Jump to content
Harry Lloyd

F1 2010

Recommended Posts

odpalam gre, przy pierwszym wczytywaniu sie zacina lub wczytywanie trwa 20min no trudno. odpalam z safe mode (standardowo najnizsza grafa), wczytalo. odpalam wyscig przez 1min gra chodzi plynie a potem strasznie klatkuj. moja specyfikacja: dualcore amd athlon64 x2 5600+, geforce 9500gt 512mb, 2gb ram. win xp sp3. najnowsze stery (wersja 260 beta) i dx tez najnowszy directx.

 

Przestaw w ustawieniach dźwięku z rapture na software, powinno się poprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Przestaw w ustawieniach dźwięku z rapture na software, powinno się poprawić.

 

 

jakos pierwsze wczytywanie pokonalem uruchomilem grand prix po wyscigu wczytywanie znowu trwalo 20min. nie wiele ta opcja pomogla.

 

Gram w tą gre od czwartku i graficznie jakoś mnie nie powaliła. Przynajmniej lepsze sterowanie samochodu jest niż w Gridzie, ale gdy włączymy sobie wspomagacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ten prawy, ktory widac na zdjeciu po lewej :P

 

Dołączona grafika

 

Numer 4:

Dołączona grafika

 

Zreszta to nie jedyny bug na tej trasie, najezdzajac na kraweznik w zakrecie 7 zawsze lapie spin, zawsze. Nie wspominajac o tym ze popelniajac blad i uderzajac w bande po zewnetrzenj stronie toru tez kasuje nam czas :damage_wall:

 

Redukcja gripu nie rozwiaze problemu z brakiem jakiejkolwiek fizyki :P a auta na prostych sa za szybkie, w SPA w real F1 kierowcy wyciagali 320-325, ja jechalem na koncu prostej 359km/h, nie testowalem Monzy ale patrzac na SPA nie zdziwil bym sie jak bym pojechal 400 :D

Edited by Powerslave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zreszta to nie jedyny bug na tej trasie, najezdzajac na kraweznik w zakrecie 7 zawsze lapie spin, zawsze. Nie wspominajac o tym ze popelniajac blad i uderzajac w bande po zewnetrzenj stronie toru tez kasuje nam czas :damage_wall:

 

No ja mialem to samo dlatego przestalem najezdzac na kerb w 7 zakrecie. Najbardziej na tej trasie wnerwia mnie 8 zakret i szykana. Toru przed wyjsciem f1 nie znalem, w sensie ze nigdy na nim nie jezdzilem w scigalkach ale wiedzialem jak wyglada z transmisji f1. Odkad gram w f1 zrobilem na nim ponad 300lapow i nadal nie moge optymalnie pokonac tych dwoch zakretow ale jazda na tym torze daje taka frajde jak na zadnym innym. Uczucie predkosci w tych waskich uliczkach otoczonych budynkami jest po prostu NIESAMOWITE. Przyspieszanie po wolnych zakretach az pompuje adrenaline, ciezko sobie wyobrazic co czuje kierowca f1 w realu :D

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

A framerate? Na max detalach w DX9 i 1360x768 nie wyciągam stałych 60 FPS w treningu, a w wyścigu potrafi bywać 45-50. Sprawdziłem monitoring po wyścigu w maksymalnej ulewie, i użycie GPU to ok. 70%, a użycie proca 50%, tak więc niestety ale gra nie wykorzystuje czterech rdzeni. W treningu użycie proca było mniejsze, a użycie GPU ciut poniżej 100%.

 

Niezłe brednie z tym brakiem obsługi 4jaj , gra jak najbardziej jedzie na 4jajcach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezłe brednie z tym brakiem obsługi 4jaj , gra jak najbardziej jedzie na 4jajcach.

 

To pokaż mi prosze screena jak to wygląda u ciebie, ja zrobie jak u mnie. W DiRT 2 bez Vsynca to bardzo jest proc obciążany, i użycie GPU praktycznie cały czas 100%. Tutaj jest zupełnie inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykorzystanie dwóch jajec na C2D też jest na poziomie 60-70%, a chyba nie powiesz, że F1 wykorzystuje tylko 1 rdzeń. Gra ma skaszanioną optymalizację i tyle w temacie. Nie można tego wytłumaczyć ilością przeciwników bo nawet jadąc samotnie time trial działa dużo wolniej od Dirt 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użycie proca ciut ponad 50%, wyścig na Spa podczas cieżkiej ulewy. Użycie GPU praktycznie cały czas 70-73%.

 

W menu jak i w time trialach użycie GPU to stałe 96%, a użycie proca wtedy spada wyraźnie poniżej 50%.

 

W kazdej innej grze jaką testowałem jeśli użycie GPU jest poniżej 100% to winowajcą jest proc. W większości gier quad rozwiązał ten problem (w niektórych brakuje jeszcze MHz, bo proc nie kręcony).

 

Testowane bez Vsynca oczywiście.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

Edited by Harry Lloyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysokie obciążenie cpu to nie jest pozytywny objaw , pomimo , że masz lepszego proca to masz znacznie wyższe obciążenie cpu. Win7+stery nv robią swoje :lol2:

 

To , że obciążenie gpu nie jest na maxa to częściej wina sterownika niż cpu , poza tym te dane pochodzą z nvapi , także na te dane trzeba patrzeć przymrużeniem oka.

 

Dołączona grafika

Edited by sideband

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale skoro w menu i podczas triala jest 96%, to raczej nie wina sterownika. Jak obciązenie CPU wzrasta do 50% to spada użycie GPU, identyczna sytuacja jak była na dwóch rdzeniach gdy obciążenie proca było 100%.

 

Plik konfiguracyjny pokazuje że niby cztery wątki są w użyciu (nawet 8 by mogło być), ale w praktyce tego niestety nie ma, bo raczej nie możliwe że tylko 50% czterech wątków by było w użyciu. Coś jest skopane, kwestia tylko czy w samej grze czy w sterach.

 

A użycie CPU to mamy praktycznie takie samo jak dodać te wartości.

 

Aż napiszę temat na forum Codemasters bo mi się to nie podoba.

Edited by Harry Lloyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę , że nie czaisz wyłączasz v-sync i masz w meni furmankę klatek i stąd użycie gpu ~90% , włącz v-sync obciążenie gpu spadnie do 30-40% , a podczas wyścigu wzrośnie do tych 70-80%. To nie wina gry czy cpu. Zapodaj inną gierkę lub test włącz v-sync i tam gdzie stery działają tak jak powinny i karta dostaje popalić będziesz miał obciążenie nie mal 100%.

 

Meni - 26-40% gpu

Race - 75-80% gpu

Edited by sideband

Share this post


Link to post
Share on other sites

No logiczne że z Vsynciem użycie GPU spada, bo karta na pracuje w pełni możliwości (mogła by wyrenderować dużo więcej klatek). W DiRT 2 z Vsynciem obciążenie GPU jest dużo poniżej 100% (tak samo vez Vsynca na dwoch rdzeniach). Bez Vsynca jest prawie 100% i framerate praktycznie nie spada poniżej 100 FPS.

 

 

W GTA IV np. jeszcze w Full HD obciążenie GPU to jakieś 70-80%, a już w 2720x1536 czy 3840x2160 obciążenie GPU to stałe 99-100%, a obciążenie proca znacznie spada. W takiej rozdziałce głównym ogranicznikiem jest grafa, w niższych proc.

 

 

Jestem 99% pewien że jakbym proca podkręcił to jego obciążenie w F1 2010 dalej by wynosiło 50%, a obciążenie GPU jak i framerate znacznie by podskoczyły. Niestety ten proc/płyta nie chce się kręcić.

Edited by Harry Lloyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilość wyświetlanych klatek nie ma nic wspólnego z obciążeniem gpu. 2.66ghz vs 3.5ghz proc wykorzystanie gpu praktycznie nie wzrosło , jedynie raz wskoczyło na 81% , ale średnie obciążenie było praktycznie takie same. Obciążenie cpu na 3.5ghz także praktycznie nie zmieniło się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście mówisz o obciążeniu GPU bez Vsynca po podkręceniu proca?

 

A skoro użycie CPU się nie zmieniło to znaczy że grze brakuje proca, a nie umie wykorzystać mocy z dodatkowych rdzeni, przynajmniej na chwilę obecną.

 

 

U mnie DiRT 2 na dwóch rdzeniach @ 4.2 GHz miał podobną wydajność co teraz F1 2010, trochę wiecej FPS, bywało 55-70, i to w DX11 (max, bez okluzji). Tutaj mam 45-55 w DX9 na max.

 

 

Widać że grze zdecydowanie brakuje proca, biorąc pod uwagę że tutaj aż 24 auta na torze, a w DiRT 2 tylko 8, do tego prawie zawsze słoneczna pogoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety Codemasters lubią przebloomować obraz. O ile w egzotycznych klimatach (DiRT 2) to się nawet sprawdza, to w takich już nie. Tu i tak nie jest tak źle, GRID to była ochyda, ale tam wystarczyło wyłączyć post-processing w pliku konfiguracyjnym i było fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam mod usuwający żółty przefarb

 

Z tym modem to popadanie w druga skrajnosc, jest po prostu za kolorowo :) Imo najlepiej pod wzgledem kolorystyki wygla wersja na x'a (sa gdzies w necie screeny porownawcze) gdzie wszystko jest ladnie stonowane lekka szaroscia

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponawiam pytanie z przytartą oponą.po ostrym hamowaniu widać ślad?

 

Wydaje mi się, że nie widać. Powinno się także gorzej prowadzić albo jakieś drgania dodatkowe na kierownicy ale to chyba zostawili sobie na kolejne wydanie tzn. F1 2011 :] Ewentualnie przy ostrej jeździe szybciej się opony przebijają co trochę denerwuje :? Edited by marcin.mb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm mam takie pytanko pewnie prozaiczne... dziła wam force feedback na g27 w tej gierce bo u mnie nizalzenie od ustawien nic sie nie zmienia chybaz mam zle skonfigurowana kiere nie dziłaja tez diody na kierze ... hmm mam małe doswiadczenie z kierownica wiec moze poprostu robie cos zle ... jak by ktos miał profil do F1 2010 z ustawieniami to bede wdzieczny ...

 

Pozdrawiam Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...