t0bi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 (edytowane) AMD obiecuje nowe, wielordzeniowe procesory po przejściu na proces technologiczny 45nm. W przyszłym roku pojawi się natywny 6-cio rdzeniowy procesor nazwany kodowo Istambul. Po nim nastąpi Sao Paulo, będący ulepszoną wersją Istambula. W 2010 zadebiutuje serwerowy procesor Magny Cours posiadający aż 12 rdzeni (prawdopodobnie dwa 6-cio rdzeniowce w jednej obudowie) i wbudowany kontroler DDR3 oraz magistralę 4xHT-3. Teraz pozostaje czekać aby producenci oprogramowania zauważyli w końcu trend rozwoju procesorów i przygotowali oprogramowanie wykorzystujące wiele rdzeni. Edytowane 16 Maja 2008 przez t0bi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Intel jakiś czas temu zapowiadał 32-rdzeniowce do 2010... ale jakoś wątpie żeby wprowadził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Teraz pozostaje czekać aby producenci sprzętu zauważyli w końcu trend rozwoju procesorów i przygotowali oprogramowanie wykorzystujące wiele rdzeni.Chyba producenci oprogramowania? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0bi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Chyba producenci oprogramowania? ;) Fakt, dzięki :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Intel jakiś czas temu zapowiadał 32-rdzeniowce do 2010... ale jakoś wątpie żeby wprowadził. http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_Bridge_...architecture%29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tagasu Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 6-rdzeniowce w 2009 raczej będą dostępne, ale nie liczę na 12 rdzeni w 2010. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsuyoshi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Ale to i tak sądze że to będzie nie warte ^^ bo jeśli programisci się nie ruszą to, taki zakup i tak będzie w błoto :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0bi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Ale to i tak sądze że to będzie nie warte ^^ bo jeśli programisci się nie ruszą to, taki zakup i tak będzie w błoto :P Racja, sprzęt wyprzedził oprogramowanie pod względem nowych technologii, ale w najbliższym czasie powinno się to zmienić. Producenci cpu wystartowali w wyścigu na ilość rdzeni, a nie ilość mhz, więc siłą rzeczy programiści będą w końcu zmuszeni do optymalizacji :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsuyoshi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Masz rację będą zmuszeni ale czy to zrobią ? quad jest juz długo na rynku a co z tego jak i tak jedna gra czyta 4 jądra [Lost Planet] No właśnie ilośc, ale z tego co wiem to jest jakaś bariera której producenci nie mogą przekroczyć żeby np zrobić standardowo IC2D 2 x 4.0 bo nie umieją:) i dlatego dokładają rdzeni ^^ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0bi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 To dlatego, że quad`y nie są jeszcze popularne. Ale da się zauważyć, że niektóre gry już wykorzystują dobrodziejstwa płynące z posiadania dwóch, i więcej rdzeni :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsuyoshi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 To dlatego, że quad`y nie są jeszcze popularne. Ale da się zauważyć, że niektóre gry już wykorzystują dobrodziejstwa płynące z posiadania dwóch, i więcej rdzeni :wink: Właśnie "niektóre" o wiele lepiej by się grało moim zdaniem na quadzie jak na core 2 duo ^^ Wtedy by się dopiero poczulo :)co quad potrafi, a tak to się tylko mówi że quad to nie do gier.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Ale to i tak sądze że to będzie nie warte ^^No jak wy tylko patrzycie przez pryzmat PC... n/c. Są jeszcze takie rzeczy jak serwery, klastry obliczeniowe itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manhunt Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Dla niejednych komp to tylko gry i gry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsuyoshi Opublikowano 16 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2008 Dla mnie komp to nie tylko gry i gry ^^ bo ja malo gram :)) Ale zobacz ilu jest graczy na świecie a np ludzi którzy kręcą filmiki i je obrabiają :)) NIe jestem zapalonym graczem jedne w co gram to w gry w przeglądarce :) a czasem nawet wcale ^^ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 17 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2008 A widział ktoś jak fajnie się renderuje obrazek na czterech rdzeniach w 3ds/cinemie? Na 6/8/12/iluśtam rdzeniach byłoby... hmm.. odpowiednio szybciej chyba. Swoją drogą, wczoraj kompresowałem sobie mpg do flv i wychodzi na to, że koder/dekoder zrobiony jest na jeden rdzeń. A chciałem się pospieszyć :S Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...