Skocz do zawartości
MacOSek

Tomb Raider: Underworld

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem dać niusa, ale nie mogłem znaleźć tematu w dziale konsolowym :blink: Tylko ja czekam na kolejną część przygód pani archeolog?

 

 

Dzisiaj na rynku XBL wylądowało demko. Waży ok. 1,3GB.

 

Pierwsze wrażenia - świetna oprawa A/V i, co najważniejsze, nie ma stada bandziorów wybiegających ze starożytnych ruin.

Mam nadzieję, że w pełnej wersji rozgrywka będzie podobnie wyważona, czyli mało strzelania, więcej skakania, odkrywania, rozwiązywania zagadek, itd :)

 

Premiera pełnej wersji w Europie 21 listopada. W USA 3 dni wcześniej.

 

--------

 

Jeśli ktoś nie ma iksa, to na Gamersyde pojawił się zapis video z demka.

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przejściu demka nie widze zbytniej różnicy względem 2 poprzednich gier, ale wątpię żeby to był minus :rolleyes: chociaż mogli by coś nowego wymyślić.

Różnicę są. Chociażby w poruszaniu się Lary. W Legend często jak się szybko obracasz to animacja poruszania jakby lekko przycinała. Nie wiem jak to dokładnie opisać, ale poruszanie się Lary w Underworld jest zdecydowanie płynniejsze. Do tego takie szczegóły jak odbijanie się od ścian (jak w Prince of Persia), podnoszenie specjalnych "kijów", gdzie po wbiciu w ścianę mamy drążek. Może też to posłużyć nam jako broń. Do tego możemy kogoś potraktować kopniakiem z półobrotu. Czyli dano nam możliwość walki, bez użycia pistoletów. Lara wreszcie nie jest zrobiona z lateksu i się brudzi. Wystarczy wejść na jakąś ścianę i po wspinać się, aby zobaczyć jaka jest brudna. Oczywiście po skoku do wody wychodzi już czysta. I jeszcze parę innych szczegółów w poruszaniu się. Sama grafia IMO jest lepsza niż w Legend. Tajlandia wygląda znakomicie.. Zdecydowanie w tym roku trzeba ją zaliczyć.

 

Plusk Kamera w Tomb Raider od zawsze zawodziła. Czasem jak trzeba gdzieś skoczyć to trzeba to robić na ślepo. Zwłaszcza jak jesteśmy odwróceni tyłem do ściany i musi skoczyć na jakąś półkę skalną. Kamera wtedy często zjeżdża w bok i nie widzimy co jest przed nami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...tylko nie zdzierżę tej jazdy motorem, widziałem, że nie zła kupa z tego jest. W ogóle nie rozumie po co pchają takie ficzery. Zapewne przebieg fabuły do tego zmusza :rolleyes: . Nadal bede bluzgać na ten autoaim podczas strzelania, serio wolałbym gdyby dano możliwość celowania jak we wszystkim co teraz jest do grania w trzeciej osobie i nie zmuszania do autoaimu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

dodatkiiiii,komuuuu dodatkiiiiii

 

;)

 

Tomb Raider: Underworld trafił już do sklepów i w najbliższy weekend każdy chętny, będzie mógł wybrać się z Larą na zwiedzanie egzotycznych ruin. Ja jeszcze poczekam, ponieważ po Mirror’s Edge mam chwilowo dość frustracji po nieudanym skoku, a Kenner twierdzi, że tych nie brakuje. Niedługo powinien pojawić się materiał PolyTV o grze Eidosu, więc sami posłuchacie.

Jednak główną informacją tego wpisu jest fakt, że posiadacze 360 już w grudniu otrzymają pierwszy dodatkowy rozdział przygód panny Croft zatytułowany Beneath the Ashes. Drugie rozszerzenie pojawi się na początku 2009 i będziemy w nim mogli kierować poczynaniami zupełnie nowej postaci.

Jeśli nie macie 360 i boicie się o kompletność swojej przygody to spokojnie - akcja dodatków będzie miała miejsce już po zakończeniu historii opowiedzianej w Underworld.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie gra już ukończona. Zdecydowanie najlepsza cześć w jaką grałem. Legend też mi się podobał ale było tam za dużo strzelania i kilka słabych lokacji. W tej częście wszystkie lokacji mi się podobały. Ciekawe co dokładnie będzie w dodatku i ile będzie kosztował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazuje ponad połowa (51%) sprzedanych w ciągu pierwszego tygodnia kopii Tomb Raider: Underworld sprzedało się na PLAYSTATION 3, z kolei Xbox 360 to jedynie 34%.

Jest to o tyle dziwne, że tylko na 360 do pobrania będą dwa ekskluzywne epizody przedłużające rozgrywkę o około 6 godzin. Cóż, jak widać identyfikacja serii z marką Sony jest bardzo duża i żeby to zmienić trzeba zrobić dużo więcej niż wykupić dla siebie DLC. Choć możliwa też jest sytuacja, że w ogólnym rozrachunku, po powiedzmy roku procentowo udział wersji będzie wyglądał inaczej.

polygamia.pl

 

A to Ci dopiero :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

polygamia.pl

 

A to Ci dopiero :)

przeciez to logiczne-dziwne ze nie wszystkich oswiecilo :wink:

na klocka jest wiecej gier i lepszy wybor, a w przypadku ps3 kazda potecjalna nowosc zawsze jakis czas cieszy sie wiekszym zainteresowaniem.

Tym bardziej kiedy na klocka obecnie swietnie sie sprzedaje GoW czy Fable 2 kto by sie tam interesowal TB ;)

 

ps.pogralem troche w TR na piecu i jak dla mnie dawna atmosfera z pierwszych TB juz dawno zostala przysypana w jakims zapomnianym grobie

Edytowane przez dragonlore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że brak piractwa powoduje to, że ludzie grają na oryginałach. Znam tylko jedną osobę z nieprzerobionym X0. Reszta jedzie na piratach. Zresztą potwierdził to EA. Ale może macie rację bo na PS3 w ostatnim miesiącu wyszedł tylko TR? Gratuluję. :)

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty kojak tez masz widze wytlumaczenie na wszystko ;) Ja znam kilkanascie osob z blizszego i dalszego grona znajomych, ktorych biblioteczki oryginalnych tytulow na x360 siegaja >30. Sam w zeszlym miesiacu kupilem 4 gry na klocka, a na TR nawet nie zerkne- zbyt wiele innych dobrych tytulow sie pojawilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że brak piractwa powoduje to, że ludzie grają na oryginałach.

Pewnie dlatego praktycznie każda gra sprzedała się znacznie lepiej na iksie.

 

Przykłady z ostatnich miesięcy:

Gra				X360		PS3----------------------------------Call of Duty 5	1550k	   970kMadden NFL 09	 1360k	   890kBattlefield: BC   1000k	   540kSoul Calibur 4	 950k	   830kFallout 3		  950k	   530kSaints Row 2	   780k	   400kLego Indiana Jones 770k	   420kGRID			   530k	   460kGuitar Hero WT	 490k	   280kFar Cry 2		  480k	   380kDead Space		 480k	   350kCivilization Rev   450k	   300kBiA:Hell's Highway 390k	   290kTop Spin 3		 370k	   360kMidnight Club: LA  330k	   300kLego Batman		330k	   240kNBA 2K9			330k	   170kPure			   260k	   190kNHL 09			 170k		80kTC EndWar		  150k	   100kNBA Live 09		130k	   100kMirror's Edge	  110k		90k

Jedynie piłka kopana na PS3 lepiej się sprzedała:

Gra				X360		PS3----------------------------------FIFA 09		   1010k	  1200kPES 2009		   430k	   910k

Z litości nie podaję tytułów które są dłużej na rynku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w tych "słupkach" różnica pomiędzy ilością w domach XO a PS3 też ma swoje do powiedzenia ;). Wziąłem ilość sprzedanych konsol z vgchartz.com (wiem że to nie jest zbyt obiektywne bo jest to ilość ogólnie sprzedanych konsol a nie tych które dalej są "na chodzie") i sprawdziłem jak ilość sprzedanych gier ma się do ilości sprzedanych konsol i to mi wyszło (dane te co podawał MacOSek). Te dwie ostatnie kolumny to "na ile procent wszystkich sprzedanych konsol przypada ilość sprzedanych gier". Mogłem się walnąć bo sam to liczyłem (tzn. Excel ale ja go "prowadziłem").

Gra					X360	   PS3		   X360			PS3-------------------------------------------------------------------Call of Duty 5	  1550000	970000	6,629597947	5,659276546Madden NFL 09	   1360000	890000	5,816937553	5,192532089Battlefield: BC	 1000000	540000	4,277159966	3,150525088Soul Calibur 4	   950000	830000	4,063301967	4,842473746Fallout 3			950000	530000	4,063301967	 3,09218203Saints Row		  2780000	400000	3,336184773	2,333722287Lego Indiana Jones   770000	420000	3,293413174	2,450408401GRID				 530000	460000	2,266894782	 2,68378063Guitar Hero WT	   490000	280000	2,095808383	1,633605601Far Cry 2			480000	380000	2,053036784	2,217036173Dead Space		   480000	350000	2,053036784	2,042007001Civilization Rev	 450000	300000	1,924721985	1,750291715BiA:Hell's Highway   390000	290000	1,668092387	1,691948658Top Spin 3		   370000	360000	1,582549187	2,100350058Midnight Club: LA	330000	300000	1,411462789	1,750291715Lego Batman		  330000	240000	1,411462789	1,400233372NBA 2K9			  330000	170000	1,411462789	0,991831972Pure				 260000	190000	1,112061591	1,108518086NHL 09			   170000	 80000	0,727117194	0,466744457TC EndWar			150000	100000	0,641573995	0,583430572NBA Live 09		  130000	100000	0,556030796	0,583430572Mirror's Edge		110000	 90000	0,470487596	0,525087515-------------------------------------------------------------------Sprzedanych XO: ~ 23380000Sprzedanych PS3: ~ 17140000 (wg. vgchartz.com)
Trochę lepiej ten stosunek wypada dla PS3 dla: Soul Calibur 4, GRID, Far Cry 2, BiA:HH, Midnight Club:LA, MBA Live09 i Mirrors Edge. Ale tak jak pisałem nie jest to do końca obiektywne plus przewaga PS3 jeżeli jest to jest niewielka.

 

Żeby nie było pełnego OT:

 

Po demku jestem jak najbardziej na tak dla TR:U. Jest kilka minusów, jak kamera która lubi płatać figle ale ogólnie jest fajny klimacik. Czuć takie zatracenie w eksploracji a i brak ludzkich przeciwników odbieram in plus (pewnie organizacje dbające o prawa zwierząt będą miały używanie ale mnie to rybka, umiem odróżnić świat wirtualny od realnego :P). Nie wiem jak jest dalej ale jeżeli tak dobrze jak w demku to super. Wiem że może i to nie jest to samo co pierwsza styczność z TR1 lata temu ale jak wiadomo, "pierwszy raz" jest zawsze magiczny :lol2:, później trudno to powtórzyć ;).

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dragonlore

A ja myślę, że brak piractwa powoduje to, że ludzie grają na oryginałach. Znam tylko jedną osobę z nieprzerobionym X0. Reszta jedzie na piratach. Zresztą potwierdził to EA. Ale może macie rację bo na PS3 w ostatnim miesiącu wyszedł tylko TR? Gratuluję. :)

Maestro dopisz mojego usmierconego X'a(elite w drodze) do listy nieprzerobionych :razz:

Edytowane przez dragonlore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty kojak tez masz widze wytlumaczenie na wszystko ;) Ja znam kilkanascie osob z blizszego i dalszego grona znajomych, ktorych biblioteczki oryginalnych tytulow na x360 siegaja >30. Sam w zeszlym miesiacu kupilem 4 gry na klocka, a na TR nawet nie zerkne- zbyt wiele innych dobrych tytulow sie pojawilo.

Zależy jakie grono. Widocznie znasz to zamożniejsze. U nas nie ma tak dobrze. A ilu jest piratów na PS3? :]

 

Pewnie dlatego praktycznie każda gra sprzedała się znacznie lepiej na iksie.

 

Z litości nie podaję tytułów które są dłużej na rynku ;)

Nie wiem skąd masz te dane ale jakiś czas temu na polygamii prezentowano zyski ze sprzedaży tych "wielkich" i największy przychód generowało PS3 więc nijak ma się to do Twoich liczb. Czyżby EA kłamało? :) Nie wnikam. Ale z tego co dobrze pamiętam, to spolszczenia gier mają być na PS3 właśnie przez brak piractwa. Nie mam czasu ostatnio zagłębiać temat ale jak coś to w wolnej chwili poszukam tych newsów. ;)

 

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd masz te dane...

Od Zdzisia z bazaru.

 

...ale jakiś czas temu na polygamii prezentowano zyski ze sprzedaży tych "wielkich" i największy przychód generowało PS3 więc nijak ma się to do Twoich liczb.

To były dane tylko za 1 konkretny kwartał, zresztą niepełne bo wybrane były tylko te wydawnictwa dla których PS3 przyniosło większy zysk. Pominięte były wielkie firmy jak np. Activision Blizzard, czy THQ bo dane nie pasowały do ogólnego przesłania artykułu :lol2:.

Zresztą dziwne, że gdy MGS4 miało premierę to zyski Konami z PS3 były dużo większe niż te z iksa nie? Cud chyba -.-

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...