gacus24 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Witam. W związku z tym że zima coraz bliżej a ja muszę na nowy sezon kupić nowy komplet opon zimowych zwracam się do Was z prośbą o poradę w tej sprawie. Jakie opony polecilibyście mi w rozmiarze 175/70 R 13. Dotychczas jeździłem na Goodyer Ultra Grip 6. Teraz osobiście myślałem nad wersją 7 tej samej serii, jak również nad Michelin Alpin 3. Opony będą śmigały na Polonezie Caro 1.9 GLD :rolleyes: Cena nie ma żadnego znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pigmej Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Skoro cena nie ma żadnego znaczenia to zmieniłbym za tą kasę auto :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Cena nie ma znaczenia przy kupnie zimówek, na zmianę auta kasy brak :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Czyli szukasz opon do 1000zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Cena jest mniej istotna, jeśli trzeba będzie zapłacić 1300 to też nie ma problemu. Najważniejsza jest jakość a nie cena. Tak więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc w wyborze najlepszej zimówki w rozmiarze jaki podałem. Oczywiście prym wiodą właściwości jezdne i jak najwyższe bezpieczeństwo na śniegu. Właściwości jezdne na suchej tudzież mokrej nawierzchni schodzą na dalszy plan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Powiedzmy sobie szczerze po czym będziemy jeździć. W mieście w nasze polskie zimy śniegu na drogach jest tyle, że prawie nic. Jeżeli już jest to na moment i w tym wypadku z jakimiś super hiper wypasionymi zimówkami nie ma co przesadzać. Ultra Grip nie są wcale takie drogie i jeżeli masz przeznaczone takie pieniądze na zimówki to bierz bo są w testach OK. Ale jakieś różnicy między tańszymi się nie spodziewaj. Cały ten oponiarski biznes się kręci w okół teścików na metry w ekstremalnych warunkach, których nie uświadczamy na codzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) np. 4x1300zł = 5200zł. Można zmienić samochód. Jaki jest sens pakowania super opon do g.... samochodu ? Przecież on i tak ma beznadziejną przyczepność. ;) Dunlop Winter cośtam wygrały test opon zimowych, w Lexie mam i jest ok. :) (też napęd na tył, więc podobne maszyny :D ). Zresztą Kaeres opisał wszystko, minimalne różnice nie mają wielkiego znaczenia , zwłaszcza przy Twojej machinie. ;) Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez MaciekCi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ale 1300 to raczej koledze chodzi o komplet:P Ja też bym nie inwestowało w niewiadomo co. Nokiany W albo WR będą całkiem tanie w tym rozmiarze a na zime są świetne. Aczkolwiek skłonilbym się do Dębicy Frigo Czy Savy Eskimo, są bardzo chwalone a cena każdy wie jaka:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 np. 4x1300zł = 5200zł. Można zmienić samochód. Jaki jest sens pakowania super opon do g.... samochodu ? Przecież on i tak ma beznadziejną przyczepność. ;) Samochod zmienic mozna ale popatrzmy na to z drugiej strony. Stary polonez wiadomo ile jest wart, jednak jesli dzielnie radzi sobie na codzien, nie psuje sie i wlasciciel sie do niego przyzwyczail jak rowniez zna jego przeszlosc po co mialby go zmieniac ? W dodatku, kwota jaka tworca topicu chce przeznaczyc na opony to nie 4x1300 zl ale max. 1300 zl, wiec zmiane wehikulu mozemy wykluczyc ;) Zgadzam sie jednak z tym, ze nie ma sensu pakowania super opon do poloneza. Naped na tyl, silnik z przodu - po prostu trzeba uwazac i nawet na wspomnianych 'Frigosach' spokojnie przejezdzi sie zime :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Nie ma co szaleć, bo Polonez to RWD, więc na śniegu z najlepszymi oponami i tak będzie się prowadził gorzej niż pierwsza lepsza przednionapędówka z pierwszymi lepszymi oponami. Kup Dębice Frigo, a resztę kasy przeznacz na przygotowanie auta do zimy. Sprawdź stan świec żarowych i akumulator. Sprawdź zbieżność oraz stan zawieszenia i hamulce. Dobrze by było dociążyć tył jakąś zapasówką. Więcej nic nie zrobisz. W takich samochodach 90% bezpieczeństwa to ostrożny kierowca, na opony zostaje 10%. Zaoszczędzoną sumę będzie można przeznaczyć na poprawki lakiernicze, bo po zimie sól będzie próbowała ugryźć Ci blachy. Ja przejeździłem tamtą zimę na używanych zimówkach, które założyłem już w sierpniu, bo letnie nie nadawały się do jazdy na niczym innym niż suchy asfalt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 (edytowane) Po 1 - Jestem skłonny wydać 1300 za komplet czyli za 4 gumy a nie po 1300 za sztukę :) Po 2 - Odniosę się do postu ULLISSES-a. Jeździłem na Dębicy Frigo S-30 i właśnie po niej założyłem GUG 6. W moim przypadku różnica byłą widoczna "gołym okiem " oczywiście na korzyść GUG 6 tak więc do Dębcy Frigo już nie wrócę. Stan zawieszenia, świec i akumulatora jest bardzo dobry a kapitalny remont hamulców czyli wymiana wszystkich tarcz, klocków oraz przewodów był robiony 3000 km temu :) W bagażniku cały czas wożę fabryczną zapasówkę ( siedzi tam od nowości ). Co do poprawek lakierniczych - to jest Polonez, więc żadne poprawki lakiernicze już mu nie pomogą :D Twierdzicie że nie ma sensu pakować do Poldka super opon bo ma napęd na tył i silnik z przodu :) Dlaczego? Może ktoś to sensownie wyjaśnić? Przecież są samochody renomowanych producentów właśnie z takim układem sił a pakuje się do nich oponki z najwyższej półki. Edytowane 25 Sierpnia 2009 przez gacus24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Samochod zmienic mozna ale popatrzmy na to z drugiej strony. Stary polonez wiadomo ile jest wart, jednak jesli dzielnie radzi sobie na codzien, nie psuje sie i wlasciciel sie do niego przyzwyczail jak rowniez zna jego przeszlosc po co mialby go zmieniac ?Jeździ dzielnie owszem, ale z czystego rozsądku taką machinę warto zamienić na coś FWD na zimę. ;) Z ceną faktycznie - pojechałem :wink: Twierdzicie że nie ma sensu pakować do Poldka super opon bo ma napęd na tył i silnik z przodu :) Dlaczego? Może ktoś to sensownie wyjaśnić? Przecież są samochody renomowanych producentów właśnie z takim układem sił a pakuje się do nich oponki z najwyższej półki.Przepraszam, jeśli marka nie pasuje, ale ta mi jest najbliższa, więc o niej się wypowiem. Lexus także ma silnik z przodu (i to nie byle jaki ;) ) napęd na tył i ... masz rację, fabrycznie pakuje się do nich Bridgestone Potenzy (17" ~ 1300 pln). Dlaczego ? Te samochody mają parę "bajerów", których prosty, mechaniczny poldek nie ma i dzięki nim trzymają się drogi znacznie lepiej (nawet w pełni ośnieżonej). ;) Jedziemy : » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - ELEKTRONIKA AVS (Adaptive Variable Suspension - układ korekcji sztywności zawieszenia) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x Układ korekcji sztywności zawieszenia (AVS) automatycznie modyfikuje charakterystykę zawieszenia - dla każdego koła niezależnie. Na podstawie danych odbieranych z licznych czujników w samochodzie układ AVS reguluje siłę tłumienia poszczególnych amortyzatorów, aby uzyskać optymalną charakterystykę dynamiczną w danych warunkach jazdy. To zaś przekłada się na optymalne właściwości jezdne i wysoki poziom komfortu. W zależności od modelu Lexusa układ AVS można przełączać w różne tryby. Na przykład w trybie "Sport" samochód można prowadzić bardziej aktywnie, a charakterystyka zawieszenia jest bardziej bezpośrednia. BAS (Brake Assist System - system wspomagania hamowania awaryjnego) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x Badania dowodzą, że w niektórych sytuacjach hamowania awaryjnego wielu kierowców nie naciska pedału hamulca z wystarczającą siłą lub zwalnia pedał zbyt szybko. W takich sytuacjach system wspomagania hamowania awaryjnego (BAS) automatycznie zwiększa siłę hamowania. Zwiększa do maksimum skuteczność hamowania, a jednocześnie sprawia, że przebiega ono płynnie i bezpieczne. Wszystko to odbywa się w ułamku sekundy, a kierowca zwykle nawet nie wie, że właśnie zadziałał system BAS. EBD (Electronic Brakeforce Distribution - elektroniczny system rozdziału siły hamowania) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD) zapewnia optymalny rozkład sił hamowania. EBD reguluje stosunek siły hamowania kół przednich i tylnych, dopasowując go do obciążenia samochodu i warunków drogowych. Jeśli warunki tego wymagają, np. na ostrym zakręcie, koła po jednej stronie będą hamowane nieco silniej niż po drugiej. Jeśli czujnik systemu zapobiegającego blokowaniu się kół (ABS) wykryją, że niektóre z kół znajdują się na granicy zablokowania, system błyskawicznie obliczy, które koła powinny być silniej hamowane, a które słabiej. EBD odpowiednio rozdzieli siłę hamowania, podnosząc w ten sposób skuteczność działania systemu ABS. Awaryjne wspomaganie układu kierowniczego » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x Zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej obejmuje awaryjne wspomaganie układu kierowniczego, które ułatwia wykonywanie szybkich manewrów, takich jak uniki i omijanie przeszkód. Siłownik układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu (VGRS) zmniejsza przełożenie, przez co samochód szybciej reaguje na ruch kierownicą. Ponadto zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) selektywnie steruje hamulcami, co ułatwia panowanie nad torem jazdy - samochód nie traci stabilności nawet przy gwałtownych manewrach. Awaryjne wspomaganie układu kierowniczego jest elementem pakietu zaawansowanej ochrony przedzderzeniowej. TRC (Traction Control System - system kontroli trakcji) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x System kontroli trakcji (TRC) ułatwia jazdę po śliskich nawierzchniach i czyni ją bezpieczniejszą. Czujniki systemu stale monitorują prędkości obrotowe poszczególnych kół. Gdy system wykryje, że któreś z kół zaczyna buksować, błyskawicznie wybiera optymalny sposób przywrócenia przyczepności. Interwencja systemu może polegać na ograniczeniu mocy, czyli przymknięciu przepustnicy przez komputerowy moduł sterujący silnikiem. Niekiedy system TRC podejmuje decyzję o konieczności zahamowania koła lub kół w celu utrzymania przyczepności. Wówczas siła hamowania jest rozdzielana między odpowiednie koła, dopóki nie przestaną one buksować. VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management - zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) proaktywnie koordynuje pracę wszystkich systemów sterujących dynamiką pojazdu i aktywuje je w taki sposób, aby uzyskać optymalne efekty. W wielu popularnych samochodach systemy kontroli stabilności i systemy sterowania działają niezależnie od siebie. W samochodzie z systemem VDIM ich działanie jest skoordynowane. Liczne czujniki rozmieszczone w strategicznych punktach pojazdu na bieżąco dostarczają informacje o parametrach jazdy, takich jak szybkość obrotowa kół, ciśnienie w układzie hamulcowym i ruchy nadwozia. System VDIM nieustannie analizuje te dane, aby przewidzieć i skorygować potencjalnie niebezpieczne sytuacje. Jego działanie jest płynne, stopniowane i często polega na jednoczesnej aktywacji kilku systemów z różnym nasileniem. Uzyskuje się w ten sposób optymalną charakterystykę dynamiczną samochodu. VSC (Vehicle Stability Control - system stabilizacji toru jazdy) » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - x System stabilizacji toru jazdy (VSC) zapobiega utracie panowania nad samochodem w pewnych sytuacjach - na przykład w przypadku zbyt dużej prędkości na zakręcie o śliskiej nawierzchni. Czujniki nieustannie monitorują i porównują szybkość jazdy, kąt skrętu kół, odchylenie od toru jazdy i opóźnienie. Jeżeli system VSC wykryje zagrożenie utraty panowania nad pojazdem, uruchomi poszczególne systemy stabilizacji i bezpieczeństwa. W przypadku utraty przyczepności system może na przykład załączyć hamulec lub zmniejszyć moment obrotowy przenoszony na koła, aby umożliwić kierowcy odzyskanie kontroli nad pojazdem. Przepraszam za chaotyczny post, ale wierz mi, to nie jest marketingowa paplanka, wszystkie te funkcje w mniejszym czy większym stopniu mają wpływ na jazdę po śniegu. Wystarczy wyłączyć całą elektronikę w takim Lexusie i nawet na suchym asfalcie trudno Ci się będzie utrzymać, nie mówiąc już o śniegu. :) Praktycznie w każdym takim samochodzie jest także tryb "Snow" - śnieżny, poprawiający trakcję na śniegu (ja mam wrażenie, że znacząco spada moc, dzięki czemu nic się nie ślizga ;) ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gacus24 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2009 W rozmiarze jaki podałem nie ma opon po 1300 zł za sztukę, za mniej niż ta kwota mogę kupić komplet 4 sztuk. Poldek jak widać ma też plusy :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Na prawdę gacus24 robisz z igły widły. Weź kup se obojętnie jakie (jeżeli Cię nazwa Dębica kłuje w oczy to nie bierz ale podejrzewam, że od takich Barum będą i tak lepsze) ze średniej półki (160-170zł/szt) Kleber, Fulda, Firestone. Te UltraGripy poszalały z cenami. Zdobyły kilka pierwszych miejsc i się teraz cenią 30% wyżej niż w zeszłym roku. Mam Utra Gripy 7+ ale żebym czuł jakieś moce nadprzyrodzone to zapomnij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...