Skocz do zawartości
Kaeres

F1 Sezon 2008

Rekomendowane odpowiedzi

Willy Rampf, dyrektor techniczny BMW

„Oczywiście dzisiaj jesteśmy bardzo zawiedzeni naszymi osiągami. Teraz musimy przeanalizować czemu nie byliśmy w stanie osiągnąć w wyścigu tempa jakie mieliśmy podczas kwalifikacji. Zrobimy to w fabryce w Hinwil i Monachium, ponieważ z powodu przerwy w testach nie możemy dokonywać prób przed następnym wyścigiem w Walencji za trzy tygodnie.”

 

To oznacza, że w Walencji nie będzie poprawy ?

Bardziej chodzi, że nie będzie możliwości wy testowania na prawdziwym torze F1. Tylko muszą to zrobić w tunelu aerodynamicznym lub gdzieś indziej. Teraz F1 jest na wakacjach więc nie ma co liczyć na wzrost formy w Walencji. Pewnie znowu jakieś kosmetyczne ustawienia wprowadzą.

 

 

Jak w dwóch nastepnych wyscigach nie bedzie lepiej to ja sobie ten sezon już daruje ;].

Małyszomania też się skończyła gdy Małysz uzyskiwał słabsze rezultaty... Pewnie z F1 w Polce tak samo będzie... Może po wyścigu na Węgrzech już połowa nie będzie oglądać z takim samym zainteresowaniem jak przedtem

 

Ja tu czegoś nie rozumiem,jeśli Kubica wykręca czwarty czas w Q3 to jak to jest że tym samym bolidem,z tą samą ilością paliwa i na tych samych oponach na drugi dzień jedzie(a właściwie walczy z własnym autem) tak fatalnie ,do tego ta decyzja odnośnie zmiany tylko tylnych kół podczas pierwszego pit stopu <_<

Przejechać 2 okrążenia w Q3 to nie to samo co 20 okrążeń w wyścigu :P

 

Fernando Alonso jest podobno zainteresowany podpisaniem szacowanej na około 15 milionów dolarów umowy z zespołem Honda Racing, w którym miałby ścigać się u boku Jensona Buttona w sezonie 2009. Kontrakt ma obejmować tylko jeden rok i stanowić swoisty przystanek na drodze do głównego celu Hiszpana, jakim są starty w Ferrari od sezonu 2010.

 

Jednym z sugerowanych czynników, dla którego Alonso zdecydowałby się przejść do Hondy jest przybycie do japońskiej stajni Rossa Brawna, co nastąpiło na początku tego roku. „Fernando to fantastyczny kierowca, który byłby niesamowitym wsparciem dla każdego z czołowych zespołów, włączając w to nasz.” – powiedział Nick Fry z Hondy. „Praca, jaką Ross i ja wykonujemy ma na celu zbudowanie zwycięskiego zespołu mistrzowskiego”.

Spekulacje czy coś Honda kombinuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechać 2 okrążenia w Q3 to nie to samo co 20 okrążeń w wyścigu :P

Tak,tylko że on nie pojechał ani jednego okrążenia w wyścigu z czasem zbliżonym do tego z Q3,nikt praktycznie go nie blokował bo nawet Glock mu uciekał od początku

Jeśli bmw ma załóżmy takie same opony jak Ham to jak to jest że Robert jadąc sporo wolniej od tego ostatniego ślizga się po całym torze,cały zespół narzeka na brak przyczepności co wyrażnie widać i nie tylko w bmw a taki Hamilton pędzi na granicy ryzyka,paląc i niszcząc opony i auto trzyma się drogi jak zaczarowane :blink: ,ostatnio było trochę o nowym rozwiązaniu maków,ręcznym sterowaniu przy pomocy dodatkowych łopatek przy kierownicy momentem obrotowym silnika jak się nie mylę,czyżby to dawało aż taki efekt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu nie chcę bronić Kubicy ale jednak wg mnie jest to wina bolidu. Widać było małe uślizgi na zakrętach, cały czas musiał kontrować.. Przy czym jak pokazywali widok z bolidu Massy to ten jechał właśnie jak przyklejony bez żadnych problemów (aż do 67 okrązenia B-) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bmw ma załóżmy takie same opony jak Ham to jak to jest że Robert jadąc sporo wolniej od tego ostatniego ślizga się po całym torze,cały zespół narzeka na brak przyczepności co wyrażnie widać i nie tylko w bmw a taki Hamilton pędzi na granicy ryzyka,paląc i niszcząc opony i auto trzyma się drogi jak zaczarowane :blink: ,ostatnio było trochę o nowym rozwiązaniu maków,ręcznym sterowaniu przy pomocy dodatkowych łopatek przy kierownicy momentem obrotowym silnika jak się nie mylę,czyżby to dawało aż taki efekt?

A nie zauważyłeś, że bolid BMW i Maka to dwie różne technologie ? Przecież każdy bolid ma inne ustawienie dla kierowcy, dla toru i także dla opon.Prawdopodobnie bejca ma z tym problem skoro co wyścig pojawia się problem opon i ślizgania na torze.

 

 

ja stawiam na spadek formy. zaraz mnie każdy pojedzie ale... zawodnik nie może być ciągle w max formie. małysz też ma wzloty i upadki.

Nie chodzi o to, że kierowcy BMW nie mają formy bo różnica między kwalifikacjami a wyścigiem wynosiła nawet 5 sekund na okrążeniu(w przypadku Kubicy). A z drugiej strony ciężko utracić dobrą formę fizyczną i psychiczną kierowcy z początku sezonu od tak sobie...

 

 

Bo fakt faktem, BMW wykonało od 2006 spory krok naprzód, systematycznie wykonując zaplanowane założenia. To im trzeba oddać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymyśliłem receptę na sukces Kubicy :lol2: Przejeździć sezon 2009 w BMW, które może nas zaskoczyć (a powinni, skoro już pracują nad bolidem) A jak nie zaskoczy i nie nawiąże wyrównanej walki to pójść w sezonie 2010 do Ferrari (Raikkonenowi kończy się wtedy kontrakt) Całkiem możliwy scenariusz mi się wydaje. Chociaż pojawiły się pogłoski, że Alonso idzie w 2009 do Hondy co ma go przybliżyć do startów w 2010 w Ferrari..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto jak kto ale Kubica o pracę w F1 się póki co martwić nie musi :) IMO jeśli w przyszłym sezonie będzie osiągał wyniki na poziomie obecnych (czyt. 4 miejsce w generalce) to ma niemal pewne miejsce w Ferrari na rok 2010. Jego jedynym konkurentem do tej posady może być tylko Alonso.

Co do ostatniego GP. Chyba każdy spodziewał się lepszej formy BMW/Kubicy. Niestety ale wydaje się, że szefostwo BMW jest zadowolone z tego co już osiągnęli i skupia się na bolidzie na 2009 rok. Jednak mam nadzieję, że jakimś cudem Robert wskoczy na 'pudło' w klasyfikacji generalnej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I Kubek ładnie powalczył dziś- jutro może być również ciekawie.

 

Co do samego toru, to już czytając zapowiedzi w F1 Racing wiedziałem, że nie będzie to rewelacja- dla mnie to kolejny nudny obiekt, który doszedł do kalendarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@naxt - gdy BMW w tym sezonie odnosiło sukcesy już było głośno, że mają cieżki orzech do zgryzienia. Mianowicie ulepszać obceny bolid w tym sezonie czy już rozpocząć prace nad przyszłorocznym bolidem. Chyba wybrali drugą opcje bo jako pierwsi testowali nowy system KERS. BMW to nie Ferrai, McLaren czy teraz nawet Toyota którzy dysponują prawie 2 razy większym budżetem, prawie 2 razy więcej pracowników i tym sposobem mogą prowadzić prace nad obcenym bolidem i nad przyszłorocznym.

 

Jednak jest to trochę smutne, szczególnie dla nas, że BMW zrealizowało plany na ten sezon i jakby odpuścili ten resztę wyścigów. Być może to chwilowa zadyszka ale tydzień temu na testach BMW przeprowadziło tylko kosmetyczne ustawienia gdy inne teamy testowały nowe rozwiązania aerodynamiczne.

 

 

 

:lol2:

 

BMW ma o 5mln euro wiekszy budzet niz Mclaren.

 

 

Brawo Kubica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW ma o 5mln euro wiekszy budzet niz Mclaren.

Gdzie takie informacje znalazłeś ?

 

Dane przed sezonem 2008:

 

BMW

Liczba pracowników 730

Roczny budżet 295 mln Euro

 

McLaren

Liczba pracowników 950

Roczny budżet 350 mln Euro

 

Trzeba brać pod uwagę, że może być dużo margines błędu bo żaden zespół nie wyjawi swojego budżetu na sezon. No i trzeba wziąć pod uwagę liczbę pracowników w każdym teamie oraz technologie na jakich pracują. No i chyba mi nie wmówisz, że BMW dysponuje większym budżetem niż Mak ?

BMW ze swoim budżetem jest gdzieś na 4-5 miejscu, wyprzeda ich Toyota, Ferrari, McLaren być może nawet Honda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stivo napewno nie, bo na itv 3 trening nie leci. Co do powyzszych to nie bawia mnie zewnetrzne programy dodatkowy syf. No trudno jak nie ma na justin to niema.

Sory, myślałem, ze chodzi Ci o kwalifikacje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zero akcji. Gdyby nie Nakajima to już w ogóle było by nudno ^^ A ciekawe co będzie z Massa i Raikonenem na następnym wyścigu. Raikonnen wyraźnie ruszył na czerwonym świetle. Zobaczymy jak z Massa będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, naprawdę szkoda mi Alonso ;/ Nakajima powinien to jakoś odpokutować to bo to nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni.

 

Atmosfera wokół toru znakomita :D Nic tylko zacumować jachtem w porcie... lub na dachu w basenie oglądać F1...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie takie informacje znalazłeś ?

 

Dane przed sezonem 2008:

 

BMW

Liczba pracowników 730

Roczny budżet 295 mln Euro

 

McLaren

Liczba pracowników 950

Roczny budżet 350 mln Euro

 

Trzeba brać pod uwagę, że może być dużo margines błędu bo żaden zespół nie wyjawi swojego budżetu na sezon. No i trzeba wziąć pod uwagę liczbę pracowników w każdym teamie oraz technologie na jakich pracują. No i chyba mi nie wmówisz, że BMW dysponuje większym budżetem niż Mak ?

BMW ze swoim budżetem jest gdzieś na 4-5 miejscu, wyprzeda ich Toyota, Ferrari, McLaren być może nawet Honda.

 

Nie pamietam juz gdzie to czytalem, byc moze sie mylilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Nakajima - kamikaze z wieloletnim doświadczeniem :D

Pochodzenie zobowiazuje :>

 

Świetny Kubica,tor bardzo nudny jak i cały wyścig.

Mi za sprawa licznych zakretow bardzo przypadl do gustu. Nawet sobie nagralem to , ale...pomylilem wejscia i nie ma glosu :D Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert Kubica przedłuży o rok umowę z zespołem Formuły 1, BMW Sauber - donosi portal planetf1.com. Obecna umowa Polaka wygasała po zakończeniu tego sezonu.

Według portalu planetf1.com Kubica zdecyduje się na podpisanie rocznej umowy, by po sezonie 2010 ewentualnie przejść do Ferrari - właśnie wtedy wygasa kontrakt Kimiego Raikkonena.

Oprócz Kubicy zespół Ferrari bierze pod uwagę kierowcę Renault - Fernando Alonso.

Stało się to co było od dawno wiadome... Ciekawe jak po sezonie 2009 będą wyglądały teamy w F1 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kubica jak Kubica, ale ciekawe co z jego kolegą z zespołu. Może wymiana miejsc z Vettelem?

Vettel chyba będzie jeździł w Red Bull Racing coś tam sapali, że na Coultarda miejsce wchodzi ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...