Skocz do zawartości
mpeg-4

Najlepsze Zestawienia Sprzętu Audio Do Kompa ! .

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam V5 na sztywno podłączone a chińskiego TA-10 wezmę na regulowane. Pod jednego wejście coaxialne będzie podłączony PCLink a pod drugie DV-380. Całość podpięta pod Ushery S520.

 

Rozmażyłem się troszkę.... :rolleyes:

 

PS. Pojawiła się nowa wersja Beresforda oznaczona numerkiem MK 6/4. Jeszcze nie wiem czym się różni ale pracuję nad tym.

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie się pojawiła?? Stronie Stanleya jeszcze go nie ma. Google też milczy.

 

Pod całość podpięte Ushery? Niby jak? Kulumny podepniesz albo pod lampę, abo pod TA-10. Nie da rady jednocześnie pod lampę i TA-10.

Edytowane przez Asturas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro GradoFan sprzedaje :)

 

A z kolumnami to była taka przenośnia oczywiście, chociaż niech ktoś mi wyjaśni to zdjęcie.

 

Dołączona grafika

 

Czemu każda kolumna ma aż dwa wejścia i pod które mam podłączyć V5 i TA-10?? (to nie moje kolumny niestety)

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod wyjście regulowane podpinamy końcówkę mocy, a wtedy beresford funkcjonuje jako przedwzmacniacz. Pod stałe wzmacniacz zintegrowany. Wydaje mi się że podpięcie zwykłego wzmaka pod wyjście regulowane może przesterować tego pierwszego w najwyższych poziomach głośności.

 

 

Co do kolumn, może są biwire? Tzn na wysokie inny kabel, na mid-wofer jeszcze inny? :)

Edytowane przez Switch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KEF Q1 mają też coś podobnego.

 

Dołączona grafika

 

Tylko że tutaj wejścia nie są ze sobą połączone. No chyba że w środku.

 

HF to chyba High Frequency a LF - Low Frequency. Tylko jak ja mam do czegoś takiego podłączyć V5??

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Beresford mnie intryguje. Wysłałem pytanie do GradoFana o niego :)

 

RBEJ, może będzie jakaś instrukcja dodana do kolumn?

 

Tutaj masz wyjaśnienie zagadki :D

 

http://www.audioton.republika.pl/biwiring.html

Edytowane przez Asturas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze kwestie dotyczące potencjalnych minusów a o których należy wiedzieć odnośnie głośników typu KEF/Tannoy (koncentryczne lub współosiowe) przynajmniej takie są opinie fachowców od głośników w teorii :

 

Głośniki tego typu (koncentrycznego) co KEF/Tannoy powstały z następujących założeń :

 

''Jednym z problemów związanych z mnożeniem głośników jest fakt, że fale dźwiękowe mają swoje źródła w różnych miejscach. Uzyskanie spójnego obrazu dźwiękowego stwarza poważne trudności. Oczywistym rozwiązaniem problemu wydaje się opracowanie głośnika szerokopasmowego, ale w praktyce jest to zadanie niewykonalne (istniejące głośniki szerokopasmowe mają silne ograniczenia pasma przenoszenia na krańcach, poza tym mają też inne niekorzystne właściwości).''

 

Dlatego innym, bardziej praktycznym wyjściem z sytuacji okazało się stworzenie głośnika koncentrycznego lub współosiowego

 

''Głośniki typu koncentrycznego lub współosiowego, charakteryzują się tym że z jednego miejsca promieniują fale dźwiękowe w zakresie niskich, średnich i wysokich tonów. Rozwiązanie to ma niezaprzeczalne zalety (praktyczna realizacja idei punktowego źródła dźwięku), ale ma i swoje mankamenty, z którymi KEF walczy od lat. Głównym mankamentem jest to, że membrana nisko-średniotonowa okalająca tweeter, stanowi de facto tubę dla tegoż głośnika. Tubę, co gorsza, która się nieustannie porusza, przez co moduluje sposób wzmacniania fali dźwiękowej. Tuba powoduje określone podbarwienia, jak również zawęża charakterystykę promieniowania w obrębie najwyższych częstotliwości. Wady te są na tyle znaczące, że niewielu producentów na świecie podjęło to zagadnienie. Jednym z nich jest Tannoy.''

 

W tym Chińskim multi teście głośników 2.0 ,gdzie wygrały głośniki Swans T200B , jest też fragment dotyczący głośników so-voioe S880 które również są typu ''coaxial'' i tam też można się doczytać o niekorzystnych wibracjach od basu na innych częstotliwościach :

 

http://64.233.179.104/translate_c?hl=pl&am...jjlU2-4OHf6VwUA

 

http://www.so-voioe.com/html/sovoioe-en/english.htm

 

Jeszcze cytat z magazynu ''AUDIO'' :

 

''w większości układów koncentrycznych (ale w sumie nie jest ich wiele, specjalizuje się w tym tylko kilka firm) sam głośnik wysokotonowy nie działa w tak dogodnych warunkach, jak choćby tradycyjnie zamontowany na przedniej ściance, bo znajduje się w głębi stożka membrany głośnika (nisko)średniotonowego, i jego własne charakterystyki są najczęściej obciążone pewnymi nierównomiernościami. Coś za coś.''

 

''Ale Uni-Q rządzi się swoimi prawami (i to wieloma) - poza korzyściami płynącymi z takiego koncentrycznego układu przetworników są też minusy, skupiające się właśnie w warunkach promieniowania głośnika wysokotonowego; po pierwsze kopułka znajduje się w relatywnie płytkiej - ale jednak - tubie, utworzonej przez membranę nisko-średniotonową, co na pewno nie pomaga w szerokim rozpraszaniu, po drugie nie można uniknąć powstania krawędzi na połączeniu membrany nisko-średniotonowej z jej cewką - krawędzi otaczającej kopułkę, krawędzi która będzie wywoływała odbicia fal bardzo krótkich, ale leżących jeszcze w pasmie akustycznym. Stąd zwykle na charakterystykach Uni-Q pojawiają się nierównomierności w najwyższej oktawie .''

 

PS

To wszystko jednak nie przekreśla tego typu rozwiązań ,bo potrafią one grać mimo wszystko na wysokim poziomie , zresztą w każdym rozwiązaniu znajdą się jakieś minusy :wink:

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Beresford mnie intryguje. Wysłałem pytanie do GradoFana o niego :)

 

RBEJ, może będzie jakaś instrukcja dodana do kolumn?

 

Tutaj masz wyjaśnienie zagadki :D

 

http://www.audioton.republika.pl/biwiring.html

Dzięki za pomoc. Teraz już wszystko jest jasne. Tylko że trzeba będzie kupić nowy komplet kabli do głośników albo nie zdejmować tych zworek i podłączyć normalnie, pod jedną tylko parę wejść. Ludzie są bardzo podzieleni w opiniach czy biwiring działa czy też nie.

 

PS. Dostałem wiadomość że mój PCLink wreszcie opuścił HonKong :lol2:

 

Może za kolejne 12 dni będzie wreszcie w moim domu.

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie musisz. Masz do wyboru, czy chcesz biwiring, czy nie chcesz. Może podpiąć standartowo. Przynajmniej ja to tak zrozumiałem.

Też tak przed chwilą wyczytałem. Jeśli nie chcę biwiringu to nie zdejmuję blaszek lub zworek. Zresztą opinie na temat przydatności biwiringu są bardzo różne. Jedni się podniecają a drudzy nie słyszą różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki, mam takie pytanie.

Beresford to nie tylko DAC i wzmacniacz słuchawkowy, ale też przedwzmacniacz. Czyli w zasadzie kupując do niego końcówkę mocy można stworzyć wzmacniacz.

Macie jakiś pomysł na tanią chińską końcówkę mocy? :

Bardzo ciekawe cyfrowe końcówki B&O można jeszcze było niedawno dorwać za 357,63 zł z przesyłką ,a teraz są już niestety po 562,30 zł ale i tak się opłaca bo są one sercem np Jeffa Rowlanda M102 :D

 

Poniżej te cyfrowe końcówki B&O

http://cgi.ebay.pl/B-O-ICEpower-200ASC-Mod...oQQcmdZViewItem

 

Zresztą już pisałem o nich kiedyś :

http://forum.purepc.pl/index.php?s=&sh...t&p=3066429

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro GradoFan sprzedaje :)

 

A z kolumnami to była taka przenośnia oczywiście, chociaż niech ktoś mi wyjaśni to zdjęcie.

 

 

Czemu każda kolumna ma aż dwa wejścia i pod które mam podłączyć V5 i TA-10?? (to nie moje kolumny niestety)

 

KEF Q1 mają też coś podobnego.

 

 

Tylko że tutaj wejścia nie są ze sobą połączone. No chyba że w środku.

 

HF to chyba High Frequency a LF - Low Frequency. Tylko jak ja mam do czegoś takiego podłączyć V5??

W tych przypadkach masz rozdzielony tor wysokotonowy i niskotonowy (po wyciągnięciu zwór). Ja zasilam jedną końcówką mocy sekcję wysokotonową a drugą niskotonową (czyli BI-AMP). Właściwie to da się podłączyć lampę np. do HF i tranzystor do LF ... tylko jeszcze nie wiem jak rozwiążesz problem regulacji głośności - ja z oczywistych wzgl. z tym walczyć nie musiałem.

 

Też tak przed chwilą wyczytałem. Jeśli nie chcę biwiringu to nie zdejmuję blaszek lub zworek. Zresztą opinie na temat przydatności biwiringu są bardzo różne. Jedni się podniecają a drudzy nie słyszą różnicy.

Moim zdaniem bi-wire to pic na wodę.

 

Tubę, co gorsza, która się nieustannie porusza, przez co moduluje sposób wzmacniania fali dźwiękowej.

Ale ta tuba porusza się zgodnie z fazą wysokotonowca więc czemu właściwie moduluje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że coraz bardziej pragnę dźwięku który mi będzie odpowiadał zaczełem rozglądać się za DIY. I tutaj liczę na pomoc gdzie mogę znaleźć podstawy jakieś porządne forum gdzie mi pomogą? Żebym miał od czego zacząć od początku.

 

Druga sprawa chciałbym prosić o wyjaśnienie o co chodzi z tymi dac'ami i całymi bresfordami ? to są wzmacniacze? które można podłączyć pod komputer? nie będę ukrywał chce DIY pod źródło komputer[porządna karta dźwiękowa]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz będzie małe co nieco dla miłośników DACa Beresford :D

 

http://www.avartix.net/english/index.html

http://www.hifi-shop-nunsdorf.de/english/TC-7510-DAC.html

 

I jeszcze inna odmiana bez napisu ''Beresford'' :

http://cgi.ebay.pl/Digital-Optical-Coax-to...1QQcmdZViewItem

 

''DAC TEC TC-7510 ze wzmacniaczem słuchawkowym - znany jest jako Beresford TC 7510 ''

 

''AVartix importuje urządzenia TEC bezpośrednio od producenta w Tajwanie'' czyli jeszcze pozostaje ustalenie strony int producenta czyli firmy ''TEC'' :D

 

EDIT :

Strona producenta poniżej :

 

http://www.technolink.com.tw/

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz będzie małe co nieco dla miłośników DACa Beresford :D

 

http://www.avartix.net/english/index.html

http://www.hifi-shop-nunsdorf.de/english/TC-7510-DAC.html

 

I jeszcze inna odmiana bez napisu ''Beresford'' :

http://cgi.ebay.pl/Digital-Optical-Coax-to...1QQcmdZViewItem

 

''DAC TEC TC-7510 ze wzmacniaczem słuchawkowym - znany jest jako Beresford TC 7510 ''

 

''AVartix importuje urządzenia TEC bezpośrednio od producenta w Tajwanie'' czyli jeszcze pozostaje ustalenie strony int producenta czyli firmy ''TEC'' :D

Ampy spoko, phono ampy spoko, ale DAC to jest pierwsza, czyli stara wersja Beresforda. Przynajmniej z wyglądu :) Ale ciekawa sprawa.

Edytowane przez Asturas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny TA-10 z regulacją głośności

 

Dołączona grafika

 

Cena:590zł bez przesyłki

 

Chińska wersja DIY TA-10 bez regulacji głośności

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Cena: 66zł bez przesyłki

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny TA-10 z regulacją głośności

............

Cena:590zł bez przesyłki

.............

Cena: 66zł bez przesyłki

Ten T-AMP od firmy TEC być może by ci przypasował do DACa Beresford bo to ten sam producent to i wzorniczo by się dobrze skomponował z twoim DACem ,tylko nie wiadomo jak u niego sprawa z jakością wygląda :wink:

 

Jest do kupienia na ebay :

http://cgi.ebay.pl/TEC-TC-820-Vollverstaer...1QQcmdZViewItem

 

I oryginalna specyfikacja ze strony producenta :

http://php2.twinner.com.tw/site/product_de...assify_SN=17725

http://www.technolink.com.tw/

 

Ten T-AMP od firmy TEC jest oparty na tym samym układzie Tripath TA-2024 co uznany za najlepszego T-AMP model TA-10 firmy trendsaudio :

http://www.trendsaudio.com/EN/Product/TA-10_spec.htm

http://www.trendsaudio.com/EN/Product/TA-10_desc.htm

 

A i jeszcze jedno do T-AMPa TEC możesz podłączyć 4 źródła a takiej możliwości nie ma żaden inny T-AMP :wink:

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W taki sam sposób jak w kolumnie tradycyjnej ... promieniowanie niskotonowca dodaje się do wysokotonowca.

No raczej nie taki sam (interferencja/załamanie itd) bo nie masz wtedy puntkowego źródla i napewno to na mniejsza skale wystepuje, niweluja to niekiedy cofajac/pochylajac jeden przetwornik wzgledem drugiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie taki sam (interferencja/załamanie itd) bo nie masz wtedy puntkowego źródla i napewno to na mniejsza skale wystepuje, niweluja to niekiedy cofajac/pochylajac jeden przetwornik wzgledem drugiego.

Jakie załamanie (które powstawało by z idei umieszczenia wysokotonowca wewn. niskotonowca)? Jakie niwelowanie (które nie zachodziło by w kolumnie tradycyjnej)? Jak jeden przetwornik się cofa a drugi "idzie do przodu" to fala się wytłumia i jeśli zachodzi takie zjawisko to nie ma znaczenia najmniejszego czy kolumna jest koncentryczna czy nie. Swoją drogą interferencja to nie to samo co dyfrakcja. Jedyne minusy koncentryka wzgl. tradycyjnej to szczelina między wysokotonowcem a niskotonowcem wewnątrz stożka czyli membrany niskotonowej co powoduje dyfrakcję części energii promieniowanej przez wysokotonowca co odbija się przy pomiarach SPL/częstotliwości w postaci zafalowania w wyższych rejestrach i drugi minus - zawężenie pola promieniowania wysokotonowca przez niskotonowiec [z powodu tuby/stożka] (akurat to praktycznie nie jest problemem bo sweetspot i tak jest dostatecznie szeroki).

 

Najwięcej chaosu to powstaje akurat przy kolumnach tradycyjnych a nie koncentrycznych (czego można doświadczyć przemieszczając głowę w pionie przy odsłuchu koncentryka vs. konstr. tradycyjnej). Kolejna sprawa to fale odbijające się od płaszczyzn w pomieszczeniu - przy kolumnie tradycyjnej nie są zgodne w fazie (np. to co odbije się od sufitu) a przy koncentryku już tak = mniejsze zniekształcenia słyszanego dźwięku.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie załamanie (które powstawało by z idei umieszczenia wysokotonowca wewn. niskotonowca)? Jakie niwelowanie (które nie zachodziło by w kolumnie tradycyjnej)? Jak jeden przetwornik się cofa a drugi "idzie do przodu" to fala się wytłumia i jeśli zachodzi takie zjawisko to nie ma znaczenia najmniejszego czy kolumna jest koncentryczna czy nie. Swoją drogą interferencja to nie to samo co dyfrakcja. Jedyne minusy koncentryka wzgl. tradycyjnej to szczelina między wysokotonowcem a niskotonowcem wewnątrz stożka czyli membrany niskotonowej co powoduje dyfrakcję części energii promieniowanej przez wysokotonowca co odbija się przy pomiarach SPL/częstotliwości w postaci zafalowania w wyższych rejestrach i drugi minus - zawężenie pola promieniowania wysokotonowca przez niskotonowiec [z powodu tuby/stożka] (akurat to praktycznie nie jest problemem bo sweetspot i tak jest dostatecznie szeroki).

 

Najwięcej chaosu to powstaje akurat przy kolumnach tradycyjnych a nie koncentrycznych (czego można doświadczyć przemieszczając głowę w pionie przy odsłuchu koncentryka vs. konstr. tradycyjnej). Kolejna sprawa to fale odbijające się od płaszczyzn w pomieszczeniu - przy kolumnie tradycyjnej nie są zgodne w fazie (np. to co odbije się od sufitu) a przy koncentryku już tak = mniejsze zniekształcenia słyszanego dźwięku.

http://www.hi-fi.com.pl/testy_hifi_kolumny_txt.php4?id=247

Wysokotonowy jest cofnięty w stosunku do basowych. Wiąże się to ze zjawiskiem kompensacji czasowej – fale o wyższej częstotliwości rozchodzą się szybciej od niższych tonów. Jeżeli zamontujemy wszystkie przetworniki na płaskiej desce, opóźnienie można wyrównać elektrycznie, za pomocą filtra. Jednak komplikacja zwrotnic będzie ze sobą nieść niebezpieczeństwo pogorszenia efektu. Zastosowano więc rozwiązanie akustyczne.

To odpowiedz na twoje

CYTAT(Kyle @ 22 VIII 2008, 08:51) *

Ale ta tuba porusza się zgodnie z fazą wysokotonowca więc czemu właściwie moduluje ?

 

Przy tradycyjnej kolumnie owe zjawiska "negatywne" wystepuja czesciej i tu sie z toba zgadzam w koncentrycznej sama budowa glosniak daje nam "przesuniecie".

Ty napisales

"W taki sam sposób jak w kolumnie tradycyjnej ... promieniowanie niskotonowca dodaje się do wysokotonowca."

z czym sie nie zgadzam bo koncentryk ma tu wyrazna przewage, a tradycyjne maja rozne ciekawe zabiegi (cofniecie/pochylenie) na przetwornikach aby uzyskac taki efekt (no dobra zblizony) jak na koncentrykach.

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tak troszkę od tematu odejdę. Znalazłem tanie klumny podłogowe i nawet pozytywną recezję.

http://www.hi-fi.com.pl/testy_hifi_kolumny_txt.php4?id=43

http://allegro.pl/item418177169_kolumny_po..._v_2_2_szt.html

 

Te Kody najczęściej grają w kinie domowym, ale wygląda, że jako stereo się nadają. A są tanie. Chyba kupie je do Onkyo. Znaczy za jakiś czas. Ciekawe jakby zagrały z lampą... Szukam podłogowych, bo pokoje w których u mnie stoi sprzęt mają 37m kw i 27,5m kw...

Edytowane przez Asturas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tak troszkę od tematu odejdę. Znalazłem tanie klumny podłogowe i nawet pozytywną recezję.

http://www.hi-fi.com.pl/testy_hifi_kolumny_txt.php4?id=43

http://allegro.pl/item418177169_kolumny_po..._v_2_2_szt.html

 

Te Kody najczęściej grają w kinie domowym, ale wygląda, że jako stereo się nadają. A są tanie. Chyba kupie je do Onkyo. Znaczy za jakiś czas. Ciekawe jakby zagrały z lampą... Szukam podłogowych, bo pokoje w których u mnie stoi sprzęt mają 37m kw i 27,5m kw...

http://diyaudio.pl/viewtopic.php?t=12656 http://www.fothost.pl/show.php/766907_SSA40297.JPG.html

To zagra lepiej od tych kod !! Z reszta podobne glosniki tam siedza (w kodach wysokotonowka to kupa)

Owe kody mozna brac pod uwage gdy wymieni sie wysokotonowca na arv104, no i przymrozy oko na braki w srednicy.

Slyszalem u qmpla w zestawie kina domowego ogolnie jako solo podlogowe...;/

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja Beresforda MK6/4.

 

Notka od Grado Fana.

 

MK6/4 będę miał dopiero w przyszłym tygodniu. Kosmetycznie niczym się nie różni natomiast zmiany obejmują część analogową. Tyle wiem, że ma grać bardziej naturalnym i pełniejszym dźwiękiem.

Nawet jak nie będzie żadnej różnicy w dźwięku to i tak mózg po przyczetaniu takiej informacji wmówi nam że jest inaczej. No chyba że różnica jest tak duża że na ślepo zgadniemy jaka wersja gra obecnie.

 

Asturas jak kupisz nową wersją to zrób ślepaka. Jestem ciekaw czy faktycznie gra lepiej.

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie mam kasy. Remont w domu mam :/

Ale za jakieś 2 miesiące maksimum kupię tego nowego Beresforda i zrobie porównanie na Onkyo z komputerem. I ew. na Solo, ale obawiam się, że Solo nie wychwycą różnicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...