Skocz do zawartości
kucyk

Cryengine2

Rekomendowane odpowiedzi

IMO

te prezentacje sa jak reklama proszku do prania ... marketing.

 

mnie wystarczy taka prezentacja - Blue Mars

 

http://www.gamershell.com/pc/blue_mars/screenshots.html

 

gra na engine o skolonizowanym marsie ... tylko skad sie wziela dzungla na marsie ??

wniosek sam sie nasuwa ( jungle oriented engine :P )

 

pomijam optymalizacje tego engine'u ktora jest jedna z najtragiczniejszych z jakimi mialem do czynienia .

Jezeli ktos nie wierzy proponuje popracowac z edytorami dolaczonymi do Crysis i do UE3.

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja co Ty tam chcesz optymalizowac - potrzebny jest nowy sprzęt do tego silnika aby mógł rozwinąc skrzydła jak dotąd najbardziej zaawansowany silnik graficzny i nawet nie ma co porównywac z UE 3 itp. Za 2 lata dopiero coś dogoni może cryengine2 tym bardziej , że to jeszcze nie wszystko na co stac ten silnik. Zobaczymy po farcry2 co się bedzie działo ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby 70% potencjalu sprzetu (tego z wyzszej polki) obecnej generacji zostal wykorzystany, wiec mam gdzies taki wyscig ;)

Zreszta dzieki wlasnie takiemu mysleniu developerow ( stworzmy byle jaki kod, sprzet pod niego wyjdzie pozniej ) rynek elektronicznej rozrywki odwraca sie od PC i nad tym szczerze ubolewam. Ale nie doszloby do tego bez przyzwolenia uzytkownikow ktorzy dokladali swoje cegielki miedzy innymi wspierajac finansowo ten rynek i zapewniajac takim projektom wizje zarobku . Ale, coz ja bede odbiegal od tematu :)

 

srednio mnie to jara tak jak napisalem , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Satou masz trochę racji, ostatnio jednak się trochę zdziwiłem, że mój leciwy 8800GTS jeszcze ciągnie gry na max detalach, a fps jest na bardzo dobrym poziomie. Muszę nawet przyznać, że stery są coraz to lepiej optymalizowane gdyż fps w wielu grach mam teraz większy niż np. 6 miesięcy temu co mnie cieszy :) Zobaczymy jak będzie z nowymi grami ale jak mają być tak wymagające jak obecne to bym nie spojrzał nawet na 9800 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smutne ale prawdziwe , Nie ma szans na optymizacje kodu gier.

Ot ,developerzy nawet jakby mieli checi to nie maja umiejetnosci , widac to na kazdym kroku

czlowiek (koder) nie potrafi dogonic coraz to bardziej zmieniajacego sie sprzetu ,

Moze jakas ogolno swiatowa akcja przeciwko takiemu podejsciu do pisania oprogramowania cos by mogla poprawic ,tylko kto ja poprowadzi ???

portale ktore biora kase od producentow softu :)

 

porownywanie CryEngine2 do UnrealEngine3 chyba nie ma sensu ,

Ja osobiscie uwazam ze CryEngine jest lepszy ,

gry typu FC , Oblviwion , Stalker i Crysis umozliwiajace exploracje duzego terenu

to jest to co mnie kreci najbardziej .

a do tego typu gier ten silnik wlasnie stworzono .

 

Unreal Engine raczej sobie nie poradzi z duzymi levelami pelnymi detali ,

za to do gier osadzonych w ciasnych zurbanizowanych terenach pewnie bedzie najlepszy .

Dodac nalezy ze to co pokazwyali na zapowiedziach U3 ma sie nijak do tego co mamy w grach :/

 

Z prezentacji CryEngine2 mamy chyba wszystko w Crysisie

widac panowie z Epic bardziej lubia sciemniac i wciskac marketingowa papke dla mniej myslacych .

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Satou masz trochę racji, ostatnio jednak się trochę zdziwiłem, że mój leciwy 8800GTS jeszcze ciągnie gry na max detalach, a fps jest na bardzo dobrym poziomie. Muszę nawet przyznać, że stery są coraz to lepiej optymalizowane gdyż fps w wielu grach mam teraz większy niż np. 6 miesięcy temu co mnie cieszy :) Zobaczymy jak będzie z nowymi grami ale jak mają być tak wymagające jak obecne to bym nie spojrzał nawet na 9800 :)

Zależy w jakich rozdzielczościach masz zamiar grać. Do Crysisa w 1600 z AA to jednak coś mocniejszego by się przydało. I z myślą o grach z podobnymi wymaganiami nowsze układy jak 9800 mogą być niezbędne. Mnie za to ciekawi czy w nowych układach będzie umieszczony procesor obliczający fizykę. Mogło by to odciążyć CPU ,bo raczej GPU się tym nie zajmuje. Chociaż się mogę mylić. O optymalizacji kodu raczej bym zapomniał. Taki MOH: Airborne jak się przyjrzeć to tak nie powala grafiką. Mapki w porównaniu do Crysisa są mocno ograniczone. Tak samo jak UT 3 ,więc Ci co piszą ,że UE 3.0 jest świetnie zoptymalizowany troszkę przesadzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sek w tym ze CryEngine 2 rowniez wiecej obiecuje na specjalnych pokazach, niz w rzeczywistosci.

 

Tez lubie duze otwarte przestrzenie, zwlaszcza tak dopracowane, szczegolowe i roznorodne jak w STALKER, jednak z tych tytulow ktore wymieniles jedynie Oblivion umozliwial bliska realnej swobode bez loadingow i ograniczen.

wkoncu w Crysis nie mozna bylo tworzyc sobie strasznie okreznych drog przez wyskakujacy komunikat o opuszczaniu terenu misji, sama gra dodajmy byla pocieta loadingami miedzy kawalkami wyspy.

 

Jesli juz rzeczywiscie mamy mowic o duzych przestrzeniach i swobodzie to moge sobie przypomniec wlasnie Obliviona, a takze GTA:SA.

A te skrawki map w Crysis, ukazujace sie po kolejnych koszmarnych loadingach, wcale nie wypelniaja obietnic skladanych przez developera wczesniej. Nie wspominajac o roznicach w grafice na prezentacjach a w samej grze.

 

A na tych pokazach engine mydli sie ludziom oczy specjalnie spreparowanymi prezentacjami, a Crysis udowodnil mi ze czcze przechwalki to chleb powszedni ludzi z CryTek.

Rownie dolujace sa wymagania tego engine'u, zwlaszcza ze mozna obejrzec wiele efektow graficznych, czy to fizycznych, tego samego kalibru w konkurencyjnych tytulach, i to o wiele nizszym kosztem. To juz zupelnie w moich oczach stawia CryEngine jako niedoszlifowany i powiedzialbym nieprofesjonalny.

 

Co do UE3 to tez tutaj nie obylo sie bez niespodzianek, gdzie Gears of War o niebo lepiej prezentowal sie na screenach dostarczanych przez developera niz pozniej jako gra. Ale wlasnie to byly symptomy pierwszej gry stworzonej na nowym enginie, zupelnie jak przy Crysis.

Tyle ze dziecko Epic sie rozwinelo przy okazji MoH, Bioshock ...

 

A teraz czas pokaze co zaoferuje nam CryEngine2 ... oby tylko cos wiecej niz eksperyment z enginem pod podszywka gry.

jak narazie mamy to :

 

http://www.gametrailers.com/player/30984.html

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakich rozdzielczościach masz zamiar grać. Do Crysisa w 1600 z AA to jednak coś mocniejszego by się przydało. I z myślą o grach z podobnymi wymaganiami nowsze układy jak 9800 mogą być niezbędne. Mnie za to ciekawi czy w nowych układach będzie umieszczony procesor obliczający fizykę. Mogło by to odciążyć CPU ,bo raczej GPU się tym nie zajmuje.

Sęk w tym , że 9800gt/gtx to tylko G92 z wyższymi zegarami i obsługą Tri-sli :wink: . Co do fizyki to pewnie załatwi to dodaktowa karta w sli lub po prostu nowe karty będą na tyle mocne , że przejmą część obliczeń na siebie. Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu sie zaczyna pitolenie o "optymalizacji" :lol:

 

Tez lubie duze otwarte przestrzenie, zwlaszcza tak dopracowane, szczegolowe i roznorodne jak w STALKER...

Grales w stalkera czy ogladales tylko trailery? :wink: Duze to one byly ale tylko w planach...

 

Rownie dolujace sa wymagania tego engine'u, zwlaszcza ze mozna obejrzec wiele efektow graficznych, czy to fizycznych, tego samego kalibru w konkurencyjnych tytulach, i to o wiele nizszym kosztem. To juz zupelnie w moich oczach stawia CryEngine jako niedoszlifowany i powiedzialbym nieprofesjonalny.

No to zbierz sobie te wszystkie pojedyncze efekty do kupy (vide crysis) i mow dalej ze powinny dzialac szybciej ;) No bo tdu tez ma "motion blur", a wymagania ma mniejsze. Faktem jest ze ekipa cryteka wybiegla troche przed mozliwosci obecnych kompow przez co sa takie gadki jak wyzej. A zwrot "brak optymalizacji" powinnien zostac naglowkiem w dziale gier, albo zwrotem ubieglego roku :lol:

 

@satou: powaznie? ;) nastepnym razem napisze esej

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu sie zaczyna pitolenie o "optymalizacji" :lol:

Grales w stalkera czy ogladales tylko trailery? :wink: Duze to one byly ale tylko w planach...

No to zbierz sobie te wszystkie pojedyncze efekty do kupy (vide crysis) i mow dalej ze powinny dzialac szybciej ;) No bo tdu tez ma "motion blur", a wymagania ma mniejsze. Faktem jest ze ekipa cryteka wybiegla troche przed mozliwosci obecnych kompow przez co sa takie gadki jak wyzej. A zwrot "brak optymalizacji" powinnien zostac naglowkiem w dziale gier, albo zwrotem ubieglego roku :lol:

mozesz sie ze mna nie zgadzac, ale nie musisz odrazu ripostowac moich wypowiedzi, zwlaszcza w tak ubogi sposob. Robi sie lekki OT wtedy i slowna szamotanina ;)

dlatego nie bede kontynuowal tego watku i zostawiam ta sprawe tak jak napisalem wyzej.

 

a co do gier to ile tytulow jest zapowiedzianych na tym CryEngine 2 ?? ja znam Blue Mars i Vigilance . Jak narazie obydwa tytuly nie roznia sie za wiele od Crysis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

satou

 

Widac Bankowo nie masz sprzetu do Crysisa :)

i piszesz co Ci slina na jezyk przyniesie ,

Crysis w full detalach ( z malymi poprawkami w cfg )

wyglada wlasnie tak jak na screenach z przed paru miesiecy ,

zapraszam do tematu o Crysisie .

Pod Vista 64 na moim sprzecie niestety w VeryHigh + AAx4 grac nie moge ( 12-14 fps )

ale wtedy gra wyglada przecudownie .

 

Z tweakowanymi configami pod XP 1280x960 wszystko VeryHigh minus cienie na medium

spoko mozna grac z srednim framerate 34fps bez AA rzecz jasna .

 

Z duzych map polecam Doline gdzie dostajemy czolg , objetoscia ta mapa jest chyba najwieksza .

 

 

Z prezentacji U3 nie UT2007 !! jak narazie mamy moze polowe tego co mialo byc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

satou

 

Widac Bankowo nie masz sprzetu do Crysisa :)

oczywiscie ze nie mam, taki komputer jeszcze nie jest w ogolnodostepnej sprzedazy, he he ;)

 

na Crysis raczej srednio mi zalezy, nudna ta gra jest. Wiecej czasu spedzilem w samym edytorze ( analogicznie przy UT3 ) dlatego tak narzekam na optymalizacje. poprostu nie lubie jak potencjal w sprzecie (pamiec i rdzenie) sie marnuja. Co do grafiki w grze to wybuchy zwrocily jedynie moja uwage , a tak szczeki z ziemi raczej nie zbieralem.

Edytowane przez satou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mreko, pardon satou, czy na każdym ze swoich licznych kont musisz smęcić o złej optymalizacji Cryengine? Imho, wymagania są współmierne do jakości prezentowanej grafiki, a że mi gtx nie wyrabia? No cóż, taki to jest ten pecetowy rynek gier, tak było zawsze i tak będzie, obojętnie ile jeszce raz o tym będziesz pisał (z nowych już kont).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mreko, pardon satou, czy na każdym ze swoich licznych kont musisz smęcić o złej optymalizacji Cryengine? Imho, wymagania są współmierne do jakości prezentowanej grafiki, a że mi gtx nie wyrabia? No cóż, taki to jest ten pecetowy rynek gier, tak było zawsze i tak będzie, obojętnie ile jeszce raz o tym będziesz pisał (z nowych już kont).

Nawet nie wiesz ze to on :lol: litości :| kolejny flejm w dziwnym temacie (o starych filmikach ;o). Imo ten temat sie nadaje tylko do blokady... Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już twój problem, że nie potrafisz kojarzyć pewnych faktów.

 

@ poniżej- swoją opinię, jak i np. pewne części ciała każdy faktycznie może mieć swoją. Jednak irytuje mnie powielanie kont przez banowanych userów. Ale masz rację, nie mam 100% pewności (oprócz faktu, że gość pisze w tak charakterystyczny sposób, że trudno o tych jego wypocinach zapomnieć), więc nie ma co ciągnąć tego o/t.

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już twój problem, że nie potrafisz kojarzyć pewnych faktów.

Rób większe OT... nie widze nic złego w tym ze koleś ma swoją opinie.

 

Prosze moderatora o zamkniecie tematu. Po pierwsze bo to są stare filmiki po drugie o tych sprawach można dyskutować w temacie o Crysisie po trzecie "niemiła" atmosfera w tym topicu panuje.

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładam póki co tematu o tej grze ale zerknijcie na to...

 

http://www.paleoent.com/merchants.html

 

CryEngine 2® from Crytek.

;)

Jak na Cel-Shading to bardzo slabo, momentami przypomnialy mi sie gry z 2000 roku. Jak sie nie umie wykorzystac tej techniki , to po co ja pakowac do gry ?? I po co CryEngine skoro to wyglada gorzej niz Zelda Wind Waker z GC ?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...