Skocz do zawartości
tanx

Civic Vti(6gen) Vs. Type R(7gen)

Rekomendowane odpowiedzi

Kultura pracy jest bardzo fajna, cały bajer vtec'a polega na tym, ze jak jedziesz na niskich obrotach do 2,3rpm na 3,4,5 biegu (spokojnie) zapala Ci się lampka ECONO, która mówi o ekonomicznej jeździe poprzez wyłączenie zaworów.

 

Kolego kto Ci takich bzdur naopowiadał, że zawory się wyłączają... nie wprowadzaj ludzi w błąd.

 

 

teraz nie bardzo się opłaca jeździć do Niemiec po samochody bo euro jest drogie, więc samochód + koszty transportu + opłaty i rejestracja wyjdzie tyle co w Polsce, po za tym teraz już ciężko o fajny zadbany samochód z niemiec, niemieckie komisy takie typowo prowadzone przez niemców gdzie samochody są dobre to droga sprawa ceny mają wysokie, teraz to handel tymi wyjeżdżonymi pogniłymi samochodami poprzejmowały turasy, cygany i inne cwaniaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kultura pracy jest bardzo fajna, cały bajer vtec'a polega na tym, ze jak jedziesz na niskich obrotach do 2,3rpm na 3,4,5 biegu (spokojnie) zapala Ci się lampka ECONO, która mówi o ekonomicznej jeździe poprzez wyłączenie zaworów. Na 5 biegu można jechać 130km/h z ECONO (na standardzie). Długie biegi jak to w Hondzie to moim zdaniem zaleta bo możesz praktycznie na 3 biegu przejechać pół miasta (taki żart :) ) Gdy jeźdzę czasem focusem dieslem rodziców co chwila musze bawić sie gałką zmiany biegów:).

W ramach poznania tematu i wyprostowania informacji podanych powyżej. 

 

 

VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy. Wałki rozrządu mają po jednej "zwykłej" krzywce dla każdego zaworu silnika, dodatkowo dla każdej pary zaworów występuje dodatkowa krzywka o "większym" profilu. Po przekroczeniu danego zakresu obrotów i przy spełnionych podstawowych warunkach (właściwa temperatura i poziom oleju) system przełącza sterowanie zaworami na krzywki wałków rozrządu o dłuższym czasie otwarcia i większym wzniosie. Najnowszym produktem Hondy jest silnik i-VTEC który dodatkowo steruje wyprzedzeniem wałka ssącego (VTC) System VTEC jako pierwsza zastosowała Honda. Do dziś firma Honda specjalizuje się w systemie zmiennych faz rozrządu i jest w tej kategorii motoryzacji na 1 miejscu w świecie. System VTEC włącza się od 3500obr. do ponad 5200 obr./min w zależności od implemenacji Vtec'a (vtec jednowałkowy, vtec dwuwałkowy vtec-e, i-vtec), oraz dodatkowych czynników, np. kąta otwarcia przepustnicy, właśnie wtedy odczuwalny jest tzw. "kop" jeśli chodzi o przyspieszenie. by wikipedia

Więc mówiąc krótko piszesz bzdury. 

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale jak Wy nie wiecie to tez nie piszcie bzdur... ;)

W 6genie w silniku 1.5 jest VTEC-E (econo)

Czyli silnik do 2,5k lub 3krpm (juz nie pamietam dokładnie) pracuje z wyłaczonym po 1 zaworze na kazdym cylindrze po stronie ssącej w celu zmniejszenie spalania. Te silniczki jezdzac w takim trybie pala jak diesle.

 

W japonskiej wersji był tez tak zwany 3-stage VTEC - do 2,5krpm pracował na 12zaworach, do 4,8k na 16 zaworach a powyzej właczał sie jeszcze normalny VTEC.

 

A co do Type-R vs VTI, co to w ogóle za porównanie? :) To są kapletnie dwa rózne samochody, zawieszenie w tajper jest jednym z najlepiej opracowanych w autach fwd, pozwala kierowcy na bardzo duzo.

Silnikowo k20 - ogromny potencjał do dłubania zarówno NA jak i doładowanych, ogrom aftermaketowych gratów (do VTI zreszta tez, potencjał też jest)

Zależy czego oczekujesz od auta, jezeli bedziesz nim jezdził po torach i wykorzystywał potencjał to bierz Type-R'a.

VTI bedzie napewno tańszym wyborem w kupnie i eksploatacji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego kto Ci takich bzdur naopowiadał, że zawory się wyłączają... nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Tak w skrócie się to przedstawia. Nie są one dosłownie wyłączane, a chcąc w prosty sposób wytłumaczyć tak jest przekazywane. Na pewno jakby kolega był bardzo zainteresowany pod względem technicznym VTEC'a wszedłby na odpowiednie strony... Jeżeli czujesz sie urażony przepraszam

 

ECONO to było w w VTEC-E czyli 1.5 ~114/115km.

 

Tak dorzucając jeszce.

Próbujesz mi wmówić coś czego sam nie wiesz? :lol2: 6gen 1,5 ma VTEC-E...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widze ożywiona dyskusja :) bynajmniej dowiedziałem się apropo silnika VTEC-E :P

 

Też słyszałem, że w Niemczech teraz te turasy i inne ... Więc chyba bedę się rozglądać w Polsce.

Bardzo dzięki nuras_en za wypowiedź :) Pomogłeś mi, na pewno to autko dla mnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz może trochę drożej ale na pewno pewne to polecam:

auto.ojciec.net

 

U niego właśnie mój kumpel kupił tą mazdę i była rzeczywiście wstanie jak pisał czyli całkowicie oryginalny lakier i oryginalny przebieg tylko 130tKm:)

Sam jak będę chciał kupić civica to do gościa uderzam:)

 

A co do Civic-ów to chyba coraz bardziej przychylam się do Civica VII gen z silnikiem 2.0 156km, nie planuje żadnych torów wyścigowych ani jakiego wielkie tuningu, ew jakiś dolot stożek, może sportowy(nie bucząco-pierdzący ala mam dres) tłumik, tylko jak patzre to mało tych 2.0 Civiców na rynku wtórnym:) jak bede już myślał o kupnie(czyt zbiore kase) to wybiore sie na jakieś jazdy testowe i będę miał jakiś obraz:)

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6278820 - o taki tylko z silniczkiem 2.0, xenonami i skórą :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezła stronka :) widać, że samochody wyglądają porządnie, a skoro i takie są ;)

Troszke drożej i jest, ale jak akurat finansów wystarczy, to czemu nie :)

Szkoda, że prawie wszystkie 1.4 , 1.5 już zarezerwowane czarne a tak mi się spodobało xd ;)

 

ps. ładny 7gen :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezła stronka :) widać, że samochody wyglądają porządnie, a skoro i takie są ;)

Troszke drożej i jest, ale jak akurat finansów wystarczy, to czemu nie :)

Szkoda, że prawie wszystkie 1.4 , 1.5 już zarezerwowane czarne a tak mi się spodobało xd ;)

 

ps. ładny 7gen :)

Czarny jedyny słuszny kolor :P żarcik :) a co do 7gen to wolałbym po FL Sport :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wlasnie po FL Sport xD tylko silnik to mało sportowy xD zupełnie jak astra 1.3 cdti OPC line ;p

Yyy ja mówiłem o tym z linku auto.ojciec.net. Ten co podał później to oczywiście po FL Sport :) Ładny, ale ostatnio bardziej podobają mi się 7gen Coupe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko niestety w 8-gen juz jest gorsze zawieszenie i znowu gorzej silnikami o_O

Jest to kolejna cięższa generacja z jeszcze gorszymi osiagami xD, zwlaszcza ze ten z gornej polki(nie najwyzszej) silnik mial 156km to w nowym cięzszym samochodzie ma 140km, czemu nie ma w ofercie np silnika 170km ktory bylby idealny(mowie o wersjach zwyklych nie wyczynowych jak TypeR)

Czy nie wydaje wam się trochę żałosne, że kupując Civica 20 lat temu!! w najtanszej wersji otrzymywalismy auto z osiagami 11s do 100 a 20 lat pozniej bazowa wersja ma 14s do 100 i pali więcej benzyny, lub np w Civicu V gen byl silnik 1.6 vtec sohc i mial 125km a w 7 gen jest tez silnik 1.6 sohc vtec i ma 110km?!

 

EDIT:

żle doczytalem, zrozumialem, ze kreci Cie 8 gen :rolleyes:

ale tak czy siak wyraziłem swoje zdanie o "postępach" Hondy :lol2:

Edytowane przez tanx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko niestety w 8-gen juz jest gorsze zawieszenie i znowu gorzej silnikami o_O

Jest to kolejna cięższa generacja z jeszcze gorszymi osiagami xD, zwlaszcza ze ten z gornej polki(nie najwyzszej) silnik mial 156km to w nowym cięzszym samochodzie ma 140km, czemu nie ma w ofercie np silnika 170km ktory bylby idealny(mowie o wersjach zwyklych nie wyczynowych jak TypeR)

Czy nie wydaje wam się trochę żałosne, że kupując Civica 20 lat temu!! w najtanszej wersji otrzymywalismy auto z osiagami 11s do 100 a 20 lat pozniej bazowa wersja ma 14s do 100 i pali więcej benzyny, lub np w Civicu V gen byl silnik 1.6 vtec sohc i mial 125km a w 7 gen jest tez silnik 1.6 sohc vtec i ma 110km?!

 

EDIT:

żle doczytalem, zrozumialem, ze kreci Cie 8 gen :rolleyes:

ale tak czy siak wyraziłem swoje zdanie o "postępach" Hondy :lol2:

Hehe no trochę się zakręciłeś ale dobrze prawisz. Dlaczego też Honda nie ma żadnego sportowca? Type - R za słaby, a S2000 nie każdemu odpowiada. Gdzie coś pokroju NSX, CRX (mocniejszego) czytałem i nawet widziałem koncept arty nowego NSX'a (?) Zapowiada się obiecująco no i mam nadzieję, że japończyki niczego nie sknocą trzymam za nich kciuki! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żle doczytalem, zrozumialem, ze kreci Cie 8 gen :rolleyes:

ale tak czy siak wyraziłem swoje zdanie o "postępach" Hondy :lol2:

VIII gen im nie wyszedł, bo tak jak wspomniales - slabsze silniki, slabsze zawieszenie, do tego wnetrze zrobione tak sobie (chociaz to nigdy nie bylo domeną civiców). Jedynie w type-r jest jako takie uczucie ze jedziesz honda, a nie jakąś popierdółką jak w reszcie VIII gen'ów. Nie ma tego pozytywnego dreszczyku emocji jak w starszych civicach, czy chociazby integrze. Kwestie wyglądu pomijam, ale 2 lata po premierze ten samochód poprostu w moim odczuciu juz jest nudny i nie przyciaga już wzroku - bardziej zwracam uwage na zadbanego, zdrowego V gen'a, te ponadczasowe kształty :wub:

 

Honda moim zdaniem poszła w strone robienia normalnych samochodów w danej klasie, nie Hond przez duze H. Najlepsze co potrafa robic pozostalo tylko w Type-r, czyli silnik.

 

To wszystko jest jednak nic... najnowszy Civ w dieslu, to jest dopiero śmiech a nie jazda ;)

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu chyba wkradł się błąd, nie było w tej gen. 1.6 125km?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6953039

Niet

 

A co do 8gen to on miazdzy cyce w sedanie wersja Type-R ale tylko na japonie :/ Zawieszenie jest wielowahaczowea nie jak w europejskiej wersji. Opinie o tym autku i jego prowadzenie jest podobno masakryczne ;) wystarczy obejrzec w sumie kilka filmików bmi co potrafi na torze :) Wyglad w kolorze CW tez jest kozakiem ;]

 

Honda idzie strasznie w przyszłosc i ekologie, wystraczy spojrzec na model FCX Clarity pierwszy na swiecie napedzany wodorem który wszedł do seryjnej produkcji i jest normalnie sprzedawany..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy civic (8gen) w sedanie ma wielowahacze z tyłu.

nowe civiki zabija masa.

 

A co do wyłączania zaworów to honda miała wersje silników Vtec-E w których były 3 rózne fazy rozrządu, między innymi taka w której jeden z zaworów ssących się nie otwierał. Więc można napisać ze był wyłączony.

Edytowane przez Fidel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wyglądu 8gen bardzo mi się podoba :) Jechac nie miałem przyjemności, ale z tego co udało mi się znaleźć w sieci to 7gen jeździł lepiej, nie wspominając o wersji Type R, którą Clarkson podsumował jednym słowen "Hopeless" :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny jedyny słuszny kolor :P

Akurat, czerwone są szybsze! :lol2:

 

Czy nie wydaje wam się trochę żałosne, że kupując Civica 20 lat temu!! w najtanszej wersji otrzymywalismy auto z osiagami 11s do 100 a 20 lat pozniej bazowa wersja ma 14s do 100 i pali więcej benzyny, lub np w Civicu V gen byl silnik 1.6 vtec sohc i mial 125km a w 7 gen jest tez silnik 1.6 sohc vtec i ma 110km?!

Bo konstrukcję idą w kierunku większego "bezpieczeństwa". Tak samo można wspomnieć o samochodach z napędem na tył - kiedyś się od nich roiło, a teraz co? Jak pojawi się jakaś fura z rwd to jest ona od razu sportowa/dedykowana młodym gniewnym itd... (Nie licząc bmw. Mimo całej nienawiści jaką darzę tą markę, to jednak szacunek za trzymanie się rwd).

 

Dobra, ale ja nie o tym. Chciałem zapytać jak jest z wyciszeniem wnętrza w szóstce i jak z wykończeniem (skrzypiące plastyki itd.) ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie moze byc wnetrze i jego wyciszenie w ponad 10letnim, tanim japoncu ;) ?

wspaniałe :) prawdziwe WRC... warcy, rycy,cescy wiec czym glosniej tym chyba lepiej ;)

 

a na powaznie to radze sie przejechac ;) dla mnie jest tam zdecydowanie za cicho i za malo skrzypi :D ale wnetrze jest ładne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Japoniec (Civic V gen) jeździ na świecie od stycznia 1996r więc ma prawie 13 lat.

 

Skrzypić nic nie skrzypi (springi sztywniejsze niż seria), a nawet jak skrzypi to usprawiedliwiam to wiekiem i klasą auta.

Głośność?

Przód całkiem znośnie (nie lubię wyciszonych mocno aut), z tyłem gorzej - uczucie jakby się jechało z otwartym bagażnikiem :E

Będe musiał w Soudala się zaopatrzyć i bagażnik potłumić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

tak sobie patrze i chciałem was zapytać co myslicie o imporcie Civica z USA?

Jak patrzylem na aukcjach to tych Civicow VII gen SI(2.0 w pakiecie sport europejski) jest naprawdę dużo i np rocznik 2004 z przebiegiem okolo 50tys mil mozna wyrwac za no max 8tys $.

Moze ktoś się orientuje jak jest z kosztami sprowadzania, i czy trzeba robić jakieś zmiany w samochodzie, żeby go dopuścili do ruchu(kiedyś trzeba było światła zmieniać nie wiem jak teraz) Z tego co czytalem w necie to przy obecynym kursie $ i e transport z oplatami vatami cłami akcyzami i dowozem może wynieś z 10tys pln. wiec wychodzi ok 30t pln z hakiem, a jak by poczekać na lepszy kurs $ chociaż z 2,5 to by było poniżej 30tys. Co o tym sądzicie, jak wyglada jakośc tych Civicow z USA? Czy europejskie części pasują, z wierzchu wyglada ze to dokładnie taki sam samochod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Cło - 10 % od wartości zakupu samochodu,

2. Podatek Akcyzowy:

• 3,1% pojemność silnika do 2 l.

• 13,6% pojemność silnika powyżej 2 l.,

3. Podatek VAT - 22%

+ transport, koszty rejestracji, ewentualnie jakies zmiany typu przednie lampy etc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz może trochę drożej ale na pewno pewne to polecam:

auto.ojciec.net

 

U niego właśnie mój kumpel kupił tą mazdę i była rzeczywiście wstanie jak pisał czyli całkowicie oryginalny lakier i oryginalny przebieg tylko 130tKm:)

Sam jak będę chciał kupić civica to do gościa uderzam:)

 

A co do Civic-ów to chyba coraz bardziej przychylam się do Civica VII gen z silnikiem 2.0 156km, nie planuje żadnych torów wyścigowych ani jakiego wielkie tuningu, ew jakiś dolot stożek, może sportowy(nie bucząco-pierdzący ala mam dres) tłumik, tylko jak patzre to mało tych 2.0 Civiców na rynku wtórnym:) jak bede już myślał o kupnie(czyt zbiore kase) to wybiore sie na jakieś jazdy testowe i będę miał jakiś obraz:)

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6278820 - o taki tylko z silniczkiem 2.0, xenonami i skórą :):)

 

Witam

 

Ja od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy civic 3d VI gen. zakupiłem od osoby którą polecacie tj www.auto.ojciec.net. Autko sprawuje sie znakomicie i wszystko zgodne z opisem. wiec POLECAM ten model i sprzedająsego:)

Edytowane przez Adam11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam lekturę Civicklub.pl ;) Tematy "Czy widział ktoś, zna te auto?" czy jakoś tak.

Możesz zmienić zdanie co do zakupu u ww sprzedawcy.

 

A mamy opis pewne Hani co to się okazało miała wykręcona żaróweczkę od kontrolki Check Engine (nie bez powodu) i nie tylko, relację z odwiedzin pewnego usera (który to szukał dla siebie auta)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...