Jump to content
PartyBOY

Jaki Router Kupić ?

Recommended Posts

1 godzinę temu, frytacz napisał:

Mam problem z tym zestawem. Kupiłem Unifi 6 lite, do tego miałem już wcześniej RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN. Na linii UPC - MT wszystko działa jak trzeba, problem zaczyna się z podłączeniem AP do MT pod port z PoE. W terminalu mikrotika pokazuje, że podaje zasilanie, natomiast nie widać aby AP w ogóle wstawał. 

Kabel z Poe ma iść do AP, a Lan do MT

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 minuty temu, orlontko napisał:

Kabel z Poe ma iść do AP, a Lan do MT

UPC > MT po LAN, MT > AP leci z eth10, czyli PoE Mikrotikowego.

 

W teorii AP obsługuje Passive PoE - https://store.ui.com/products/unifi-ap-6-lite

A Mikrotik ma Passive PoE out - https://mikrotik.com/product/rb4011igs_5hacq2hnd_in

 

Niestety, AP się nie odpala w takiej konfiguracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć! Jestem tu nowy:)

Proszę o pomoc w wyborze routera do domu w górach odwiedzanego przez nas kilka razy do roku. Teraz poprawiły się warunki z Internetem po zamonotwaniu zew. anteny LTE i co dało poprawę z warunków 2-3 Mbit na 50-80 Mbit. Na dachu będzie router Huawei B715, który chcę spiąc w trybie bridge z routerem wifi w częsci dziennej domu (parter, wstępnie wybrane lokalizacje nr 1 i 2 na mapie). Ze względu na to, że nie przebywamy tam często, póki co nie chcemy dużo inwestować, dlatego myślę o jednym urządzeniu, a ewentualne kwestie dokładania AP-ków zostawiam na przyszłość. Zależy mi na wybraniu urządzenia które przede wszystkim zapewni:

  1. Dobry zasięg w częściach mieszkalnych, prędkości sieci domowej nie grają aż takiej roli bo maksimum jakie mamy obecnie od Play to ok 80 Mbit i nie ma tam sieci w której bym przesyłał duże pliki.
  2. Stabilność pracy - podgląd na dom jest z kamer WiFi, nie chcę problemów z zawieszającym się routerem, więc kupno starszego sprzętu, ale sprawdzonego ma dla mnie sens
  3. Ewentualne dodatki jak USB, czy serwer VPN wbudowany w router są mile widziane jako sprawy przyszłościowe, ale nie są w tej chwili potrzebne

Wybór routera

Po wstępnym reserachu wytypowałem router TP-Link Archer C2300, który ponoć ma dobry zasięg i miłym dodatkiem jest mnogość opcji dostępnych, przy dobrym stosunku cena/jakość (używany model znalazłem za 250 zł). Tutaj nie widziałem go zbyt często w rekomendacjach (chyba tylko w jednym wątku go ktoś rekomendował). Czy zasadniczym powodem jest EOL (koniec wsparcia producenta)? Alternatywa jaką podsunął sam TP-Link na swojej stronie przy szukaniu czegoś z dużym zasięgiem to Archer C80. Patrząc trochę w przyszłość pojawił mi się TP-Link AX10 (AX1500). Póki co tylko 2 telefony w rodzinie wspierają wifi 6, zdecydowana większość naszego sprzętu to wifi 5. Co będzie lepszym wyborem dla nas?

Pozostałe informacje

1. Jaki jest dostawca? Play
2. Jaki internet masz? LTE
3. Budżet? 200-400 zł
4. Jakiej powierzchnie przybliżona ma budynek/dom. Piętrowy dom 160m, parter open space (tylko jedna ściana częsciowo dzieli na pół parter), piętro z 3 pokojami i łazienką

Brenna.thumb.png.9a845676122465a33ebe32d26508646c.png
5. Ile jest ścian od routera do miejsca gdzie ma dotrzeć sygnał wifi i z jakiego materiału są zrobione? Parter - brak ścian, piętro - strop i 1-2 ściany działowe. Materiał budowlany pustaki ceramiczne
6. Ile urządzeń będzie obsługiwać router? 10-15 w tym 2-3 kamery WiFi
7. Jak bardzo obeznany jesteś w sieci. Średnio zaawansowany programista, który coś o sieciach wie. W innej lokalizacji mam Unifi nanoHD AP i to w tym wypadku byłby przerost formy jeśli chodzi o możliwości konfiguracyjne🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz tak ciasny budzet - wez po jedenym tp-linku c6 na piętro . Jedną ustaw jako router drugą jako AP (czyli kabel od routera z lanu do lanu drugiegi). Ustaw tego samego ssida, haslo i kodowanie ale inny kanal np. 11 i 6. Na drugim jako AP wyłączas DHCP. Adres drugiego to +1 do routera a DHCP np. od 100 przyznajesz.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 godziny temu, Zabuza napisał:

Jeśli masz tak ciasny budzet - wez po jedenym tp-linku c6 na piętro . Jedną ustaw jako router drugą jako AP (czyli kabel od routera z lanu do lanu drugiegi). Ustaw tego samego ssida, haslo i kodowanie ale inny kanal np. 11 i 6. Na drugim jako AP wyłączas DHCP. Adres drugiego to +1 do routera a DHCP np. od 100 przyznajesz.

Dzięki za radę. Konfiguracja dla mnie jasna. Natomiast zastanawiam się dlaczego sugerujesz C6? Ze względu na stabilność względem C80? (tam jest ponoć nietypowy/mało popularny procesor). I druga moja wątpliwość, widzę, że jest wersja C6 i C6U. Wg tego porównania droższa wersja różni się MU-MIMO oraz USB. Wydaje mi się, że dla mnie to nie jest potrzebne. Co wybrać przy moim budżecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, szukam routera ewentualnie routerów które poprawiają jakość WiFi w domu. Mieszkam w domu jednorodzinnym w którym switch jest na poddaszu podłączony kablem z terminala światłowodowego. Internet jaki posiadam to 300Mb/s, ale nie jest on do uzyskania nawet stojąc przy routerze. Speedtest pokazuje max 210Mb obok routera. Na piętrze mam prędkość max 50Mb/s a na parterze rzadko kiedy jest zasięg. 
Router jaki posiadam to D-link dr825. Myślałem o jakimś routerze, który byłby w stanie to objąć lub dwóch które można połączyć w jedną sieć.
Dodam, że nie mam gniazda Lan na piętrze. Jest tylko na poddaszu i na parterze. Dom ma niecałe 200m2.
Bawiłem się już wzmacniaczem wifi tplinka i deco M4. Niestety nie zdaje to egzaminu u mnie. Może doradzicie jakieś rozwiązanie?

Byłoby fajnie jak zmiescilbym się w 500zl ale wiadomo że jak uda się taniej to nie będę narzekał.

Moja znajomość sieci zasługuje na szkolną trójkę 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chciałbym podpiąć się do tematu jaki router kupić? Mam internet od UPC z ConnectBoxem. Po głosach tutaj wszyscy wiedzą jak działa WiFi z tego urządzenia. Chcę je przełączyć w tryb bridge i podłączyć sensowny router. Mieszkanie około 80m2 w kształcie prostokąta router będzie stał na jednym z końców i wifi musi działać na drugim. 4 ściany działowe po drodze. Ilość urządzeń jednorazowo podłączonych do sieci to około 20. Łącze od UPC to 600Mb/s. Kwota nie ma większego znaczenia (oczywiście w granicach rozsądku), puszczanie jakichkolwiek kabli odpada. Musi być wydajnie i stabilnie. Pracuje w branży IT ale nie siedzę w sieciach, jak będzie trzeba to się doszkolę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Barte zapoznaj się z mini regulaminem sieci https://forum.purepc.pl/topic/383907-mini-regulamin-działu-sprzęt-sieciowy-wifi/  i uzupełnij brakujące dane, (najlepiej jak byś dał rysunek z oznaczeniem gdzie będzie router i gdzie dokąd ma dotrzeć sygnał). Ile urządzeń w sieci,  czy urządzenia będą połaczone po kablu czy wifi? oraz jakie prędkości po wifi chcesz uzyskać?
Każde urządzenie  jak będzie miało sie przebić przez 4 będzie miało problem. Jeśli nie można przeciągnąć Kabla, to musisz kupić router (w jednym skraju domu) + PLC + AP(w drugim skraju domu). Wtedy powinieneś mieć zasięg w całym mieszkaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@orlontko dziękuje za odpowiedź, dołączam brakujące dane:
1. Jaki jest dostawca? UPC 
2. Jaki internet masz radiówka/vdsl, adsl/ kablówka/ światłowód? Do bloku jest doprowadzony światłowód ale w mieszkaniu mam kabel koncentryczny antenowy podpięty do ConnectBoxa - prędkość 600/60Mb/s
3. Jaka kwotę możesz przeznaczyć na zakup router-a lub innych urządzeń omawianych w zagadnieniu? 1000 - 1500zł jak mniej to spoko jak więcej to rozważe 
4. Jakiej powierzchnie przybliżona ma budynek/dom w którym ma być internet oraz czy ma być internet na kilku kondygnacjach internet na jednej kondygnacji mieszkanie około 80m2 w bloku 
(najlepiej dać rysunek, żeby zobrazować gdzie ma być router i gdzie ma dotrzeć sygnał)?
Na rysunku miejsce
A - jest to miejsce gdzie stoi CB 
B - jest to skrzynka nad drzwiami do której mam przeciągnięty kabel sieciowy więc połączenie kablowe istnieje między punktem A-B ciągnięcie jakichkolwiek dodatkowych kabli nie wchodzi w grę

5. Ile jest ścian od routera do miejsca gdzie ma dotrzeć sygnał wifi i z jakiego materiału są zrobione? Musi dotrzeć do ostatniego pokoju tego najdalej od punktu A ściany to działówki z cegły drążonej, i jedna konstrukcyjna to tam jest żelbet
6. Ile urządzeń będzie obsługiwać router? 2x MacBooki(2019) jeden iPad(2020) 3 iPhony(7,12,13) drukarka kilka urządzeń AGD conajmniej 10 ale może to urosnąć nawet do 20 jak np. przyjedzie rodzinka :)
7. Jak bardzo obeznany jesteś w sieci (inne urządzenia można polecić jak ktoś się zna i siedzi w sieci,
a inne są do podstawowych użytkowników?) Pracuje w branży IT ale nie siedzę w sieciach. 

IMG_7750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

proszę o poradę

1. Dostawca: Orange
2. Internet ADSL Neostrada 80Mb
3. Mogę przeznaczyć na zakup router-a lub innych urządzeń ok  300 zł, no może minimalnie więcej.
4. Powierzchnia domu i kondygnacje:

W tej chwili funbox jest zaraz przy gniazdku telefonicznym. Dzieci mają komputery stacjonarne z kartami wifi 4. U dziecka 4 internet działa okresowo i transfery są rzędu 20 Kb - 1Mb. Najlepiej jest u dziecka 2 transfery ok 20 Mb.

Dół 80 m2,

1637958565670.jpg.31ad8d8bfedcd433ee229f117f88d3a6.jpg

 

góra 60 m2

gora.jpg.9cef219fe43cd31191dcf1eb78cb8bd4.jpg


5. Do dziecka 4 jest do pokonania Strop ceglany na belkach stalowych i 3 ściany cegła dół lub 4 ściany góra karton gips.
6. Ile urządzeń będzie obsługiwać router? ok 15 
7. Trochę się orientuje .

Zastanawiam się nad 2 ma rozwiązaniami oba kosztują 300 zł.

1. 2 wzmacniacze Mesh aby Funboxa 2.0 z parteru rozpropagować na górze.

https://www.euro.com.pl/routery/tp-link-tplink-wi-fi-mesh-ac1200-deco-m4.bhtml?gclid=CjwKCAiA4veMBhAMEiwAU4XRr0Ru-Jb5_jvf7ZAZvOhd7CejfqxBqhNG_F0GUatUNDnV9YM7402lzxoCtP8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#opis

 

2. Zakup routera z lepszym zasięgiem na start. Chwalą w opiniach poniższy router za zasięg

https://www.euro.com.pl/routery/tp-link-archer-vr400.bhtml

i zastąpienie Funboxa nim. Jednak gdyby Router ADSL nie dał rady to zakup kolejnego wzmacniacza będzie już trochę za dużym wydatkiem.

Robiony był duży remont aby dzieci miały więcej miejsca nie chciałbym, teraz znowu niszczyć ścian.

Może jest opcja zakupu tańszego routera nawet wifi4 ale z lepszym zasięgiem.

Może jest jeszcze inne lepsze rozwiązanie.

pozdrawiam

Irek Michalak

Edited by irqmishell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Mam kłopoty z WIFI od UPC (modem Connect Box) i chciałbym się dowiedzieć co kupić aby problem rozwiązać.
Chwilowo sądzę że potrzebuję wyłączyć w Connect Box WIFI i kupić jakiś Access Point z WIFI 6 przy czym mam uczucie że coś źle szukam bo routery bez problemu znajduję tanie, ale Access Pointy nie - zupełnie nie rozumiem czemu.

Odpowiedzi
1. Jaki jest dostawca? UPC
2. Jaki internet masz? 750Mb down / 40Mb up
3. Budżet? 300 zł
4. Jaką powierzchnie przybliżoną ma budynek/dom. mieszkanie 80m2
5. Ile jest ścian od routera do miejsca gdzie ma dotrzeć sygnał wifi i z jakiego materiału są zrobione? Ściany działowe z silki, a nośne z żelbetonu. Bliższy pokój (z PC 1) dzieli 1 ściana i tutaj bardzo ważny jest bardzo wysoki i stabilny transfer, ale dobrze by było jakby znośny zasięg był także w drugim pokoju (z PC 2).
6. Ile urządzeń będzie obsługiwać router? 10
7. Jak bardzo obeznany jesteś w sieci. 20 lat temu robiłem certyfikaty Cisco 😉 Nie siedzę w temacie więc nie znam nowych technologii, ale jak będzie trzeba to skonfiguruję dowolne cacko.

1139193645_planzrouterem.thumb.png.07485785cd0e1da679345d346334bb9d.png

Na czym polega problem z wifi
Czasem sygnał 5GHz jest niewidoczny, czasem prędkość spada do 60 Mb/s (na PC 1), ale największym kłopotem jest to że właściwie codziennie raz/dwa razy dziennie po wifi większość internetu jest jakby nieosiągalna przez parę/paręnaście minut, google wchodzi i wyszukuje strony, ale same strony się nie ładują (i mówię tu o stronach takich jak np. allegro). W tym samym czasie żadne problemy nie występują gdy komputer jest połączony po kablu, ponadto otwarcie strony po kablu 'udrażnia' ją też po wifi (trochę jakby DNS po wifi szwankował, jeśli to w ogóle możliwe).

Brak możliwości wymiany routera UPC
Oczywistą oczywistością jest jakaś wada modemu Connect Box, jednak ludzie ze wsparcia technicznego UPC w sumie już 4 razy odmówili mi wymiany ich modemu. Najpierw wgrali nowsze oprogramowanie na modem i zrobili factory reset, potem kazali mi restartować go codziennie, potem powiedzieli że wina leży po stronie moich kart sieciowych i zakłóceń sieci wi-fi (wymieniłem więc karty wifi), aż w końcu zakomunikowali że zmienili regulamin usług i żebym się lepiej wczytał gdyż wi-fi jest usługą 'dodatkową' i dopóki 'podstawowa' usługa, jaką jest dostęp do internetu po kablu ethernet, działa poprawnie to nie przysługuje mi prawo do reklamacji i modemu nie wymienią. Sprawdziłem i mają rację - zarówno w umowie jak i regulaminie nie ma zupełnie mowy o wifi i parametrach jakie ma spełniać.

Urządzenia
Kluczowe 3 urządzenia pokazałem na planie: są to modem Compal Connect Box, oraz PC 1 i PC 2 połączone po wifi. Są jeszcze inne urządzenia ale albo mało ważne, albo podłączone kablowo do Connect Boxa.
PC 1 ma chwilowo 2 karty sieciowe wifi: 
- TP-Link T9UH na której download dochodzi do 550 Mb/s a pewnie poszedłby jeszcze szybciej ale go WIFI od UPC ogranicza
- Tenda E30 (na Intel AX200) na której download dochodzi do 450 Mb/s (trochę wolno ale to dlatego bo łączy się po 802.11ac z prędkością interfejsu 760Mbit/s)
- zostawię jedną kartę z powyższych jak ustalę czy warto wchodzić w access point z WIFI 6 czy nie, bo chwilowo jestem rozczarowany kartą Tenda E30.
PC 2 jest najdalszym urządzeniem gdzie wifi musi dochodzić, ale transfer nie jest zbyt istotny. Obecnie jest to ok 50 Mb/s i jest ok. Mam w tym miejscu kabel Cat5e puszczony pod podłogą ale przestał działać, czyli gdzieś jest mechanicznie uszkodzony, stąd pozostaje wifi przez ok 10 metrów w tym 1 ścianę z zabudową kuchenną.

 

Bardzo proszę o poradę czy kupować Access Point i podłączyć go do Connect Boxa, czy może przestawić Connect Box w tryb Bridge i kupić router z WIFI (np  Tenda RX9 Pro, lub Totolink X5000R). Czy też może powinienem kupić osobno router i access point, co przy limicie cenowym oznaczałoby zapewne rezygnację z obecnych transferów na rzecz starszych lecz dopracowanych technologii. 

Dziękuję i pozdrawiam
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dniu 26.11.2021 o 22:59, irqmishell napisał:

Dzień dobry,

proszę o poradę

1. Dostawca: Orange
2. Internet ADSL Neostrada 80Mb
3. Mogę przeznaczyć na zakup router-a lub innych urządzeń ok  300 zł, no może minimalnie więcej.
4. Powierzchnia domu i kondygnacje:

W tej chwili funbox jest zaraz przy gniazdku telefonicznym. Dzieci mają komputery stacjonarne z kartami wifi 4. U dziecka 4 internet działa okresowo i transfery są rzędu 20 Kb - 1Mb. Najlepiej jest u dziecka 2 transfery ok 20 Mb.

Dół 80 m2,

1637958565670.jpg.31ad8d8bfedcd433ee229f117f88d3a6.jpg

 

góra 60 m2

gora.jpg.9cef219fe43cd31191dcf1eb78cb8bd4.jpg


5. Do dziecka 4 jest do pokonania Strop ceglany na belkach stalowych i 3 ściany cegła dół lub 4 ściany góra karton gips.
6. Ile urządzeń będzie obsługiwać router? ok 15 
7. Trochę się orientuje .

Zastanawiam się nad 2 ma rozwiązaniami oba kosztują 300 zł.

1. 2 wzmacniacze Mesh aby Funboxa 2.0 z parteru rozpropagować na górze.

https://www.euro.com.pl/routery/tp-link-tplink-wi-fi-mesh-ac1200-deco-m4.bhtml?gclid=CjwKCAiA4veMBhAMEiwAU4XRr0Ru-Jb5_jvf7ZAZvOhd7CejfqxBqhNG_F0GUatUNDnV9YM7402lzxoCtP8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#opis

 

2. Zakup routera z lepszym zasięgiem na start. Chwalą w opiniach poniższy router za zasięg

https://www.euro.com.pl/routery/tp-link-archer-vr400.bhtml

i zastąpienie Funboxa nim. Jednak gdyby Router ADSL nie dał rady to zakup kolejnego wzmacniacza będzie już trochę za dużym wydatkiem.

Robiony był duży remont aby dzieci miały więcej miejsca nie chciałbym, teraz znowu niszczyć ścian.

Może jest opcja zakupu tańszego routera nawet wifi4 ale z lepszym zasięgiem.

Może jest jeszcze inne lepsze rozwiązanie.

pozdrawiam

Irek Michalak

Nie poprawisz zasięgu na piętrze chocby nie wiadomo jaki router tam był. Niestety bez kabla wyciągniętego na piętro będzie bardzo trudno. To jest mus w Twoim wypadku. Najlepiej żebyś kabel doprowadził do holu na górze i tam AP albo router. Ewentualnie PLC + router lub ap) ale musisz mieć uziemienie i fazę jedną wspólną na piętrze i na dole.

 

W dniu 1.12.2021 o 22:38, sansei79 napisał:

Cześć,

Mam kłopoty z WIFI od UPC (modem Connect Box) i chciałbym się dowiedzieć co kupić aby problem rozwiązać.
Chwilowo sądzę że potrzebuję wyłączyć w Connect Box WIFI i kupić jakiś Access Point z WIFI 6 przy czym mam uczucie że coś źle szukam bo routery bez problemu znajduję tanie, ale Access Pointy nie - zupełnie nie rozumiem czemu.

Odpowiedzi
1. Jaki jest dostawca? UPC
2. Jaki internet masz? 750Mb down / 40Mb up
3. Budżet? 300 zł
4. Jaką powierzchnie przybliżoną ma budynek/dom. mieszkanie 80m2
5. Ile jest ścian od routera do miejsca gdzie ma dotrzeć sygnał wifi i z jakiego materiału są zrobione? Ściany działowe z silki, a nośne z żelbetonu. Bliższy pokój (z PC 1) dzieli 1 ściana i tutaj bardzo ważny jest bardzo wysoki i stabilny transfer, ale dobrze by było jakby znośny zasięg był także w drugim pokoju (z PC 2).
6. Ile urządzeń będzie obsługiwać router? 10
7. Jak bardzo obeznany jesteś w sieci. 20 lat temu robiłem certyfikaty Cisco 😉 Nie siedzę w temacie więc nie znam nowych technologii, ale jak będzie trzeba to skonfiguruję dowolne cacko.

1139193645_planzrouterem.thumb.png.07485785cd0e1da679345d346334bb9d.png

Na czym polega problem z wifi
Czasem sygnał 5GHz jest niewidoczny, czasem prędkość spada do 60 Mb/s (na PC 1), ale największym kłopotem jest to że właściwie codziennie raz/dwa razy dziennie po wifi większość internetu jest jakby nieosiągalna przez parę/paręnaście minut, google wchodzi i wyszukuje strony, ale same strony się nie ładują (i mówię tu o stronach takich jak np. allegro). W tym samym czasie żadne problemy nie występują gdy komputer jest połączony po kablu, ponadto otwarcie strony po kablu 'udrażnia' ją też po wifi (trochę jakby DNS po wifi szwankował, jeśli to w ogóle możliwe).

Brak możliwości wymiany routera UPC
Oczywistą oczywistością jest jakaś wada modemu Connect Box, jednak ludzie ze wsparcia technicznego UPC w sumie już 4 razy odmówili mi wymiany ich modemu. Najpierw wgrali nowsze oprogramowanie na modem i zrobili factory reset, potem kazali mi restartować go codziennie, potem powiedzieli że wina leży po stronie moich kart sieciowych i zakłóceń sieci wi-fi (wymieniłem więc karty wifi), aż w końcu zakomunikowali że zmienili regulamin usług i żebym się lepiej wczytał gdyż wi-fi jest usługą 'dodatkową' i dopóki 'podstawowa' usługa, jaką jest dostęp do internetu po kablu ethernet, działa poprawnie to nie przysługuje mi prawo do reklamacji i modemu nie wymienią. Sprawdziłem i mają rację - zarówno w umowie jak i regulaminie nie ma zupełnie mowy o wifi i parametrach jakie ma spełniać.

Urządzenia
Kluczowe 3 urządzenia pokazałem na planie: są to modem Compal Connect Box, oraz PC 1 i PC 2 połączone po wifi. Są jeszcze inne urządzenia ale albo mało ważne, albo podłączone kablowo do Connect Boxa.
PC 1 ma chwilowo 2 karty sieciowe wifi: 
- TP-Link T9UH na której download dochodzi do 550 Mb/s a pewnie poszedłby jeszcze szybciej ale go WIFI od UPC ogranicza
- Tenda E30 (na Intel AX200) na której download dochodzi do 450 Mb/s (trochę wolno ale to dlatego bo łączy się po 802.11ac z prędkością interfejsu 760Mbit/s)
- zostawię jedną kartę z powyższych jak ustalę czy warto wchodzić w access point z WIFI 6 czy nie, bo chwilowo jestem rozczarowany kartą Tenda E30.
PC 2 jest najdalszym urządzeniem gdzie wifi musi dochodzić, ale transfer nie jest zbyt istotny. Obecnie jest to ok 50 Mb/s i jest ok. Mam w tym miejscu kabel Cat5e puszczony pod podłogą ale przestał działać, czyli gdzieś jest mechanicznie uszkodzony, stąd pozostaje wifi przez ok 10 metrów w tym 1 ścianę z zabudową kuchenną.

 

Bardzo proszę o poradę czy kupować Access Point i podłączyć go do Connect Boxa, czy może przestawić Connect Box w tryb Bridge i kupić router z WIFI (np  Tenda RX9 Pro, lub Totolink X5000R). Czy też może powinienem kupić osobno router i access point, co przy limicie cenowym oznaczałoby zapewne rezygnację z obecnych transferów na rzecz starszych lecz dopracowanych technologii. 

Dziękuję i pozdrawiam
 

Ok. Widzę 2 problemy:

1. Zanim kupisz router sprawdz ustawienia w PC1 i PC2 czy masz (wyłaczone oszczedznie energii USB lub PCIe zależy od karty) - sprawdz. Jesli juz nie rozłacza to problem z głowy. Sprawdz tez czy nie rozlacza ci jak masz uspionego kompa. To są standardowe problemy, które mozna za darmo wyeliminować.

2. Jeśli 1 nie pomogła to kup TP-linka ax1500 i podłacz jako router a CB jako bridge i sprawdz wtedy - powinnien problem zniknąć. Jak nie zniknie to będziemy działać dalej - coś z kablem tym uszkodzonym 😄

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dniu 2.12.2021 o 20:15, Zabuza napisał:

Zanim kupisz router sprawdz ustawienia w PC1 i PC2 czy masz (wyłaczone oszczedzanie energii USB lub PCIe zależy od karty) - sprawdz. Jesli juz nie rozłacza to problem z głowy. Sprawdz tez czy nie rozlacza ci jak masz uspionego kompa. To są standardowe problemy, które mozna za darmo wyeliminować.

@Zabuza dzięki za sugestię. W międzyczasie poprosiłem UPC o przełączenie routera z trybu IPv6 na IPv4 co umożliwi mi włączenie trybu bridge. Po tym problemy jakby zniknęły, ale może to chwilowe złudzenie. 

Oszczędzanie energii miałem włączone na karcie sieciowej (default jak się domyślam). Faktycznie, jak teraz się zastanowię to często po wybudzeniu komputera były problemy. Może trafiłeś w dziesiątkę. Wyłączyłem oszczędzanie energii i problemów nie ma... ale to wymaga paru dni obserwacji. Dzięki za wskazówkę 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, 

potrzebuję pomocy w dobraniu routera, szukam czegoś na firmware DD-WRT (wolałbym aby był to fabryczny soft). Router do domu, przepustowość łącza do max 700M, wifi 2.5GHz. Posiadam w domu dwa serwery NAS, jeden od Synology, drugi QNAP, chciałbym mieć możliwość sterowania przez nie przekierowaniem portów. W domu posiadam około 30 urządzeń na ten moment korzystających z sieci. Szukam czegoś co zastąpi mi router TP-Link WDR-4900 ale od kilku miesięcy szwankuje (tam miałem soft DD-WRT i chciałbym po prostu konfigurację przenieść do nowo zakupionego).

Dom jest 3 kondygnacyjnym, na ostatnim piętrze jest router od TP-Link do którego przychodzi światłowód, na 2 piętrze miałem WDR-4900 i z tego router praktycznie zasięg w całym domu i ogrodzie na 2.5GHz.

Router w budżecie do max 500zł (wolałbym dać mniej)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuję porady odnośnie nowego routera do Neostrady 20/1. Schemat ułożenia kompów zamieściłem poniżej.

Obecny Router to Netgear DGN 2200.

Przede wszystkim chciałbym aby wi-fi działało sprawniej. W tej chwili z kompami PC 5 i PC 6 mam największy problem ( często łączę się z nimi poprzez zdalne połączenie ). Net i sieć lan działa, ale jest to dalekie od oczekiwanych. Co gorsze, po paru dniach pracy, router jakby zatykał się i muszę go resetować z panelu sterowania lub fizycznie przyciskiem. Widzę spadek wydajności po pracy zdalnej, gdzie odświeżanie jest tragiczne. Również internet na kompach połączonych przewodem lan działa jakby mniej sprawnie. Po resecie, działa całkiem ok przez kilka dni.

Kwota jaką chcę wydać, to około 400-450 PLN.

Znalazłem całkiem przyzwoity model ( chyba ) TP-LINK Archer VR2100. Być może w tej kwocie jest coś lepszego pod względem bezawaryjności lub stabilnej pracy, więc nie zamykam się na inne rozwiązania. Nie chcę wgrywać alternatywnych softów i bawić się z niepotrzebnie rozbudowaną konfiguracją.

Schemat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dniu 26.12.2021 o 16:36, toms83 napisał:

Co gorsze, po paru dniach pracy, router jakby zatykał się i muszę go resetować z panelu sterowania lub fizycznie przyciskiem. Widzę spadek wydajności po pracy zdalnej, gdzie odświeżanie jest tragiczne. Również internet na kompach połączonych przewodem lan działa jakby mniej sprawnie. Po resecie, działa całkiem ok przez kilka dni.

Daj logi z Netgeara - albo nethear do wymianay albo Neo daje po tyłku.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W logach nic nie ma i nie było. Monitorowałem dosyć regularnie. Czasami jakieś skanowanie portów było ale router odrzucał takie pakiety. Niestety 2 dni temu czyściłem logi więc nawet nie mam co wrzucić w tej chwili.

Na moje to router już chyba sobie nie radzi, za dużo ruchu jak na takiego staruszka. Czasami to tak się zatykało, że w "connection status" połączenie normalnie było, a na wszystkich kompach brak sieci i żadne strony się nie wgrywały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mamy logów wiec nie możemy ocenić czy to wina Netgeara czy neo. Najlepiej sprawdziło by sie router + APki Ubiquiti aclity lub lite 6 ale wtedy jeden Apk i praktycznie mamy po budżecie....

Jak toms83 chcesz nowy router ADSLowy to na piętrze Tplink w9960 (posiada modem ADSL jak i VDSL gdyby np modernizowali Centralkę nie trzeba będzie wymieniać routera, którego ustawiamy w tryb bridge. Do tego na piętrze kupujemy Tplink AX10/1500 (co tańsze)  i ustawiamy go jako router . Drugiego Ax10/1500 umieszczamy na parterze ustawiając go w trybie AP.

Tym sposobem powinien znacznie poprawić się zasięg, jednak nie gwarantuje ze będzie dobry zasięg w piwnicy, ale powinno być znacznie lepiej niz teraz( najlepiej jak by była skrętka  do piwnicy ale jej niestety nie ma). koszt ok 550zł

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką przewagę ma rozdzielenie na 2 osobne urządzenia, modem + router? Domyślam się, że takie rozwiązanie lepiej sprawuje się niż np. modem z routerem w jednym urządzeniu. Tylko co konkretnie to daje? Może tutaj jest problem, że ten stary netgear musi ogarnąć sam wszystkie tematy ( modem, routing + wi-fi ).

Jako że chcę spróbować opcji z nowym routerem, podoba mi się opcja nr 2.

Które urządzenie lepiej sprawdzi się jako AP na parterze, Ubiquiti czy TPlink? Chodzi mi o zasięg w piwnicy, czyli przebicie się przez strop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@toms83 Najpierw musimy dowiedzieć sie czy to sprawka Neo czy Netgeara.  Apki dokupić można zawsze 😉 rozmawiałem z @Zabuzai on ma nawet ciekawszy router ADSlowy niestety nie pamiętam jego nazwy 😉 poczekamy aż zabuza go napisze 😉

Co do pytania o 2 zadurzania. router adslowy przestawiony w bridge i dodatkowy router ma ta przewagę ze Nie ma podwójnego Natowania.
(wtedy jeden router ten z modem adsl/vdsl robi jako konwerter sygnału A/VDSL a drugi routuje). Bo jak byś miał router a/vdslowy w trybie routera i do niego  podłączyć router  to właśnie wtedy jest jest podwójny NAT.

Najlepszym które daje dodatkowo olbrzymie możliwości konfiguracji sa routery mikrotika.
Czyli  router adslowy(w bridge)+ router hex(750GR3)/HEX_S/HAP AC2/HAP AC3 + do na każda kondygnacje AP Ubi.

Co do przebicia sie do piwnicy, pościć Kabel kominem wentylacyjnym z 1piętra do piwnicy i  wtedy można podłączać  APka

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...