Jump to content

Recommended Posts

Wlasnie widzalem ta oferte, jednak nie znam sklepu ;/

Jedyne sklepy, z ktoych bralem i jestem za nie pewnt to: techplanet, xkom i morele..

BYly juz jakies przecieki dotycace spadku cen samsungow ?

Moze pojda sladem intela ?!;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

@humanoidal

 

A jak jest z prędkością tego kingstona przy kopiowaniu dużych plików w kontekście tego testu:

 

http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/wielki_test_ssd_120_gb_przeglad_dyskow_ssd_z_sata_3?page=0,31

 

Dołączona grafika

W tym teście dysk był chyba nawet wolniejszy od zwykłego dysku hdd. Masz dysk z nowym firmwarem? Czy taki długi czas kopiowania to wina błędu w konstrukcji dysku czy raczej niedopracowane firmware?

Zastanawiam się właśnie nad kupnem dysku ssd i nie chciałbym kupić jakiegoś ścierwa, a budżet mam niestety ograniczony.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daveks

...

Dla wszystkich zainteresowanych m.in. wspomnianym w artykule Kingston SSDNow V200

podaje link do testu po aktualizacji FW.

 

W skrócie historia V200 wygląda tak, że wypuszczono ten model pod koniec zeszłego roku. W dość niedługim czasie okazał się zwalniać wraz z użytkowaniem a i jako nowy też nie błyszczał w testach.

Producent wycofał go z rynku i obiecał wszystko naprawić. Po kilku miesiącach pracy nad FW, dysk wprowadzono ponownie do sprzedaży tym razem w bardzo atrakcyjnych cenach.

Jak widać po testach portalu jak i obserwacji użytkowników na forach, Kingston rzeczywiście wykonał dobrą robote.

Wiemy przecież że firmware SSD jest co najmniej tak ważny (o ile nie ważniejszy) od kontrolera dysku. Więc nie ma powodu na stałe przypinać łatki badziewia kontrolerowi Jmicron a tak dużemu producentowi jak Kingston można raczej zaufać w kwestii jakości.

 

Panowie jest dobrze Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Edited by rafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest takie powiedzenie które tu pasuje, wiesz że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele...

 

1024 bajtów to jest 1 kiB a nie kB

 

Jesteś skażony MS nomenklaturą. Zresztą na co dzień wszyscy się przyzwyczailiśmy do używania tego ale tak na prawdę nie jest to prawda Dołączona grafika

 

kilo to jest przedrostek z układu SI i oznacza tysiąc krotność.

kibi to jest przedrostek oznaczający 1024 krotność a cząstka bi jest skrótem od binary i oczywiście pochodzi od informatyki

 

Gwoli ścisłości - te przedrostki zostały wprowadzone do układu SI ok. 2000 roku, kiedy już każdy przywykł do "starych" przedrostków. Zresztą, ręka do góry kto śledzi publikacje IEC? Poza środowiskami naukowymi i linuksiarzami (a jedno i drugie często idzie w parze) wszyscy to kompletnie olali - Microsoft zapewne świadomie, a konsumenci nieświadomie, bo nie mieli (i nie mają) o nich pojęcia. A poducenci dysków i tak mają wywalone, bo stosują od zawsze przedrostki dziesiętne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafa, nadal nie rozumiesz o co mi chodzi.

 

Sprzeczasz się o literkę "i", że M$ jej nie podaje i w ten sposób wprowadza użytkowników w błąd...

 

Kupujemy dysk. Na opakowaniu mamy wartość 128GB. W systemie Windows po sformatowaniu dysku widzimy 119GiB (przyjmujemy że M$ poprawił "błąd"). Czy to coś zmienia? Kompletnie nic! Według Ciebie jest teraz wszystko w porządku, było 128GB, jest 119GiB, jest OK, obliczenia się zgadzają, jest literka "i", no i po problemie. Ale powiedz mi co to obchodzi użytkownika? Zapłacił za oficjalne 128GB, gdzie one są? Nie ma.

 

Czy jest dobre rozwiązanie tego problemu? Jest, producent dysku powinien podawać pojemność dysku obliczoną w systemie binarnym, nie dziesiętnym! Czy producent to zrobi? Nie, i tu się kłania marketing. Dla producenta to po prostu czysty zysk, natomiast klient będzie poszkodowany.

 

Ale masz 128 GB - 128 miliardów bajtów. Tak trudno skumać, że 128 GB = 119 GiB? I że na owe 119 GiB składa się 128 miliardów bajtów (zaokrąglam troszkę)? Nie ma mowy o żadnym poszkodowaniu. Jak kupisz u Anglika 1 metr sznurka, a on Ci da 3 1/3 (trzy i jedną trzecią) stopy tegoż sznurka, to też bedziesz się czepiał? Dołączona grafika

Wprowadzaniem w błąd jest dopiero pisanie w Windowsie 119 GB, bo wtedy każdy sensownie myślący człowiek się zapyta "no dobra, a gdzie pozostałe 9 GB?" Ale to już wina producenta systemu, że podaje wartość w GiB i nazywa ją GB.

 

EDIT: myślałem, że mi się posty połączą, a tu Gregu się wstrzelił :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brałem ostatnio z redcona takiego golasa za 449 i wszystko ok. Zamawiałem jakoś we wtorek w nocy i w piątek dotarł więc nienajgorzej.

 

a co do takiego golasa trzeba dokupic i w jakich to mniej wiecej jestc enach?

 

Brałem ostatnio z redcona takiego golasa za 449 i wszystko ok. Zamawiałem jakoś we wtorek w nocy i w piątek dotarł więc nienajgorzej.

 

a co do takiego golasa trzeba dokupic i w jakich to mniej wiecej jestc enach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Mam problem borykam się z dyskiem kingstona 200V+ 120gb. Posiadam płytę gigabyte p55A-ud4 rev.2 (najnowszy bios f15) płyta posiada 2 porty sata3 6/0 ale..... i tu właśnie mam problem.

Po podłączeniu do ssd do sata3 komputer startuje na 5 sek. i się wył. po zrobieniu cemosa wstaje wchodzę do biosu ustawiam wsio ok. niby działa instalka win7 x64 test i wyniki naprawdę bardzo słabe mało tego. Wyłączyłem komputer i już to samo nie wstaje 5sek i wył komp. Po kilkunastu próbach włączenia wystartował? (raz na kilkanaście razy) albo cemos i wstaje i działa do wyłączenia.

Czytałem że niby sata3 w mojej płycie to nie porozumienie ok przełączyłem na sata2 wybrałem opcje w biosie ahci i działa normalnie komp chodzi ale zrobiłem kilka testów i wyglądają naprawdę mizernie co może być tego powodem?

Testy na sata2!

Dołączona grafika

Edited by ememiks

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli powinienem miec wszystkie potrzebne kable by go wmontowac ?

trzeba potem cos instalowac/zmieniac w biosie zeby chodzil elegancko?

 

jeżeli kupujesz sam dysk bez "kitu" to potrzebować będziesz tylko kabel SATA (najczęściej powinien ci zalegać w pudełku po płycie głównej). zasilanie będziesz mieć z wiązki kabli od zasilacza. w biosie musisz ustawić jedynie AHCI.

 

za nim włączysz ahci w biosie musisz najpierw w windowsie 7 zrobić tak:

 

Enable AHCI

 

To answer that question (and as we do safely with all modern chipsets) there is a way to safely enable AHCI mode. Here we go:

1. Startup "Regedit"

2. Open HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlset / Services

3. Open msahci

4. In the right field left click on "start" and go to Modify

5. In the value Data field enter "0" and click "ok"

6. exit "Regedit"

Reboot Rig and enter BIOS (typically hold "Delete" key while Booting)

 

In your BIOS select "Integrated Peripherals" and OnChip PATA/SATA Devices. Now change SATA Mode from IDE to AHCI.

 

You now boot into windows 7 or Vista, and the OS will recognize AHCI and install the devices. Now the system needs one more reboot and voilla ... enjoy the improved SSD performance.

 

i to tyle. 5 minut roboty.

 

 

 

 

Witam

 

Mam problem borykam się z dyskiem kingstona 200V+ 120gb. Posiadam płytę gigabyte p55A-ud4 rev.2 (najnowszy bios f15) płyta posiada 2 porty sata3 6/0 ale..... i tu właśnie mam problem.

Po podłączeniu do ssd do sata3 komputer startuje na 5 sek. i się wył. po zrobieniu cemosa wstaje wchodzę do biosu ustawiam wsio ok. niby działa instalka win7 x64 test i wyniki naprawdę bardzo słabe mało tego. Wyłączyłem komputer i już to samo nie wstaje 5sek i wył komp. Po kilkunastu próbach włączenia wystartował? (raz na kilkanaście razy) albo cemos i wstaje i działa do wyłączenia.

Czytałem że niby sata3 w mojej płycie to nie porozumienie ok przełączyłem na sata2 wybrałem opcje w biosie ahci i działa normalnie komp chodzi ale zrobiłem kilka testów i wyglądają naprawdę mizernie co może być tego powodem?

Testy na sata2!

 

 

najwyraźniej marvel czyli dodatkowy kontroler na twojej płycie świruje i się gryzie z ssd. nie przejmuj się jak dla mnie to norma. na mojej płycie mam Asmedia jako dodatkowy kontroler i też dziad nie widzi ssd albo się z nim gryzie. najlepiej podłącz do "normalnych" sata 2 i tak zostaw. wyniki jak dla mnie masz w normie.

 

tutaj masz mój wynik na msi p55-gd65 sata 2 crucial m4 128 http://forum.purepc....10#entry3667797

 

jeszcze jest kwestia sterownika rapid? potestuj z różnymi wersjami http://www.station-d.../intel raid.htm

Edited by zaodrze244
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba będę musiał poszukać jakiejś płyty z normalnie działającym sata3 ;(.

 

jedynie co możesz zrobić to zmienić platformę na 1155 z natywnie wspieranym sata 3 albo kup sobie jakiś mega wypasiony kontroler za masę kasy. w normalnym użytkowaniu różnica między sata 2 a 3 nie jest taka duża. i jeżeli nie zmieniasz platformy to sobie daj spokój z kombinacjami.

Edited by zaodrze244

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Czytałem że niby sata3 w mojej płycie to nie porozumienie ok przełączyłem na sata2 wybrałem opcje w biosie ahci i działa normalnie komp chodzi ale zrobiłem kilka testów i wyglądają naprawdę mizernie co może być tego powodem?

Testy na sata2![obrazek]

Pomijając już kwestie nie udanych kontrolerów poza tymi Intela i AMD to wyniki masz całkiem zwyczajne. Tak właśnie działają dyski z SandForce na pokładzie i asynchronicznymi kościami pamięci. Żadne sata 3 tu Ci nie pomoże.

 

Można pisać w kółko a i tak ludzie to olewają Dołączona grafika

Edited by rafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne, że podczas korzystania z systemu bez wsparcia TRIM (Windows XP) w miarę upływu czasu dysk zaczyna coraz wolniej pracować? Na 1-szym screenie nowy dysk, na 2-gim ten sam dysk ale zaledwie po 2 miesiącach użytkowania! Spadek wydajności jest zauważalny nie tylko w benchmarku.

 

Czy da się przywrócić dyskowi pełną wydajność? Zaznaczę tutaj od razu, że wielokrotnie próbowałem sposobu podanego przez rafe dotyczącego czyszczenia wolnej przestrzeni (CCleaner), jednakże nie dało to żadnego efektu. Dysk nigdy nie był zapełniony więcej jak 50...55%.

 

Cleaner -> Windows -> Zaawansowane -> Usuwaj dane z wolnej przestrzeni - pomogło?

 

To wtedy zostaje zrobić klona Acronisem lub Ghostem, format pod windows 7 (lub secure erase innym programem) i przywrócenie clona dysku.

 

Wychodzi na to, że programy typu CCleaner czy Darik's Boot And Nuke nie nadają się do przywracania dyskom SSD pełnej wydajności poprzez czyszczenie wolnych komórek. Dołączam linka do ciekawych spostrzeżeń Eda Rhee z CNET, przetestuję na sobie tą dystrybucję Parted Magic i dam znać czy dysk powrócił w końcu do fabrycznej wydajności.

 

Z ciekawości wam powiem, że instalator Windows 7/8 i formatowanie dysku za jego pomocą nie przywróciło pełnej wydajności dysku. Widocznie dysk sfatygowany systemem XP musi być najpierw gruntownie wyczyszczony programem typu secure erase, inaczej nawet Win7 i TRIM nic nie pomoże.

 

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-20115106-285/how-to-securely-erase-an-ssd-drive/

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli kupujesz sam dysk bez "kitu" to potrzebować będziesz tylko kabel SATA (najczęściej powinien ci zalegać w pudełku po płycie głównej). zasilanie będziesz mieć z wiązki kabli od zasilacza. w biosie musisz ustawić jedynie AHCI.

 

za nim włączysz ahci w biosie musisz najpierw w windowsie 7 zrobić tak:

 

Enable AHCI

 

To answer that question (and as we do safely with all modern chipsets) there is a way to safely enable AHCI mode. Here we go:

1. Startup "Regedit"

2. Open HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlset / Services

3. Open msahci

4. In the right field left click on "start" and go to Modify

5. In the value Data field enter "0" and click "ok"

6. exit "Regedit"

Reboot Rig and enter BIOS (typically hold "Delete" key while Booting)

 

In your BIOS select "Integrated Peripherals" and OnChip PATA/SATA Devices. Now change SATA Mode from IDE to AHCI.

 

You now boot into windows 7 or Vista, and the OS will recognize AHCI and install the devices. Now the system needs one more reboot and voilla ... enjoy the improved SSD performance.

 

i to tyle. 5 minut roboty.

 

 

 

 

 

i to jest cholernie pomocny post !

Nie jakies wypociny na poziomie google bota.

Dzieki !

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś wcześniej pytał jak wygląda kopiowanie dużych plików na Kingstonie V200 z nowym firmware. ISO 5,12GB kopiowało się 56 sekund, szału nie ma ale nie jest najgorzej.

 

 

Myślę, że dysk mógłby się znaleść w zestawieniu polecanych dysków na pierwszej stronie. Sprzedawany jest teraz od razu z nowym firmware i jest dostępny w wielu sklepach poniżej 300zł, raczej jest to lepsza propozycja niż droższy i gorszy Vertex Plus

Edited by humanoidal

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja za swojego v200+ dałem 290 zł za 120gb jakbym dał dużo więcej to bym się chyba zirytował na maxa;)

A tak szału nie ma ale nie jest najgorzej.

A może ktoś mi przybliżyć co nieco o sata3 gdzie są normalnie działające itp.

Tzn ze na socket 1556 co ten sata3 to jakieś nie pełno wartościowe ? bo może niedługo będę planował zmienić na coś innego i żebym znowu wtopy nie zaliczył z tym sata3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszej jakości kontrolery dysków "od zawsze" robi Intel. Natywne Sata 3 jest np wraz z chipsetem Z77. Niemal równie dobre są kontrolery AMD.

Reszta ASMedia, Marvell itp robią to po prostu gorzej. Nadają się na np podpięcie magazynu danych ale pod system to już nie jest pełna wydajność.

Z ciekawości wam powiem, że instalator Windows 7/8 i formatowanie dysku za jego pomocą nie przywróciło pełnej wydajności dysku. Widocznie dysk sfatygowany systemem XP musi być najpierw gruntownie wyczyszczony programem typu secure erase, inaczej nawet Win7 i TRIM nic nie pomoże.

To będzie zależało od konstrukcji dysku i nastawów Garbage Collection. Większości jednak to przywraca pełną wydajność.

Myślę, że dysk mógłby się znaleść w zestawieniu polecanych dysków na pierwszej stronie. Sprzedawany jest teraz od razu z nowym firmware i jest dostępny w wielu sklepach poniżej 300zł, raczej jest to lepsza propozycja niż droższy i gorszy Vertex Plus

Też tak myślę, dysk już powędrował gdzie jego miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosba o pomoc w uaktualnieniu firmware SSD Samsung Thin. To ten ssd:

Dołączona grafika

 

 

Znalazlem jakis soft, ale podczas odpalania mam watpliwosci:

Dołączona grafika

 

 

Jakby widzial wersje 128GB?

Albo moze chce wrzucic ten firmware na corsair?

 

Rafa pomozesz?

Plik sciagniety ma nazwe: SAMSUNG_MULTI-DEVICE_A00_R276513.exe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówisz o tym FW? http://www.dell.com/support/drivers/uk/en/ukdhs1/DriverDetails/DriverFileFormats/Product/latitude-e6500?DriverId=R276513&FileId=2731113924&urlProductCode=False

 

"Applies to

PM800 64GB THN SATA2 SSD

PM800 256GB 2.5 SATA2 SSD

PM800 128GB 2.5 SATA2 SSD"

Nie ma znaczenia bo jest to samo FW dla każdej pojemności.

 

Corsarza nie da rady zaprogramować bo jest na innym kontrolerze ale w czym problem żeby go odłączyć?

 

Pamiętaj że FW niszczy dane więc backup konieczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.