Skocz do zawartości
Dziobak

World of Tanks

Rekomendowane odpowiedzi

KW jakie działo? ;) Póki nie kupisz 107 czy 152 to tak bywa - zależy jak losowanie. Można kupić tą 2 76mm (o ile dobrze pamiętam mm) trochę pomoże zanim kupisz coś lepszego. Ale ogólnie jest to jeden z tych czołgów który nieźle odnajduje się praktycznie do tieru7 w walkach jak dla mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KW jakie działo? ;) Póki nie kupisz 107 czy 152 to tak bywa - zależy jak losowanie. Można kupić tą 2 76mm (o ile dobrze pamiętam mm) trochę pomoże zanim kupisz coś lepszego. Ale ogólnie jest to jeden z tych czołgów który nieźle odnajduje się praktycznie do tieru7 w walkach jak dla mnie.

 

Podstawowy kw bez ulepszeń to jest tragedia.

Wlecze się to, wieża obraca się tak, że to bardziej td, do tego wchodzi w niego wszystko. Te 560 hp niewiele tu pomaga ;/

Zanim nie rozwinę działa i może silników i gąsek to będę się bardzo męczyć :(

 

Na horyzoncie jest jednak kw-3 a to już bardzo fajny bydlaczek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KW jest trochę ślepy więc nie można jechać na pałę, dobrze mieć blisko jakąś osłonę za którą można się szybko wycofać. Nie jechać przez otwarte pole - albo dopadnie cię arta albo niszczyciele nafaszerują Cię pestkami w mig. Mimo że są to ciężkie czołgi to przedni pancerz nie robi szału - trzeba uważać nawet na czołgi swojego tieru takie jak SU-85, PzIV, StuG III, o wyższych tierach nie wspominając. Trzeba trochę przykampić najlepiej atakować wrogów odkrytych przez kogoś innego, osobiście polecam lornetkę do tego czołgu sporo pomaga.

 

KW-3 jest sporo wolniejszy od KW więc się tak nie napalaj jeśli zależy Ci na szybkości :wink:

Edytowane przez WestCoach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KV daje masę frajdy. Możesz założyć 107 i grać jak normalnym czołgiem tylko musisz pamiętać, że w KV większość strzałów wchodzi jak w masło.

 

Ja natomiast polecam założenie 152 z HE i tu opcje są dwie:

1. artyleria - ustawiasz się gdzieś daleko za pierwszą linią, najlepiej w takim miejscu żeby można było się schować na te pół minuty przeładowania i grasz jak artą tyle, że celując bezpośrednio. Po kilku walkach kiedy już będziesz wyczuwał czas lotu pocisku zdjęcie poruszającego się czołgu przez pół mapy nie będzie problemem :> Na tej pustynnej mapie z kanionem pośrodku mój rekord to 7 killi niczego niespodziewających się kamperów stojących po drugiej stronie :D

 

2. TD - tutaj przeciwnie, szukasz raczej ciasnych miejskich miejsc, dobrze nie jechać w pierwszej linii tylko przynajmniej z jednym innym czołgiem. Wychylasz się, odpalasz i chowasz. Jedyne o czym musisz pamiętać, to żeby po oddaniu strzału mieć czas na reload spokojnie a to zapewnia - załatwienie gościa jednym strzałem (większość przypadków) lub kumaty współgracz. Zdarzało mi się robić takie akcje na trzy KV (z czego dwa ze 152 i jeden z 107) i to był pogrom.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KV jest moim najmocniejszym czołgiem licząc tiery na jakie trafia. Mam na nim rekord expa 2202 bez premium i dubla i w tej samej bitwie 10 kili. Używam 107mm bo daje radę na mocne czołgi, a niższe tiery, na które często rzuca KV'kę biorą na jeden strzał. Mam już 260% doświadczenia i dodatkowe moduły w tym rammer, siatka i wentylacja.

 

Myślę, że równie dobry lub nawet lepszy będzie francuski ARL 44. To z uwagi na wyśmienite działo 90mm.

 

Mam też IS-4 czy T34 ale takiego pogromu nimi nie sieję.

 

Porównanie:

KV:

107 mm ZIS-6

Characteristics

107 Caliber (mm)

7,06 Rate of fire (rounds/min)

167/219/54 Average penetration (mm)

300/300/360 Average damage

0,39 Accuracy at 100m (m)

3 Aiming time (sec)

2400 Weight (kg)

152 mm M-10

Characteristics

152 Caliber (mm)

2,7 Rate of fire (rounds/min)

110/206/86 Average penetration (mm)

700/700/910 Average damage

0,6 Accuracy at 100m (m)

3,5 Aiming time (sec)

2300 Weight (kg)

34 Speed limit (km/h)

17 Traverse speed (deg/sec)

75/75/70 Hull armor (Front/Sides/Rear, mm)

95/75/75 Turret armor (Front/Sides/Rear, mm)

ARL 44:

90mm DCA 45

Characteristics

90 Caliber (mm)

6,90-10 Rate of fire (rounds/min)

212/259/45 Average penetration (mm)

240/240/320 Average damage

0,31-0,33 Accuracy at 100m (m)

2,5-3 Aiming time (sec)

2750 Weight (kg)

37 Speed limit (km/h)

18 Traverse speed (deg/sec)

120/45/45 Hull armor (Front/Sides/Rear, mm)

100/60/60 Turret armor (Front/Sides/Rear, mm)

Jak widać francuz jest słabszy zboku, mocniejszy z przodu, ma ogromnie lepszą penetrację i celność, szybciej się skupia na celu. Jednak ARL 44 należy porównywać raczej z KV-3 bo to 6 tier. Mimo to wg mnie daje radę.

 

Porównajmy więc do topowego działa KV-3:

122 mm D2-5T

Characteristics

122 Caliber (mm)

4,29-4,65 Rate of fire (rounds/min)

175/217/61 Average penetration (mm)

390/390/465 Average damage

0,4 Accuracy at 100m (m)

3 Aiming time (sec)

2600 Weight (kg)

I wszystko jasne, francuz nie tylko przebija znacznie częściej, lepiej celuje to jeszcze oddaje ponad dwa razy więcej strzałów w tym samym czasie co daje mu większe efektywne zniszczenia. Z przodu jest równie odporny do KV-3 ale boki ma ponad połowę cieńsze. Nadrabia nieco szybkością max.

 

No i najważniejsze, ammo do 122mm w KV-3 to 1025kr a do 90mm ARL 44 tylko 255kr. Nie wiem jeszcze jak koszty naprawy ale chyba nie jest tak dobrze jak u Ruskich.

Edytowane przez Sławomir Guzik
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KV daje masę frajdy. Możesz założyć 107 i grać jak normalnym czołgiem tylko musisz pamiętać, że w KV większość strzałów wchodzi jak w masło.

 

Ja natomiast polecam założenie 152 z HE i tu opcje są dwie:

1. artyleria - ustawiasz się gdzieś daleko za pierwszą linią, najlepiej w takim miejscu żeby można było się schować na te pół minuty przeładowania i grasz jak artą tyle, że celując bezpośrednio. Po kilku walkach kiedy już będziesz wyczuwał czas lotu pocisku zdjęcie poruszającego się czołgu przez pół mapy nie będzie problemem :> Na tej pustynnej mapie z kanionem pośrodku mój rekord to 7 killi niczego niespodziewających się kamperów stojących po drugiej stronie :D

 

 

Po ostatnim patchu używanie HE to już mała przyjemność. Wydaje się że 107 jest tu najlepsza. A przyjemność z gry jak dla mnie dużo większa była na T1HT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Frajda w KV ?

Wlecze sie to niemilosiernie, dzialo centruje sie wieki i kolejne trwa przeladowanie, celnosc tragiczna

 

Dodaj jeszcze półgodzinny skręt wieży i samego czołgu (szczególnie na wszystkim, co nie jest utwardzone).

Rekompensata to 107mm, bo w przeciwnym wypadku byłby to chyba najbardziej znienawidzony czołg na drodze do wyższych tierów. A tak - działa nadrabiają (czy 107 w KW, czy 122 w KW-3) i tymi czołgami można trochę przyjemnie pograć. Jak tylko wejdzie patch ze slotami - sprzedaję to cholerstwo.

 

Aha - gdyby mi ktoś zarzucił, że moje ostatnie screeny z bitew z masą killi, czy nawet ostatni replay, są na kw-*, drobne info:

Zawsze staram się dać z siebie 110%, ale wszystkie pozostałe czołgi nie pozwalają raczej na akcje 1shot-1kill, jak ma to miejsce w przypadku tych dwóch. Ba, wszystkie pozostałe chłoną pociski jak gąbka, co kończy się śmiercią, gdybym chciał nimi grać tak, jak KW-*

Na obu tych czołgach słyszę penetrujące hity za 0hp i w większości przypadków nawet się nie chowam. Na pozostałych czołgach, jakie mam/miałem, takie bezmózgie parcie do przodu skończyłoby się zwykle po pierwszym zdjęciu gąsienicy.

Wczoraj spotkałem KW w Panterze. Strzał za 0hp, dwa dingi od prostopadle stojącego czołgu. Pytam "jakim cudem", skoro potrafię z tego samego działa z tej samej odległości (300+ m) przebić IS-3, Ferdka, czy nawet wkurzyć IS-4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno, jak to się liczy:

Pocisk AP do 90mm DCA 45:

Prf. 1941

Price:

255

101-265 Armor penetration

180-300 Damage

null Fragments scatter

działo 90mm DCA 45:

212/259/45 Average penetration (mm)

240/240/320 Average damage

Zakładając, że używam pocisku AP o tak rozbieżnej penetracji, to jaką faktyczną penetrację osiągnie w tym dziale? Od czego zależy to jaką ma penetrację w tym przedziale który do niego podają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Penetracja jest liczona losowo, nie masz na nią żadnego wpływu. W opisie pestki jest błąd, penetracja/dmg znajduje się w widełkach +-25% średniej wartości, czyli minimalna penetracja dla tego działa jest równa 159mm.

[EDIT] Te pestki pasują do 3 dział, 90mm DCA 30 ma średnią penetrację 135mm, stąd to 101mm minimalnej penetracji pocisku.

Zatem nie patrz na dane pestki, tylko działa z którego będziesz nią strzelał ;)

Edytowane przez qrak69
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i uwzględnia tylko średnią wartość penetracji, możesz wylosować niższą i się nie przebić, a strzały za 0 to już inna bajka.

 

BTW ESL Cykliczne Turnieje 10 vs 10 T-34 może znajdzie się 9 osób chętnych do zespołu, w tygodniu moglibyśmy potrenować na kompaniach.

Naprawdę nie ma nikogo chętnego na turniej? Parę k złota nie chodzi piechotą, w pierwszej serii nie było nawet kompletu zespołów, a złotem podzieliły się duże klany. Jest o tyle dobrze, że nie trzeba kupować złotych pestek ;) Edytowane przez qrak69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i najważniejsze, ammo do 122mm w KV-3 to 1025kr a do 90mm ARL 44 tylko 255kr. Nie wiem jeszcze jak koszty naprawy ale chyba nie jest tak dobrze jak u Ruskich.

 

Na KW-3 możesz też używać 100mm D10T i 107mm ZIS-6 z KW, jeśli koszt ammo Cię boli. Osobiście używam 107mm i bardzo sobie chwalę, spadek penetracji w stosunku do 122mm nadrabia większą celnością.

 

Musiałbym T-34 odkryć i wymaksować, a rosyjskie mediumy mam nietknięte... pas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam T-34 elite z załoga na około 150%. Tyle że nie bardzo wiem jak z czasem. Po prostu czasem nie mogę być i już.

 

Pisałem to pod kątem zarabiania na czołgach.

Co do KV-3 ze 107mm to uważam, że nie ma sensu bo KV jest tańszy w naprawie, trafi ana niższe tiery i można lepiej zarobić. Dlatego jak już gram KV-3 to biorę najsolidniejszą armatę.

A strata do celności jest, ale 0,39 do 0,4 ;) więc raczej nie nadrobi słabszej penetracji i mniejszych zniszczeń.

 

Za to na ARL 44 z 90mm DCA 45 gra się tak, jak by wszystkie pestki były premium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

107 w KW-3 było fajne, dopóki nie założyłem 122.

Tym bardziej, że latając ze 107 trafiałem na inne KW-3 ze 122. No i... zwykle ginąłem, chyba że koleś nie ogarniał czołgu.

 

____

T-34 miałem @ elite, ale sprzedałem. Załoga kisi się w koszarach (chciałem kupić 34-85 i przeszkolić, ale T34 mnie powstrzymał) i czeka na lepsze czasy. Mógłbym go w sumie kupić, tylko dwa małe haczyki:

- nie używam TS ani żadnych innych czatów w czasie gry (punkt nie podlega negocjacjom)

- nie mam chwilowo kasy (grinduję na elitarnego E-75 + daily double na T34) i nie wiem kiedy ten stan się zmieni (cały zysk z daily double na planktonie idzie na gry w E-75). W związku z tym kasa stoi na poziomie 400k +/- 50k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z załogą? Jeżeli już jakąś zdejmiesz z czołgu i przeszkolisz do innego to co, kiedy tą samą załogę ponownie przerzucisz do poprzedniego modelu czołgu? Musisz ich od nowa uczyć obsługi maszyny, którą jeździli? To absurdalne... perków zapewne nie tracą, skoro przełożenie do innego czołgu zachowuje je to i tu musi być tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zapłacisz, to -20, jak zapłacisz kredyty -10 (wewnątrz tej samej klasy). Zmiana klasy to chyba -30/-15. Dotyczy to tylko bazowego wyszkolenia, bo skille zostają bez zmian.

 

Ja nie pisze o przeszkoleniu na stale - tylko o wrzuceniu zalogi z T34/85 na zywca byc nic nie tracic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie pojedziesz, z tego co kojarzę. Załoga musi być przeszkolona na pojazd, w którym siedzi.

 

EDIT: a jednak nie. Właśnie sprawdziłem, wsadziłem do PzIV (załoga 100%, rammer, wentylacja) dowódcę z VK3001P (97% wyszkolenia). Pojechałem, a do tego czas przeładowania wzrósł jedynie o 0.3 sekundy, co sugeruje, że wyszkolenie liczy się normalnie (bo bonus od dowódcy spadł o 1, a to się przekłada właśnie na ok. 0.3s dla loadera). Za to chyba taki pacjent nie zdobywa doświadczenia póki się go nie przeszkoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...