Skocz do zawartości
Gość

Epox 8RDA(+) - Zlote rady, codzienne problemy..

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki, martwi mnie tylko bardzo to, ze po 1.0 BARDZO szybko wyszlo 1.1 jakby w 1.0 cos bylo powaznie skopane i szybko byla potrzebna poprawka, czy ktos sie orientuje co to moglo byc?  :?

Z tego co pamietam, to w 1.1 chodzilo o minimalnie inne ulozenie na PCB gniazd pamieci (tak zeby nie kolidowalo z dlugimi kartami graficznymi) i mosfety byly inne - mocniejsze i wydajniejsze... Szukam tej stronki gdzie to znalazlem, ale nie moge znalezc, a o reszcie zmian nie pamietam :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powadu wielu wątpliwości na tema mostków w Epoxach przedstawiam:

MOJĄ TEORIĘ MOSTKOWĄ ver 1.0

na początku były trochę paściate mostki A1/A2 z hu.. ALU Blaszką zwaną dalej "COSIEM"

później wymyślona mostki C1 pozbawione owego cosia (rev 1.1)

a w tej chwili po wyjściu 8rda3+ NB tej płyty montowane są na 8rda/+ :!: (rev 1.1 również)

pod nazwą A1 :!: artykuł FrazPC

oto 2 dowody:

zakupiłem 3 dni temu płytkę z podpisu która była na NB A1 ale bez COSIA

ale po zapuszczeniu wcpuida napisane było że mam C1 :!: :!: :!:

ponadto oznaczenie na NB 8rda3+ z fraza było prawie takie same jak na mojej płycie (różnił się dwoma cyframi z tego dłuższego ciągu cyfr, nie pamiętam którymi)

 

Jeżeli coś pokeciłem proszę mnie poprawić

 

 

KONIEC :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powadu wielu wątpliwości na tema mostków w Epoxach przedstawiam:

MOJĄ TEORIĘ MOSTKOWĄ ver 1.0

na początku były trochę paściate mostki A1/A2 z hu.. ALU Blaszką zwaną dalej "COSIEM"

później wymyślona mostki C1 pozbawione owego cosia (rev 1.1)

a w tej chwili po wyjściu 8rda3+ NB tej płyty montowane są na 8rda/+ :!: (rev 1.1 również)

pod nazwą A1 :!: artykuł FrazPC

oto 2 dowody:

zakupiłem 3 dni temu płytkę z podpisu która była na NB A1 ale bez COSIA

ale po zapuszczeniu wcpuida napisane było że mam C1 :!:  :!:  :!: 

ponadto oznaczenie na  NB  8rda3+ z fraza było prawie takie same jak na mojej płycie (różnił się dwoma cyframi z tego dłuższego ciągu cyfr, nie pamiętam którymi)

 

Jeżeli coś pokeciłem proszę mnie poprawić

 

 

KONIEC :D

No i zrobiłeś świetny zakup. Z mostkiem C1 pośmigasz sobie na wysokich FSB aż miło. Ja niestety mam A3 i musuiałem zrobić vdd moda.

 

 

Dołączona grafika

 

Dlatego gorąco namawiam tych, którzy jako jedni z pierwszych kupowali epoksy 8rda+ i co za tym idzie mieli pecha tak jak ja do mostkow ver. A3 lub A2 to robienia vdd modów. To jest naprawdę proste a efekty mogą być naprawdę ekstra. U mnie przed vdd modem na Twinmosach 333 maksymalna FSB byla 205 a teraz 220 na napieciu 1,9 ( rezystor regulowany ) . Teraz wypadaloby wymienic pamieci na lepsze zeby jeszcze troche podcisnąć :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym juz chyba nie musze nikogo przekonywac do poprawienia chłodzenia w innych miejscach. Np takich jak u mnie :

 

NB

 

Dołączona grafika

 

SB

 

Dołączona grafika

 

Mosfety

 

Dołączona grafika

 

 

To naprawdę pomaga w OC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hitman jaki to cyfrak ?

Po <font color="#FF0000">[ciach!]</font> się tu pytasz jak mozesz na privie ? :evil:

to samo on może napisać tobie, takie pouczenia powinny chyba lecieć na priv :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie zapraszam na stronke 

 

http://www.8rdafaq.com/Epox_nForce2/index.php

 

ciekawe co powiecie ????

 

8rda3+ czy 8rda+ rev 2.0v

Z tych dwoch to pewnie wzialbym 8RDA+ rev2.0 ale z tego co widac, to niewiele tam zmienili - VDD Voltage regulacja w biosie i moze costam jeszcze...

Plyta wciaz ma ten sam kitowaty radiator na NB - on ma niby starczyc na "podkrecone" napiecie NB :?: Dobry zart :evil: Juz widze ile osob napali sie na ta plyte, kupi ja, oleje kwestie dobrego chlodzenia i w koncowym efekcie bedzie narzekac, ze cos nie dziala, albo sie spalilo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No spoko Hawk. Ale chce sie dowiedziec sporo. Moze zmiana Vmoda cos da. A tak poza tym do tej plyty sa potrzebne dobre pamiatki i zajebisty zasilacz. I to nie podlega dyskusji. Jezeli chce sie z niej wiele wycisnac.

wlasnie, zasilacz..

 

chcialbym swojego przyszlego bartonka 2500+ podkrecic do ok 3100-3200+. Zdecydowalem sie na Epoxa 8rda+ i nie bardzo mam kase na jakis porzadny zasilacz.. zastanawialem sie nad Modecom ISO-450P 350W (PFC). Myslicie, ze starczy? Bede mial tylko 1 dysk i 1 RW, ale za to pradozernego Radeona 9100. Dzwiek wystarczy mi ten na plycie. Jesli ten modecom jest za cienki, to co byscie polecali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hitman jaki to cyfrak ?

Po <font color="#FF0000">[ciach!]</font> się tu pytasz jak mozesz na privie ? :evil:

Nie denerwujcie się, ale odpowiem na Forum, bo mi się już kazdy poyta o mój aparat, nawet na innych topikach. To HP 735 w sprzedazy od końca maja. Te zdjęcia ktore widzicie powyzej to jeszcze nie jest maksimum jego mozliwosci ale zalezalo mi bardzie na tym zeby sie szybko zdjecia ladowaly niz byly super szczegółowe. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie! - kolega stoi przed zakupm 8RDA+ i prosił mnie ażebym się dokładnie wypytał użytkowników tej płyty,gdyż nie chce latać i prosić się o wymianę na inną... :D

 

Chodzi mu dokładnie o wsparcie dla magistrali 400MHz,więc jak podejrzewam takowe posiada tylko revizja 1.2 ?! Czy być może wcześniejsze też mają obsługę 400Mhz? I na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie 8RDA+ ?

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powadu wielu wątpliwości na tema mostków w Epoxach przedstawiam:

MOJĄ TEORIĘ MOSTKOWĄ ver 1.0

na początku były trochę paściate mostki A1/A2 z hu.. ALU Blaszką zwaną dalej "COSIEM"

później wymyślona mostki C1 pozbawione owego cosia (rev 1.1)

a w tej chwili po wyjściu 8rda3+ NB tej płyty montowane są na 8rda/+ :!: (rev 1.1 również)

pod nazwą A1 :!: artykuł FrazPC

oto 2 dowody:

zakupiłem 3 dni temu płytkę z podpisu która była na NB A1 ale bez COSIA

ale po zapuszczeniu wcpuida napisane było że mam C1 :!:  :!:  :!:  

ponadto oznaczenie na  NB  8rda3+ z fraza było prawie takie same jak na mojej płycie (różnił się dwoma cyframi z tego dłuższego ciągu cyfr, nie pamiętam którymi)

 

Jeżeli coś pokeciłem proszę mnie poprawić

 

 

KONIEC :D

Czyli ja mając 8RDA+ rev. 1.1 i NB z COSiem, w CPUID A2 i A2 oraz oznaczenia na mostkach:

NB: G31866.1 0301A3

C KOREA

SB: FB1714.1 0301A3

C KOREA

 

mam NB i SB na A3, zgadza się czy nie?

Bo już sam nie wiem :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to dopiero mam problem... Podkrecalem sobie mojego Athlonka i musialem w koncu zwiekszyc napiecie:) Ze stand. 1.5 zmienilem na 1.7 i podziala, nie bylo problemu. Poniewaz nie chcialem na razei tak ciagnac (troszke mi teraz zal ale...) w koncu wrocilem do "standartowego" 2600+. Zamontowaled dodatkowy wiatrak i komp podzialal. Lecz znowu podnioslem napiecie (mniej -> do 1.6) restart i ... NIC!!! Wiec Clear CMOS i mysle sobie ze pojdzie bez problemu. Wlaczam kompa i [gluteus maximus]... Nic sie nie odpala, nawet sie nie wlacza, zadne swiatelko sie nie pali, nic cisza... O CO CHODZI? To nie moze byc procek (byloby widac, poza tym dla niego 1.6 to nie tak zle), ani plyta bo mam Epoxa 8RDA+... Obstawiam ze zasilacz bo mam CODEGEN, 300W (dzialaja na nim Dysk 60 GB Barracuda, CD-RW, DVD, Dyskietka, Wentyl na procku i 2x wentyle do obudowy jedne na 4 drugi na 3 piny), wiec moze sie spalil? jak sprawdzic co wysaidlo? NIE MAM MOZLIWOSCI PODLACZENIA INNYCH PODZESPOLOW, a w serwisie powiedzieli ze to bedzie duzo kosztowalo... HELP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz sprawdzić czy zasilacz działa to możesz to zrobić najprostszym miernikim (napięcia)

podłączas zasilacz i sprawdzasz pokolei we/wy transformatora jak pojawia się tam napięcie to przestakujesz dalej za stabiliztory i na koniec wtyki do płyty głównej lub w odwrotnej kolejności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I have probolem :!:

Coś tajemniczego dzieje się z moim sprzętem :?:

Miałęm podkręconego procka jak w podpisie i w testach zaczoł wypadać gorzej ja bez podkręcania, wię puściłem go na standardowych parametrach i jest gorzej niz myslałem np. w Sandrze w CPU ARITHMETIK pokazuje mi że ma osiągi zbliżone do DURONA 800.

 

help

 

Pozdramiem TT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie co ale epox 8rda+ rev 2.0v

ma dobry dzwiek poprawili cos przy mofsetach i ma termometr pod

procem.

 

ciekawe jak bedzie w smigała???

a radiatorki to i tak trzeba zalozyc :)

kto kreci ten chlodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to dopiero mam problem... Podkrecalem sobie mojego Athlonka i musialem w koncu zwiekszyc napiecie:) Ze stand. 1.5 zmienilem na 1.7 i podziala, nie bylo problemu. Poniewaz nie chcialem na razei tak ciagnac (troszke mi teraz zal ale...) w koncu wrocilem do "standartowego" 2600+. Zamontowaled dodatkowy wiatrak i komp podzialal. Lecz znowu podnioslem napiecie (mniej -> do 1.6) restart i ... NIC!!! Wiec Clear CMOS i mysle sobie ze pojdzie bez problemu. Wlaczam kompa i <font color="#FF0000">[ciach!]</font>... Nic sie nie odpala, nawet sie nie wlacza, zadne swiatelko sie nie pali, nic cisza... O CO CHODZI? To nie moze byc procek (byloby widac, poza tym dla niego 1.6 to nie tak zle), ani plyta bo mam Epoxa 8RDA+... Obstawiam ze zasilacz bo mam CODEGEN, 300W (dzialaja na nim Dysk 60 GB Barracuda, CD-RW, DVD, Dyskietka, Wentyl na procku i 2x wentyle do obudowy jedne na 4 drugi na 3 piny), wiec moze sie spalil? jak sprawdzic co wysaidlo? NIE MAM MOZLIWOSCI PODLACZENIA INNYCH PODZESPOLOW, a w serwisie powiedzieli ze to bedzie duzo kosztowalo... HELP

odłącz wszystko, czyli kabel z prądu, wyciągnij bateryjkę odczekaj

15 min. jeśli dalej się nie włacza to raczej na 90% padł bios

3 tygodnie w serwisie poczekasz i już masz :(

mówie z włanego doświadczenia.

 

vurt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mam pytanie, czy od czestego resetowania BIOSU (kilka razy dziennie czasem:) moze pasc/skasowac sie/wywalic BIOS? Znajomy elektronik mowi ze to pewnie o ale tylko od przesuwania zworki S_K_A_S_O_W_A_L sie caly bios? To jest mozliwe???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam duzy problem z podkrecaniem, otoz nie moge ustawic wiekszego fsb niz 140, jak tylko ustawie 141 to mam zrzuty ekranu. Max. co wycisnolem to fsb 188, na 166 i mniejszych za nic nie chce ruszyc. Probowalem juz z 4 roznymi zasilkami i 4 roznymi pamieciami, max co moge miec to 10x188 albo tak jak teraz w podpisie. Poprawilem nawet chlodzenie na plycie, tzn NB przesmarowalem srebrem i dolozylem wentyl na 5v a na SB zalozylem zalmana nb32j i dalej to samo. Wczesniej mialem ecsaK7VZA i ten sam proc hulal 11,5x155, nawet na 160 chodzil ale sdramy nie wytrzymywaly :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalował ktoś USB 2.0 na WinXP ?

Mam WinXP Pro+SP1 i nie mogę tego zainstalować, próbowałem tak jak w opisie ściągnąć ten USB driver ze strony Microsoftu, ale update go nie znajduje, próbowałem też zainstalować sterownik USB2.0 z Win2000 i też nie wchodzi. Ma ktoś jakieś rozwiązanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dorzuce swoje trzy grosze :) U mnie lata jak w podpisie bez zadnych modow osiagam stabilnie fsb230 ale musze wlaczyc cooler na mostku 8)

wersje mostkow to A3 a wcpuid pokazuje A2 moze mi ktos wyjasnic why? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do resetowania biosu, jest na to prosty patent (zeby nie czekac parenascie minut).

1. Odlaczasz zasilacz od sieci

2. Po 5sek podlaczasz spowrotem

3. Ustawiasz zworke na clear

4. Kabel zasilajacy od plyty glownej

5. Podlaczasz spowrotem

6. Wlaczasz kompa

7. Powtarzasz czynnosc z normalnie ustawiona zworka

 

Trwa to moment, a nietrzeba czekac parenascie minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dorzuce swoje trzy grosze  :)  U mnie lata jak w podpisie bez zadnych modow osiagam stabilnie fsb230 ale musze wlaczyc cooler na mostku  8) 

wersje mostkow to A3 a wcpuid pokazuje A2 moze mi ktos wyjasnic why?  :?

Bo tak pokazuje :] Wszystko jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...