radas Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 Temp. chipsetu ponad 60*C Ani jednego wentylatora w obudowie. "0" pojęcia o wemtylatorach do chłodzenia budy. Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie na temat wychłodzenia mojego kompa za pomocą wentylatorów umieszczonych .. no właśnie ? Gdzie i jakie ? Najchętniej z oferty artic-cooling. Tak naprawdę to nie wiem nawet czy powietrze ma być wpychane do , czy wyciągane z. Jeżeli tak czy siak , to czy te wentylatory mogą być jakoś "obustronnie" montowane ? A oto oryginalny wygląd bebechów i miejsca w mojej obudowie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 Odwrocenie freezera na poczatek mile widziane. Inwencja tworcza godna podziwu. Dalej - wyciagajacy pod zasilaczem. 1x.... Tam sa miejsca na 120mm? Czy 92mm? Jak wiekszy sie zmiesci - slodko. Na przod pod dyskiem 92mm. Chociaz na to samo moglbys wpasc poswiecajac 5 minut na uzycie szukajki i przeczytanie wynikow :mur: Jednyna nowoscia sa dwustronnie montowane... Rozumiem ze chodzilo ci o cos w stylu <-[wentyl|sciana|wentyl]<- :?: Przerost formy nad trescia jesli masz sensowny otwor ( duze oczka, grill, cala dziura... ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 1. na Chipset dajesz większy radiator - np. Pentagrama NP-40 Cu (tylko upewnij sie o kompatybilności) i na niego wentylatorek. Niestety wg. strony producenta nie wejdzie ThermalRight HR-05-SLI, a szkoda. 2. sytuacje w obudowie poprawi nawet sam wentyl wyciągający - masz z tyłu budy pod zasilaczem miejsce na taki chyba 120. Jak coś to poczytaj http://www.short-media.com/articles/pc_air...t_cooling_guide Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 benek IMHO na Cu to nie wentylatorek tylko konkretny nawiew [; Bo niektore stockowe bzyczki maja moc liczona w dB zamiast CFM :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 benek IMHO na Cu to nie wentylatorek tylko konkretny nawiew [; ... A IMHO nie trzeba aż tak radykalnie - do wersji Al styknęłoby odpowiednie ułożenie kabli i wrzucenie wentylka zasysającego na spodzie budy (pod napedami) wtedy ruch powietrza jaki by powodował na 99% wystarczyłby. Natomiast na wersje Cu trzeba dać wentyl bezpośrednio, żeby owiewać wszystkie finy. I nie trzeba jakiejś superszybkiej turbiny, bo cokolwiek sie nie wrzuci na chipset, to i tak będzie wydajniejsze niż fabryczna porażka, która wygląda tak :mur: A generalnie możnaby spróbować nawet dac fabryczny wentylatorek (odkręcony od fabrycznego blaszko-radiatora) na któregoś Pentka, oczywiście trzebaby dac kołeczki dystansowe, bo ten wentyek jest "wklęsły" i inaczej wirnik ślizgałby sie po finach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mookie Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 (edytowane) Na przód i tył zakładasz wentylatorki 92mm (przód zasysający, tył wypychający). Rozumiem że chciałbyś coś z Arctica bo są tanie. Pamiętaj że FAN 9 może działać tylko jako wypychający (czyli na tył), na przód możesz zamontować jedynie AF9225. Osobiście wolałbym ciut dołożyć i skołować jakiegoś Noiseblockera, Papsta czy Fandera(nowego 92mm ciężko kupić). Edytowane 19 Maja 2007 przez mookie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 Prawdopodobnie inzynierowie z DFI stwierdzili ze wszyscy ktorzy kupuja ich plyty w pierwszej kolejnosci wymieniaja chlodzenie na radiatory socketA/bloki wodne :lol2: I tak tylko gdybam - co by bylo gdyby standardowa 40 ciagnela zamiast pchac na miedz powietrze... [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 tył to jak mi się wydaje 92mm na tył http://www.arctic-cooling.com/fans2.php?idx=85 na przód http://www.arctic-cooling.com/fans2.php?idx=81 podłącz ja na 5v i sytuacja poprawi sie zdecydowanie freezer jest źle założony, powinien dmuchać w stronę tyłu obudowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 (edytowane) Niestety wg. strony producenta nie wejdzie ThermalRight HR-05-SLI, a szkoda.Za to pasuje 2617532[/snapback]A IMHO nie trzeba aż tak radykalnie - do wersji Al styknęłoby odpowiednie ułożenie kabli i wrzucenie wentylka zasysającego na spodzie budy (pod napedami) wtedy ruch powietrza jaki by powodował na 99% wystarczyłby. Natomiast na wersje Cu trzeba dać wentyl bezpośrednio, żeby owiewać wszystkie finy. Z całym szacunkiem, ale znowu te teorie o wymaganiach miedzi względem przewiewu? <_< (...)i tak będzie wydajniejsze niż fabryczna porażka, która wygląda tak 2617552[/snapback] Prawdopodobnie inzynierowie z DFI stwierdzili ze wszyscy ktorzy kupuja ich plyty w pierwszej kolejnosci wymieniaja chlodzenie na radiatory socketA/bloki wodne :lol2: [; Jest to rozwiązanie wbrew pozorom po wielokroć lepsze i rozsądniejsze (kto by pomyślał, nie?) niż ciągnące się przez całą płytę ciepłowody i systemy radiatorów w okół podstawki procesora. TO jest dopiero "porażka" :mur: ------ W temacie już chyba wszystko zostało powiedziane. Dorzucę tylko kilka opinii: Wg. mnie wentylatory Arctic Cooling to całkiem rozsądny wydatek, jeśli nie chcesz przepłacać i ja bym się na nich skupił. Aczkolwiek wentylator zasysający powietrze do wewnątrz koniecznie na gumowych kołkach trzeba zamontować, bo rezonans będzie solidny. Na szczęście jak kupisz któryś z serii Fan 9/12 w zależności od otworu na tylniej ściance, to on ma już kołeczki sam w sobie, więc wystarczą 4 :) Te dwa dodatkowe wentylatory powinny spokojnie wystarczyć. Pozdrawiam :) Edytowane 19 Maja 2007 przez poca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radas Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 freezer jest źle założony, powinien dmuchać w stronę tyłu obudowy Czyli źle założyłem - na odwrót !? O matko ! To będą problemy , bo pasta CLP ! Ja myślałem ,że wiatrak będzie dodatkowo chłodził kosci pamięci i dlatego tak założyłem . Ni może już tak pozostać ? A wogóle to: Dzięki za wszystkie porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 Przy tego rodzaju przekladkach moze obedzie sie bez usuwania pasty. Chyba ze naprawde zle sie rozlozylo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leiber Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 ale jak na procku ma znosne temperaturki to od biedy freezer moze zostac bo w pierwszy mposcie chodzilo glownie o te 60stopni na mostku wiec tu wystarczy wsadzic jakies inteligentniejsze chlodzenie no i wyciag pod zasilaczem bo juz zasysacz na przodzie nie jest az tak niezbedny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 19 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2007 hymm patrząc na tę budę jestem pewny że to się nieźle kisi,, coś mi się wydaje że założone wentylacji nieźle obniży temp na mostku,, przy okazji na wszystkim innym freezer będzie walczył z fizyką zdejmowałem chłodzenie z clp,, przetarłem,, rozsmarowałem jeszcze odrobinkę i działa jak złoto spirytus + patyczki i clp wolno to wolno ale schodzi,, są ponoć lepsze metody coś czytałem w temacie o clp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radas Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 mam nadzieję ,że obrócenie tego frezera już też coś poprawi w temacie chłodzenia chipsetu. Obecnie z samego schładzania CPU jestem zadowolony , SpeedFan pokazuje temp. np. teraz (po 20 min) 26*C. Tylko ten chipset gorący z ikonką ognika w SpeedFanie ! Jutro wezmę się za obracanie. Ciekawi mnie tylko jak z tą CLP sobie poradzę. @forest kila zbila , a nie wystarczy (po ściągnięciu oczywiście) jeszcze raz tej samej pasty pędzelkiem poprawić ? DZięki wielkie za wszystko ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 ona będzie trochę wyschnięta ;) u mnie nie starłem się czyścić do metalu, przetarłem, dopdzelkowałem jeszcze trochę i jak mówiłem działa elegancko :) do zera ścierałem ze starego procka i po 1mcu jeszcze jakoś to wyglądało. można było przeczytać oznaczenia z shima i clp było widać w ryskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 ... Z całym szacunkiem, ale znowu te teorie o wymaganiach miedzi względem przewiewu? <_< ... Już skrótowo TO tłumaczyłem i odsyłałem zainteresowanych na odpowiednią grupę dyskusyjną. :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 (edytowane) Skoro już jesteśmy przy tym temacie to przedstawię swoją teorię nawiązując do tych płaskowników i kuchenki gazowej. W encyklopedii można znaleźć tzw. ciepło właściwe obu materiałów czyli ilość energii jaka jest wymagana to podniesienia temperatury jednego kilograma materiału o jeden stopień: Ciepło właściwe Cu - 380J/(kg*K) Ciepło właściwe Al - 900J/(kg*K) Zakładam objętość płaskownika 100 cm3, więc Cu waży 890 g a Al 270 g: Ciepło właściwe Cu - 338J/(płaskownik*K) Ciepło właściwe Al - 243J/(płaskownik*K) Z tego wynika że aluminium zwiększy swoją temperaturę szybciej ze względu na niższy stosunek ciepła właściwego do objętości a także szybciej je odda ze względu na wyższą temperaturę a więc i szybciej działającą konwekcje cieplną. W przypadku nawiewu ciepło właściwe już nie odgrywa tak znaczącej roli i na pierwszy plan wychodzi przewodnictwo cieplne, bo wtedy już nie ma konwekcji tylko wymuszony nawiew z wentylatora. Oczywiście to tylko teoria i przy chwili wolnego czasu postaram się o test dwóch identycznych radiatorów(może Pentagram NP-40) z nawiewem i bez. Edytowane 20 Maja 2007 przez Puma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svende Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 Puma to kolejny fan drewna i chyba Rasiaka. 1000X :mur: Idąc tym jakże nasyconym mądrościami postem dochodze do takiego wniosku: Drewno (sosna, świerk) 2390 J/kg·oC Płaskownik sosnowy o objętości 100cm3 waży 50g Ciepło właściwe Sosny - ~120J/(płaskownik*K) Aby nie rozpowszechniać głupot nie będę cytował i resztę wnioskowań doczytajcie u "fana drewna" i poznajcie najnowsze trendy w chłodzeniu :blink: W zwiazku z tym właśnie wychodzę do lasu szukać sosenki na mój nowy radiator na CPU, a później w podskokach lecę do stolarni heblować i takie tam; 1000X :mur: Scythe Ninja moze sie chować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 ... W zwiazku z tym właśnie wychodzę do lasu szukać sosenki na mój nowy radiator na CPU, ... A może lepiej poczytaj książke od Fizyki - to sie dowiesz, że drewno jest izolatorem ciepła, bo przewodnictwo cieplne Twojej przykładowej sosenki to 0,14-0,17 W/mK, więc nawet głupi ołów będzie 200x lepszy ze swoim tragicznym przewodnictwem cieplnym wynoszącym 34.8 W/mK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 Ehhh... nie zapominaj że alu i miedź mają wysoki współczynnik przewodności cieplnej a sosna nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svende Opublikowano 20 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2007 Ciepło właściwe Cu - 338J/(płaskownik*K) Ciepło właściwe Al - 243J/(płaskownik*K) Z tego wynika że aluminium zwiększy swoją temperaturę szybciej ze względu na niższy stosunek ciepła właściwego do objętości a także szybciej je odda ze względu na wyższą temperaturę a więc i szybciej działającą konwekcje cieplną. W przypadku nawiewu ciepło właściwe już nie odgrywa tak znaczącej roli i na pierwszy plan wychodzi przewodnictwo cieplne, bo wtedy już nie ma konwekcji tylko wymuszony nawiew z wentylatora. @benek: ja wiem, ze drewno jest izolatorem, ale chciałem doprowadzic do końca rozumowanie Pumy i wykazać, że wzięcie dowolnych liczb i kombinowanie to nie jest najlepsza metoda dowodzenia czegokolwiek. Puma postawił hipotezę, że niższy stosunek ciepła właściwego do objętości implikuje szybsze oddanie ciepła ze względu na wyższą temperaturę w czasie konwekcji, jest to klasyczna półprawda, bo zależy też od przewodności ciepła i wielu innych, o czym nie wspomniał, a akurat przewodnosć lepszą ma miedź bo 401W/(m*K) w stosunku do 237 aluminium. Ogólnie konwekcje ciężko wylioczyc, bo zależności między wieloma czynnikami są nieliniowe (kształt, wymiar, temperatura ciała, predkosć przepływu środka chłodniczego, jego temperatury, przewodności cieplnych, ciepła właściwego, lepkości, gęstości i paru innych) W dodatku nawiew jest jednym z ważniejszych czynników wpływajacych (wzmacniajaco) na konwekcję, więc uznanie, ze nawien nie powoduje konwekcji, ale jak rozumiem "wywiew ciepła" jest lekkim nieporozumieniem Jak już piszesz, to pisz wszystko, bo inaczej bym sosenkę musiał porąbać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radas Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 frezer odwrócony , a temperatura chipsetu dalej wysoka chwilami nawt 62*C ! Już teraz napewno będę musiał kupić wentylator choćby na przód Arctic Cooling Fan 9 PWM szumi on bardzo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mookie Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 (edytowane) frezer odwrócony , a temperatura chipsetu dalej wysoka chwilami nawt 62*C ! Już teraz napewno będę musiał kupić wentylator choćby na przód Arctic Cooling Fan 9 PWM szumi on bardzo ? Jeśli chcesz wrzucić tylko jeden wiatrak to wrzucaj wypychający na tył obudowy który jako sam o wiele bardziej radzi sobie poprawieniem obiegu powietrza w budzie niż jeden zasysający na przodzie. Będzie miał z jakieś 800-1200 obr. w zależności od temp. więc nie powinien być głośny. Mam AC tylko 2x80 i są praktycznie niesłyszalne przy 1000 obr, więc tu zapewne będzie podobnie. Edytowane 21 Maja 2007 przez mookie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svende Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 frezer odwrócony , a temperatura chipsetu dalej wysoka chwilami nawt 62*C ! Już teraz napewno będę musiał kupić wentylator choćby na przód Arctic Cooling Fan 9 PWM szumi on bardzo ? Ja trochę Ciebie nie rozumie, masz krótką piłkę, montujesz z przodu 120mm z tyłu 92mm koszt jeśli ze stajni Arctic Cooling to OK 25-30zł więc w czym problem? Mieszanie ciepłego powietrza w obudowie niczego nie da jeśli sie go nie wypompuje na zewnatrz, a dobrze jest też dać coś na nawiew zeby na cieplejsze elementy dotarło troche chłodu z zewnatrz. Do tego wszytskiego jeszcze masz dobrze przemyślana bude (chodzi o system wentylacji) wiec, nie oszczędaj 10zł na jednym wentylatorze, bo to smiech będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radas Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 Dzięki za rady :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leiber Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 Ja trochę Ciebie nie rozumie, masz krótką piłkę, montujesz z przodu 120mm z tyłu 92mm koszt jeśli ze stajni Arctic Cooling to OK 25-30zł więc w czym problem? Mieszanie ciepłego powietrza w obudowie niczego nie da jeśli sie go nie wypompuje na zewnatrz, a dobrze jest też dać coś na nawiew zeby na cieplejsze elementy dotarło troche chłodu z zewnatrz. Do tego wszytskiego jeszcze masz dobrze przemyślana bude (chodzi o system wentylacji) wiec, nie oszczędaj 10zł na jednym wentylatorze, bo to smiech będzie. jak widac na procku ma niezla temperature wiec raczej powietrze w budzie sie nie gotuje a nawet 2 wentylatory na tyl i przod imo nie rozwiaza problemu pseudoczegos na mostku ... wiec ja dalej uparcie podtrzymuje swoje zdanie - bo co ma odwrotnie zamontowany freezer do mostka (doswiadczalnie wyszlo ze nic :>) - zeby zmienic chlodzenie na mostku i ewentualnie podczepic wysysacz na tyl budki :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svende Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 jak widac na procku ma niezla temperature wiec raczej powietrze w budzie sie nie gotuje a nawet 2 wentylatory na tyl i przod imo nie rozwiaza problemu pseudoczegos na mostku ... wiec ja dalej uparcie podtrzymuje swoje zdanie - bo co ma odwrotnie zamontowany freezer do mostka (doswiadczalnie wyszlo ze nic :>) - zeby zmienic chlodzenie na mostku i ewentualnie podczepic wysysacz na tyl budki :>Gotować sie nie gotuje, ale z pewnoscia nie jest tam tak chłodno, jak gdyby były tam wstawione wspomniane wentyle 120 i 92mm. Problem pseudoczegos może sie poprawic przez ten zabieg (120 i 92mm) o ok 4-5*c Odwrotny montaz Fryzjera nie ma znaczenia dla mostka, ale zgodnie z zasadami sztuki wypada jakieś wentyle w obuowie mieć (np 120 i 92mm), a nawet ich nie majac lepiej powietrze z ciepłego cpu kierować to tyłu w poblize zasilacza/otworu92mm/lub zamontowanego tak wentylatora niż na zatoki 5,25cala. Aby zejsć poniżej tego co przewiduję czyli 4-5*c dzieki nawiewowi 120mm, to trzeba a/znienić pastę na chipsecie na np AS5, zamiast oryginalnego kawałka gluta z nosa da to 2-3* poprawy b/zmienić pastę i zamontować tam inne chłodzenie jak np niebieski zalman lub pentagram np-40cu, lub TR-05(sli jeśli trzeba)) to już da skok epokowy :) w temperaturze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mookie Opublikowano 21 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2007 b/(..) lub TR-05(sli jeśli trzeba)) to już da skok epokowy :) w temperaturzeHR-5 =] Swoją drogą gościowi conajmniej kilkukrotnie wyłożyliśmy kawe na ławe żeby przesmarował albo wymienił to chłodzenie na inne i zamontował wiatraki w budzie a temat sie ciągnie i ciągnie... a nic nowego już raczej nikt nie wymyśli :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radas Opublikowano 22 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2007 (edytowane) HR-5 =] Swoją drogą gościowi conajmniej kilkukrotnie wyłożyliśmy kawe na ławe żeby przesmarował albo wymienił to chłodzenie na inne i zamontował wiatraki w budzie a temat sie ciągnie i ciągnie... a nic nowego już raczej nikt nie wymyśli :) .. a i ja już niczego więcej nie oczekuję , ślicznie raz jeszcze dziekuję. Dzisiaj muszę koniecznie dysk wymienić (dramatyczny brak miejsca na starym), a w następnej kolejności zakładam wiatrak na tył , potem na przód i zmieniam chłodzenie na chipsecie na Zalman ZM-NB47J na pascie Arctic Silver 5 B-) .......... update ............. wentylator na tył założony , poprawa temp chipsetu o ok 4-5*C. Teraz kolej na przód. Czy ten AF 12025 ma do podłączenia standartową wtyczkę 3pin do płyty głównej , czy coś innego ? Edytowane 23 Maja 2007 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietach Opublikowano 23 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2007 Ma wtyczke 3pin ale na 12V bedzie ciut za głośny - proponuje do niego dokupić jakis regulator obrotów (8-10zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...