD na HDTV to wie o czym mówię. Widać to doskonale na ścianach LCD w marketach. Upscaler ten powstał do jednego celu. Żeby ludzie posiadający Full HD mieli obraz 720p z X0 w natywnej rozdzielczości przy LCD Full HD. Nie da się z niczego zrobić coś. ;)

 

Znajdę linka do porównania obrazu z DVD przeskalowanego do HD i obraz z HD DVD to sobie porównacie. Obraz ze zwykłego DVD wygląda b.dobrze ale brak mu szczegółów z prawdziwego HD.

 

Powtórzę jeszcze raz. Nie ma magicznych układów, które robią cuda. Gdyby tak było to mielibyśmy takie wynalazki w kartach graficznych a gry odpalane były by w 640x480 zamiast 1280x1024 i mielibyśmy o 40% więcej klatek. Tylko jak by to na monitorze wyglądało? Znacznie gorzej.

 

DVD vs HD DVD

 

Ważny cytat:

I used Photoshop to bicubically resample the DVD source images from 852x480 to match the 1920x1080 of the HD images. This page features the HD image sampled down to the DVD's resolution of 852x480. Surprisingly, even at DVD-resolution the HD source features more detail.

I nie mieszajcie normalnym ludziom w głowach bo uwierzą, że upsacaler załatwi sprawę z obrazem HD.

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idz do sklepu, sa tego cale polki. MacOSek ma racje. Matryca LCD ma stala ilosc punktow. Jesli podasz mu obraz o mniejszej ilosci punktow (mniejszej rozdzialce), to ta rozdzialka musi zostac "podciagnieta w gore" do rozdzialki matrycy, zeby mogla zostac w ogole wyswietlona. A zajmuje sie tym wlasnie elektronika monitora.

was chyba pogrzalo :mur: ... to ze jakis lcd ma natywna 1280x1024 i puszcze mu 640x480 to on mi to wyswietli 1280x1024 :mur: :mur: :mur: ... to ze sobie dorobi pixeli zeby mu pasowalo do maxymalnej jego rozdzielczosci to nie jest 1280x1024 :mur: :mur: :mur: tylko 640x480 + brakujace pixele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze z nieba sie dodatkowych danych nie wezmie i obraz z DVD bedzie wygladal gorzej niz ten sam obraz natywnie w HD.

Ale nie o to zupelnie chodzi. Dzieki upscalerowi bedzie mozna wyslac na Tv FullHD obraz juz w 1080p dzieki czemu elektronika telewizora nie bedzie musiala sama dopasowywac rozdzialki. A to w efekcie da lepsza jakosc obrazu niz podlaczenie 720p bezposrednio do TV. I tu wlasnie jest pies pogrzebany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możę urwie się z sosenki ale oświeci mnie ktoś w jakis sposób ładuje się bezprzewodowego pada? Widziałem na allegro jakieś kable? Czy z wersją premium taki dostane? Pytam się gdyż nie wiem jakiego drugiego pada dokupić bezprze czy na kablu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

was chyba pogrzalo :mur: ... to ze jakis lcd ma natywna 1280x1024 i puszcze mu 640x480 to on mi to wyswietli 1280x1024 :mur: :mur: :mur: ... to ze sobie dorobi pixeli zeby mu pasowalo do maxymalnej jego rozdzielczosci to nie jest 1280x1024 :mur: :mur: :mur: tylko 640x480 + brakujace pixele

dobrze ci radzę: nie bierz tego więcej :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upscaler ten powstał do jednego celu. Żeby ludzie posiadający Full HD mieli obraz 720p z X0 w natywnej rozdzielczości przy LCD Full HD. Nie da się z niczego zrobić coś. ;)

Wiadomo, ze z nieba sie dodatkowych danych nie wezmie i obraz z DVD bedzie wygladal gorzej niz ten sam obraz natywnie w HD.

Ale nie o to zupelnie chodzi. Dzieki upscalerowi bedzie mozna wyslac na Tv FullHD obraz juz w 1080p dzieki czemu elektronika telewizora nie bedzie musiala sama dopasowywac rozdzialki. A to w efekcie da lepsza jakosc obrazu niz podlaczenie 720p bezposrednio do TV. I tu wlasnie jest pies pogrzebany ;)

To staram się wytłumaczyć i piszę o tym w każdym poście ale ludzie łudzą się, że dostaną jabłko zrobione z soku. ;) (Odwrotnie się da)! :D Na pewno układ ten zrobi to lepiej niż elektronika telewizora. Z tego co się orientuję to nowe modele Sonego na 2007 (seria xxx2500) ma mieć najbardziej zaawansowany scaler ale tego nie mogę na 100% potwierdzić bo jeszcze nikt tego nie testował. Mimo to nic nie dorówna prawdziwemu obrazu HD. ;)

 

@nuras_en

Baterie ładujesz w zewnętrznej ładowarce tak jak aparat foto. ;)

 

was chyba pogrzalo :mur: ... to ze jakis lcd ma natywna 1280x1024 i puszcze mu 640x480 to on mi to wyswietli 1280x1024 :mur: :mur: :mur: ... to ze sobie dorobi pixeli zeby mu pasowalo do maxymalnej jego rozdzielczosci to nie jest 1280x1024 :mur: :mur: :mur: tylko 640x480 + brakujace pixele

To właśnie jest upscaler i to Ty nie masz racji. ;) Tak działa LCD. CRT wyświetla taką rozdziałkę jaką mu zadasz i to jest duża różnica. ;)

 

PS. Seraf dobrze mówi. :)

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro tak twierdzisz (nie mowie ze tak nie jest :P moze o czyms nie wiem) to dlaczego gdy odpalam na PC gre w rozdzielczosci 640x480 to w takiej samej rozdzielczosci jest przesylany sygnal do mojego monitora, ktory sam sobie musi przeskalowac to do 1280x1024 (17" LCD)? dlaczego moja karta graficzna tego nie robi?

dodam ze monitor robi to kiepsko, wiec czemu gpu nie zrobi tego lepiej (a nawet "najlepiej" jak to ujales) ?

poniewaz tak jest napisana gra.

ale majac dowolny dzisiejszy gpu mozesz wygenerowac

ramke 3d i przeskalowac ja gpu do dowolnej wyswietlanej

przez dane gpu rozdzielczosci. Nie potrzeba do tego zadnego scalera.

 

 

costi: a tutaj sie mylisz. Wiekszosc operacji video czy przt purevideo nv czy avivo ati

odbywa sie za pomoca mocarnych jednostek pixelshader ktore w przecietnych

sa juz na tyle wydajne, ze nie tylko pieknie przeskaluja ci obraz ale naloza na ramke

2d dowolny efekt. Proponuje zobaczyc ile punktow jezeli chodzi o jakosc zdobylo pure nv.

Do przeskalowania nie potrzeba wiec instalowac specjalistycznego upscalera ale odpowiednio napisac

gre i dodac hdmi do x-a. Co do ramdac wymienilem go jako jeden z przypadkow. Oczywiscie ze przy

hdmi staje sie on zbedny poniewaz nie zachodzi konwersja cyfry na analog i bardziej potrzebny jest TMDS transmitter.

Gdyby jednak ktos upieral sie bardzo przy sprzetowym upscalerze nie sadze ze ms wsadzalo by

uklad lepszy niz taki ktory jest w tv powyzej 8000 bo od tylu mniej wiecej zaczynaja sie lcd 1080p.

pzdr

 

pzdr

Edytowane przez seraf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

was chyba pogrzalo :mur: ... to ze jakis lcd ma natywna 1280x1024 i puszcze mu 640x480 to on mi to wyswietli 1280x1024 :mur: :mur: :mur: ... to ze sobie dorobi pixeli zeby mu pasowalo do maxymalnej jego rozdzielczosci to nie jest 1280x1024 :mur: :mur: :mur: tylko 640x480 + brakujace pixele

Nie wal tyle glowa w mur, bo myslenie Ci siada :P

 

Pytanie logiczne: w jakiej rozdzielczosci jest wyswietlany obraz na LCD? W natywnej, prawda?

W zwiazku z tym (zakladajac matryce o natywnym 1280x1024), obraz o jakiej rozdzielczosci trafia bezposrednio na matryce? Natywnej, czyli 1280x1024, czyz nie?

To, ze do monitora weszlo 640x480, a na matryce trafilo 1280x1024, to wlasnie zasluga upscalera zawartego w elektronice monitora. Uklady te w monitorach i TV sa jednak z reguly niezbyt skomplikowane i nie daja zazwyczaj zadowalajacych efektow (tzrebaby kupic naprawde drogi TV). Stad tez sprzetowy upscaler w X360, ktory wyreczy telewizor w procesie podniesienia rozdzielczosci obrazu, gwarantujac tym samym lepsza jakosc tegoz.

 

EDIT: @seraf - po co sie w ogole bawic w GPU? Przeciez CPU tez moze policzyc obraz. Tak samo moze zajac sie obliczaniem dzwieku, po co wiec robic karty dzwiekowe?

Zrozum, ze uklad wyspecjalizowany bedzie w danym zastosowaniu lepszy niz uklad ogolnego przeznaczenia. To tak, jak ze sterowaniem w grach samochodowych - mozna jezdzic na klawiaturze, ale lepiej sie steruje kierownica (uklad ogolnego pzreznaczenia vs dedykowany).

A upscaling dobrej jakosci nie jest az takim prostym procesem i nie ma sensu dociazac tym GPU, ktore i bez tego ma dosc roboty.

Zauwaz, ze pojawiaja sie glosy, ze gry w SD chodza gorzej niz w 720p - czyzby GPU nie nadazal ze skalowaniem obrazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MacOSek poszukaj zwolennikow to moze za kilka lat zamiast isc z rozdzielczosciami do gory bedziemy szli w dol bo cudowne monitory zrobia nam i tak z (np) 640x480 - (np) 1920x1080 ...

 

costi powiedz ile z tych pixeli w 1280x1024 sa tymi z puszczonej 640x480 ?

Edytowane przez Lazymodder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lazymodder.

 

Chyba nie chcesz zrozumieć. Obraz jest skalowany ale z taką samą ilością szczegółów czyli przy 640x480 nie jest ich za wiele. Obraz nakręcony w 1920x1080 ma ich znacznie więcej, jest wyraźniejszy i bardziej nasycony barwami. Upscaler służy tylko do podbicia rozdziałki i do niczego więcej. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lazymodder - przeczytaj jeszcze raz na spokojnie mojego posta, bo chyba naprawde nie rozumiesz, do czego sluzy upscaler.

 

Zeby Ci jeszcze bardziej rozjasnic - to, co stworzy upscaler wbudowany w X360, to tez nie bedzie 1080p - to bedzie 720p z dodatkowymi pikselami. Ale jakosc obrazu bedzie lepsza, niz gdyby te piksele mial dodawac telewizor.

 

Przyklad skrajny - skalowanie w TV to powiekszanie obrazka w Paincie. Scaler w X360 to powiekszanie tego samego obrazka w Photoshopie z wykorzystaniem filtrow wyostrzajacych i innych metod poprawiania jakosci obrazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

bylo 2 strony temu wstawione przez Caviarra

cavarr nie jakiś caviarr :-|

 

Dołączona grafika

 

po kupnie tego bajeru będzie można podłączyć bezprzewodowe pady z x360 do PCa :)

 

Możę urwie się z sosenki ale oświeci mnie ktoś w jakis sposób ładuje się bezprzewodowego pada? Widziałem na allegro jakieś kable? Czy z wersją premium taki dostane? Pytam się gdyż nie wiem jakiego drugiego pada dokupić bezprze czy na kablu.

1. normalnie ;) w padzie są dwie baterie AA, więc musisz kupić sobie ładowarkę i akumulatorki :)

możesz sobie wybrać coś z tego

.....

Przydałby by Ci się przyzwoita ładowarka z funkcją rozładowania,po 3 krotnym cyklu ładowanie /rozładowanie te GP prawdopodobnie latorków.

Także jeśli nie chcesz mieć podobnej sytuacji z następnym kompletem aku,to zaopatrz się w:

-sensowne minimum i bardzo dobry wybór cena/jakość->MW 8168

-4 kanałowa ale bez funkcji rozładowania->camelion slim

-4 kanałowa -mercedes->BC 700

-trochę tańsza 4 kanałowa z LCD->MW 6178

.....

co do akumulatorków to polecam SANYO 2500

2. nie dostaniesz :(

3. zdecydowanie kupuj bez kabla :) wg mnie jest to coś wspaniałego :)

 

pozdro

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dosc...

 

".to, co stworzy upscaler wbudowany w X360, to tez nie bedzie 1080p - to bedzie 720p z dodatkowymi pikselami..."

 

a co ja pisze kilka postow wczesniej ?...

 

wszyscy sie uparli na to ze lcd robi wam z 640x480 -1280x1024 (np) ... to nadal jest 640x480 !! + dodane pixele do natywnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@costi

Wydaje mi się, że nie masz racji - omawiana przez Ciebie elektronika monitora owszem, przydaje się, ale do komunikacji z kartą graficzną. Karta dostaje info o możliwościach monitora i wg. tych informacji przesyła obraz w odpowiedniej rozdzielczości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba każdy z nas "konsolowców" zna gościa o pseudonimie Juchy. Gość chyba najlepiej w Polsce zna się na bebechach xboxów :) zna się prawie tyle co ja :wink:

 

kilka słów dlaczego psują się xboxy 360

 

http://forum.xbox-scene.pl/index.php?showtopic=8616

 

i temat wyżej poruszany- czyli słynne 1080p w naszym klocku

 

http://forum.xbox-scene.pl/index.php?showtopic=8610

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę jeszcze raz. Nie ma magicznych układów, które robią cuda. Gdyby tak było to mielibyśmy takie wynalazki w kartach graficznych a gry odpalane były by w 640x480 zamiast 1280x1024 i mielibyśmy o 40% więcej klatek. Tylko jak by to na monitorze wyglądało? Znacznie gorzej.

 

DVD vs HD DVD

Widze naprawde dalej nie rozumiesz ze sa bardzo wydajne i specialistyczne upscalery. Porownaj sobie obraz np. z zwyklego dvd playera z takim ktory ma upscaler i hdmi. Na telewizorze lcd roznica jest OGROMNA.

W tym linku nie ma nic wspolnego z upscalerem. Photoshopem powiekszony obraz? Przestan.

Roznice w obrazie widac bardzo zwlaszcza przy projektorach wszelkiej masci i duzych telewizorach.

Nie twierdze ze wyglada to lepiej niz 720p ale porownywalnie.

Najprosciej isc do sklepu z paroma filmami, i podlaczyc 2 rozne dvd playery do tv lcd. Wtedy kazdy zobaczy jak to dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wal tyle glowa w mur, bo myslenie Ci siada :P

 

Pytanie logiczne: w jakiej rozdzielczosci jest wyswietlany obraz na LCD? W natywnej, prawda?

W zwiazku z tym (zakladajac matryce o natywnym 1280x1024), obraz o jakiej rozdzielczosci trafia bezposrednio na matryce? Natywnej, czyli 1280x1024, czyz nie?

To, ze do monitora weszlo 640x480, a na matryce trafilo 1280x1024, to wlasnie zasluga upscalera zawartego w elektronice monitora. Uklady te w monitorach i TV sa jednak z reguly niezbyt skomplikowane i nie daja zazwyczaj zadowalajacych efektow (tzrebaby kupic naprawde drogi TV). Stad tez sprzetowy upscaler w X360, ktory wyreczy telewizor w procesie podniesienia rozdzielczosci obrazu, gwarantujac tym samym lepsza jakosc tegoz.

 

EDIT: @seraf - po co sie w ogole bawic w GPU? Przeciez CPU tez moze policzyc obraz. Tak samo moze zajac sie obliczaniem dzwieku, po co wiec robic karty dzwiekowe?

Zrozum, ze uklad wyspecjalizowany bedzie w danym zastosowaniu lepszy niz uklad ogolnego przeznaczenia. To tak, jak ze sterowaniem w grach samochodowych - mozna jezdzic na klawiaturze, ale lepiej sie steruje kierownica (uklad ogolnego pzreznaczenia vs dedykowany).

A upscaling dobrej jakosci nie jest az takim prostym procesem i nie ma sensu dociazac tym GPU, ktore i bez tego ma dosc roboty.

Zauwaz, ze pojawiaja sie glosy, ze gry w SD chodza gorzej niz w 720p - czyzby GPU nie nadazal ze skalowaniem obrazu?

Liczy gpu poniewaz cpu jest w tych zastosowaniach kilkadziesiat razy wolniejsze.

Do tego ati wykozystuje pixelshader ktore sa wystarczajaco wydajne.

Upscaling wbrew pozorom jest latwym procesem ale pod jednym warunkiem.

Gdy skalujesz obraz w trybie progresywnym. Upscalery w tv nie sa projektowane

do scalowania trybow progresywnych ale trybow z przeplotem do progresywnych.

To tutaj jest najwiecej problemow jak przesuniecie sie sceny w drugiej polramce.

Tutaj sprawdza sie cala inteligencja algorytmow ktore zajmuja sie nie tylko przeskalowaniem

ramki ale zlozeniem jej z 2 przesunietych miedzy soba obrazow. Do tego dochodzi dorobienie

brakujacej polowy ramek w celu zapewnienia tak samo plynnej animacji jak w trybie z przeplotem.

Problemem dla projektantow tv nie jest 720 p i konwersja na 1080p ale konwersja starych palowych

filmow z przeplotem do natywnej rozdzielczosci tv. Dlatego nie sadze ze sa one jakos predestynowane

do rozwiazania problemow konsol.

Jezeli ktos pisal co kolwiek w c++ z wykozystaniem dxp lub ogl wie ze nawet bez pixelshader mozna wygenerowac ramke

3d ktora potem mozna potraktowac jako zwyla teksture nalozona na czworokat 2d o docoelowej rozdzielczosci

i nalozyc filtr anizo. Da to piekny efekt przeskalowania. Nie ma to nic wspolnego ze skalerami w tv ktore sa nastawione

na dopasowywanie przeplotu do trybow progresywnych.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

cavarr nie jakiś caviarr :-|

pozdro

i tak dobrze ze nie caviorr ;) ale blad juz poprawilem :)

 

ludzie ochloncie troche -jak pojawia sie pierwsze testy nowej wersji to sobie ponarzekamy...lub nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...