Skocz do zawartości
860lacov

Photoshop I Hdr

Rekomendowane odpowiedzi

Taki na szybko zrobiony w cudzysłowie ''HDR'' żeby pokazać że już z jednego kadru (i to bez robienia dodatkowych kopii doświetlonej/niedoświetlonej) można osiągnąć ciekawy efekt :

 

oryginał:

Dołączona grafika

 

po:

 

Dołączona grafika

 

 

1 zdjęcie w formacie RAW , ''HDR'' tylko z tego 1 ujęcia ,bezpośrednio otwarty w pluginie ToneMapping w Photoshopie .

Edytowane przez hyper_2002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebo, kozak. ;) Dół nieciekawy, no ale wiadomo... Kurde, wykorzystałbym to niebo jakoś ;D w jakiejś grafice czy coś, konkretnie wyszło. :) Graty.

Niestety w mojej okolicy to tylko takie widoki są dostępne ;) A nie było czasu żeby wsiąść do auta i gdzieś podjechać, żeby pstryknąć coś lepszego. A wyjście na dach zamknięte na kłódkę. Jeśli chcesz możesz wykorzystać zdjęcie do swych niecnych celów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuji te Rawy ma nazwane jako RAF, ale te nowsze raczej nie powinny miec chyba problemu z rozpoznaniem ?

Wszystkie CS'y obsługują ten format bezproblemowo

 

 

Ma szybko cyknięte kilka minut temu...

Dołączona grafika

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanko do Photoshopa 10. Czy jesli zrobilem fote w RAWie, to musze teraz nalozyc w programie jakis efekt, zeby zrobic jedno zdjecie jasniejsze i jedno ciemniejsze, czyli zrobic z tego 3 foty tak jak bym robil je osobno aparatem ? Czy da sie tak jakos odrazu na jedna fote z RAWa narzucic HDR ? No i jak sie te opcje nazywaja w programie, bo sporo tego tu jest. Wtyczke ToneMapping wgralem.

 

EDIT:

 

Dobra chyba jakos sobie poradzilem w tym Photomatrix. Tylko teraz mam takie pytanie. Czemu ten ToneMapping pakuje na zdjecie jakis znak wodny z napisem Photomatrix ? No i jak w tym Photoshopie zapisac do np. JPEG ? Bo w Zapisz Jako jest tylko kilka rozszerzen i wszystkie to jakies w ogole mi nie znane. Jak probuje otworzyc plik IfranView z wgranymi chyba wszystkimi pluginami na wtyczki to jest tylko czarny ekran.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra chyba jakos sobie poradzilem w tym Photomatrix. Tylko teraz mam takie pytanie. Czemu ten ToneMapping pakuje na zdjecie jakis znak wodny z napisem Photomatrix ? No i jak w tym Photoshopie zapisac do np. JPEG ? Bo w Zapisz Jako jest tylko kilka rozszerzen i wszystkie to jakies w ogole mi nie znane.

Ad1. Kup pełną wersję to będzie bez znaku ;]

 

Ad2. Zmień tryb 8bitów na kanał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj, myslalem ze Pluginy to raczej darmowe sa ;) A co do EasyHDR to czy on tez zrobi z jednego RAWa HDR ? Bo tam wstawialem 3 foty i wychodzilo, ale jednak robic 3 foty to niewygodna sprawa, kiedy moge sobie cyknac jedna :)

A co do tego trybu 8bit na kanał, to Tone Mapping w ogole sie ni wlaczy jesli nie ustawie 16bit lub 32bit, a i tak pozniej nie ma do wyboru zapisu w JPEG tylko sa same jakies Photoshopa rozszerzenia, ktore sa czarne w Ifranie.

 

EDIT:

 

I jeszcze jedna sprawa. Odnosze wrazenie, ze ten caly ToneMapping robi z foty straszne "ziarno", aparat to Fuji S9600, robie na ISO200 wiec fotki raczej nie maja problemu z brakiem ostrosci, a po wrzuceniu HDRa w ToneMapping wydaje mi sie, ze cale niebo az z daleka jest "uziarnione". Moze to zludzenie w programie, bo chce jeszcze zobaczyc jak to wyglada pod IfranView w JPG i pod mniejsza rozdziala, ale wstepnie wydaje mi sie ze problem wystapuje.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bez jaj, myslalem ze Pluginy to raczej darmowe sa ;) A co do EasyHDR to czy on tez zrobi z jednego RAWa HDR ? Bo tam wstawialem 3 foty i wychodzilo, ale jednak robic 3 foty to niewygodna sprawa, kiedy moge sobie cyknac jedna :)

A co do tego trybu 8bit na kanał, to Tone Mapping w ogole sie ni wlaczy jesli nie ustawie 16bit lub 32bit, a i tak pozniej nie ma do wyboru zapisu w JPEG tylko sa same jakies Photoshopa rozszerzenia, ktore sa czarne w Ifranie.

 

EDIT:

 

I jeszcze jedna sprawa. Odnosze wrazenie, ze ten caly ToneMapping robi z foty straszne "ziarno", aparat to Fuji S9600, robie na ISO200 wiec fotki raczej nie maja problemu z brakiem ostrosci, a po wrzuceniu HDRa w ToneMapping wydaje mi sie, ze cale niebo az z daleka jest "uziarnione". Moze to zludzenie w programie, bo chce jeszcze zobaczyc jak to wyglada pod IfranView w JPG i pod mniejsza rozdziala, ale wstepnie wydaje mi sie ze problem wystapuje.

1. Nie wychodź z założenia że po co robić kilka ujęć jak można już z jednego . Owszem można, ale efekt HDR będzie dużo gorszy . Tak więc chcąc uzyskać dużą głębię najlepiej robić 3+ zdjęcia z różnymi czasami naświetlania/auto bracketingiem (cel: zdjęcią doświetlone, nominalne, prześwietlone). Im więcej ujęć, im większa rozpiętość tonalna tym ciekawsze zdjęcie przy kompresji HDR .

 

2. Aby uzyskać format JPEG czy inne , należy dokonać kompresji HDR w photoshopie : MODE > 8Bits/channel bądź 16Bits/channel .

 

3. co do Photomatix , kwestia ustawień suwaków, intensywność , biel-czerń , jaskrawość etc. I jak mówiłem , najlepiej z co najmniej 3 zdjęć (najpierw w PS-ie używamy Automate >Merge to HDR i następnie możemy sięgnąć po narzędzie ToneMapping. Szumy o których mówisz są wynikiem tego że używałeś 1 zdjęcia bądź zbyt 'ostrych' ustawień .

 

Pozdr.

Edytowane przez hyper_2002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli moge zrobic jednego RAWa, ale przed zrobieniem HDRa lepiej zrobic sobie z niego 3 fotki, niedoswietlona, "srednia" i przeswietlona nakladajac odpowiednie efekty w Photoshopie i kazda zapisac ? Musze sie troche pobawic i zobaczyc jaka bedzie roznica miedzy trzema "prawdziwymi" fotami, a RAWem zrobionym na trzy. Sorki, ze zadaje pytania jak dziecko z przedszkola, ale zielony jestem w temacie, wiec zawsze wtedy pytam o kazda pier-dołe ;)

 

No i mam takie pytanko co do robienia trzech "prawdziwych" zdjec. Zauwazylem, ze gdy bawie sie korekta ekspozycji w Fujiku, to zmieniaja mi sie tez ustawienia migawki i przeslony. I teraz dajmy na to, ze to "srednie" zdjecie zrobie na 1250 migawka i F6.4 przeslona (wiec bede pisal 1250/F6.4), teraz robie korekte ekspozycji na -2 i te wartosci spadaja mi do powiedzmy 400/F3. I teraz moje pytanie, czy mam po korekcie ekspozycji z powrotem ustawic mu ustawienia z pierwszej foty, czyli 1250/F6.4 i zostawic ekspozycje -2, czy raz ze zostawic -2 ekspozycje, a dwa zostawic tez nowe ustawienia, czyli 400/F3 ?? Mam nadzieje, ze mnie ktos skuma :)

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sie tym bawie, ale cos mi te HDRy narazie nie wygladaja tak jak chcialem. Robie w Photomatrix PRO 3.1, ale denerwujace jest to, ze to co pokazuje "Preview" dosyc znacznie sie rozni od tego co widze po nacisnieciu "Process". No i te ziarna, staram sie nie przeginac z intensywnoscia roznych ustawien, a jednak strasznie uwypukla ziarna ten HDR. Ale to narazie poczatki, moze cos mi sie uda z tym zrobic :) Tak czy siak opcja jedna fota w RAWie, a pozniej korekcja ekspozycji w Photoshopie bardziej mi pasuje niz robienie 3 fot. Chyba ze to moze ta obrobka korekcji tak psuje jakosc foty, ze mam pozniej ziarna, ale to jeszcze bede musial porownac z HDRem zrobionym z 3 fot i z takiej samej w RAWie.

 

EDIT:

 

Jak Wy uzyskujecie takie niebo jak na fotach powyzej, bo mi wychodzi w calym HDR praktycznie takie samo jak w zwyklej focie, dopiero teraz na "Lupce" w programie pokazalo niebo takie, ktore bym chcial uzyskac, ale nie czaje do konca tego zdania ktore jest tam napisane.

 

Dołączona grafika

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mam takie pytanko co do robienia trzech "prawdziwych" zdjec. Zauwazylem, ze gdy bawie sie korekta ekspozycji w Fujiku, to zmieniaja mi sie tez ustawienia migawki i przeslony. I teraz dajmy na to, ze to "srednie" zdjecie zrobie na 1250 migawka i F6.4 przeslona (wiec bede pisal 1250/F6.4), teraz robie korekte ekspozycji na -2 i te wartosci spadaja mi do powiedzmy 400/F3. I teraz moje pytanie, czy mam po korekcie ekspozycji z powrotem ustawic mu ustawienia z pierwszej foty, czyli 1250/F6.4 i zostawic ekspozycje -2, czy raz ze zostawic -2 ekspozycje, a dwa zostawic tez nowe ustawienia, czyli 400/F3 ?? Mam nadzieje, ze mnie ktos skuma :)

Bez obrazy, ale tu chyba przydaloby sie troche elementarnej wiedzy z fotografii i tego, jak oblicza sie zmiany ekspozycji. Korekta ekspozycji to nie jest zadne magiczne "cos", tylko regulacja ilosci swiatla docierajacego do matrycy.

Zmiana o 1EV to dwukrotne skrocenie/wydluzenie czasu lub przymkniecie/otwarcie przyslony o jeden stopien (czyli tez podwojenie wartosci F lub podzielenie na pol).

 

Jak zaczynasz z 1250/6.3, to korekta -2 EV da Ci 5000/6.3 (zmiana o -2EV: czas maleje czterokrotnie) lub 1250/22 (przyslona przymknieta o dwa stopnie).

Mamy juz dwie fotki (na 0EV i -2EV), czas na trzecia. Zastanow sie teraz od ktorego zdjecia masz liczyc owe +2EV? Od oryginalnego, czyli Twojego 1250/6.3, a nie od tego -2EV (bo to daloby Ci w efekcie oryginalne zdjecie z 0EV).

No to liczymy: zmiana o +2EV to czteroktorne wydluzenie czasu lub przyslona otwarta o dwa stopnie. Daje nam to 320/6.3 lub 1250/1.8 (uzywam wartosci, jakie zwykle spotyka sie w aparatach).

Oczywiscie, mozna stosowac kombinacje jednego i drugiego, operujac czasem i przyslona jednoczesnie w odpowiednich proporchacj (czyli np. zrobic 640/3.2 dla +2EV), tylko trzeba pamietac, ze przy otwieraniu przyslony maleje glebia ostrosci i moze sie pojawic rozmycie dalszych planow.

 

Mam nadzieje, ze rozjasnilem troche ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No poprostu bajer, dzieki wielkie :) Nie ukrywam, ze w temacie fotografii jestem naprawde zielony, bo to widac z daleka. Czytalem troche o tym wszystkim, ale nigdy nie mam czasu aby posprawdzac jak to wyglada w praktyce, mam nadzieje ze teraz mi sie uda troche tym pobawic. Dzieki za tak rzeczowe wyjasnienie, bo teraz w koncu wiem o co kaman. Do tej pory naprawde myslalem, ze korekcja ekspozycji, to wlasnie takie "magiczne cos", a dopiero ostatnio zobaczylem, ze zmienia mi wartosci przeslony itp. :) Teraz wiem co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...